Art. 19. - Art. 19: Comitetul de audit - Act Constitutiv din 2023 al Băncii de Investiţii şi Dezvoltare - S.A.

M.Of. 1045

În vigoare
Versiune de la: 17 Noiembrie 2023
Art. 19: Comitetul de audit
19.1.Comitetul de audit este un comitet permanent şi independent, constituit în baza prevederilor Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 65 din Legea nr. 162/2017 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate şi de modificare a unor acte normative, cu modificările ulterioare, şi a reglementărilor emise de Banca Naţională a României. Acesta asistă Consiliul de supraveghere în realizarea atribuţiilor acestuia pe linia auditului intern. Comitetul de audit are funcţie consultativă în ceea ce priveşte strategia şi politica Băncii privind controlul intern, auditul intern şi auditul financiar, respectiv controlul modului în care sunt administrate riscurile.
19.2.Comitetul de audit este format din 3 (trei) membri, unul dintre aceştia având obligaţia de a se încadra în prevederile Legii nr. 162/2017 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate şi de modificare a unor acte normative, cu modificările ulterioare.
19.3.Comitetul de audit are următoarele atribuţii şi responsabilităţi:
a)monitorizează eficacitatea sistemului de control intern şi a sistemelor de administrare a riscurilor şi, dacă este cazul, a funcţiei de audit intern, în ceea ce priveşte raportarea financiară a instituţiei de credit, fără a aduce atingere independenţei funcţiei respective;
b)supraveghează elaborarea şi implementarea de către Bancă a politicilor contabile;
c)monitorizează procesul de raportare financiară şi prezintă recomandări care să vizeze asigurarea integrităţii acestei raportări;
d)analizează şi monitorizează independenţa auditorilor financiari, astfel cum este prevăzut la art. 21-25, 28 şi 29 din Legea nr. 162/2017 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate, şi de modificare a unor acte normative, cu modificările ulterioare, şi la art. 6 din Regulamentul (UE) nr. 537/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 aprilie 2014 privind cerinţe specifice referitoare la auditul statutar al entităţilor de interes public şi de abrogare a Deciziei 2005/909/CE a Comisiei, şi în special caracterul adecvat al prestării de alte servicii decât cele de audit financiar, astfel cum este prevăzut la art. 5 din regulamentul respectiv;
e)monitorizează auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi consolidate, în special desfăşurarea acestuia, cu luarea în considerare a oricăror constatări şi concluzii ale Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar, înfiinţată potrivit Legii nr. 162/2017, cu modificările ulterioare, astfel cum este prevăzut la art. 26 alin. (6) din Regulamentul (UE) nr. 537/2014, cu modificările ulterioare;
f)este responsabil pentru procedura de selecţie a auditorului financiar şi recomandă, în vederea aprobării de către adunarea generală a acţionarilor instituţiei de credit, nominalizarea, acordarea de onorarii şi revocarea acestuia; la nominalizarea auditorului financiar sunt avute în vedere dispoziţiile art. 16 din Regulamentul (UE) nr. 537/2014, cu modificările ulterioare, cu excepţia cazului în care se aplică art. 16 alin. (8) din acelaşi regulament;
g)revizuieşte frecvenţa auditului statutar al situaţiilor anuale şi consolidate;
h)informează, astfel cum este prevăzut la art. 65 alin. (6) lit. a) din Legea nr. 162/2017, cu modificările ulterioare, Consiliul de supraveghere cu privire la rezultatul auditului statutar şi explică modul în care a contribuit auditul statutar la integritatea raportării financiare şi rolul Comitetului de audit în procesul respectiv;
i)primeşte, analizează şi dispune implementarea măsurilor rezultate din rapoartele de audit;
j)verifică adoptarea la timp de către Directorat a măsurilor corective în vederea remedierii deficienţelor legate de control, de neconformare cu cadrul legal şi de reglementare, a deficienţelor în ceea ce priveşte politicile, precum şi a altor deficienţe identificate de auditori;
k)analizează şi avizează planul de audit intern (sfera de cuprindere, frecvenţa, metodologia, procedurile).