Art. 16. - Art. 16 - Contract de finantare din 2023 a burselor de cercetare prin Programul "Henri Coandă" Nr. ........../..........

M.Of. 195

În vigoare
Versiune de la: 12 Decembrie 2023
Art. 16
(1)Contractorul are obligaţia de a utiliza sumele prevăzute în anexa nr. I - Deviz-cadru antecalcul doar pentru realizarea activităţilor prevăzute în contract. Dacă situaţia o impune, pe parcursul derulării contractului se pot face realocări între categoriile de cheltuieli, cu condiţia ca suma realocărilor (suma realocărilor pozitive să fie egală cu suma realocărilor negative) să nu depăşească 15% din valoarea totală finanţată de la bugetul de stat. În cazul în care realocarea depăşeşte 15% din valoarea totală finanţată de la bugetul de stat, aceasta se va face cu notificare transmisă în prealabil către Autoritatea contractantă, spre aprobare.
(2)Cheltuielile cu resursa umană includ cuantumul bursei de cercetare care se alocă membrilor echipei (elevi sau/şi studenţi) şi cheltuielile cu personalul care se referă la persoanele care fac parte din echipa care a solicitat bursa de cercetare "Henri Coandă" şi se determină cu luarea în considerare a timpului de lucru efectuat.
(3)Înregistrarea timpului efectuat pentru activităţile realizate de contractor va fi făcută de către membrii echipei de proiect şi va fi certificată la sfârşitul fiecărei luni de către reprezentanţii legali ai contractorului.
(4)Cheltuielile pentru resursa umană alcătuite din cuantumul bursei de cercetare şi cheltuielile cu personalul reprezintă maximum 50% din valoarea bursei şi sunt cuprinse în anexa nr. I - Deviz-cadru antecalcul. Acestea se decontează conform legislaţiei în vigoare.
(5)Cheltuielile pentru deplasări, conform prevederilor legale naţionale în vigoare, vor fi efectuate numai pentru realizarea activităţilor prevăzute în prezentul contract multianual de finanţare.
(6)Cheltuielile indirecte (regia) sunt de maximum 20% din cheltuielile directe: cuantumul bursei de cercetare şi cheltuielile cu personalul, cheltuieli de logistică şi cheltuieli de deplasare.
(7)Cheltuielile de capital necesare realizării proiectului pot fi efectuate numai pentru echipamente procurate după data intrării în vigoare a contractului şi care se înregistrează de contractor în conformitate cu legislaţia în vigoare.
(8)Contractorul întocmeşte, păstrează şi ţine o evidenţă clară şi detaliată, din punct de vedere financiar, a activităţilor derulate în cadrul contractului, inclusiv a manoperei realizate.
(9)Plata către terţe părţi se va efectua de către contractor cu respectarea prevederilor legale aplicabile, în vigoare.