Art. 47. - Art. 47: Investigarea cererilor de către instituţiile vizate - Regulamentul 987/16-sept-2009 de stabilire a procedurii de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 883/2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială

Acte UE

Jurnalul Oficial 284L

În vigoare
Versiune de la: 1 Februarie 2020
Art. 47: Investigarea cererilor de către instituţiile vizate
A.Instituţia de contact
(1)Instituţia căreia îi este înaintată sau transmisă cererea de prestaţii în conformitate cu articolul 45 alineatul (1) sau (4) din regulamentul de punere în aplicare este denumită în continuare "instituţie de contact". Instituţia locului de reşedinţă nu este denumită instituţie de contact în cazul în care persoana vizată nu s-a aflat niciun moment sub incidenţa legislaţiei aplicate de către acea instituţie.
Pe lângă investigarea cererii de prestaţii în conformitate cu legislaţia aplicabilă, această instituţie, în calitatea sa de instituţie de contact, promovează schimbul de date, comunicarea deciziilor şi a operaţiunilor necesare pentru investigarea cererii de către instituţiile vizate, furnizează solicitantului, la cerere, orice informaţii relevante pentru aspectele comunitare ale investigaţiei şi îl ţine la curent în legătură cu evoluţia acesteia.
B.Investigarea cererilor de prestaţii, în temeiul legislaţiei de tip A în conformitate cu articolul 44 din regulamentul de bază
(2)În cazul prevăzut la articolul 44 alineatul (3) din regulamentul de bază, instituţia de contact trimite toate documentele referitoare la persoana în cauză instituţiei unde aceasta a fost asigurată anterior, care, la rândul ei, examinează cazul.
(3)Articolele 48-52 din regulamentul de punere în aplicare nu se aplică investigării cererilor prevăzute la articolul 44 din regulamentul de bază.
C.Investigarea altor cereri de prestaţii
(4)În alte cazuri decât cele menţionate la alineatul (2), instituţia de contact trimite fără întârziere cererea de prestaţii şi toate documentele pe care le are la dispoziţie şi, acolo unde este cazul, documentele relevante furnizate de solicitant, către toate instituţiile în cauză, astfel încât acestea să poată începe concomitent investigarea cererii. Instituţia de contact notifică celorlalte instituţii perioadele de asigurare sau reşedinţă care fac obiectul legislaţiei sale. Aceasta indică, de asemenea, ce documente vor fi înaintate la o dată ulterioară şi completează cererea cât mai curând posibil.
(5)Fiecare dintre instituţiile în cauză notifică instituţiei de contact şi celorlalte instituţii în cauză, cât mai curând posibil, perioadele de asigurare sau reşedinţă care fac obiectul legislaţiei sale.
(6)Fiecare instituţie în cauză calculează cuantumul prestaţiilor în conformitate cu articolul 52 din regulamentul de bază şi notifică instituţiei de contact şi celorlalte instituţii în cauză decizia sa, cuantumul prestaţiilor datorate, precum şi orice informaţii cerute în sensul articolelor 53-55 ale regulamentului de bază.
(7)În cazul în care o instituţie stabileşte, pe baza informaţiilor menţionate la alineatele (4) şi (5) din prezentul articol, că articolul 46 alineatul (2) sau articolul 57 alineatul (2) sau (3) din regulamentul de bază sunt aplicabile, aceasta informează instituţia de contact şi celelalte instituţii în cauză.