Nou Art. 4. - Art. 4: Plângeri privind prelucrarea transfrontalieră - Regulamentul 2518/26-nov-2025 de stabilire a unor norme procedurale suplimentare referitoare la asigurarea respectării Regulamentului (UE) 2016/679
Acte UE
Jurnalul Oficial seria L
Neintrat în vigoare Versiune de la: 12 Decembrie 2025
Art. 4: Plângeri privind prelucrarea transfrontalieră
(1)O plângere depusă în temeiul Regulamentului (UE) 2016/679 privind prelucrarea transfrontalieră este admisibilă cu condiţia să includă următoarele informaţii:
a)numele şi datele de contact ale persoanei care depune plângerea;
b)în cazul în care plângerea este depusă de un organism, o organizaţie sau o asociaţie fără scop lucrativ astfel cum se menţionează la articolul 80 din Regulamentul (UE) 2016/679, dovada că organismul, organizaţia sau asociaţia a fost constituită în mod corespunzător în conformitate cu dreptul unui stat membru;
c)în cazul în care plângerea este depusă în temeiul articolului 80 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2016/679, denumirea şi datele de contact ale organismului, organizaţiei sau asociaţiei fără scop lucrativ care depune plângerea, precum şi dovada că organismul, organizaţia sau asociaţia respectivă acţionează pe baza mandatului din partea unei persoane vizate;
d)informaţiile care înlesnesc identificarea operatorului sau a persoanei împuternicite de operator care face obiectul plângerii;
e)o descriere a presupusei încălcări a Regulamentului (UE) 2016/679.
Nu sunt necesare informaţii suplimentare faţă de cele menţionate la primul paragraf pentru ca o plângere privind prelucrarea transfrontalieră să fie admisibilă.
Se aplică în continuare modalităţile şi cerinţele administrative prevăzute în dreptul procedural intern al autorităţii de supraveghere la care a fost depusă plângerea.
(2)În cazul în care autoritatea de supraveghere la care a fost depusă o plângere stabileşte că plângerea nu conţine informaţiile menţionate la alineatul (1) primul paragraf, aceasta declară plângerea inadmisibilă în termen de două săptămâni de la primirea plângerii respective şi informează reclamantul cu privire la motivele inadmisibilităţii.
(3)Reclamantul nu ar trebui să aibă obligaţia de a contacta, înainte de a depune plângerea, partea investigată pentru ca plângerea respectivă să fie admisibilă.
Fără a aduce atingere primului paragraf, în cazul în care o plângere se referă la exercitarea unui drept al persoanei vizate care se întemeiază pe transmiterea unei cereri operatorului de către persoana vizată, cererea respectivă se transmite operatorului înainte de depunerea plângerii respective.
(4)Autoritatea de supraveghere la care a fost depusă plângerea stabileşte, printr-o concluzie preliminară:
a)dacă plângerea se referă la prelucrarea transfrontalieră;
b)care este autoritatea de supraveghere care se presupune că este competentă să acţioneze în calitate de autoritate de supraveghere principală în conformitate cu articolul 56 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2016/679; şi
c)dacă se aplică articolul 56 alineatul (2) din Regulamentul (UE) 2016/679.
(5)În cazul în care o plângere care se referă la prelucrarea transfrontalieră este admisibilă şi în absenţa unei soluţionări timpurii în temeiul articolului 5, autoritatea de supraveghere la care a fost depusă plângerea transmite plângerea respectivă autorităţii de supraveghere despre care presupune că este competentă să acţioneze în calitate de autoritate de supraveghere principală în termen de cel mult şase săptămâni de la primirea plângerii respective şi informează reclamantul cu privire la transmiterea respectivă.
Stabilirea admisibilităţii unei plângeri de către autoritatea de supraveghere la care a fost depusă plângerea respectivă este obligatorie pentru autoritatea de supraveghere principală.
(6)În termen de şase săptămâni de la primirea unei plângeri, autoritatea de supraveghere care se presupune că este competentă să acţioneze în calitate de autoritate de supraveghere principală îşi confirmă competenţa sau, în cazul în care există opinii divergente cu privire la care dintre celelalte autorităţi de supraveghere vizate este competentă pentru sediul principal, sesizează Comitetul european pentru protecţia datelor (denumit în continuare "comitetul") în vederea soluţionării litigiilor în temeiul articolului 65 alineatul (1) litera (b) din Regulamentul (UE) 2016/679.
În cazul în care autoritatea de supraveghere care se presupune că este competentă să acţioneze în calitate de autoritate de supraveghere principală nu îşi confirmă competenţa sau nu sesizează comitetul cu privire la acest subiect în termenul menţionat la primul paragraf, autoritatea de supraveghere la care a fost depusă plângerea sesizează comitetul în vederea soluţionării litigiilor în temeiul articolului 65 alineatul (1) litera (b) din Regulamentul (UE) 2016/679.
(7)Fără a aduce atingere admisibilităţii sale, autoritatea de supraveghere la care a fost depusă o plângere sau autoritatea de supraveghere principală poate solicita reclamantului să prezinte informaţii suplimentare pentru a facilita tratarea plângerii respective şi pentru a permite investigarea completă a acesteia.
(8)Autoritatea de supraveghere principală informează fără întârziere partea investigată cu privire la depunerea unei plângeri şi la principalele sale elemente.