Art. 1252. - Art. 125 2 - Cod Deontologic din 2005 medical al Colegiului Medicilor din România
M.Of. 418
Ieşit din vigoare Versiune de la: 10 Aprilie 2008
Art. 1252
(1)Formele de exercitare a profesiei de medic pot utiliza una sau mai multe mijloace de publicitate, respectiv:
a)plasarea unei firme;
b)anunţuri de publicitate potrivit prezentului Cod de deontologie;
c)anunţuri şi menţiuni în anuare şi cărţi de telefon;
d)invitaţii, broşuri şi anunţuri de participare la conferinţe, colocvii etc. profesionale şi de specialitate;
e)corespondenţă profesională şi cărţi de vizită profesionale;
f)adresă de internet.
(2)Nu este permisă utilizarea următoarelor mijloace de publicitate:
a)oferirea serviciilor prin prezentare proprie ori prin intermediar la domiciliul sau reşedinţa unei persoane ori într-un loc public;
b)propunerea personalizată de prestări de servicii efectuată de o formă de exercitare a profesiei, fără ca aceasta să fi fost în prealabil solicitată în acest sens, indiferent dacă aceasta este făcută sau nu în scopul racolării de pacienţi;
c)acordarea de consultaţii medicale realizate pe orice suport material, precum şi prin orice alt mijloc de comunicare în masă, inclusiv prin emisiuni radiofonice sau televizate, cu excepţia acelora avizate de Colegiul Medicilor din România sau de alte organisme acreditate de acesta în acest scop.
(3)În cadrul apariţiilor în mediile de informare medicul va putea prezenta procedee de diagnostic şi tratament, tehnici medicale specifice ori alte procedee şi mijloace de investigare, dar nu va putea folosi acest prilej pentru a-şi face reclamă pentru sine sau pentru orice altă firmă implicată în producţia de medicamente sau dispozitive medicale.