Secţiunea 5 - Funcţionare - Regulamentul 881/17-apr-2019 privind ENISA (Agenţia Uniunii Europene pentru Securitate Cibernetică) şi privind certificarea securităţii cibernetice pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 526/2013 (Regulamentul privind securitatea cibernetică)

Acte UE

Jurnalul Oficial 151L

În vigoare
Versiune de la: 7 Iunie 2019
Secţiunea 5:Funcţionare
Art. 24: Documentul unic de programare
(1)ENISA îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu documentul său unic de programare care conţine programarea sa anuală şi multianuală şi care include toate activităţile sale planificate.
(2)În fiecare an, directorul executiv elaborează un proiect de document unic de programare care conţine programarea anuală şi multianuală cu planificarea corespunzătoare a resurselor financiare şi umane în conformitate cu articolul 32 din Regulamentul delegat (UE) nr. 1271/2013 al Comisiei (25) şi luând în considerare orientările stabilite de Comisie.
(25)Regulamentul delegat (UE) nr. 1271/2013 al Comisiei din 30 septembrie 2013 privind regulamentul financiar cadru pentru organismele menţionate la articolul 208 din Regulamentul (UE, Euratom) nr. 966/2012 al Parlamentului European şi al Consiliului (JO L 328, 7.12.2013, p. 42).
(3)Până la data de 30 noiembrie a fiecărui an, consiliul de administraţie adoptă documentul unic de programare menţionat la alineatul (1) şi îl transmite Parlamentului European, Consiliului şi Comisiei până la data de 31 ianuarie a anului următor, împreună cu orice altă versiune ulterioară actualizată a documentului respectiv.
(4)Documentul unic de programare se definitivează după adoptarea definitivă a bugetului general al Uniunii şi, dacă este necesar, se ajustează în mod corespunzător.
(5)Programul anual de activitate cuprinde obiectivele detaliate şi rezultatele preconizate, inclusiv indicatorii de performanţă. Acesta include şi o descriere a acţiunilor care urmează să fie finanţate şi informaţii care indică resursele financiare şi umane alocate fiecărei acţiuni, în conformitate cu principiile întocmirii bugetului şi ale gestionării pe activităţi. Programul anual de activitate concordă cu programul multianual de activitate menţionat la alineatul (7). Acesta indică în mod clar atribuţiile care au fost adăugate, modificate sau eliminate faţă de exerciţiul financiar precedent.
(6)Consiliul de administraţie modifică programul anual de activitate adoptat atunci când o nouă atribuţie este încredinţată ENISA. Orice modificare substanţială a programului anual de activitate se adoptă prin aceeaşi procedură ca cea utilizată în cazul programului iniţial. Consiliul de administraţie poate să îi delege directorului executiv competenţa de a aduce modificări nesubstanţiale programului anual de activitate.
(7)Programul multianual de activitate stabileşte programarea strategică globală, inclusiv obiectivele, rezultatele preconizate şi indicatorii de performanţă. De asemenea, acesta stabileşte programarea resurselor, inclusiv bugetul multianual şi personalul.
(8)Programarea resurselor se actualizează anual. Programarea strategică se actualizează după caz, în special pentru a ţine seama de rezultatul evaluării menţionate la articolul 67.
Art. 25: Declaraţia de interese
(1)Membrii consiliului de administraţie, directorul executiv şi funcţionarii detaşaţi temporar de statele membre întocmesc, fiecare în parte, o declaraţie de angajamente şi o declaraţie în care menţionează absenţa sau prezenţa oricăror interese directe sau indirecte despre care s-ar putea considera că aduc atingere independenţei lor. Declaraţiile sunt exacte şi complete, se fac anual în scris şi se actualizează ori de câte ori este nevoie.
(2)Membrii consiliului de administraţie, directorul executiv şi experţii externi care participă la grupurile de lucru ad-hoc declară, fiecare în parte, precis şi complet, cel târziu la începutul fiecărei reuniuni, toate interesele care ar putea fi considerate ca aducând atingere independenţei lor în ceea ce priveşte punctele înscrise pe ordinea de zi şi se abţin de la participarea la dezbaterile referitoare la punctele respective şi de la votul în legătură cu acestea.
(3)ENISA stabileşte, în regulamentul său intern de funcţionare, modalităţile practice pentru normele referitoare la declaraţiile de interese menţionate la alineatele (1) şi (2).
Art. 26: Transparenţă
(1)ENISA îşi desfăşoară activităţile cu un nivel ridicat de transparenţă şi în conformitate cu articolul 28.
(2)ENISA se asigură că publicului şi tuturor părţilor interesate li se furnizează informaţii adecvate, obiective, fiabile şi uşor accesibile, în special în ceea ce priveşte rezultatele activităţii sale. De asemenea, agenţia face publice declaraţiile de interese întocmite în conformitate cu articolul 25.
(3)Consiliul de administraţie, pe baza unei propuneri din partea directorului executiv, poate autoriza părţile interesate să participe ca observatori la unele dintre activităţile ENISA.
(4)ENISA stabileşte, în regulamentul său intern de funcţionare, modalităţile practice de punere în aplicare a normelor privind transparenţa menţionate la alineatele (1) şi (2).
Art. 27: Confidenţialitate
(1)Fără a aduce atingere articolului 28, ENISA nu divulgă terţilor informaţiile pe care le prelucrează sau pe care le primeşte şi pentru care s-a cerut, printr-o solicitare motivată, un tratament confidenţial.
(2)Membrii consiliului de administraţie, directorul executiv, membrii Grupului consultativ al ENISA, experţii externi care participă la grupurile de lucru ad-hoc şi membrii personalului ENISA, inclusiv funcţionarii detaşaţi temporar de statele membre, respectă cerinţele de confidenţialitate prevăzute la articolul 339 din TFUE, chiar şi după încetarea atribuţiilor lor.
(3)ENISA stabileşte, în regulamentul său intern de funcţionare, modalităţile practice de punere în aplicare a normelor de confidenţialitate menţionate la alineatele (1) şi (2).
(4)Dacă este necesar pentru realizarea atribuţiilor ENISA, consiliul de administraţie decide să acorde ENISA permisiunea de a gestiona informaţii clasificate. În acest caz, ENISA, cu acordul serviciilor Comisiei, adoptă norme de securitate care să aplice principiile de securitate cuprinse în Deciziile (UE, Euratom) 2015/443 (26) şi 2015/444 (27) ale Comisiei. Respectivele norme de securitate includ dispoziţii privind schimbul, prelucrarea şi stocarea informaţiilor clasificate.
(26)Decizia (UE, Euratom) 2015/443 a Comisiei din 13 martie 2015 privind securitatea în cadrul Comisiei (JO L 72, 17.3.2015, p. 41).
(27)Decizia (UE, Euratom) 2015/444 a Comisiei din 13 martie 2015 privind normele de securitate pentru protecţia informaţiilor UE clasificate (JO L 72, 17.3.2015, p. 53).
Art. 28: Accesul la documente
(1)Regulamentul (CE) nr. 1049/2001 se aplică documentelor deţinute de ENISA.
(2)Consiliul de administraţie adoptă modalităţile de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1049/2001 până la 28 decembrie 2019.
(3)Deciziile adoptate de ENISA în temeiul articolului 8 din Regulamentul (CE) nr. 1049/2001 pot face obiectul unei plângeri adresate Ombudsmanului European în temeiul articolului 228 din TFUE sau al unei acţiuni înaintate Curţii de Justiţie a Uniunii Europene în temeiul articolului 263 din TFUE.