Art. 26. - _ - Conventie din 1968 asupra semnalizarii rutiere
B.Of. 86
În vigoare Versiune de la: 20 Octombrie 1980
Art. 26
1.Marcajul longitudinal care consta dintr-o linie continua, aplicata pe suprafata partii carosabile, inseamna ca interzice oricarui vehicul de a-l trece sau incalca, precum si, atunci cind marcajul separa cele doua sensuri de circulatie, de a circula pe acea parte a marcajului care este pentru conducator opusa marginii partii carosabile corespunzatoare sensului circulatiei. Marcajul longitudinal format din doua linii continue are aceeasi semnificatie.
2._
a)Marcajul longitudinal constind dintr-o linie discontinua aplicata pe suprafata partii carosabile, nu are semnificatia de interdictie, insa este destinata:
(i)fie de a delimita benzile de circulatie in vederea dirijarii traficului;
(ii)fie de a anunta apropierea de o linie continua si interdictia impusa de aceasta, sau apropierea de o alta trecere care prezinta un risc deosebit.
b)Raportul intre lungimea intervalului dintre linii si lungimea liniei va fi mult mai mic la liniile discontinue care se folosesc in scopurile aratate la alin. a) ii) din prezentul paragraf decit la liniile folosite in scopurile aratate la alin. a) i) al aceluiasi paragraf.
3.Atunci cind marcajul longitudinal consta dintr-o linie continua aplicata pe suprafata partii carosabile alaturi de o linie discontinua, conducatorii trebuie sa tina seama numai de linia care este situata pe partea lor. Aceasta dispozitie nu impiedica pe conducatorii care au executat o depasire permisa de a-si relua locul normal pe partea carosabila.
4.In sensul prezentului articol, nu sint marcaje longitudinale liniile longitudinale care delimiteaza, pentru a le face mai vizibile, marginile partii carosabile sau care, unite cu liniile transversale, delimiteaza locurile de stationare pe partea carosabila.