Nou Art. 43. - Art. 43: Mijloacele de publicitate - Cod din 2025 de deontologie medicală al Colegiului Medicilor din România
M.Of. 1141
Neintrat în vigoare Versiune de la: 10 Decembrie 2025 până la: 31 Decembrie 2025
Art. 43: Mijloacele de publicitate
(1)Principalele mijloace de publicitate care pot fi utilizate sunt:
a)firma;
b)sigla, logoul;
c)corespondenţa profesională şi cărţile de vizită profesionale;
d)pagina de internet (şi/sau pagina în cadrul reţelelor de socializare);
e)participarea la congrese/simpozioane/evenimente/emisiuni TV/radio/în mediul online/alte evenimente pe teme medicale, forme de pregătire adresate medicilor sau publicarea de studii, articole, comentarii şi lucrări ştiinţifice, în scopul furnizării de informaţii medicale şi/sau al schimbului de experienţă şi opinii în beneficiul pacienţilor şi al sănătăţii publice;
f)reclame în mediul online realizate în condiţiile prezentului cod;
g)diseminarea de broşuri ori pliante în scopul promovării serviciilor medicale furnizate, precum şi a importanţei actului medical în scopul asigurării sănătăţii pacientului şi a sănătăţii publice;
h)publicitate stradală, care trebuie să conţină doar elementele prevăzute la art. 42 şi nu poate fi amplasată la o distanţă mai mare de 500 m faţă de unitatea sanitară unde medicul îşi exercită profesia.
(2)Firma trebuie să fie amplasată atât la sediul principal de activitate, cât şi la sediile secundare.
(3)Firma poate să cuprindă următoarele menţiuni: Colegiul Medicilor din România; denumirea formei de exercitare a profesiei, inclusiv numele unităţii sanitare, adresa sediului principal şi/sau secundar (punct de lucru), numele şi prenumele medicului; menţiuni privind specialităţile şi competenţele medicale, gradele profesionale, titlurile ştiinţifice, universitare şi academice.