Art. 28. - Competenţa 5.3. Implicarea activă a antepreşcolari/preşcolarilor/elevilor/studenţilor/altor persoane aflate în proces de învăţare presupune ca profesionistul în educaţie: - Actul din 2022 Cadrul de competenţe digitale al profesionistului din educaţie

M.Of. 700 bis

În vigoare
Versiune de la: 13 Iulie 2022
Art. 28
(1)Competenţa 5.3. Implicarea activă a antepreşcolari/preşcolarilor/elevilor/studenţilor/altor persoane aflate în proces de învăţare presupune ca profesionistul în educaţie:
Să utilizeze tehnologiile digitale pentru a încuraja implicarea activă şi creativă a antepreşcolarilor/preşcolarilor/elevilor/studenţilor/altor persoane aflate în proces de învăţare, în cazul unei discipline de studiu;
Să utilizeze tehnologiile digitale ca parte a strategiilor didactice care promovează competenţele transversale, reflecţia aprofundată şi exprimarea creativă a antepreşcolarilor/preşcolarilor/elevilor/studenţilor/altor persoane aflate în proces de învăţare;
Să deschidă învăţarea către contexte noi, din lumea reală, care implică participarea antepreşcolarilor/preşcolarilor/elevilor/studenţilor/altor persoane aflate în proces de învăţare la activităţi practice, de cercetare ştiinţifică, la rezolvarea problemelor complexe.
(2)Listă de activităţi specifice acestei competenţe:
a)Utilizarea tehnologiilor digitale pentru a vizualiza şi a explica noile concepte într-un mod motivant şi antrenant, respectiv prin utilizarea de animaţii sau videoclipuri, precum şi alte asemenea;
b)Utilizarea unor medii digitale atractive şi a activităţilor de învăţare motivante şi antrenante, respectiv jocuri, teste, precum şi alte asemenea;
c)Centrarea procesului educaţional pe utilizarea activă a tehnologiilor digitale de către antepreşcolari/preşcolari/elevi/studenţi/alte persoane aflate în proces de învăţare;
d)Utilizarea tehnologiilor digitale pentru a permite antepreşcolarilor/preşcolarilor/elevilor/studenţilor/altor persoane aflate în proces de învăţare să se implice activ în subiectul tratat, respectiv prin folosirea diferitelor simţuri, prin manipularea obiectelor virtuale, prin modificarea ipotezei pentru a cerceta o temă/situaţie, precum şi alte asemenea;
e)Selectarea tehnologiilor digitale adecvate pentru a încuraja învăţarea activă într-un context de învăţare dat sau pentru un anumit scop al învăţării;
f)Reflecţia cu privire la gradul de adecvare a tehnologiilor digitale utilizate pentru a creşte implicarea activă în învăţare a antepreşcolarilor/preşcolarilor/elevilor/studenţilor/altor persoane aflate în proces de învăţare şi adaptarea corespunzătoare a strategiilor.