Art. 20. - Art. 20: Responsabilităţile directorului executiv - Regulamentul 881/17-apr-2019 privind ENISA (Agenţia Uniunii Europene pentru Securitate Cibernetică) şi privind certificarea securităţii cibernetice pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 526/2013 (Regulamentul privind securitatea cibernetică)

Acte UE

Jurnalul Oficial 151L

În vigoare
Versiune de la: 7 Iunie 2019
Art. 20: Responsabilităţile directorului executiv
(1)ENISA este condusă de un director executiv care este independent în îndeplinirea atribuţiilor sale. Directorul executiv răspunde în faţa consiliului de administraţie.
(2)Directorul executiv prezintă Parlamentului European un raport privind modul în care şi-a îndeplinit atribuţiile, atunci când este invitat să facă acest lucru. Consiliul poate solicita directorului executiv să prezinte un raport cu privire la îndeplinirea atribuţiilor sale.
(3)Directorul executiv răspunde de:
a)administrarea curentă a ENISA;
b)punerea în aplicare a deciziilor adoptate de consiliul de administraţie;
c)elaborarea unui proiect de document unic de programare şi prezentarea acestuia consiliului de administraţie spre aprobare, înainte de a fi trimis Comisiei;
d)punerea în aplicare a documentului unic de programare şi raportarea către consiliul de administraţie cu privire la aceasta;
e)pregătirea raportului anual consolidat privind activităţile ENISA, inclusiv punerea în aplicare a programului anual de activitate al ENISA, şi prezentarea acestuia consiliului de administraţie, spre evaluare şi adoptare;
f)pregătirea unui plan de acţiune pentru a da curs concluziilor evaluărilor retrospective şi trimiterea către Comisie, din doi în doi ani, a unui raport privind progresele înregistrate;
g)elaborarea unui plan de acţiune pentru a da curs concluziilor rapoartelor de audit intern sau extern, precum şi a investigaţiilor desfăşurate de OLAF şi prezentarea, de două ori pe an Comisiei şi periodic consiliului de administraţie, a unui raport privind progresele înregistrate;
h)elaborarea proiectului de norme financiare aplicabile ENISA, astfel cum se menţionează la articolul 32;
i)întocmirea proiectului de situaţie a estimărilor de venituri şi cheltuieli ale ENISA şi execuţia bugetului acesteia;
j)protejarea intereselor financiare ale Uniunii prin aplicarea de măsuri preventive de combatere a fraudei, a corupţiei şi a altor activităţi ilegale, prin realizarea de controale eficace şi, dacă se constată nereguli, prin recuperarea sumelor plătite nejustificat şi, dacă este cazul, prin sancţiuni administrative şi financiare eficace, proporţionale şi disuasive;
k)pregătirea unei strategii antifraudă pentru ENISA şi prezentarea acesteia consiliului de administraţie, spre adoptare;
l)stabilirea şi menţinerea contactului cu comunitatea de afaceri şi cu organizaţiile consumatorilor, în vederea asigurării unui dialog periodic cu părţile interesate relevante;
m)desfăşurarea de schimburi periodice de opinii şi de informaţii cu instituţiile, organele, oficiile şi agenţiile Uniunii în ceea ce priveşte activităţile lor referitoare la securitatea cibernetică, pentru a asigura coerenţa în dezvoltarea şi punerea în aplicare a politicii Uniunii;
n)îndeplinirea altor atribuţii care îi sunt încredinţate directorului executiv prin prezentul regulament.
(4)După caz, în limitele obiectivelor şi atribuţiilor ENISA, directorul executiv poate înfiinţa grupuri de lucru ad-hoc compuse din experţi, inclusiv experţi din rândul autorităţilor competente ale statelor membre. Directorul executiv informează în prealabil Consiliul de administraţie cu privire la acest aspect. Procedurile referitoare în special la componenţa grupurilor de lucru, la numirea experţilor acestora de către directorul executiv şi la funcţionarea lor sunt prevăzute în regulamentul intern de funcţionare al ENISA.
(5)Dacă este necesar, în scopul îndeplinirii atribuţiilor ENISA în mod eficient şi eficace şi pe baza unei analize cost-beneficiu adecvate, directorul executiv poate decide înfiinţarea unuia sau mai multor birouri locale într-unul sau mai multe state membre. Înainte de a decide să înfiinţeze un birou local, directorul executiv cere opinia statului membru sau a statelor membre în cauză, inclusiv a statului membru în care este situat sediul ENISA, şi obţine acordul prealabil al Comisiei şi al consiliului de administraţie. În cazurile de dezacord în cursul procesului de consultare între directorul executiv şi statele membre în cauză, chestiunea este supusă Consiliului spre dezbatere. Numărul total al personalului din toate birourile locale este păstrat la minimum şi nu depăşeşte 40 % din numărul total al personalului ENISA care se află în statul membru în care este situat sediul ENISA. Numărul personalului din fiecare birou local nu depăşeşte 10 % din numărul total al personalului ENISA care se află în statul membru în care este situat sediul ENISA.
Decizia de înfiinţare a unui birou local precizează domeniul de aplicare al activităţilor care urmează să fie efectuate în cadrul respectivului birou local, astfel încât să se evite costurile inutile şi dublarea funcţiilor administrative ale ENISA.