Art. 25. - Actul din 2022 Cadrul de competenţe digitale al profesionistului din educaţie

M.Of. 700 bis

În vigoare
Versiune de la: 13 Iulie 2022
Art. 25
Unul dintre punctele forte ale tehnologiilor digitale în educaţie este reprezentat de potenţialul acestora de a sprijini strategiile pedagogice centrate pe elev şi de a stimula participarea activă a elevilor în procesul de învăţare şi reflecţia asupra acestuia. De exemplu, tehnologiile digitale pot fi utilizate pentru a încuraja implicarea activă şi creativă a elevilor pentru a explora un subiect, a experimenta diferite opţiuni sau soluţii, a înţelege diferitele conexiuni, a identifica soluţii creative.
Tehnologiile digitale pot fi un instrument în asigurarea unui parcurs personalizat în învăţare, punând la dispoziţie activităţi de învăţare adaptate nivelului de cunoştinţe, intereselor şi nevoilor de învăţare ale fiecărui elev. Trebuie urmărit să nu adâncească inegalităţile deja existente, privind accesul la tehnologii digitale sau legate de nivelul de competenţe digitale şi să se asigure accesul tuturor elevilor.