Art. 27. - Conventie din 1968 asupra semnalizarii rutiere

B.Of. 86

În vigoare
Versiune de la: 20 Octombrie 1980
Art. 27
1.Marcajul transversal care consta dintr-o linie continua sau din doua linii continue paralele aplicate pe latimea uneia sau mai multor benzi de circulatie indica linia de oprire impusa de indicatorul B, 2 "Oprire" de la paragraful 3 al art. 10 din prezenta conventie. Un astfel de marcaj poate fi folosit si pentru a indica linia de oprire impusa eventual de un semnal luminos, de un semnal al agentului care dirijeaza circulatia sau inaintea unei treceri la nivel. Inaintea marcajelor ce insotesc indicatorul B, 2 poate fi aplicat pe partea carosabila a drumului cuvintului "Stop".
2.In afara de cazul cind din punct de vedere tehnic nu este posibil, marcajul transversal descris la paragraful 1 al prezentului articol va fi aplicat de fiecare data cind se instaleaza indicatorul B, 2.
3.Marcajul transversal ce consta dintr-o linie discontinua sau sau din doua linii discontinue paralele, aplicate pe latimea uneia sau a mai multor benzi de circulatie, indica linia pe care vehiculele nu trebuie sa o incalce in mod obisnuit atunci cind trebuie sa cedeze trecerea potrivit indicatorului B, 1 "Cedeaza trecerea" prevazut la paragraful 2 al art. 10 al prezentei conventii. Inaintea unui astfel de marcaj poate fi desenat pe partea carosabila a drumului, pentru a simboliza indicatorul B, 1, un triunghi cu marginea lata avind o latura paralela cu marcajul, iar virful opus indreptat spre vehiculele care se apropie.
4.Pentru a marca trecerile prevazute pentru traversarea partii carosabile de catre pietoni, se vor aplica, de preferinta, benzi suficient de largi, paralele cu axa partii carosabile.
5.Pentru a marca trecerile prevazute pentru traversarea partii carosabile de catre biciclisti se vor folosi fie linii transversale, fie alte marcaje care nu pot fi confundate cu marcajele aplicate la trecerile pentru pietoni.