Art. 21. - Competenţa 4.1. Strategii de evaluare presupune ca profesionistul în educaţie: Să utilizeze tehnologiile digitale pentru evaluarea formativă şi evaluarea sumativă; - Actul din 2022 Cadrul de competenţe digitale al profesionistului din educaţie

M.Of. 700 bis

În vigoare
Versiune de la: 13 Iulie 2022
Art. 21
(1)Competenţa 4.1. Strategii de evaluare presupune ca profesionistul în educaţie: Să utilizeze tehnologiile digitale pentru evaluarea formativă şi evaluarea sumativă;
Să crească diversitatea şi relevanţa metodelor şi instrumentelor de evaluare.
(2)Listă de activităţi specifice acestei competenţe:
a)Utilizarea instrumentelor digitale de evaluare pentru a monitoriza procesul de învăţare şi pentru a obţine informaţii despre progresul antepreşcolarilor/preşcolarilor/elevilor/studenţilor/altor persoane aflate în proces de învăţare;
b)Utilizarea tehnologiilor digitale pentru a îmbunătăţi strategiile de evaluare formativă, respectiv folosind sisteme de răspuns la clasă, teste, jocuri, precum şi alte asemenea;
c)Utilizarea tehnologiilor digitale pentru a îmbunătăţi evaluarea sumativă în cadrul testelor, respectiv prin teste pe computer, utilizarea fişierelor audio sau video - în învăţarea limbilor străine, precum şi alte asemenea, folosind simulări sau tehnologii digitale specifice disciplinei;
d)Utilizarea tehnologiilor digitale pentru a stabili structura temelor pentru antepreşcolari/preşcolari/elevi/studenţi/alte persoane aflate în proces de învăţare şi pentru a le evalua, respectiv prin e-portofolii, precum şi alte asemenea;
e)Utilizarea de diferite formate digitale şi non-digitale de evaluare şi conştientizarea beneficiilor şi dezavantajelor acestora;
f)Reflecţia în manieră critică asupra gradului de adecvare al metodelor şi instrumentelor de evaluare digitală şi adaptarea corespunzătoare a strategiilor de evaluare.