Regulamentul 717/27-iun-2014 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis în sectorul pescuitului şi acvaculturii

Acte UE

Jurnalul Oficial 190L

În vigoare
Versiune de la: 25 Octombrie 2023
Regulamentul 717/27-iun-2014 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis în sectorul pescuitului şi acvaculturii
Dată act: 27-iun-2014
Emitent: Comisia Europeana
COMISIA EUROPEANĂ,
având în vedere Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, în special articolul 108 alineatul (4),
având în vedere Regulamentul (CE) nr. 994/98 al Consiliului din 7 mai 1998 de aplicare a articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene anumitor categorii de ajutoare de stat orizontale (1),
(1)JO L 142, 14.5.1998, p. 1.
după publicarea unui proiect al prezentului regulament (2),
(2)JO C 92, 29.3.2014, p. 22.
după consultarea Comitetului consultativ privind ajutoarele de stat,
întrucât:
(1)Finanţarea de stat care îndeplineşte criteriile prevăzute la articolul 107 alineatul (1) din tratat constituie ajutor de stat şi trebuie să fie notificată Comisiei în temeiul articolului 108 alineatul (3) din tratat. Cu toate acestea, în temeiul articolului 109 din tratat, Consiliul poate stabili categoriile de ajutoare care sunt exceptate de la această cerinţă de notificare. În conformitate cu articolul 108 alineatul (4) din tratat, Comisia poate adopta regulamente în legătură cu aceste categorii de ajutoare de stat. În temeiul Regulamentului (CE) nr. 994/98, Consiliul a hotărât, în conformitate cu articolul 109 din tratat, că ajutoarele de minimis ar putea constitui o astfel de categorie. Pe această bază, se consideră că ajutoarele de minimis, fiind ajutoare acordate aceleiaşi întreprinderi într-o perioadă de timp dată care nu depăşesc o anumită sumă fixă, nu îndeplinesc toate criteriile stabilite la articolul 107 alineatul (1) din tratat şi deci nu fac obiectul procedurii de notificare.
(2)În numeroase decizii, Comisia a clarificat noţiunea de ajutor de stat în sensul articolului 107 alineatul (1) din tratat. Comisia şi-a prezentat totodată politica cu privire la un plafon de minimis sub care se poate considera că articolul 107 alineatul (1) din tratat nu se aplică, mai întâi în comunicarea sa privind normele de minimis referitoare la ajutoarele de stat (3) şi, ulterior, în Regulamentul (CE) nr. 69/2001 al Comisiei (4) şi în Regulamentul (CE) nr. 1998/2006 al Comisiei (5). Având în vedere normele speciale care se aplică în sectorul pescuitului şi acvaculturii şi riscul ca până şi nivelurile scăzute ale ajutoarelor să îndeplinească criteriile prevăzute la articolul 107 alineatul (1) din tratat, sectorul pescuitului şi acvaculturii a fost exclus din domeniul de aplicare al regulamentelor menţionate. Comisia a adoptat deja mai multe regulamente care prevăd norme referitoare la ajutoarele de minimis acordate în sectorul pescuitului şi acvaculturii, cel mai recent fiind Regulamentul (CE) nr. 875/2007 (6). În temeiul respectivului regulament, s-a considerat că suma totală a ajutoarelor de minimis acordate unei întreprinderi unice din sectorul pescuitului nu îndeplineşte toate criteriile prevăzute la articolul 87 alineatul (1) din Tratatul CE dacă nu depăşeşte suma de 30 000 EUR per beneficiar pentru orice perioadă de trei exerciţii financiare şi o sumă cumulată stabilită pentru fiecare stat membru, reprezentând 2,5 % din producţia anuală din sectorul pescuitului. Din experienţa dobândită prin aplicarea Regulamentului (CE) nr. 875/2007 rezultă că este necesară revizuirea anumitor condiţii prevăzute în respectivul regulament şi înlocuirea acestuia.
(3)Comunicarea Comisiei privind ajutoarele de minimis (JO C 68, 6.3.1996, p. 9).
(4)Regulamentul (CE) nr. 69/2001 al Comisiei din 12 ianuarie 2001 privind aplicarea articolelor 87 şi 88 din Tratatul CE în cazul ajutoarelor de minimis (JO L 10, 13.1.2001, p. 30).
(5)Regulamentul (CE) nr. 1998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea articolelor 87 şi 88 din Tratatul CE ajutoarelor de minimis (JO L 379, 28.12.2006, p. 5).
(6)Regulamentul (CE) nr. 875/2007 al Comisiei din 24 iulie 2007 privind aplicarea articolelor 87 şi 88 din Tratatul CE în cazul ajutorului de minimis în sectorul pescuitului şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1860/2004 (JO L 193, 25.7.2007, p. 6).
(3)Este oportună menţinerea plafonului de 30 000 EUR pentru cuantumul ajutoarelor de minimis pe care o întreprindere unică le poate primi pe o perioadă de trei ani din partea unui stat membru. Acest plafon este în continuare necesar pentru a garanta că se poate considera că orice măsură care intră sub incidenţa prezentului regulament nu are niciun efect asupra schimburilor comerciale dintre statele membre şi nu denaturează sau nu ameninţă să denatureze concurenţa în cazul în care valoarea totală a unui asemenea ajutor acordat tuturor întreprinderilor din sectorul pescuitului şi acvaculturii pe o perioadă de trei ani este mai mică decât suma cumulată prevăzută pentru fiecare stat membru reprezentând 2,5 % din producţia anuală din sectorul pescuitului, cu alte cuvinte activităţi de captură, prelucrare şi acvacultură (limita naţională).
(4)În sensul normelor în materie de concurenţă prevăzute în tratat, prin "întreprindere" se înţelege orice entitate care desfăşoară o activitate economică, indiferent de statutul său juridic şi de modul în care este finanţată (1). Curtea de Justiţie a Uniunii Europene a hotărât că toate entităţile care sunt controlate (din punct de vedere juridic sau de facto) de către aceeaşi entitate ar trebui considerate o întreprindere unică (2). În scopul asigurării securităţii juridice şi al reducerii sarcinii administrative, prezentul regulament ar trebui să prevadă o listă exhaustivă de criterii clare, cu ajutorul cărora să se stabilească dacă două sau mai multe întreprinderi dintr-un stat membru trebuie considerate o întreprindere unică. Dintre criteriile consacrate pentru definirea "întreprinderilor afiliate" în cadrul definiţiei întreprinderilor mici sau mijlocii (IMM) din Recomandarea 2003/361/CE a Comisiei (3) şi din anexa I la Regulamentul (CE) nr. 800/2008 al Comisiei (4), Comisia a selectat criteriile adecvate pentru scopul prezentului regulament. Autorităţile publice cunosc deja criteriile respective, care ar trebui să fie aplicabile, având în vedere domeniul de aplicare al prezentului regulament, atât IMM-urilor, cât şi întreprinderilor mari. Aceste criterii ar trebui să garanteze că un grup de întreprinderi afiliate este considerat ca fiind o întreprindere unică pentru aplicarea normelor privind ajutoarele de minimis, dar şi faptul că întreprinderile care nu au nicio legătură între ele în afară de faptul că fiecare are o legătură directă cu acelaşi organism public sau cu aceleaşi organisme publice nu sunt tratate ca întreprinderi având legături unele cu altele. Se ţine seama, aşadar, de situaţia specifică a întreprinderilor controlate de aceeaşi instituţie publică sau de aceleaşi instituţii publice, fiecare putând avea putere de decizie în mod independent.
(1)Cauza C-222/04, Ministero dell'Economia e delle Finanze/Cassa di Risparmio di Firenze SpA et al., Rec., 2006, p. I-289.
(2)Cauza C-382/99, Ţările de Jos/Comisia, Rec., 2002, p. I-5163.
(3)Recomandarea 2003/361/CE a Comisiei din 6 mai 2003 privind definirea microîntreprinderilor şi a întreprinderilor mici şi mijlocii (JO L 124, 20.5.2003, p. 36).
(4)Regulamentul (CE) nr. 800/2008 al Comisiei din 6 august 2008 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa comună în aplicarea articolelor 87 şi 88 din tratat (JO L 214, 9.8.2008, p. 3).
(5)Având în vedere domeniul de aplicare a politicii comune în domeniul pescuitului şi definiţia sectorului pescuitului şi acvaculturii, prevăzută la articolul 5 litera (d) din Regulamentul (UE) nr. 1379/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului (5), prezentul regulament ar trebui să fie aplicabil întreprinderilor active în producţia, prelucrarea şi comercializarea produselor pescăreşti şi de acvacultură.
(5)Regulamentul (UE) nr. 1379/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 decembrie 2013 privind organizarea comună a pieţelor în sectorul produselor pescăreşti şi de acvacultură, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1184/2006 şi (CE) nr. 1224/2009 ale Consiliului şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 104/2000 al Consiliului (JO L 354, 28.12.2013, p. 1).
(6)Există un principiu general conform căruia niciun ajutor nu trebuie acordat în situaţiile în care legislaţia UE, în special normele politicii comune în domeniul pescuitului, nu sunt respectate. Acest principiu se aplică şi ajutoarelor de minimis.
(7)Având în vedere necesitatea de a asigura coerenţa cu obiectivele politicii comune în domeniul pescuitului şi ale Fondului european pentru pescuit şi afaceri maritime, ajutoarele pentru achiziţionarea de nave de pescuit, ajutoarele pentru înlocuirea sau modernizarea motoarelor principale sau auxiliare ale navelor de pescuit şi ajutoarele pentru oricare dintre operaţiunile neeligibile în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 508/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului (6) ar trebui să fie excluse din domeniul de aplicare al prezentului regulament.
(6)Regulamentul (UE) nr. 508/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 mai 2014 privind Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime şi de abrogare a Regulamentelor (CE) nr. 2328/2003, (CE) nr. 861/2006, (CE) nr. 1198/2006 şi (CE) nr. 791/2007 ale Consiliului şi a Regulamentului (UE) nr. 1255/2011 al Parlamentului European şi al Consiliului (JO L 149, 20.5.2014, p. 1).
(8)Curtea de Justiţie a Uniunii Europene a stabilit că, atunci când Uniunea adoptă o reglementare privind instituirea unei organizări comune a pieţelor într-un anumit sector al agriculturii, statele membre au obligaţia să se abţină de la adoptarea oricărei măsuri care ar putea să îi aducă atingere sau să creeze excepţii de la aceasta (7). Acest principiu se aplică şi în sectorul pescuitului şi acvaculturii. Din acest motiv, prezentul regulament nu ar trebui să se aplice ajutoarelor a căror valoare este fixată pe baza preţului sau a cantităţii de produse cumpărate sau introduse pe piaţă. Prezentul regulament nu ar trebui să se aplice nici măsurilor de sprijin care sunt subordonate unei obligaţii de împărţire a ajutorului cu producătorii primari.
(7)Cauza C-456/00, Franţa/Comisia, Rec., 2002, p. I-11949.
(9)Prezentul regulament nu ar trebui să se aplice ajutoarelor la export sau ajutoarelor condiţionate de utilizarea cu precădere a produselor naţionale, nu a celor din import. Mai precis, prezentul regulament nu ar trebui să se aplice ajutoarelor destinate înfiinţării şi exploatării unei reţele de distribuţie în alte state membre sau în ţări terţe. Ajutoarele destinate acoperirii costurilor de participare la târguri comerciale sau a costurilor aferente studiilor ori serviciilor de consultanţă necesare pentru lansarea unui produs nou sau existent pe o piaţă nouă într-un alt stat membru sau într-o ţară terţă nu constituie, în mod normal, ajutoare la export.
(10)În cazul în care o întreprindere îşi desfăşoară activitatea atât în sectorul pescuitului şi acvaculturii, cât şi în alte sectoare, sau desfăşoară şi alte activităţi care intră în domeniul de aplicare al Regulamentului (UE) nr. 1407/2013 al Comisiei (8), dispoziţiile regulamentului respectiv ar trebui să se aplice ajutoarelor acordate pentru aceste alte sectoare sau activităţi, cu condiţia ca statul membru în cauză să se asigure prin mijloace adecvate, precum separarea activităţilor sau distincţia între costuri, că activitatea din sectorul pescuitului şi acvaculturii nu beneficiază de ajutoare de minimis acordate în conformitate cu regulamentul menţionat.
(8)Regulamentul (UE) nr. 1407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis (JO L 352, 24.12.2013, p. 1).
(11)În cazurile în care o întreprindere îşi desfăşoară activitatea atât în sectorul pescuitului şi acvaculturii, cât şi în sectorul producţiei primare de produse agricole, dispoziţiile prezentului regulament se aplică ajutoarelor acordate pentru cel dintâi sector/cea dintâi activitate, cu condiţia ca statul membru vizat să se asigure prin mijloace adecvate, precum separarea activităţilor sau distincţia între costuri, că producţia primară de produse agricole nu beneficiază de ajutoarele de minimis acordate în temeiul prezentului regulament.
(12)Prezentul regulament ar trebui să stabilească norme care să garanteze că nu este posibilă eludarea intensităţilor maxime ale ajutoarelor prevăzute în regulamentele specifice sau în deciziile Comisiei. Regulamentul ar trebui să prevadă, de asemenea, norme clare privind cumularea, care să fie uşor de aplicat.
(13)Perioada de trei ani care urmează să fie luată în considerare în sensul prezentului regulament ar trebui evaluată în mod constant, astfel încât, atunci când se acordă un nou ajutor de minimis, să se ia în considerare valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate în cursul exerciţiului financiar în cauză şi în cursul celor două exerciţii financiare precedente.
(14)Prezentul regulament nu exclude posibilitatea ca o măsură adoptată de un stat membru să nu fie considerată ajutor de stat în sensul articolului 107 alineatul (1) din tratat din alte motive decât cele prevăzute de prezentul regulament, de exemplu din cauza faptului că măsura respectă principiul operatorului economic privat în economia de piaţă sau a faptului că măsura nu implică un transfer de resurse de stat. În special, o finanţare din partea Uniunii gestionată la nivel central de către Comisie care nu este controlată, direct sau indirect, de statul membru nu constituie ajutor de stat şi nu ar trebui să fie luată în considerare atunci când se stabileşte dacă plafonul sau limita naţională relevante au fost respectate sau nu.
(15)Pentru asigurarea transparenţei, a tratamentului egal şi a monitorizării eficace, prezentul regulament ar trebui să se aplice doar ajutoarelor de minimis în cazul cărora este posibilă calcularea ex ante cu exactitate a echivalentului subvenţie brută fără să fie necesară o evaluare a riscurilor ("ajutoare transparente"). Un astfel de calcul precis se poate efectua, de exemplu, pentru granturi, subvenţii la dobândă, scutiri fiscale plafonate sau alte instrumente care prevăd o limită maximă ce poate să asigure că plafonul respectiv nu este depăşit. Stabilirea unei limite maxime înseamnă că, atât timp cât valoarea exactă a ajutorului nu este (încă) cunoscută, statul membru trebuie să presupună că suma este egală cu limita maximă, pentru a se asigura că mai multe măsuri de ajutor luate împreună nu depăşesc plafonul prevăzut în prezentul regulament şi să aplice normele privind cumulul.
(16)Pentru asigurarea transparenţei, a tratamentului egal şi a aplicării corecte a plafonului de minimis, toate statele membre ar trebui să aplice aceeaşi metodă de calcul. Pentru simplificarea calculelor, valoarea ajutoarelor acordate sub altă formă decât cea a subvenţiilor în numerar ar trebui convertită în echivalent subvenţie brută. Calculul echivalentului subvenţie brută al altor tipuri de ajutoare transparente decât granturile şi al ajutoarelor care pot fi plătite în mai multe tranşe necesită folosirea ratelor dobânzii de pe piaţă în vigoare la data acordării ajutoarelor. În vederea aplicării uniforme, transparente şi simple a normelor privind ajutoarele de stat, ratele practicate pe piaţă aplicabile în sensul prezentului regulament ar trebui să fie ratele de referinţă, astfel cum sunt prevăzute în Comunicarea Comisiei privind revizuirea metodei de stabilire a ratelor de referinţă şi de scont (1).
(1)Comunicarea Comisiei privind revizuirea metodei de stabilire a ratelor de referinţă şi de scont (JO C 14, 19.1.2008, p. 6).
(17)Ajutoarele sub formă de împrumuturi, inclusiv ajutoarele de minimis pentru finanţarea riscurilor care constau în împrumuturi, ar trebui considerate ajutoare de minimis transparente atunci când echivalentul subvenţie brută s-a calculat pe baza ratelor dobânzii care predominau pe piaţă la momentul acordării ajutoarelor. Pentru a se simplifica tratamentul aplicat împrumuturilor mici de scurtă durată, prezentul regulament ar trebui să prevadă o dispoziţie clară şi uşor de aplicat, care să ţină seama atât de valoarea împrumutului, cât şi de durata acestuia. Din experienţa Comisiei, împrumuturile acoperite prin garanţii reale care reprezintă cel puţin 50 % din împrumut, fie că este vorba de împrumuturi de cel mult 150 000 EUR cu o durată de maximum cinci ani, fie de împrumuturi de 75 000 EUR cu o durată de maximum zece ani, pot fi considerate ca având un echivalent subvenţie brută care nu depăşeşte plafonul de minimis. Date fiind dificultăţile în ceea ce priveşte stabilirea echivalentului subvenţie brută în cazul ajutoarelor acordate întreprinderilor care ar putea să nu fie capabile să restituie împrumutul, această regulă nu ar trebui să li se aplice unor asemenea întreprinderi.
(18)Ajutoarele care constau în injecţii de capital nu ar trebui considerate ajutoare de minimis transparente, cu excepţia cazului în care valoarea totală a injecţiei de capital public este mai mică decât plafonul de minimis. Ajutoarele care constau în măsuri de finanţare prin capital de risc care iau forma unor investiţii de capital sau cvasicapital, astfel cum se menţionează în Orientările privind finanţarea prin capital de risc (2), nu ar trebui să fie considerate ajutoare de minimis transparente, cu excepţia cazurilor în care măsura în cauză furnizează capital care nu depăşeşte plafonul de minimis.
(2)Orientările comunitare privind ajutorul de stat pentru promovarea investiţiilor cu capital de risc în întreprinderile mici şi mijlocii (JO C 194, 18.8.2006, p. 2).
(19)Ajutoarele care constau în garanţii, inclusiv ajutoarele de minimis pentru finanţarea riscurilor care constau în garanţii, ar trebui considerate transparente dacă echivalentul subvenţie brută a fost calculat pe baza primelor "safe-harbour" stabilite într-o comunicare a Comisiei pentru respectivul tip de întreprindere (1). Pentru a simplifica modul în care sunt tratate garanţiile de scurtă durată care garantează până la 80 % dintr-un împrumut relativ mic, prezentul regulament ar trebui să prevadă o regulă clară şi uşor de aplicat, care să ţină seama atât de valoarea împrumutului aferent, cât şi de durata garanţiei. Această regulă nu ar trebui să se aplice garanţiilor corespunzătoare operaţiunilor aferente care nu constituie împrumuturi, cum ar fi garanţiile aferente operaţiunilor cu capital propriu. Garanţiile care nu depăşesc 80 % din împrumutul aferent, în cazul cărora suma garantată nu depăşeşte 225 000 EUR, iar durata garanţiei nu depăşeşte cinci ani, pot fi considerate ca având un echivalent subvenţie brută care nu depăşeşte plafonul de minimis. Acelaşi lucru este valabil şi pentru garanţiile care nu depăşesc 80 % din împrumutul aferent, în cazul cărora suma garantată nu depăşeşte 112 500 EUR, iar durata garanţiei nu depăşeşte zece ani. În plus, statele membre pot utiliza o metodă de calcul a echivalentului subvenţie brută a garanţiilor notificată Comisiei în conformitate cu un alt regulament al Comisiei în domeniul ajutoarelor de stat aplicabil la data respectivă şi care a fost acceptată de Comisie ca respectând Comunicarea privind garanţiile sau orice comunicare succesivă, cu condiţia ca metoda acceptată să aibă în vedere explicit tipul de garanţie şi tipul de tranzacţie subiacentă vizate în contextul aplicării prezentului regulament. Date fiind dificultăţile în ceea ce priveşte stabilirea echivalentului subvenţie brută în cazul ajutoarelor acordate întreprinderilor care ar putea să nu fie capabile să restituie împrumutul, această regulă nu ar trebui să li se aplice unor asemenea întreprinderi.
(1)Comunicarea Comisiei privind aplicarea articolelor 87 şi 88 din Tratatul CE ajutoarelor de stat sub formă de garanţii (JO C 155, 20.6.2008, p. 10).
(20)În cazul în care o schemă de ajutoare de minimis este pusă în aplicare prin intermediari financiari, ar trebui să se garanteze că aceşti intermediari nu beneficiază de niciun ajutor de stat. În acest scop, se poate solicita intermediarilor financiari care beneficiază de o garanţie de stat să plătească o primă conformă cu condiţiile de piaţă sau să transfere integral orice avantaj beneficiarilor finali ori se pot respecta plafonul de minimis şi alte condiţii din prezentul regulament şi la nivelul intermediarilor.
(21)După primirea notificării de la un stat membru, Comisia poate analiza dacă o măsură care nu constă într-o subvenţie, într-un împrumut, într-o garanţie, într-o injecţie de capital sau într-o măsură de finanţare prin capital de risc, dar care ia forma unei investiţii de capital sau cvasicapital, conduce la un echivalent subvenţie brută care nu depăşeşte plafonul de minimis şi care, prin urmare, ar putea fi reglementat de dispoziţiile prezentului regulament.
(22)Comisia are obligaţia de a se asigura că normele privind ajutoarele de stat sunt respectate şi, în conformitate cu principiul cooperării prevăzut la articolul 4 alineatul (3) din Tratatul privind Uniunea Europeană, statele membre ar trebui să faciliteze îndeplinirea acestei sarcini prin crearea instrumentelor necesare pentru a se asigura că valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unei întreprinderi unice în temeiul normelor de minimis nu depăşeşte plafonul global autorizat. În acest scop, atunci când acordă ajutoare de minimis, statele membre ar trebui să comunice întreprinderii respective valoarea ajutorului de minimis acordat şi caracterul de minimis al acestuia şi ar trebui să facă o trimitere explicită la prezentul regulament. Statele membre ar trebui să aibă obligaţia de a supraveghea ajutoarele acordate pentru a se asigura că plafoanele relevante nu sunt depăşite şi se respectă regulile privind cumulul. Pentru a îndeplini această obligaţie, înainte de acordarea unui astfel de ajutor, statul membru în cauză ar trebui să obţină de la întreprinderea respectivă o declaraţie referitoare la alte ajutoare de minimis care fac obiectul prezentului regulament sau al altor regulamente de minimis de care a beneficiat în cursul exerciţiului financiar respectiv şi în cele două exerciţii financiare precedente. Ca alternativă, ar trebui ca statele membre să poată opta pentru a înfiinţa un registru central cu informaţii complete privind ajutoarele de minimis acordate şi să verifice dacă prin acordarea de noi ajutoare nu se depăşeşte plafonul relevant.
(23)Înainte de a acorda un nou ajutor de minimis, fiecare stat membru ar trebui să verifice dacă prin acordarea noului ajutor de minimis nu se va depăşi nici plafonul de minimis, nici limita naţională şi dacă sunt respectate celelalte condiţii din prezentul regulament.
(24)Având în vedere experienţa Comisiei şi, în special, frecvenţa cu care este, în general, necesar să se revizuiască politica ajutoarelor de stat, perioada de aplicare a prezentului regulament ar trebui să fie limitată. În cazul în care prezentul regulament expiră şi nu se mai prelungeşte, statele membre ar trebui să beneficieze de o perioadă de adaptare de şase luni în ceea ce priveşte ajutoarele de minimis care fac obiectul prezentului regulament,
ADOPTĂ PREZENTUL REGULAMENT:
-****-
Art. 1: Domeniul de aplicare
(1)Prezentul regulament se aplică ajutoarelor acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în domeniul producţiei primare de produse pescăreşti şi de acvacultură, cu următoarele excepţii:
a)ajutoarele a căror valoare se stabileşte pe baza preţului sau a cantităţii produselor achiziţionate sau introduse pe piaţă;
b)ajutoarelor acordate activităţilor legate de export către ţări terţe sau către alte state membre, respectiv ajutoarelor direct legate de cantităţile exportate, ajutoarelor destinate înfiinţării şi funcţionării unei reţele de distribuţie sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export;
c)ajutoarele condiţionate de utilizarea preferenţială a produselor naţionale faţă de produsele importate;
d)ajutoarele pentru achiziţionarea de nave de pescuit;
e)ajutoarele pentru modernizarea sau înlocuirea motoarelor principale sau auxiliare ale navelor de pescuit;
f)ajutoarele pentru operaţiunile care determină creşterea capacităţii de pescuit a unei nave de pescuit sau pentru echipamentele care măresc capacitatea navei de pescuit de a găsi peşte;
g)ajutoarele pentru construirea de noi nave de pescuit sau pentru importul de nave de pescuit;
h)ajutoarele pentru încetarea definitivă sau temporară a activităţilor de pescuit, cu excepţia cazului în care îndeplinesc condiţiile prevăzute la articolele 20 şi 21 din Regulamentul (UE) 2021/1139 al Parlamentului European şi al Consiliului (*);
(*)Regulamentul (UE) 2021/1139 al Parlamentului European şi al Consiliului din 7 iulie 2021 de instituire a Fondului european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură şi de modificare a Regulamentului (UE) 2017/1004 (JO L 247, 13.7.2021, p. 1).
i)ajutoarele pentru pescuitul experimental;
j)ajutoarele pentru transferul dreptului de proprietate asupra unei întreprinderi;
k)ajutoarele pentru repopularea directă, cu excepţia cazului în care această operaţiune este prevăzută în mod explicit de un act juridic al Uniunii ca măsură de conservare sau în cazul repopulării experimentale.
(2)În cazul în care o întreprindere îşi desfăşoară activitatea atât în domeniul producţiei primare de produse pescăreşti şi de acvacultură, cât şi în unul sau mai multe alte sectoare sau în alte domenii de activitate incluse în domeniul de aplicare al Regulamentului (UE) nr. 1407/2013 al Comisiei (**), regulamentul menţionat se aplică ajutoarelor acordate pentru acest(e) din urmă sector/sectoare sau domenii de activitate, cu condiţia ca statul membru în cauză să se asigure prin mijloace adecvate, precum separarea activităţilor sau distincţia între costuri, că producţia primară de produse pescăreşti şi de acvacultură nu beneficiază de ajutoare de minimis acordate în conformitate cu regulamentul menţionat.
(**)Regulamentul (UE) nr. 1407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis (JO L 352, 24.12.2013, p. 1).
(3)În cazurile în care o întreprindere îşi desfăşoară activitatea atât în domeniul producţiei primare de produse pescăreşti şi de acvacultură, cât şi în domeniul producţiei primare de produse agricole care intră sub incidenţa Regulamentului (UE) nr. 1408/2013 al Comisiei (***), dispoziţiile prezentului regulament se aplică ajutoarelor acordate pentru cel dintâi sector, cu condiţia ca statul membru vizat să se asigure prin mijloace adecvate, precum separarea activităţilor sau distincţia între costuri, că producţia primară de produse agricole nu beneficiază de ajutoarele de minimis acordate în temeiul prezentului regulament.
(***)Regulamentul (UE) nr. 1408/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis în sectorul agricol (JO L 352, 24.12.2013, p. 9).
(4)În scopul aplicării prezentului regulament, alineatul (1) literele (d)-(g) nu se aplică întreprinderilor situate în regiunile ultraperiferice ale Uniunii menţionate la articolul 349 din TFUE în privinţa navelor cu o lungime totală mai mică de 12 metri.”

Art. 2: Definiţii
(1)În sensul prezentului regulament, se aplică următoarele definiţii:
a)«produse pescăreşti şi de acvacultură» înseamnă produsele definite la articolul 5 literele (a) şi (b) din Regulamentul (UE) nr. 1379/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului (*);
(*)Regulamentul (UE) nr. 1379/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 decembrie 2013 privind organizarea comună a pieţelor în sectorul produselor pescăreşti şi de acvacultură, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1184/2006 şi (CE) nr. 1224/2009 ale Consiliului şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 104/2000 al Consiliului (JO L 354, 28.12.2013, p. 1).

b)«producţia primară de produse pescăreşti şi de acvacultură» înseamnă toate operaţiunile legate de pescuitul, creşterea sau cultivarea organismelor acvatice, precum şi activităţile desfăşurate în ferme sau la bord necesare pentru pregătirea unui animal sau a unei plante pentru prima vânzare, inclusiv tranşarea, filetarea sau congelarea, şi prima vânzare către revânzători sau prelucrători;

c)«prelucrarea şi comercializarea produselor pescăreşti şi de acvacultură» înseamnă toate operaţiunile, inclusiv manipularea, tratarea şi transformarea, efectuate după momentul debarcării - sau al recoltării, în cazul acvaculturii - care au ca rezultat un produs prelucrat, precum şi distribuţia acestuia;
d)«întreprinderi situate în regiunile ultraperiferice ale Uniunii menţionate la articolul 349 din tratat» înseamnă întreprinderi care îşi au locul principal de înregistrare într-o regiune ultraperiferică menţionată la articolul 349 din tratat şi care îşi desfăşoară activitatea în regiunea respectivă.

(2)În sensul prezentului regulament, "întreprindere unică" include toate întreprinderile între care există cel puţin una dintre relaţiile următoare:
a)o întreprindere deţine majoritatea drepturilor de vot ale acţionarilor sau ale asociaţilor unei alte întreprinderi;
b)o întreprindere are dreptul de a numi sau revoca majoritatea membrilor organelor de administrare, de conducere sau de supraveghere ale unei alte întreprinderi;
c)o întreprindere are dreptul de a exercita o influenţă dominantă asupra altei întreprinderi în temeiul unui contract încheiat cu întreprinderea în cauză sau în temeiul unei prevederi din contractul de societate sau din statutul acesteia;
d)o întreprindere care este acţionar sau asociat al unei alte întreprinderi şi care controlează singură, în baza unui acord cu alţi acţionari sau asociaţi ai acelei întreprinderi, majoritatea drepturilor de vot ale acţionarilor sau ale asociaţilor întreprinderii respective.
Întreprinderile care întreţin, cu una sau mai multe întreprinderi, relaţiile la care se face referire la literele (a)-(d) de la primul paragraf sunt considerate la rândul lor întreprinderi unice.
Art. 3: Ajutoare de minimis
(1)Se consideră că ajutoarele nu îndeplinesc toate criteriile prevăzute la articolul 107 alineatul (1) din tratat şi, prin urmare, sunt scutite de obligaţia de notificare prevăzută la articolul 108 alineatul (3) din tratat în cazul în care îndeplinesc condiţiile prevăzute în prezentul regulament.
(2)Pentru fiecare stat membru, valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unei întreprinderi unice nu poate depăşi suma de 30 000 EUR pe durata a trei exerciţii financiare.
(21)Prin derogare de la alineatul (2), un stat membru poate decide ca valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unei singure întreprinderi să nu depăşească 40 000 EUR pe parcursul oricărei perioade de trei exerciţii financiare, cu condiţia ca statul membru să fi instituit un registru central naţional în conformitate cu articolul 6 alineatul (2).

(3)Suma cumulată a ajutoarelor de minimis acordate per stat membru întreprinderilor din domeniul producţiei primare de produse pescăreşti şi de acvacultură în orice perioadă de trei exerciţii financiare nu trebuie să depăşească limita naţională stabilită în anexă.

(4)Ajutoarele de minimis se consideră acordate în momentul în care dreptul legal de a beneficia de acestea este conferit întreprinderii în temeiul legislaţiei naţionale aplicabile, indiferent de data la care ajutoarele de minimis se plătesc întreprinderii respective.
(5)Plafonul de minimis prevăzut la alineatele (2) şi (2a) şi limita naţională prevăzută în anexă se aplică indiferent de forma ajutoarelor de minimis sau de obiectivul urmărit şi indiferent dacă ajutorul acordat de statul membru este finanţat în totalitate sau parţial din resurse provenite din Uniune. Perioada de trei exerciţii financiare se stabileşte prin raportare la exerciţiile financiare folosite de către întreprinderea din statul membru în cauză.

(6)În scopul aplicării plafoanelor de minimis stabilite la alineatele (2) şi (2a) şi a limitei naţionale prevăzute în anexă, ajutoarele sunt exprimate ca grant în numerar. Toate cifrele folosite exprimă valori brute, adică înainte de deducerea impozitului sau a altor taxe. În cazul în care un ajutor se acordă sub o altă formă decât grantul, valoarea ajutorului este egală cu echivalentul subvenţie brută al acestuia.
Ajutoarele care pot fi plătite în mai multe tranşe se actualizează la valoarea lor din momentul în care sunt acordate. Rata dobânzii care trebuie aplicată la actualizare este rata de actualizare aplicabilă la data acordării ajutoarelor.

(7)În cazul în care, prin acordarea unor noi ajutoare de minimis, s-ar depăşi plafonul prevăzut la alineatele (2) şi (2a) sau limita naţională prevăzută în anexă, noile ajutoare de minimis nu pot beneficia de dispoziţiile prezentului regulament.

(8)În cazul fuziunilor sau al achiziţiilor, atunci când se stabileşte dacă noile ajutoare de minimis acordate noii întreprinderi sau întreprinderii care face achiziţia depăşesc plafonul de minimis relevant sau limita naţională relevantă, se iau în considerare toate ajutoarele de minimis anterioare acordate oricăreia dintre întreprinderile care fuzionează. Ajutoarele de minimis acordate legal înainte de fuziune sau achiziţie rămân legale.

(9)În cazul în care o întreprindere se împarte în două sau mai multe întreprinderi separate, ajutoarele de minimis acordate înainte de separare se alocă întreprinderii care a beneficiat de ele, aceasta fiind, în principiu, întreprinderea care preia activităţile pentru care au fost utilizate ajutoarele de minimis. În cazul în care o astfel de alocare nu este posibilă, ajutoarele de minimis se alocă proporţional pe baza valorii contabile a capitalului social al noilor întreprinderi la data efectivă a separării.
Art. 4: Calcularea echivalentului subvenţie brută
(1)Prezentul regulament se aplică numai ajutoarelor pentru care este posibilă calcularea ex ante cu exactitate a echivalentului subvenţie brută pentru ajutoare, fără a fi necesară efectuarea unei evaluări a riscurilor ("ajutoare transparente").
(2)Ajutoarele care constau în granturi sau subvenţii la dobândă se consideră ajutoare de minimis transparente.
(3)Ajutoarele care constau în împrumuturi sunt considerate ajutoare de minimis transparente dacă:
a)beneficiarul nu este supus unei proceduri de insolvenţă colectivă şi nu îndeplineşte criteriile din dreptul naţional pentru a fi supus unei proceduri de insolvenţă colectivă la cererea creditorilor săi. În cazul unei mari întreprinderi, beneficiarul se află într-o situaţie comparabilă cu cea pentru care se conferă un rating de credit de cel puţin B-; şi
b)pentru măsurile întreprinse în conformitate cu articolul 3 alineatul (2), împrumutul este garantat cu garanţii reale care acoperă cel puţin 50 % din împrumut, iar împrumutul este fie de 150 000 EUR, pe o perioadă de 5 ani, fie de 75 000 EUR, pe o perioadă de 10 ani, sau, pentru măsurile întreprinse în conformitate cu articolul 3 alineatul (2a), împrumutul este garantat cu garanţii reale care acoperă cel puţin 50 % din împrumut, iar acesta se ridică fie la 200 000 EUR pe o perioadă de 5 ani, fie la 100 000 EUR pe o perioadă de 10 ani; dacă un împrumut este mai mic decât sumele respective sau se acordă pentru o perioadă de mai puţin de 5, respectiv 10 ani, echivalentul subvenţie brută al împrumutului se calculează ca procentaj corespunzător din plafoanele de minimis prevăzute la articolul 3 alineatul (2) sau (2a) sau

c)echivalentul subvenţie brută a fost calculat pe baza ratei de referinţă aplicabile în momentul acordării subvenţiei.
(4)Ajutoarele care constau în injecţii de capital sunt considerate ajutoare de minimis transparente numai dacă suma totală a injecţiei de capital din sectorul public nu depăşeşte plafonul de minimis relevant.

(5)Ajutoarele care constau în măsuri de finanţare prin capital de risc care iau forma unor investiţii de capital sau cvasicapital sunt considerate ajutoare de minimis transparente doar în cazul în care capitalul acordat unei întreprinderi unice nu depăşeşte plafonul de minimis relevant.

(6)Ajutoarele care constau în garanţii sunt considerate ajutoare de minimis transparente dacă:
a)beneficiarul nu este supus unei proceduri de insolvenţă colectivă şi nu îndeplineşte criteriile din dreptul naţional pentru a fi supus unei proceduri de insolvenţă colectivă la cererea creditorilor săi. În cazul unei întreprinderi mari, beneficiarul se află într-o situaţie comparabilă cu cea pentru care se conferă un rating de credit de cel puţin B-; şi
b)pentru măsurile întreprinse în conformitate cu articolul 3 alineatul (2), garanţia nu depăşeşte 80 % din împrumutul aferent şi fie suma garantată nu depăşeşte 225 000 EUR, iar durata garanţiei este de 5 ani, fie suma garantată nu depăşeşte 112 500 EUR, iar durata garanţiei este de 10 ani, sau, pentru măsurile întreprinse în conformitate cu articolul 3 alineatul (2a), garanţia nu depăşeşte 80 % din împrumutul aferent şi fie suma garantată nu depăşeşte 300 000 EUR, iar durata garanţiei este de 5 ani, fie suma garantată nu depăşeşte 150 000 EUR, iar durata garanţiei este de 10 ani; dacă suma garantată este mai mică decât sumele respective sau garanţia se acordă pentru o perioadă de mai puţin de 5, respectiv 10 ani, echivalentul subvenţie brută al garanţiei se calculează ca procentaj corespunzător din plafoanele de minimis prevăzute la articolul 3 alineatul (2) sau (2a) sau

c)echivalentul subvenţie brută a fost calculat pe baza primelor "safe-harbour" prevăzute într-o comunicare a Comisiei; sau
d)înainte de implementare,
(i)metoda utilizată pentru calcularea echivalentului subvenţie brută al garanţiei a fost notificată, în temeiul unui regulament adoptat de către Comisie în domeniul ajutoarelor de stat aplicabil la acel moment, şi a fost acceptată de Comisie ca respectând Comunicarea privind garanţiile sau orice comunicare succesivă; şi
(ii)metoda vizează în mod explicit tipul de garanţii şi tipul de tranzacţii subiacente în contextul aplicării prezentului regulament.
(7)Ajutoarele sub forma altor instrumente sunt considerate ajutoare de minimis transparente dacă instrumentul respectiv prevede o limită maximă care să garanteze că nu se depăşeşte plafonul respectiv.
Art. 5: Cumul
(1)În cazul în care o întreprindere îşi desfăşoară activitatea atât în domeniul producţiei primare de produse pescăreşti şi de acvacultură, cât şi în unul sau mai multe alte sectoare sau în alte domenii de activitate incluse în domeniul de aplicare al Regulamentului (UE) nr. 1407/2013, ajutoarele de minimis acordate pentru activităţile din domeniul producţiei primare de produse pescăreşti şi de acvacultură în conformitate cu prezentul regulament pot fi cumulate cu ajutoarele de minimis acordate pentru acest(e) din urmă sector/sectoare sau domenii de activitate, până la plafonul relevant stabilit la articolul 3 alineatul (2) din Regulamentul (UE) nr. 1407/2013, cu condiţia ca statul membru în cauză să se asigure prin mijloace adecvate, precum separarea activităţilor sau distincţia între costuri, că producţia primară primare de produse pescăreşti şi de acvacultură nu beneficiază de ajutoare de minimis acordate în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 1407/2013.

(2)În cazul întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea atât în domeniul producţiei primare de produse pescăreşti şi de acvacultură, cât şi în domeniul producţiei primare de primare de produse pescăreşti şi de acvacultură, ajutoarele de minimis acordate în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 1408/2013 pot fi cumulate cu ajutoarele de minimis din domeniul producţiei primare de primare de produse pescăreşti şi de acvacultură în conformitate cu prezentul regulament până la plafonul relevant stabilit în prezentul regulament, cu condiţia ca statul membru vizat să se asigure prin mijloace adecvate, precum separarea activităţilor sau distincţia între costuri, că producţia primară de produse agricole nu beneficiază de ajutoare de minimis acordate în conformitate cu prezentul regulament.

(3)Ajutoarele de minimis nu se cumulează cu ajutoarele de stat acordate pentru aceleaşi costuri eligibile sau cu ajutoarele de stat acordate pentru aceeaşi măsură de finanţare prin capital de risc dacă un astfel de cumul ar depăşi intensitatea sau valoarea maximă relevantă a ajutorului stabilită pentru condiţiile specifice ale fiecărui caz de un regulament sau de o decizie de exceptare pe categorii adoptată de Comisie. Ajutoarele de minimis care nu se acordă pentru sau nu sunt legate de costuri eligibile specifice pot fi cumulate cu alte ajutoare de stat acordate în temeiul unui regulament de exceptare pe categorii sau al unei decizii adoptate de Comisie.
Art. 6: Monitorizare
(1)În cazul în care un stat membru are în vedere acordarea, în conformitate cu prezentul regulament, a unui ajutor de minimis unei întreprinderi, acesta informează în scris sau electronic întreprinderea în cauză cu privire la valoarea potenţială a ajutorului exprimată în echivalent subvenţie brută, precum şi la caracterul de minimis al acestuia, făcând în mod explicit trimitere la prezentul regulament şi menţionând titlul acestuia şi referinţa din Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. În cazul în care se acordă, în conformitate cu prezentul regulament, ajutoare de minimis unor întreprinderi diferite în baza unei scheme şi în cadrul acesteia se acordă întreprinderilor respective ajutoare individuale de valori diferite, statul membru în cauză poate alege să îndeplinească obligaţia sus-menţionată prin informarea întreprinderilor cu privire la o sumă fixă corespunzătoare valorii maxime a ajutorului care se acordă în cadrul schemei respective. Suma fixă se foloseşte pentru a se determina dacă este atins plafonul de minimis relevant şi dacă nu este depăşită limita naţională prevăzută în anexă. Înainte de acordarea ajutoarelor, statul membru obţine o declaraţie, pe hârtie sau în format electronic, de la întreprinderea respectivă cu privire la orice alt ajutor de minimis primit în cazul căruia se aplică prezentul regulament sau alte regulamente de minimis, în precedentele două exerciţii financiare şi în exerciţiul financiar în curs.

(2)Atunci când un stat membru instituie un registru central al ajutoarelor de minimis care cuprinde informaţii complete privind toate ajutoarele de minimis acordate de către toate autorităţile din statul membru respectiv, alineatul (1) nu se mai aplică din momentul în care registrul acoperă o perioadă de trei ani fiscali.
Atunci când un stat membru acordă ajutoare în conformitate cu articolul 3 alineatul (2a), el dispune de un registru central al ajutoarelor de minimis care conţine informaţii complete privind toate ajutoarele de minimis acordate de orice autoritate din statul membru respectiv. Alineatul (1) încetează să se aplice din momentul în care registrul acoperă o perioadă de trei exerciţii financiare.

(3)Un stat membru acordă noi ajutoare de minimis în conformitate cu prezentul regulament doar după ce se asigură că prin acestea suma totală a ajutoarelor de minimis acordate întreprinderii respective nu depăşeşte plafoanele de minimis relevante stabilite la articolul 3 alineatele (2) şi (2a) şi limita naţională prevăzută în anexă şi că se respectă toate condiţiile prevăzute în prezentul regulament.

(4)Statele membre înregistrează şi adună toate informaţiile referitoare la aplicarea prezentului regulament. Registrele astfel constituite conţin toate informaţiile necesare pentru a demonstra că au fost respectate condiţiile prevăzute în prezentul regulament. Registrele privind un ajutor individual de minimis se păstrează timp de 10 ani fiscali de la data acordării ajutorului. Registrele privind o schemă de ajutoare de minimis se păstrează timp de 10 ani fiscali de la data acordării ultimului ajutor individual în cadrul schemei respective.
(5)La cererea scrisă a Comisiei, statul membru în cauză îi furnizează acesteia, în termen de 20 de zile lucrătoare sau într-un termen mai lung stabilit în cerere, toate informaţiile pe care Comisia le consideră necesare pentru a evalua dacă au fost respectate condiţiile prevăzute în prezentul regulament, în special valoarea totală a ajutorului de minimis primit de o întreprindere în conformitate cu prezentul regulament şi cu alte regulamente de minimis.
Art. 7: Dispoziţii tranzitorii
(1)Prezentul regulament se aplică ajutoarelor acordate înainte de intrarea sa în vigoare în cazul în care ajutoarele îndeplinesc toate condiţiile prevăzute în prezentul regulament. Orice ajutor care nu îndeplineşte aceste condiţii va fi evaluat de Comisie în conformitate cu cadrul general, orientările, comunicările şi notificările relevante.
(2)Se consideră că un ajutor individual de minimis care a fost acordat între 1 ianuarie 2005 şi 30 iunie 2008 şi care respectă condiţiile prevăzute în Regulamentul (CE) nr. 1860/2004 nu îndeplineşte toate criteriile prevăzute la articolul 107 alineatul (1) din tratat şi, prin urmare, este scutit de obligaţia de notificare prevăzută la articolul 108 alineatul (3) din tratat.
(3)Se consideră că un ajutor individual de minimis care a fost acordat între 31 iulie 2007 şi 30 iunie 2014 şi care respectă condiţiile prevăzute în Regulamentul (CE) nr. 875/2007 nu îndeplineşte toate criteriile prevăzute la articolul 107 alineatul (1) din tratat şi, prin urmare, este scutit de obligaţia de notificare prevăzută la articolul 108 alineatul (3) din tratat.
(4)La sfârşitul perioadei de valabilitate a prezentului regulament, schemele de ajutoare de minimis care îndeplinesc condiţiile prevăzute în prezentul regulament continuă să fie reglementate de prezentul regulament pentru o perioadă suplimentară de şase luni.
Art. 8: Intrarea în vigoare şi perioada de aplicare
Prezentul regulament intră în vigoare la 1 iulie 2014.
Se aplică până la 31 decembrie 2029.

Prezentul regulament este obligatoriu în toate elementele sale şi se aplică direct în toate statele membre.
-****-
Adoptat la Bruxelles, 27 iunie 2014.

Pentru Comisie

Preşedintele

Jose Manuel BARROSO

ANEXĂ:Limitele naţionale prevăzute la articolul 3 alineatul (3)
(în EUR)

Stat membru

Sumele cumulate maxime ale ajutoarelor de minimis acordate per stat membru întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în domeniul producţiei primare de produse pescăreşti şi de acvacultură (1)

Belgia

4 496 000

Bulgaria

760118

Cehia

1 208 000

Danemarca

20 688 000

Germania

22 208 000

Estonia

1 572 000

Irlanda

11 969 529

Grecia

25 343 906

Spania

66 336 000

Franţa

56 551 178

Croaţia

6 372 370

Italia

38 524 000

Cipru

1 324 372

Letonia

1 780 000

Lituania

3 328 000

Luxemburg

0

Ungaria

846 353

Malta

4 234 963

Ţările de Jos

13 633 923

Austria

613 703

Polonia

16 532 000

Portugalia

11 786 313

România

1 443 731

Slovenia

396 000

Slovacia

344 000

Finlanda

3149148

Suedia

7 544 000

Regatul Unit în ceea ce priveşte Irlanda de Nord

1 206 336

(1) Sumele cumulate maxime ale ajutoarelor de minimis se bazează pe o medie pe trei ani a cifrei de afaceri anuale din activităţile de captură şi de acvacultură din fiecare stat membru, obţinută prin excluderea datelor cu cea mai mare şi cu cea mai mică valoare din perioada de cinci ani dintre 2014 şi 2018. Pentru a asigura continuitatea planificării şi distribuirii ajutoarelor de minimis pentru producţia primară de produse pescăreşti şi de acvacultură şi o marjă de acţiune suficientă pentru toate statele membre, Comisia consideră că niciun stat membru nu trebuie să piardă mai mult de 60 % din suma cumulată maximă stabilită anterior prin prezentul regulament.

Publicat în Jurnalul Oficial cu numărul 190L din data de 28 iunie 2014