Art. 20. - Actul din 2022 Cadrul de competenţe digitale al profesionistului din educaţie

M.Of. 700 bis

În vigoare
Versiune de la: 13 Iulie 2022
Art. 20
Evaluarea poate să fie un factor care facilitează sau care îngreunează inovarea în educaţie. La integrarea tehnologiilor digitale în procesele de predare şi învăţare se va lua în considerare modul în care acestea pot îmbunătăţi strategiile de evaluare. În acelaşi timp, se va lua în considerare şi modul în care acestea pot fi utilizate pentru a crea sau a facilita abordări inovative în evaluare.
Utilizarea tehnologiilor digitale în educaţie pentru predare, învăţare, evaluare sau în scopuri administrative generează o gamă largă de date despre comportamentul de învăţare al fiecărui elev. Analiza şi interpretarea acestor date, precum şi utilizarea lor în sprijinul deciziilor bazate pe dovezi devine din ce în ce mai importantă, fiind completată de analiza dovezilor clasice privind comportamentul elevului.
De asemenea, tehnologiile digitale pot contribui direct la monitorizarea progresului elevilor, la facilitarea feedback-ului şi pot permite cadrelor didactice să îşi evalueze şi să îşi adapteze propriile strategii de predare.