Art. 34. - Art. 34: Procedura în cazul unui accident de muncă sau al unei boli profesionale care apare într-un alt stat membru decât statul membru competent - Regulamentul 987/16-sept-2009 de stabilire a procedurii de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 883/2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială
Acte UE
Jurnalul Oficial 284L
În vigoare Versiune de la: 1 Februarie 2020
Art. 34: Procedura în cazul unui accident de muncă sau al unei boli profesionale care apare într-un alt stat membru decât statul membru competent
(1)În cazul în care survine un accident de muncă sau este diagnosticată o boală profesională pentru prima dată pe teritoriul unui alt stat membru decât statul membru competent, declaraţia sau notificarea cu privire la accidentul de muncă sau boala profesională, în condiţiile în care respectiva declaraţie sau notificare este prevăzută de legislaţia naţională, trebuie făcută în conformitate cu dispoziţiile legislaţiei statului membru competent, fără a aduce atingere, după caz, altor dispoziţii legale aplicabile, în vigoare pe teritoriul statului membru în care a survenit accidentul de muncă sau în care a fost diagnosticată pentru prima dată boala profesională, dispoziţii care rămân, în acest caz, aplicabile. Declaraţia sau notificarea este adresată instituţiei competente.
(2)Instituţia din statul membru pe teritoriul căruia a survenit accidentul de muncă sau a fost diagnosticată pentru prima dată boala profesională notifică instituţia competentă în legătură cu certificatele medicale eliberate pe teritoriul statului membru respectiv.
(3)În cazul în care, ca urmare a unui accident survenit în timpul deplasării către sau dinspre locul de muncă pe teritoriul unui alt stat membru decât statul membru competent, este necesară o anchetă pe teritoriul primului stat membru, în scopul stabilirii drepturilor la prestaţiile relevante, instituţia competentă poate numi în acest scop o persoană care informează autorităţile statului membru respectiv. Instituţiile colaborează în scopul evaluării tuturor informaţiilor relevante şi pentru consultarea rapoartelor şi a oricăror alte documente referitoare la accident.
(4)În urma tratamentului, la cererea instituţiei competente, se trimite un raport detaliat însoţit de certificate medicale privind consecinţele permanente ale accidentului sau ale bolii, în special starea din momentul respectiv a persoanei accidentate şi vindecarea sau stabilizarea leziunilor. Onorariile relevante se plătesc, după caz, de instituţia de la locul de reşedinţă sau de şedere, acolo unde este cazul, în conformitate cu tariful aplicat de acea instituţie, pe cheltuiala instituţiei competente.
(5)La cererea instituţiei de la locul de reşedinţă sau de şedere, instituţia competentă o notifică, după caz, în legătură cu decizia de stabilire a datei de vindecare sau de stabilizare a leziunilor şi, după caz, în legătură cu decizia privind acordarea unei pensii.