Art. 21. - Art. 21: Dreptul de a depune o plângere la o autoritate privind sănătatea digitală - Regulamentul 327/11-feb-2025 referitor la spaţiul european al datelor privind sănătatea şi de modificare a Directivei 2011/24/UE şi a Regulamentului (UE) 2024/2847

Acte UE

Jurnalul Oficial seria L

Neintrat în vigoare
Versiune de la: 5 Martie 2025
Art. 21: Dreptul de a depune o plângere la o autoritate privind sănătatea digitală
(1)Fără a se aduce atingere altor eventuale căi de atac administrative sau judiciare, persoanele fizice şi juridice au dreptul de a depune plângere în legătură cu dispoziţiile prezentului capitol, în mod individual sau, după caz, colectiv la autoritatea competentă privind sănătatea digitală, cu condiţia ca drepturile şi interesele lor să fie prejudiciate.
(2)În cazul în care plângerea se referă la drepturile persoanelor fizice prevăzute la articolul 3 şi articolele 5-10 şi din prezentul regulament, autoritatea privind sănătatea digitală transmite plângerea autorităţilor de supraveghere competente în temeiul Regulamentului (UE) 2016/679. Autoritatea privind sănătatea digitală furnizează informaţiile necesare de care dispune autorităţii de supraveghere competente în temeiul Regulamentului (UE) 2016/679 pentru a facilita evaluarea şi investigarea plângerii.
(3)Autoritatea competentă privind sănătatea digitală la care s-a depus plângerea informează reclamantul, în conformitate cu dreptul intern, despre progresul înregistrat în tratarea plângerii, despre decizia luată cu privire la plângere, despre orice transmitere a plângerii către autoritatea de supraveghere competentă în temeiul Regulamentului (UE) 2016/679 şi, în astfel de cazuri de transmitere, că autoritatea de supraveghere respectivă este, începând cu acel moment, singurul punct de contact al reclamantului în chestiunea respectivă.
(4)Autorităţile privind sănătatea digitală din statele membre în cauză cooperează pentru a trata şi a soluţiona plângerile legate de schimbul transfrontalier şi de accesul la date electronice cu caracter personal privind sănătatea, inclusiv prin schimbul tuturor informaţiilor relevante prin mijloace electronice, fără întârzieri nejustificate.
(5)Autorităţile privind sănătatea digitală facilitează depunerea plângerilor şi asigură instrumente uşor accesibile pentru depunerea plângerilor.