Secţiunea 2 - Comitetul executiv - Regulamentul 881/17-apr-2019 privind ENISA (Agenţia Uniunii Europene pentru Securitate Cibernetică) şi privind certificarea securităţii cibernetice pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 526/2013 (Regulamentul privind securitatea cibernetică)

Acte UE

Jurnalul Oficial 151L

În vigoare
Versiune de la: 7 Iunie 2019
Secţiunea 2:Comitetul executiv
Art. 19: Comitetul executiv
(1)Consiliul de administraţie este asistat de un comitet executiv.
(2)Comitetul executiv:
a)pregăteşte deciziile care urmează să fie adoptate de consiliul de administraţie;
b)asigură, împreună cu consiliul de administraţie, luarea măsurilor adecvate pentru a da curs concluziilor şi recomandărilor provenite din investigaţiile OLAF şi diferitele rapoarte şi evaluări de audit intern sau extern;
c)fără a aduce atingere responsabilităţilor directorului executiv, prevăzute la articolul 20, îl asistă şi îl consiliază pe directorul executiv în ceea ce priveşte punerea în aplicare a deciziilor consiliului de administraţie privind aspecte administrative şi bugetare în temeiul articolului 20.
(3)Comitetul executiv este format din cinci membri. Membrii comitetului executivi sunt numiţi dintre membrii consiliului de administraţie. Dintre membri, unul este preşedintele Consiliului de administraţie, care poate prezida şi comitetul executiv, şi unul este unul dintre reprezentanţii Comisiei. Numirile membrilor comitetului executiv urmăresc asigurarea unei reprezentări echilibrate din perspectiva genului în comitetul executiv. Directorul executiv ia parte la reuniunile comitetului executiv, dar nu are drept de vot.
(4)Durata mandatului membrilor comitetului executiv este de patru ani. Acest mandat se poate reînnoi.
(5)Comitetul executiv se întruneşte cel puţin o dată la trei luni. Preşedintele comitetului executiv convoacă reuniuni suplimentare la cererea membrilor săi.
(6)Consiliul de administraţie stabileşte regulamentul de procedură al comitetului executiv.
(7)Atunci când este necesar din motive de urgenţă, comitetul executiv poate lua anumite decizii provizorii în numele consiliului de administraţie, îndeosebi cu privire la aspecte legate de gestionarea administrativă, inclusiv la suspendarea delegării competenţelor de autoritate împuternicită să facă numiri, precum şi cu privire la aspecte bugetare. Astfel de decizii provizorii se notifică consiliului de administraţie fără întârzieri nejustificate. Consiliul de administraţie decide dacă aprobă sau respinge decizia provizorie în termen de cel mult trei luni de la luarea deciziei. Comitetul executiv nu ia decizii în numele consiliului de administraţie care necesită pentru aprobare o majoritate de două treimi din membrii consiliului de administraţie.