Art. 470. - Art. 470: Calculul impozitului - Codul Fiscal din 2015 (Legea 227/2015)
M.Of. 688
În vigoareNr. crt. | Mijloace de transport cu tracţiune mecanică | Lei/200 cm3 sau fracţiune din aceasta |
I. Vehicule înmatriculate (lei/200 cm3 sau fracţiune din aceasta) | ||
1 | Motociclete, tricicluri, cvadricicluri şi autoturisme cu capacitatea cilindrică de până la 1.600 cm3, inclusiv | 8 |
2 | Motociclete, tricicluri şi cvadricicluri cu capacitatea cilindrică de peste 1.600 cm3 | 9 |
3 | Autoturisme cu capacitatea cilindrică între 1.601 cm3 şi 2.000 cm3 inclusiv | 18 |
4 | Autoturisme cu capacitatea cilindrică între 2.001 cm3 şi 2.600 cm3 inclusiv | 72 |
5 | Autoturisme cu capacitatea cilindrică între 2.601 cm3 şi 3.000 cm3 inclusiv | 144 |
6 | Autoturisme cu capacitatea cilindrică de peste 3.001 cm3 | 290 |
7 | Autobuze, autocare, microbuze | 24 |
8 | Alte vehicule cu tracţiune mecanică cu masa totală maximă autorizată de până la 12 tone, inclusiv | 30 |
9 | Tractoare înmatriculate | 18 |
II. Vehicule înregistrate | ||
1 | Vehicule cu capacitate cilindrică | lei/200 cm3 |
1.1 | Vehicule înregistrate cu capacitate cilindrică < 4.800 cm3 | 2-4 |
1.2 | Vehicule înregistrate cu capacitate cilindrică > 4.800 cm3 | 4-6 |
2 | Vehicule fără capacitate cilindrică evidenţiată | 50-150 lei/an |
(21)Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, Ministerul Afacerilor Interne şi Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii au obligaţia de a colabora în vederea realizării schimbului de date şi informaţii privind norma de poluare prevăzută la alin. (2). Procedura privind schimbul de date şi informaţii se stabileşte pe bază de protocol încheiat între Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, Ministerul Afacerilor Interne şi Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.
"Numărul de axe şi greutatea brută încărcată maximă admisă | Impozitul (în lei/an) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ax(e) motor(oare) cu sistem de suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute | Alte sisteme de suspensie pentru axele motoare | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
I | două axe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 | Masa de cel puţin 12 tone, dar mai mică de 13 tone | 0 | 142 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Masa de cel puţin 13 tone, dar mai mică de 14 tone | 142 | 395 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Masa de cel puţin 14 tone, dar mai mică de 15 tone | 395 | 555 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Masa de cel puţin 15 tone, dar mai mică de 18 tone | 555 | 1257 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Masa de cel puţin 18 tone | 555 | 1257 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
II | 3 axe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 | Masa de cel puţin 15 tone, dar mai mică de 17 tone | 142 | 248 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Masa de cel puţin 17 tone, dar mai mică de 19 tone | 248 | 509 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Masa de cel puţin 19 tone, dar mai mică de 21 tone | 509 | 661 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Masa de cel puţin 21 tone, dar mai mică de 23 tone | 661 | 1019 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Masa de cel puţin 23 tone, dar mai mică de 25 tone | 1019 | 1583 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Masa de cel puţin 25 tone, dar mai mică de 26 tone | 1019 | 1583 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Masa de cel puţin 26 tone | 1019 | 1583 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
III | 4 axe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 | Masa de cel puţin 23 tone, dar mai mică de 25 tone | 661 | 670 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Masa de cel puţin 25 tone, dar mai mică de 27 tone | 670 | 1046 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Masa de cel puţin 27 tone, dar mai mică de 29 tone | 1046 | 1661 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Masa de cel puţin 29 tone, dar mai mică de 31 tone | 1661 | 2464 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Masa de cel puţin 31 tone, dar mai mică de 32 tone | 1661 | 2464 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Masa de cel puţin 32 tone | 1661 | 2464 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

"Numărul de axe şi greutatea brută încărcată maximă admisă | Impozitul (în lei/an) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ax(e) motor(oare) cu sistem de suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute | Alte sisteme de suspensie pentru axele motoare | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
I | 2 + 1 axe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 | Masa de cel puţin 12 tone, dar mai mică de 14 tone | 0 | 0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Masa de cel puţin 14 tone, dar mai mică de 16 tone | 0 | 0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Masa de cel puţin 16 tone, dar mai mică de 18 tone | 0 | 64 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Masa de cel puţin 18 tone, dar mai mică de 20 tone | 64 | 147 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Masa de cel puţin 20 tone, dar mai mică de 22 tone | 147 | 344 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Masa de cel puţin 22 tone, dar mai mică de 23 tone | 344 | 445 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Masa de cel puţin 23 tone, dar mai mică de 25 tone | 445 | 803 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8 | Masa de cel puţin 25 tone, dar mai mică de 28 tone | 803 | 1408 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9 | Masa de cel puţin 28 tone | 803 | 1408 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
II | 2 + 2 axe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 | Masa de cel puţin 23 tone, dar mai mică de 25 tone | 138 | 321 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Masa de cel puţin 25 tone, dar mai mică de 26 tone | 321 | 528 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Masa de cel puţin 26 tone, dar mai mică de 28 tone | 528 | 775 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Masa de cel puţin 28 tone, dar mai mică de 29 tone | 775 | 936 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Masa de cel puţin 29 tone, dar mai mică de 31 tone | 936 | 1537 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Masa de cel puţin 31 tone, dar mai mică de 33 tone | 1537 | 2133 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Masa de cel puţin 33 tone, dar mai mică de 36 tone | 2133 | 3239 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8 | Masa de cel puţin 36 tone, dar mai mică de 38 tone | 2133 | 3239 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9 | Masa de cel puţin 38 tone | 2133 | 3239 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
III | 2 + 3 axe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 | Masa de cel puţin 36 tone, dar mai mică de 38 tone | 1698 | 2363 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Masa de cel puţin 38 tone, dar mai mică de 40 tone | 2363 | 3211 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Masa de cel puţin 40 tone | 2363 | 3211 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
IV | 3 + 2 axe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 | Masa de cel puţin 36 tone, dar mai mică de 38 tone | 1500 | 2083 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Masa de cel puţin 38 tone, dar mai mică de 40 tone | 2083 | 2881 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Masa de cel puţin 40 tone, dar mai mică de 44 tone | 2881 | 4262 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Masa de cel puţin 44 tone | 2881 | 4262 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
V | 3 + 3 axe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 | Masa de cel puţin 36 tone, dar mai mică de 38 tone | 853 | 1032 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Masa de cel puţin 38 tone, dar mai mică de 40 tone | 1032 | 1542 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Masa de cel puţin 40 tone, dar mai mică de 44 tone | 1542 | 2454 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Masa de cel puţin 44 tone | 1542 | 2454 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(7)În cazul unei remorci, al unei semiremorci sau rulote care nu face parte dintr-o combinaţie de autovehicule prevăzută la alin. (6), impozitul pe mijloacele de transport este egal cu suma corespunzătoare din tabelul următor:
Masa totală maximă autorizată | Impozit | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a) Până la 1 tonă, inclusiv | 9 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
b) Peste 1 tonă, dar nu mai mult de 3 tone | 34 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
c) Peste 3 tone, dar nu mai mult de 5 tone | 52 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d) Peste 5 tone | 64 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mijlocul de transport pe apă | Impozit - lei/an - |
1. Luntre, bărci fără motor, folosite pentru pescuit şi uz personal | 21 |
2. Bărci fără motor, folosite în alte scopuri | 56 |
3. Bărci cu motor | 210 |
4. Nave de sport şi agrement | Între 0 şi 1.119 |
5. Scutere de apă | 210 |
6. Remorchere şi împingătoare: | X |
a) până la 500 CP, inclusiv | 559 |
b) peste 500 CP şi până la 2000 CP, inclusiv | 909 |
c) peste 2000 CP şi până la 4000 CP, inclusiv | 1398 |
d) peste 4000 CP | 2237 |
7. Vapoare - pentru fiecare 1000 tdw sau fracţiune din acesta | 182 |
8. Ceamuri, şlepuri şi barje fluviale: | X |
a) cu capacitatea de încărcare până la 1500 de tone, inclusiv | 182 |
b) cu capacitatea de încărcare de peste 1500 de tone şi până la 3000 de tone, inclusiv | 280 |
c) cu capacitatea de încărcare de peste 3000 de tone | 490 |
Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Acte numărul de obiecte din listă: (2)
Influenţat de numărul de obiecte din listă: (2)
- Decizia 674/2024 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 470 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal
- Decizia 672/2024 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 470 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal
Jurisprudenţă numărul de obiecte din listă: (195)
Hotarari judecătoresti numărul de obiecte din listă: (195)
- Sentinta nr. RJ 584g9288d/2025 din 19-sept-2025, Tribunalul Bihor, obligatia de a face (Contencios administrativ si fiscal)
- Sentinta nr. RJ 4e2986523/2024 din 24-sept-2024, Tribunalul Mures, anulare act administrativ (Contencios administrativ si fiscal)
- Decizie nr. RJ 4e5427g75/2024 din 02-sept-2024, Curtea de Apel Bucuresti, procedura insolventei – societati cu raspundere limitata (Faliment)