Art. 1. - Art. 1: Definiţii - Conventie din 2001 INTERNAŢIONALĂ privind răspunderea civilă pentru prejudicii provocate de poluarea cu hidrocarburi de consum de la navele maritime (BUNKERS)

M.Of. 284

În vigoare
Versiune de la: 3 Mai 2009
Art. 1: Definiţii
În sensul prezentei convenţii:
1.navă înseamnă orice nava maritimă şi orice ambarcaţiune maritimă, de orice tip;
2.persoană înseamnă orice persoană fizică sau orice persoană juridică de drept public sau de drept privat, inclusiv un stat sau oricare dintre subdiviziunile sale administrative;
3.proprietar de navă înseamnă proprietarul, inclusiv proprietarul înregistrat, navlositorul de navă nudă, managerul şi operatorul navei;
4.proprietar înregistrat înseamnă persoana sau persoanele în numele căreia sau cărora este înmatriculată nava sau, în absenţa înmatriculării, persoana sau persoanele în a cărei sau în a căror proprietate este nava. Cu toate acestea, în cazul unei nave aparţinând unui stat şi exploatate de către o societate care este înregistrată în statul respectiv ca operator al navei, termenul "proprietar înregistrat" trebuie să însemne această societate;
5.hidrocarburi de consum înseamnă orice hidrocarburi minerale, inclusiv ulei lubrifiant, utilizate sau destinate utilizării pentru operarea sau propulsia navei, precum şi orice reziduuri ale unor astfel de hidrocarburi;
6.Convenţia privind răspunderea civilă înseamnă Convenţia internaţionala privind răspunderea civilă pentru pagubele produse prin poluare cu hidrocarburi, 1992, astfel cum a fost modificată;
7.măsuri preventive înseamnă orice măsuri rezonabile adoptate de orice persoană, după ce s-a produs un incident, pentru prevenirea sau reducerea la minimum a prejudiciului provocat de poluare;
8.incident înseamnă orice fapt sau o succesiune de fapte având aceeaşi origine, care cauzează un prejudiciu provocat de poluare sau generează o ameninţare gravă şi iminentă de producere a unui astfel de prejudiciu;
9.prejudiciu provocat de poluare înseamnă:
a)pierderea sau prejudiciul produs în exteriorul navei prin contaminare cauzată de scurgerea sau evacuarea de hidrocarburi de consum de la navă, oriunde s-ar produce o astfel de scurgere sau evacuare, cu condiţia ca despăgubirile pentru deteriorarea mediului, altele decât despăgubirile pentru pierderea de profit datorată unei astfel de deteriorări, să fie limitate la nivelul costurilor măsurilor rezonabile de readucere la starea iniţială, care au fost întreprinse efectiv sau care vor fi întreprinse; şi
b)costurile măsurilor preventive şi alte pierderi sau prejudicii cauzate de aceste măsuri;
10.statul de înmatriculare a nave; înseamnă, pentru o navă înmatriculată, statul în care este înmatriculată nava şi, pentru o navă neînmatriculată, statul al cărui pavilion nava are dreptul să îl arboreze;
11.tonaj brut înseamnă tonajul brut calculat în conformitate cu regulile de măsurare a tonajului conţinute în anexa nr. 1 la Convenţia internaţională asupra măsurării tonajului navelor, încheiată la Londra la 23 iunie 1969;
12.Organizaţia înseamnă Organizaţia Maritimă Internaţională;
13.secretarul general înseamnă secretarul general al Organizaţiei.