Art. 15. - Competenţa 3.1. Predare presupune ca profesionistul în educaţie: - Actul din 2022 Cadrul de competenţe digitale al profesionistului din educaţie
M.Of. 700 bis
În vigoare Versiune de la: 13 Iulie 2022
Art. 15
(1)Competenţa 3.1. Predare presupune ca profesionistul în educaţie:
Să planifice şi să utilizeze dispozitive şi resurse digitale în procesul de predare, astfel încât să sporească eficienţa activităţilor didactice;
Să gestioneze şi să dirijeze în mod adecvat strategiile digitale de predare;
Să experimenteze şi să conceapă noi modalităţi de organizare şi metode pentru predare.
(2)Listă de activităţi specifice acestei competenţe:
a)Utilizarea tehnologiilor pentru a spori eficienţa procesului de predare, respectiv table electronice, dispozitive mobile;
b)Structurarea lecţiei în aşa fel încât diferitele activităţi digitale - conduse de profesor şi conduse de antepreşcolar/preşcolar/elev/student/altă persoană aflată în proces de învăţare - să consolideze împreună scopul învăţării;
c)Organizarea de sesiuni de învăţare, activităţi şi interacţiuni într-un mediu digital;
d)Structurarea şi gestionarea conţinutului, colaborării şi interacţiunii într-un mediu digital;
e)Luarea în considerare a modului în care intervenţiile digitale conduse de profesor - faţă în faţă sau într-un mediu digital - pot susţine cel mai bine scopul învăţării;
f)Reflecţia asupra eficacităţii şi adecvării strategiilor pedagogice digitale alese şi ajustarea, în mod flexibil, a metodelor şi a strategiilor;
g)Experimentarea şi conceperea de noi modalităţi de organizare şi metode pentru predare, respectiv flipped classroom, precum şi alte asemenea.