Capitolul iv - Întocmirea şi structura bugetului ENISA - Regulamentul 881/17-apr-2019 privind ENISA (Agenţia Uniunii Europene pentru Securitate Cibernetică) şi privind certificarea securităţii cibernetice pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 526/2013 (Regulamentul privind securitatea cibernetică)

Acte UE

Jurnalul Oficial 151L

În vigoare
Versiune de la: 7 Iunie 2019
CAPITOLUL IV:Întocmirea şi structura bugetului ENISA
Art. 29: Întocmirea bugetului ENISA
(1)În fiecare an, directorul executiv întocmeşte un proiect de situaţie a estimărilor de venituri şi cheltuieli ale ENISA pentru următorul exerciţiu financiar şi îl transmite consiliului de administraţie, împreună cu un proiect de schemă de personal. Se asigură un echilibru între venituri şi cheltuieli.
(2)În fiecare an, pe baza proiectului de situaţie a estimărilor, consiliul de administraţie adoptă situaţia estimărilor de venituri şi cheltuieli ale ENISA pentru următorul exerciţiu financiar.
(3)În fiecare an, până la data de 31 ianuarie, consiliul de administraţie transmite situaţia estimărilor, care face parte din documentul unic de programare, Comisiei şi ţărilor terţe cu care Uniunea a încheiat acorduri astfel cum se menţionează la articolul 42 alineatul (2).
(4)Pe baza situaţiei estimărilor, Comisia înscrie în proiectul de buget general al Uniunii estimările pe care le consideră necesare pentru schema de personal şi valoarea contribuţiei care urmează să fie suportată din bugetul general al Uniunii, pe care le prezintă Parlamentului European şi Consiliului în conformitate cu articolul 314 din TFUE.
(5)Parlamentul European şi Consiliul autorizează creditele reprezentând contribuţia Uniunii alocată ENISA.
(6)Parlamentul European şi Consiliul adoptă schema de personal a ENISA.
(7)Consiliul de administraţie adoptă bugetul ENISA odată cu documentul unic de programare. Bugetul ENISA se definitivează după adoptarea definitivă a bugetului general al Uniunii. Dacă este necesar, consiliul de administraţie ajustează bugetul ENISA şi documentul unic de programare în conformitate cu bugetul general al Uniunii.
Art. 30: Structura bugetului ENISA
(1)Fără a aduce atingere altor resurse, veniturile ENISA sunt alcătuite astfel:
a)dintr-o contribuţie de la bugetul general al Uniunii;
b)din venituri alocate unor cheltuieli specifice în conformitate cu normele sale financiare menţionate la articolul 32;
c)dintr-o finanţare din partea Uniunii sub forma unor acorduri de delegare sau de granturi ad-hoc, în conformitate cu normele sale financiare menţionate la articolul 32 şi cu dispoziţiile instrumentelor relevante care sprijină politicile Uniunii;
d)din eventuale contribuţii din partea ţărilor terţe care participă la lucrările ENISA, astfel cum se menţionează la articolul 42;
e)din orice contribuţie voluntară din partea statelor membre, în bani sau în natură.
Statele membre care oferă contribuţii voluntare în temeiul primului paragraf litera (e) nu pot solicita niciun drept sau serviciu specific ca rezultat al acelor contribuţii.
(2)Cheltuielile ENISA cuprind cheltuieli cu personalul, cheltuieli administrative şi de suport tehnic, cheltuieli cu infrastructura şi operaţionale, precum şi cheltuieli rezultate din contracte cu părţi terţe.
Art. 31: Execuţia bugetară a ENISA
(1)Directorul executiv răspunde de execuţia bugetului ENISA.
(2)Auditorul intern al Comisiei exercită asupra ENISA aceleaşi prerogative ca şi asupra serviciilor Comisiei.
(3)Contabilul ENISA trimite conturile provizorii contabilului Comisiei şi Curţii de Conturi pentru exerciţiul financiar (exerciţiul N) până la data de 1 martie a următorului exerciţiu financiar (exerciţiul N + 1)-
(4)După primirea observaţiilor formulate de Curtea de Conturi privind conturile provizorii ale ENISA în temeiul articolului 246 din Regulamentul (UE, Euratom) 2018/1046 al Parlamentului European şi al Consiliului (28), contabilul ENISA întocmeşte conturile finale ale ENISA pe răspunderea sa şi le prezintă consiliului de administraţie în vederea avizării.
(28)Regulamentul (UE, Euratom) 2018/1046 al Parlamentului European şi al Consiliului din 18 iulie 2018 privind normele financiare aplicabile bugetului general al Uniunii, de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1296/2013, (UE) nr. 1301/2013, (UE) nr. 1303/2013, (UE) nr. 1304/2013, (UE) nr. 1309/2013, (UE) nr. 1316/2013, (UE) nr. 223/2014, (UE) nr. 283/2014 şi a Deciziei nr. 541/2014/UE şi de abrogare a Regulamentului (UE, Euratom) nr. 966/2012 (JO L 193, 30.7.2018, p. 1).
(5)Consiliul de administraţie emite un aviz cu privire la conturile finale ale ENISA.
(6)Până la data de 31 martie a exerciţiului N + 1, directorul executiv transmite Parlamentului European, Consiliului, Comisiei şi Curţii de Conturi raportul privind gestiunea bugetară şi financiară.
(7)Până la data de 1 iulie a exerciţiului N + 1, contabilul ENISA transmite Parlamentului European, Consiliului, contabilului Comisiei şi Curţii de Conturi conturile finale ale ENISA, împreună cu avizul consiliului de administraţie.
(8)La aceeaşi dată la care transmite conturile finale ale ENISA, contabilul ENISA transmite, de asemenea, Curţii de Conturi şi, în copie, contabilului Comisiei, o scrisoare cuprinzând declaraţiile conducerii cu privire la conturile finale respective.
(9)Până la data de 15 noiembrie a exerciţiului N + 1, directorul executiv publică conturile finale ale ENISA în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
(10)Până la data de 30 septembrie a exerciţiului N + 1, directorul executiv transmite Curţii de Conturi un răspuns la observaţiile acesteia şi transmite, de asemenea, o copie a răspunsului respectiv consiliului de administraţie şi Comisiei.
(11)Directorul executiv prezintă Parlamentului European, la cererea acestuia, orice informaţii necesare pentru buna desfăşurare a procedurii de descărcare de gestiune pentru exerciţiul financiar în cauză în conformitate cu articolului 261 alineatul (3) din Regulamentul (UE, Euratom) 2018/1046.
(12)La recomandarea Consiliului, Parlamentul European acordă, înaintea datei de 15 mai a exerciţiului N + 2, descărcarea de gestiune directorului executiv în ceea ce priveşte execuţia bugetului pentru exerciţiul N.
Art. 32: Reglementări financiare
Normele financiare aplicabile ENISA se adoptă de către consiliul de administraţie după consultarea Comisiei. Acestea nu derogă de la Regulamentul delegat (UE) nr. 1271/2013, cu excepţia cazului o astfel de derogare se impune în mod special pentru funcţionarea ENISA, iar Comisia şi-a dat acordul prealabil.
Art. 33: Combaterea fraudei
(1)Pentru a facilita combaterea fraudei, a corupţiei şi a altor activităţi ilegale, în temeiul Regulamentului (UE, Euratom) nr. 883/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului (29), până la 10 decembrie 2019, ENISA aderă la Acordul interinstituţional din 25 mai 1999 dintre Parlamentul European, Consiliul Uniunii Europene şi Comisia Comunităţilor Europene privind investigaţiile interne desfăşurate de Oficiul European de Luptă Antifraudă (OLAF) (30). ENISA adoptă dispoziţiile corespunzătoare care se aplică tuturor angajaţilor ENISA, folosind modelul prevăzut în anexa la respectivul acord.
(29)Regulamentul (UE, Euratom) nr. 883/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 septembrie 2013 privind investigaţiile efectuate de Oficiul European de Luptă Antifraudă (OLAF) şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1073/1999 al Parlamentului European şi al Consiliului şi a Regulamentului (Euratom) nr. 1074/1999 al Consiliului (JO L 248, 18.9.2013, p. 1).
(30)JO L 136, 31.5.1999, p. 15.
(2)Curtea de Conturi are competenţa de a-i audita, pe baza documentelor şi a inspecţiilor la faţa locului, pe toţi beneficiarii de granturi, contractanţii şi subcontractanţii care au primit fonduri ale Uniunii din partea ENISA.
(3)OLAF poate efectua investigaţii, inclusiv controale şi inspecţii la faţa locului, în conformitate cu dispoziţiile şi procedurile prevăzute în Regulamentul nr. 883/2013 şi în Regulamentul (Euratom, CE) nr. 2185/96 al Consiliului (31), pentru a stabili existenţa unei fraude, a unui act de corupţie sau dacă a avut loc orice altă activitate ilegală care afectează interesele financiare ale Uniunii în legătură cu un grant sau un contract finanţat de ENISA.
(31)Regulamentul (Euratom, CE) nr. 2185/96 al Consiliului din 11 noiembrie 1996 privind controalele şi inspecţiile la faţa locului efectuate de Comisie în scopul protejării intereselor financiare ale Comunităţilor Europene împotriva fraudei şi a altor abateri (JO L 292, 15.11.1996, p. 2).
(4)Fără a aduce atingere alineatelor (1), (2) şi (3), acordurile de cooperare cu ţările terţe sau cu organizaţiile internaţionale, contractele, acordurile de grant şi deciziile de acordare a unui grant ale ENISA conţin dispoziţii care împuternicesc în mod expres Curtea de Conturi şi OLAF să efectueze astfel de audituri şi investigaţii, în conformitate cu competenţele care le revin.