Regulamentul 595/18-iun-2009 privind omologarea de tip a autovehiculelor şi a motoarelor cu privire la emisiile provenite de la vehicule grele (Euro VI) şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 715/2007 şi a Directivei 2007/46/CE şi de abrogare a Directivelor 80/1269/CEE, 2005/55/CE şi 2005/78/CE.
Jurnalul Oficial 188L
În vigoare
m şi chiar mai scăzute), Comisia ar trebui să fie împuternicită să adopte o abordare în funcţie de numărul de particule poluante emise, alături de abordarea utilizată în prezent în funcţie de masa acestora. Abordarea în funcţie de numărul de particule emise ar trebui să se bazeze pe rezultatele Programului de măsurare a particulelor (PMP) al Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite (ONU-CEE) şi să corespundă obiectivelor ambiţioase care există în materie de mediu.Pentru Parlamentul European Preşedintele H.-G. POTTERING Pentru Consiliu Preşedintele S. FULE |
Valori limită | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
CO (mg/kWh) | THC (mg/kWh) | NMHC (mg/kWh) | ch4 (mg/kWh) | NOx (1) (mg/kWh) | nh3 (ppm) | masă PM (mg/kWh) | Numărul de particule (#/kwh) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
WHSC (CI) | 1 500 | 130 | 400 | 10 | 10 | 8,0 x 1011 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
WHTC (CI) | 4 000 | 160 | 460 | 10 | 10 | 6,0 x 1011 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
WHTC (PI) | 4 000 | 160 | 500 | 460 | 10 | 10 | (2) 6,0 x 1011 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PI = aprindere prin scânteie. CI = aprindere prin compresie. (1)Nivelul admis al componentei NO2 în valoarea limită a NOx poate fi determinat ulterior. (2)Valoarea limită se aplică de la datele stabilite în coloana B din tabelul 1 din apendicele 9 din anexa I la Regulamentul (CE) nr. 582/2011. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Subiect | Referinţa actului de reglementare | Trimiterea la Jurnalul Oficial | Aplicabilitate | |||||||||
M1 | M2 | M3 | N1 | N2 | N3 | O1 | O2 | O3 | O4 | |||
"41a Emisii (Euro VI) vehicule grele/acces la informaţii | Regulamentul (CE) nr. 595/2009 | JO L 188, 18.7.2009, p. 1 | X12 | X12 | X | X12 | X12 | X" | ||||
Subiect | Referinţa actului de reglementare | Trimiterea la Jurnalul Oficial | M1 | |
"41a | Emisii (Euro VI) vehicule grele, cu excepţia întregului set de cerinţe privind OBD şi accesul la informaţii/ acces la informaţii | Regulamentul (CE) nr. 595/2009 | JO L 188, 18.7.2009, p. 1 | A |
Subiect | Referinţa actului de reglementare | Modificat prin | Aplicabil la variantele | |
"41a | Emisii (Euro VI) vehicule grele/acces la informaţii | Regulamentul (CE) nr. 595/2009 |
Articol nr. | Subiect | Referinţa actului de reglementare | M1 < = 2 500 (1) kg | M1 > 2 500 (1) kg | M2 | M3 |
"41a | Emisii (Euro VI) vehicule grele/ acces la informaţii | Regulamentul (CE) nr. 595/2009 | G + H | G + H | G + H | G + H |
Articol nr. | Subiect | Referinţa actului de reglementare | M1 | M2 | M3 | N1 | N2 | N3 | O1 | O2 | O3 | O4 |
"41a | Emisii (Euro VI) vehicule grele/acces la informaţii | Regulamentul (CE) nr. 595/ 2009 | X | X | X | X | X | X |
Articol nr. | Subiect | Referinţa actului de reglementare | M1 |
"41a | Emisii (Euro VI) vehicule utilitare grele/acces la informaţii | Regulamentul (CE) nr. 595/2009 | X |
Articol nr. | Subiect | Referinţa actului de reglementare | M2 | M3 | N1 | N2 | N3 | O1 | O2 | O3 | O4 |
"41a | Emisii (Euro VI) vehicule grele/ acces la informaţii | Regulamentul (CE) nr. 595/2009 | H | H | H | H | H |
Articol nr. | Subiect | Referinţa actului de reglementare | Macara mobilă din categoria N3 |
"41a | Emisii (Euro VI) vehicule grele/acces la informaţii | Regulamentul (CE) nr. 595/2009 | V" |