Regulamentul 2502/07-sept-2023 de modificare a Regulamentului (UE) 2019/631 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte ajustarea valorilor masei autoturismelor noi şi a vehiculelor utilitare uşoare noi
Acte UE
Jurnalul Oficial seria L
În vigoare Versiune de la: 13 Noiembrie 2023
Regulamentul 2502/07-sept-2023 de modificare a Regulamentului (UE) 2019/631 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte ajustarea valorilor masei autoturismelor noi şi a vehiculelor utilitare uşoare noi
Dată act: 7-sept-2023
Emitent: Comisia Europeana
(Text cu relevanţă pentru SEE)
COMISIA EUROPEANĂ,
având în vedere Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene,
având în vedere Regulamentul (UE) 2019/631 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 aprilie 2019 de stabilire a standardelor de performanţă privind emisiile de CO2 pentru autoturismele noi şi pentru vehiculele utilitare uşoare noi şi de abrogare a Regulamentelor (CE) nr. 443/2009 şi (UE) nr. 510/2011 (1), în special articolul 14 alineatul (2),
(1)JO L 111 25.4.2019, p. 13.
Întrucât:
(1)În conformitate cu Regulamentul (UE) 2019/631, masa medie a parcului de vehicule de la nivelul Uniunii în stare de funcţionare utilizată pentru calculul obiectivelor privind emisiile specifice de dioxid de carbon (CO2) pentru fiecare producător de vehicule utilitare uşoare noi (valoarea M0) trebuie ajustată periodic până în 2024 pentru a ţine seama de modificările masei medii a vehiculelor utilitare uşoare noi înmatriculate în Uniune.
(2)Pe baza datelor din anexele I-IV la Decizia de punere în aplicare (UE) 2021/973 a Comisiei (2), din anexele I şi II la Decizia de punere în aplicare (UE) 2022/2087 a Comisiei (3) şi din anexele I-III la Decizia de punere în aplicare (UE) 2023/1623 a Comisiei (4), masa medie în stare de funcţionare a vehiculelor utilitare uşoare noi înmatriculate în anii calendaristici 2019, 2020 şi 2021, ponderată în funcţie de numărul de înmatriculări noi din fiecare dintre anii respectivi, a fost de 1 875,07 kg. Prin urmare, valoarea M0 pentru anul calendaristic 2024 menţionată în la punctul 4 din partea B din anexa I la Regulamentul (UE) 2019/631 ar trebui să fie egală cu valoarea respectivă.
(2)Decizia de punere în aplicare (UE) 2021/973 a Comisiei din 1 iunie 2021 de confirmare sau de modificare a calculului provizoriu al mediei emisiilor specifice de CO2 şi al obiectivelor privind emisiile specifice pentru producătorii de autoturisme şi vehicule utilitare uşoare, pentru anul calendaristic 2019, şi pentru producătorul de autoturisme Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG şi pentru gruparea Volkswagen, pentru anii calendaristici 2014-2018, în temeiul Regulamentului (UE) 2019/631 al Parlamentului European şi al Consiliului (JO L 215, 17.6.2021, p. 1).
(3)Decizia de punere în aplicare (UE) 2022/2087 a Comisiei din 26 septembrie 2022 de confirmare sau de modificare a calculului provizoriu al mediei emisiilor specifice de CO2 şi al obiectivelor privind emisiile specifice pentru producătorii de autoturisme şi de vehicule utilitare uşoare, pentru anul calendaristic 2020, şi de informare a producătorilor cu privire la valorile care trebuie utilizate pentru calcularea obiectivelor privind emisiile specifice şi a obiectivelor de derogare pentru anii calendaristici 2021-2024, în temeiul Regulamentului (UE) 2019/631 al Parlamentului European şi al Consiliului (JO L 280, 28.10.2022, p. 49).
(4)Decizia de punere în aplicare (UE) 2023/1623 din 3 august 2023 a Comisiei de specificare a valorilor referitoare la performanţa producătorilor şi a grupărilor de producători de autoturisme noi şi de vehicule utilitare uşoare noi pentru anul calendaristic 2021 şi a valorilor care trebuie utilizate pentru calcularea obiectivelor privind emisiile specifice începând cu 2025, în temeiul Regulamentului (UE) 2019/631 al Parlamentului European şi al Consiliului şi de rectificare a Deciziei de punere în aplicare (UE) 2022/2087 (JO L 200, 10.8.2023, p. 5).
(3)În conformitate cu Regulamentul (UE) 2019/631, începând din 2025, masa de încercare medie a tuturor autoturismelor noi şi a vehiculelor utilitare uşoare noi (valorile TM0) trebuie utilizată în scopul calculării obiectivelor de referinţă privind emisiile specifice pentru fiecare producător de autoturisme noi şi pentru fiecare producător de vehicule utilitare uşoare. Valorile TM0 care trebuie utilizate pentru calcul trebuie ajustate periodic la masa medie de încercare respectivă a tuturor autoturismelor noi înmatriculate şi a vehiculelor utilitare uşoare noi înmatriculate.
(4)Valoarea indicativă TM0 pentru 2025 ar trebui calculată ca fiind masa de încercare medie aferentă tuturor autoturismelor noi şi tuturor vehiculelor utilitare uşoare noi înmatriculate în anul calendaristic 2021. Pe baza datelor din Decizia de punere în aplicare (UE) 2023/1623 a Comisiei, masa de încercare medie a tuturor autoturismelor noi înmatriculate în anul calendaristic 2021 a fost de 1 609,6 kg, iar masa de încercare medie a tuturor vehiculelor utilitare uşoare noi înmatriculate în anul calendaristic 2021 a fost de 2 163,0 kg Prin urmare, valoarea TM0 pentru anul calendaristic 2025 menţionată la punctul 6.2.1 din partea A şi la punctul 6.2.1 din partea B din anexa I la Regulamentul (UE) 2019/631 ar trebui să fie egală cu valorile respective.
(5)Prin urmare, Regulamentul (UE) 2019/631 ar trebui modificat în consecinţă,
ADOPTĂ PREZENTUL REGULAMENT:
-****-
Art. 1
- Anexa I la Regulamentul (UE) 2019/631 se modifică după cum urmează:
1.La punctul 6.2.1 din partea A, rubrica TM0 se înlocuieşte cu următorul text:
"TM0 este egală cu 1 609,6 kg în 2025, respectiv cu valoarea în kilograme (kg) determinată în conformitate cu articolul 14 alineatul (1) litera (d) în ceilalţi ani calendaristici."
2.La punctul 4 din partea B, rubrica M0 se înlocuieşte cu următorul text:
"M0 este egal cu 1 766,4 în 2020, 1 825,23 în 2021, 2022 şi 2023 şi cu 1 875,07 în 2024"
3.La punctul 6.2.1 din partea B, rubrica TM0 se înlocuieşte cu următorul text:
"TM0 este egală cu 2 163,0 kg în 2025, respectiv cu valoarea în kilograme (kg) determinată în conformitate cu articolul 14 alineatul (1) litera (d) în ceilalţi ani calendaristici."
Art. 2
Prezentul regulament intră în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Prezentul regulament este obligatoriu în toate elementele sale şi se aplică direct în toate statele membre.
-****-
Adoptat la Bruxelles, 7 septembrie 2023.
Pentru Comisie Preşedinta Ursula VON DER LEYEN |
Publicat în Jurnalul Oficial seria L din data de 13 noiembrie 2023