Art. 17. - Competenţa 3.3. Învăţare prin colaborare presupune ca profesionistul în educaţie: - Actul din 2022 Cadrul de competenţe digitale al profesionistului din educaţie

M.Of. 700 bis

În vigoare
Versiune de la: 13 Iulie 2022
Art. 17
(1)Competenţa 3.3. Învăţare prin colaborare presupune ca profesionistul în educaţie:
Să utilizeze tehnologiile digitale pentru a promova şi a îmbunătăţi colaborarea dintre antepreşcolari/preşcolari/elevi/studenţi/alte persoane aflate în proces de învăţare;
Să încurajeze antepreşcolarii/preşcolarii/elevii/studenţii/alte persoane aflate în proces de învăţare pentru a utiliza tehnologiile digitale în sarcini de lucru, ca mijloc de îmbunătăţire a comunicării şi a lucrului în echipă în vederea dobândirii de cunoştinţe.
(2)Listă de activităţi specifice acestei competenţe:
a)Implementarea de activităţi de învăţare prin colaborare, în care sunt utilizate dispozitive digitale, resurse sau strategii de informare digitală;
b)Implementarea de activităţi de învăţare prin colaborare, într-un mediu digital, respectiv folosind bloguri, wiki-uri, sisteme de gestionare a învăţării, precum şi alte asemenea;
c)Utilizarea tehnologiilor digitale pentru schimbul de cunoştinţe între antepreşcolari/preşcolari/elevi/studenţi/alte persoane aflate în proces de învăţare;
d)Monitorizarea şi îndrumarea antepreşcolarilor/preşcolarilor/elevilor/studenţilor/altor persoane aflate în stare de învăţare în procesul de dobândire a cunoştinţelor, în medii digitale, prin colaborare;
e)Solicitarea antepreşcolarilor/preşcolarilor/elevilor/studenţilor/altor persoane aflate în proces de învăţare să îşi prezinte digital activităţile de colaborare şi asigurarea de asistenţă acestora în acest sens;
f)Utilizarea tehnologiilor digitale pentru evaluarea colegilor şi ca suport pentru autoreglarea prin colaborare şi învăţarea colegială;
g)Utilizarea tehnologiilor digitale pentru a experimenta noi formate şi metode pentru învăţarea prin colaborare.