Art. 23. - Competenţa 4.3. Feedback şi planificare presupune ca profesionistul în educaţie: - Actul din 2022 Cadrul de competenţe digitale al profesionistului din educaţie

M.Of. 700 bis

În vigoare
Versiune de la: 13 Iulie 2022
Art. 23
(1)Competenţa 4.3. Feedback şi planificare presupune ca profesionistul în educaţie:
Să utilizeze tehnologiile digitale pentru a oferi un feedback individualizat şi prompt antepreşcolarilor/preşcolarilor/elevilor/studenţilor/altor persoane aflate în proces de învăţare;
Să adapteze strategii de predare şi să asigure îndrumare individualizată, pe baza dovezilor generate de tehnologiile digitale utilizate;
Să faciliteze înţelegerea de către antepreşcolari/preşcolari/elevi/studenţi/alte persoane aflate în proces de învăţare şi părinţi a dovezilor furnizate de tehnologiile digitale şi utilizarea acestora pentru luarea deciziilor.
(2)Listă de activităţi specifice acestei competenţe:
a)Utilizarea tehnologiilor digitale pentru a acorda note/calificative şi feedback cu privire la temele transmise electronic;
b)Utilizarea sistemelor de gestionare a evaluării pentru a îmbunătăţi eficacitatea feedback-ului;
c)Utilizarea tehnologiilor digitale pentru a monitoriza progresul antepreşcolarilor/preşcolarilor/elevilor/studenţilor/altor persoane aflate în proces de învăţare şi pentru a oferi sprijin atunci când este nevoie;
d)Adaptarea strategiilor de predare şi de evaluare, pe baza datelor generate de tehnologiile digitale utilizate;
e)Furnizarea de feedback personalizat şi de sprijin diferenţiat pentru antepreşcolari/preşcolari/elevi/studenţi/alte persoane aflate în proces de învăţare pe baza datelor generate de tehnologiile digitale utilizate;
f)Îndrumarea antepreşcolarilor/preşcolarilor/elevilor/studenţilor/altor persoane aflate în proces de învăţare pentru a putea aprecia şi interpreta rezultatele evaluărilor formative, sumative, ale autoevaluărilor şi ale evaluărilor colegiale;
g)Sprijinirea antepreşcolarilor/preşcolarilor/elevilor/studenţilor/altor persoane aflate în proces de învăţare pentru a identifica aspectele ce necesită îmbunătăţire şi pentru a elabora în comun planuri viitoare de învăţare;
h)Utilizarea tehnologiilor digitale pentru a permite antepreşcolarilor/preşcolarilor/elevilor/studenţilor/altor persoane aflate în proces de învăţare şi/sau părinţilor să fie la curent cu progresele şi să facă alegeri în cunoştinţă de cauză cu privire la disciplinele opţionale, la următoarele priorităţi de învăţare sau etape de studiu.