Art. 29. - Codul Aerian din 1953 CODUL AERIAN al Republicii Populare Romane
B.Of. 56
Ieşit din vigoare Versiune de la: 30 Decembrie 1953
Art. 29
In timpul misiunii, comandantul de aeronava raspunde fata de organul care i-a incredintat misiunea, de executarea ei in bune conditii, de stricta respectare a dispozitiilor prezentului cod privitor la zboruri si a normelor de circulatie aeriana, de comportarea si disciplina echipajului in zbor si la sol, precum si de folosirea si pastrarea aeronavei in bune conditii de zbor. In timpul escalelor sau oricaror altor aterizari pe durata misiunii, raspunderea comandantului de aeronava inceteaza cu privire la aeronava, calatori si incarcatura, din momentul predarii ei comandantului de aerodrom, dupa coborirea intregului echipaj si a persoanelor imbarcate. Responsabilitatea comandantului este angajata, din nou, in momentul reluarii in primire a aeronavei. La aterizare, comandantul de aeronava este obligat sa prezinte comandantului de aerodrom documentele de bord ale aeronavei sale, precum si documentele la bord. In cursul zborului comandantul de aeronava nu-si poate delega atributiile sale. Daca insa comandantul de aeronava este impiedicat, din orice cauza, in cursul zborului sau la sol sa-si indeplineasca functia si in lipsa desemnarii prealabile a unei alte persoane pentru a-l inlocui, functia de comandant de aeronava va fi exercitata de ceilalti membrii ai echipajului, in ordinea urmatoare: pilot, navigator, mecanic de bord, radiotelegrafist, personalul auxiliar.