Nou Regulamentul 2454/01-dec-2025 de stabilire a posibilităţilor de pescuit pentru anumite stocuri de peşte şi grupuri de stocuri de peşte aplicabile în Marea Baltică în anul 2026 şi de modificare a Regulamentului (UE) 2025/202 în ceea ce priveşte anumite posibilităţi de pescuit în alte ape

Acte UE

Jurnalul Oficial seria L

Neintrat în vigoare
Versiune de la: 2 Decembrie 2025
Regulamentul 2454/01-dec-2025 de stabilire a posibilităţilor de pescuit pentru anumite stocuri de peşte şi grupuri de stocuri de peşte aplicabile în Marea Baltică în anul 2026 şi de modificare a Regulamentului (UE) 2025/202 în ceea ce priveşte anumite posibilităţi de pescuit în alte ape
Dată act: 1-dec-2025
Emitent: Consiliul Uniunii Europene
CONSILIUL UNIUNII EUROPENE,
având în vedere Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, în special articolul 43 alineatul (3),
având în vedere propunerea Comisiei Europene,
întrucât:
(1)Consiliul urmează să adopte măsuri privind stabilirea şi alocarea posibilităţilor de pescuit, inclusiv privind anumite condiţii legate funcţional de posibilităţile de pescuit. În temeiul articolului 16 alineatul (4) din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului (1), posibilităţile de pescuit se stabilesc în conformitate cu obiectivele politicii comune în domeniul pescuitului (PCP) prevăzute la articolul 2 alineatul (2) din regulamentul respectiv. În temeiul articolului 16 alineatul (1) din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013, posibilităţile de pescuit se repartizează statelor membre în aşa fel încât să se asigure o relativă stabilitate a activităţilor de pescuit desfăşurate de fiecare stat membru pentru fiecare stoc sau activitate de pescuit.
(1)Regulamentul (UE) nr. 1380/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 decembrie 2013 privind politica comună în domeniul pescuitului, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1954/2003 şi (CE) nr. 1224/2009 ale Consiliului şi de abrogare a Regulamentelor (CE) nr. 2371/2002 şi (CE) nr. 639/2004 ale Consiliului şi a Deciziei 2004/585/CE a Consiliului (JO L 354, 28.12.2013, p. 22, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2013/1380/oj).
(2)Prin urmare, capturile totale admisibile (TAC) ar trebui să fie stabilite, în conformitate cu articolul 3 din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013, pe baza celor mai bune avize ştiinţifice disponibile, ţinându-se seama de aspectele biologice şi socioeconomice şi asigurându-se totodată un tratament echitabil pentru toate sectoarele de pescuit, precum şi pe baza opiniilor exprimate cu ocazia consultării părţilor interesate.
(3)Regulamentul (UE) 2016/1139 al Parlamentului European şi al Consiliului (2) stabileşte un plan multianual pentru stocurile de cod (Gadus morhua), hering (Clupea harengus) şi şprot (Sprattus sprattus) din Marea Baltică şi pentru activităţile de pescuit care exploatează stocurile respective. În conformitate cu articolul 3 alineatul (1) din regulamentul menţionat, planul respectiv urmăreşte să contribuie la îndeplinirea obiectivelor PCP. Planul urmăreşte, de asemenea, să garanteze că exploatarea resurselor biologice marine reface şi menţine populaţiile de specii exploatate peste nivelurile care permit obţinerea randamentului maxim sustenabil (MSY). De asemenea, planul urmăreşte să contribuie la garantarea faptului că activităţile de pescuit şi de acvacultură sunt sustenabile pe termen lung din punctul de vedere al mediului şi sunt gestionate într-un mod care este coerent cu obiectivul de a realiza beneficii economice, sociale şi de ocupare a forţei de muncă şi cu obiectivul de a contribui la disponibilitatea aprovizionării cu alimente. Printre aceste obiective, astfel cum se specifică la articolul 2 alineatul (5) literele (c) şi (f) din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013, se numără crearea condiţiilor pentru o industrie viabilă şi competitivă a pescuitului, a capturării şi a prelucrării resurselor piscicole şi pentru activităţi desfăşurate pe uscat legate de pescuit viabile şi competitive. În plus, acestea urmăresc să asigure un nivel de trai echitabil pentru persoanele care depind de activităţile de pescuit, ţinând seama în special de pescuitul costier şi de aspectele socioeconomice.
(2)Regulamentul (UE) 2016/1139 al Parlamentului European şi al Consiliului din 6 iulie 2016 de stabilire a unui plan multianual pentru stocurile de cod, hering şi şprot din Marea Baltică şi pentru activităţile de pescuit care exploatează stocurile respective, de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2187/2005 al Consiliului şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1098/2007 al Consiliului (JO L 191, 15.7.2016, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2016/1139/oj).
(4)La 28 mai 2025, Consiliul Internaţional pentru Explorarea Apelor Maritime (ICES) şi-a publicat avizul anual privind stocurile de peşte din Marea Baltică pentru 2026. Pentru codul din estul Mării Baltice, ICES doar şi-a reiterat avizul emis anterior pentru 2025. Potrivit ICES, majoritatea activităţilor de pescuit din Marea Baltică sunt caracterizate, cel puţin într-o anumită măsură, de o amestecare a stocurilor. Această amestecare se referă atât la stocuri care sunt gestionate prin TAC, cât şi la stocuri care nu sunt gestionate prin TAC. Gradul cel mai important de amestecare are loc între speciile pelagice şi speciile demersale.
(5)Pentru 2026, ICES recomandă capturi zero de hering din vestul Mării Baltice, de cod din estul şi vestul Mării Baltice şi de somon de Atlantic (Salmo salar) în subdiviziunile ICES 22-31 (denumit în continuare "somon din bazinul principal"). Codul este capturat în mod accidental în cadrul tuturor activităţilor de pescuit, heringul din vestul Mării Baltice este capturat în mod accidental în cadrul activităţilor de pescuit direcţionat de şprot, iar somonul din bazinul principal este capturat în mod accidental în cadrul diverselor activităţi de pescuit. Prin urmare, dacă TAC pentru aceste stocuri ar fi stabilite la nivelurile recomandate de ICES, obligaţia de a debarca integral capturile din stocurile respective, inclusiv capturile accidentale din acestea în cadrul activităţilor de pescuit mixt, ar conduce la fenomenul speciilor de blocaj. "Speciile de blocaj" sunt specii pentru care nu există cotă, ceea ce poate determina încetarea activităţilor de pescuit ale uneia sau mai multor nave de pescuit, chiar dacă acestea au încă cote pentru alte specii. O situaţie de blocaj ar afecta în special navele care pescuiesc specii de peşti plaţi şi pelagici, ceea ce le-ar putea obliga să înceteze operaţiunile de pescuit în 2026 şi ar duce la o încheiere prematură a acestor activităţi de pescuit. Pe baza datelor furnizate de Observatorul pieţei europene pentru produse provenite din pescuit şi din acvacultură, valoarea la prima vânzare a capturilor relevante de cambulă de Baltica (Pleuronectes platessa), de şprot şi de hering permise în limitele TAC şi preconizate să fie realizate în zona respectivă de pescuit este estimată la 25 300 000 EUR, la 55 700 000 EUR şi, respectiv, la 43 400 000 EUR. Numeroase activităţi de pescuit, în special cele de pescuit costier la scară mică de specii care nu sunt gestionate prin TAC, ar fi nevoite, de asemenea, să înceteze în 2026. Pentru a se asigura un echilibru între menţinerea activităţilor de pescuit, având în vedere eventualele implicaţii socioeconomice grave în cazul încetării acestor activităţi şi necesitatea de a atinge o stare biologică bună pentru aceste stocuri şi luând în considerare dificultatea de a pescui toate stocurile din cadrul unei activităţi de pescuit mixt la nivelul MSY, TAC ar trebui să fie menţinute exclusiv pentru capturile accidentale inevitabile de hering din vestul Mării Baltice, de cod din estul şi vestul Mării Baltice şi de somon din bazinul principal.
(6)În ceea ce priveşte stocul de cod din estul Mării Baltice, ICES a recomandat zero capturi pentru stocul respectiv începând din 2019. Din cauză că stocul rămâne în aceeaşi stare critică, pentru 2026 ICES şi-a reiterat avizul emis anterior pentru 2025, în care ICES se arăta încrezător în ceea ce priveşte tendinţele biomasei stocului şi estima că biomasa era cu mult sub nivelul de referinţă pentru conservare (Blim), sub care poate fi redusă capacitatea de reproducere. Prin urmare, în conformitate cu articolul 3 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2016/1139 şi cu articolul 16 alineatul (4) din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013, activităţile de pescuit direcţionat ar trebui să fie suspendate şi să fie adoptate măsuri de remediere legate funcţional de acestea. În conformitate cu alineatul (1) şi alineatul (5) literele (c) şi (f) de la articolul 2 din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013, posibilităţile de pescuit pentru capturile accidentale inevitabile ar trebui să fie stabilite la un nivel scăzut, pentru a se evita implicaţiile socioeconomice potenţial grave care ar rezulta din stabilirea la zero a posibilităţilor de pescuit.
(7)În ceea ce priveşte stocul de cod din vestul Mării Baltice, după ce a recomandat un nivel scăzut de capturi timp de mai mulţi ani, ICES recomandă capturi zero pentru 2026 deoarece biomasa stocului este estimată a fi sub nivelul Blim în 2025 şi nu se întrevede refacerea peste nivelul Blim în 2027. Prin urmare, în conformitate cu articolul 3 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2016/1139 şi cu articolul 16 alineatul (4) din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013, activităţile de pescuit direcţionat ar trebui să fie suspendate şi să fie adoptate măsuri de remediere legate funcţional de acestea. În conformitate cu alineatul (1) şi alineatul (5) literele (c) şi (f) de la articolul 2 din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013, posibilităţile de pescuit pentru capturile accidentale inevitabile ar trebui să fie stabilite la un nivel scăzut, pentru a se evita consecinţele socioeconomice care ar rezulta din stabilirea unor posibilităţi de pescuit egale cu zero.
(8)În ceea ce priveşte somonul din bazinul principal, ICES şi-a menţinut avizul de zero capturi, luând în considerare, în acelaşi timp, pentru 2026, posibilitatea continuării pe timpul perioadei de vară a activităţilor de pescuit costier comercial şi recreativ direcţionat în zona situată la nord de latitudinea 59o30' N (subdiviziunile ICES 29 Nord-31). De asemenea, ICES şi-a redus şi mai mult avizul privind capturile în comparaţie cu 2025, din cauza incertitudinilor suplimentare cu privire la abundenţa somonului din bazinul principal în râul cu cea mai importantă populaţie de somon din bazinul principal. Prin urmare, în conformitate cu articolul 16 alineatul (4) din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013, nivelul posibilităţilor de pescuit, precum şi zona şi perioada de pescuit ar trebui să fie stabilite în conformitate cu avizul ICES şi să fie menţinute măsurile de remediere legate funcţional de acestea.
(9)Pentru a asigura utilizarea deplină a posibilităţilor de pescuit costier de somon în subdiviziunea ICES 32, ar trebui să se menţină flexibilitatea interzonală limitată pentru somon între subdiviziunile ICES 22-31 şi subdiviziunea ICES 32.
(10)Pentru a reduce riscul de raportare eronată a somonului ca păstrăv de mare în cadrul activităţilor de pescuit de somon, pescuitul de păstrăv de mare ar trebui să fie interzis dincolo de patru mile marine măsurate de la liniile de bază şi să fie limitate capturile accidentale de păstrăv de mare la 3 % din captura combinată de păstrăv de mare şi somon.
(11)Măsurile privind pescuitul recreativ de cod şi somon din bazinul principal şi măsurile de conservare a stocurilor de păstrăv de mare şi de somon nu ar trebui să aducă atingere măsurilor naţionale mai stricte adoptate în conformitate cu articolele 19 şi 20 din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013.
(12)În ceea ce priveşte heringul din Golful Botnic, ICES estimează că biomasa a continuat să scadă şi se află în prezent la jumătate între nivelul Blim şi nivelul de referinţă pentru conservare (MSY Btrigger), nivel sub care trebuie luate măsuri de remediere adecvate pentru a asigura revenirea rapidă a stocului la niveluri peste cele care pot asigura MSY. ICES menţionează, de asemenea, incertitudini în ceea ce priveşte estimarea grupelor de vârstă mică şi a greutăţii preconizate în funcţie de vârstă. În plus, ICES constată în continuare că este puţin probabil să se înregistreze o creştere a proporţiei de exemplare mature în cadrul populaţiei dacă posibilităţile de pescuit ar fi stabilite la valoarea FMSY. În plus, ICES observă că este probabil ca stocul să fie vulnerabil la pierderea diversităţii genetice. Prin urmare, în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/1139, posibilităţile de pescuit ar trebui să fie stabilite în mod corespunzător şi, ca măsură de remediere legată funcţional de acestea, să fie stabilită o perioadă de închidere de trei luni a zonei de reproducere.
(13)În ceea ce priveşte heringul din vestul Mării Baltice, ICES recomandă capturi zero pentru stocul respectiv pentru al optulea an consecutiv. La fel ca în 2024, ICES a revizuit estimările privind biomasa în sens descrescător pentru anii precedenţi şi estimează că biomasa este de doar 52 % din Blim în 2025, chiar dacă a crescut continuu din 2021. În plus, refacerea stocurilor de adulţi rămâne la niveluri minime istorice şi nu se preconizează o refacere a biomasei peste nivelul Blim în 2027. În conformitate cu alineatul (1) şi alineatul (5) literele (c) şi (f) de la articolul 2 din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013, posibilităţile de pescuit pentru capturile accidentale inevitabile ar trebui să fie stabilite la un nivel scăzut, pentru a se evita consecinţele socioeconomice care ar rezulta din stabilirea posibilităţilor de pescuit la nivelul zero.
(14)În ceea ce priveşte heringul din zona centrală a Mării Baltice, ICES estimează că, în cea mai mare parte a ultimilor 30 de ani, stocul s-a situat sub nivelul Blim. ICES estimează că, în urma creşterii greutăţii preconizate în funcţie de vârstă şi a gradului mai puternic de refacere a stocului de adulţi în 2022, stocul s-a situat peste nivelul Blim începând din 2024, dar că acesta este încă mult sub nivelul MSY Btrigger. ICES estimează că refacerea stocului de adulţi în 2024 şi 2025 ar putea fi puternică, dar subliniază că aceste estimări sunt incerte. Refacerea stocului de adulţi în 2023 este sub medie. În plus, ICES aminteşte că raportarea eronată continuă a speciilor sporeşte incertitudinea avizului. Prin urmare, în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/1139, posibilităţile de pescuit ar trebui să fie stabilite în mod corespunzător şi, ca măsură de remediere legată funcţional de acestea, să fie stabilită o perioadă de închidere de trei luni a zonei de reproducere.
(15)În ceea ce priveşte heringul din Golful Riga şi cambula de Baltica, ICES estimează că biomasa se situează peste nivelul MSY Btrigger, iar presiunea exercitată de pescuit asupra stocurilor se află sub nivelul FMSY. Prin urmare, în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/1139, posibilităţile de pescuit ar trebui să fie stabilite în mod corespunzător.
(16)În ceea ce priveşte şprotul, ICES estimează că, deşi biomasa se situează în continuare peste nivelul MSY Btrigger, aceasta a continuat să scadă din cauza nivelului minim istoric confirmat al refacerii stocurilor de adulţi din perioada 2021-2023. În 2025 biomasa este estimată ca fiind la cel mai scăzut nivel de după 1990 şi aproape de MSY Btrigger. ICES estimează că refacerea stocului de adulţi în 2024 ar fi putut fi excepţional de ridicată, dar subliniază că estimarea este incertă şi că probabilitatea ca biomasa să se situeze sub nivelurile de referinţă pentru conservare ar putea fi subestimată. În plus, ICES aminteşte că raportarea eronată continuă a speciilor sporeşte incertitudinea avizului. Prin urmare, în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/1139, posibilităţile de pescuit ar trebui să fie stabilite în mod corespunzător şi să fie menţinută perioada existentă de închidere de trei luni a zonei de reproducere.
(17)Utilizarea posibilităţilor de pescuit stabilite prin prezentul regulament va fi monitorizată şi controlată în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 1224/2009 al Consiliului (3), în special cu articolele 33 şi 34 din respectivul regulament, în ceea ce priveşte înregistrarea capturilor şi a efortului de pescuit şi transmiterea datelor privind epuizarea posibilităţilor de pescuit către Comisie. Prin urmare, este necesar să se precizeze codurile utilizate de statele membre atunci când transmit Comisiei date cu privire la debarcarea stocurilor reglementate prin prezentul regulament.
(3)Regulamentul (CE) nr. 1224/2009 al Consiliului din 20 noiembrie 2009 de stabilire a unui sistem de control al Uniunii pentru asigurarea respectării normelor politicii comune în domeniul pescuitului, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 847/96, (CE) nr. 2371/2002, (CE) nr. 811/2004, (CE) nr. 768/2005, (CE) nr. 2115/2005, (CE) nr. 2166/2005, (CE) nr. 388/2006, (CE) nr. 509/2007, (CE) nr. 676/2007, (CE) nr. 1098/2007, (CE) nr. 1300/2008, (CE) nr. 1342/2008 şi de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 2847/93, (CE) nr. 1627/94 şi (CE) nr. 1966/2006 (JO L 343, 22.12.2009, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2009/1224/oj).
(18)La articolele 3 şi 4 din Regulamentul (CE) nr. 847/96 al Consiliului (4) se prevede o flexibilitate de la an la an în ceea ce priveşte cotele pentru stocurile care fac obiectul atât al unor TAC de precauţie, cât şi al unor TAC analitice. În temeiul articolului 2 din regulamentul respectiv, la stabilirea TAC, Consiliul decide cu privire la stocurile cărora nu li se aplică articolele 3 şi 4, în special în funcţie de starea lor biologică. În plus, la articolul 15 alineatul (9) din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013 se prevede o flexibilitate de la an la an suplimentară pentru toate stocurile care fac obiectul obligaţiei de debarcare. Pentru a se evita o flexibilitate excesivă care ar submina realizarea obiectivelor PCP, flexibilitatea de la an la an în ceea ce priveşte cotele în temeiul articolelor 3 şi 4 din Regulamentul (CE) nr. 847/96 şi al articolului 15 alineatul (9) din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013 nu ar trebui să se aplice cumulativ. Flexibilitatea de la an la an prevăzută la articolul 15 alineatul (9) din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013 ar trebui, dacă este cazul, să fie exclusă în funcţie de starea biologică a stocurilor.
(4)Regulamentul (CE) nr. 847/96 al Consiliului din 6 mai 1996 privind introducerea unor condiţii suplimentare pentru gestionarea interanuală a totalurilor admise de captură (TAC) şi a cotelor de pescuit (JO L 115, 9.5.1996, p. 3, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/1996/847/oj).
(19)Biomasa stocurilor de cod din estul Mării Baltice, de cod din vestul Mării Baltice şi de hering din vestul Mării Baltice se situează sub nivelul Blim. Pentru toate aceste stocuri, în 2026 ar trebui să fie permise numai capturile accidentale şi activităţi de pescuit în scop ştiinţific. Prin urmare, având în vedere rezilienţa relativ scăzută a ecosistemului Mării Baltice, statele membre care au o cotă din respectivele TAC s-au angajat să nu aplice flexibilitatea de la an la an prevăzută la articolul 15 alineatul (9) din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013 pentru stocurile respective în 2026, astfel încât capturile din 2026 să nu depăşească respectivele TAC. În plus, la sud de latitudinea 59o30' N, biomasa a aproape tuturor stocurilor din râuri de somon din bazinul principal se situează sub nivelul-limită de referinţă pentru producţia de somon tânăr (Rlim) şi în 2026 sunt permise numai capturile accidentale şi activităţile de pescuit în scop ştiinţific. Prin urmare, statele membre în cauză şi-au asumat un angajament similar privind flexibilitatea de la an la an în ceea ce priveşte capturile de somon din bazinul principal în 2026.
(20)Regulamentul (UE) 2025/202 (5) al Consiliului stabileşte TAC pentru merluciu norvegian (Trisopterus esmarkii) din diviziunea ICES 3a (Skagerrak-Kattegat), în apele Regatului Unit şi în apele Uniunii din subzona ICES 4 şi în apele Regatului Unit din diviziunea ICES 2a (Marea Nordului). Uniunea şi Regatul Unit au organizat, la 20 octombrie 2025, consultări bilaterale cu privire la TAC pentru merluciul norvegian în zonele respective pentru perioada 1 noiembrie 2025-31 octombrie 2026. Consultările respective au avut loc în temeiul articolului 498 alineatul (2) din Acordul comercial şi de cooperare între Uniunea Europeană şi Comunitatea Europeană a Energiei Atomice, pe de o parte, şi Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, pe de altă parte (6). Uniunea a participat la consultările respective pe baza precizărilor din poziţia Uniunii care a fost aprobată de Consiliu la 14 octombrie 2025, în temeiul articolului 2 din Decizia (UE) 2021/1875 a Consiliului (7). Uniunea şi Regatul Unit au convenit asupra unei TAC pe baza avizului ICES pentru merluciul norvegian din subzona ICES 4 şi din diviziunea ICES 3a pentru perioada respectivă, aviz care a fost publicat la 10 octombrie 2025. Rezultatul consultărilor a fost consemnat într-un proces-verbal care a fost semnat de şeful delegaţiei Uniunii şi de şeful delegaţiei Regatului Unit la 24 octombrie 2025. TAC pentru perioada 1 noiembrie 2025-31 octombrie 2026 ar trebui să fie stabilită la nivelul indicat în respectivul proces-verbal.
(5)Regulamentul (UE) 2025/202 al Consiliului din 30 ianuarie 2025 de stabilire, pentru anii 2025 şi 2026, a posibilităţilor de pescuit pentru anumite stocuri de peşte, aplicabile în apele Uniunii şi, pentru navele de pescuit din Uniune, în anumite ape din afara Uniunii, şi de modificare a Regulamentului (UE) 2024/257 în ceea ce priveşte posibilităţile de pescuit pentru anul 2025 (JO L, 2025/202, 31.1.2025, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2025/202/oj).
(6)JO L 149, 30.4.2021, p. 10, ELI: http://data.europa.eu/eli/agree_internation/2021/689(1)/oj.
(7)Decizia (UE) 2021/1875 a Consiliului din 22 octombrie 2021 privind poziţia care urmează să fie adoptată în numele Uniunii în cadrul consultărilor anuale cu Regatul Unit pentru a se conveni asupra capturilor totale admisibile (JO L 378, 26.10.2021, p. 6, ELI: http://data.europa.eu/eli/dec/2021/1875/oj).
(21)Regulamentul (UE) 2025/202 stabileşte captura totală admisibilă (TAC) pentru tonul alb (Thunnus alalunga) în Marea Mediterană pentru anul 2025. La 29 septembrie 2025, Turcia a convenit să transfere Uniunii 50 kg din cota sa de ton alb în Marea Mediterană pentru anul 2025, în conformitate cu normele aplicabile adoptate de Comisia Internaţională pentru Conservarea Tonului din Oceanul Atlantic în ceea ce priveşte transferurile. Transferul respectiv ar trebui să fie transpus în dreptul Uniunii.
(22)Prin urmare, Regulamentul (UE) 2025/202 ar trebui să fie modificat în consecinţă.
(23)Pentru a se evita întreruperea activităţilor de pescuit şi pentru a se garanta mijloacele de subzistenţă pentru pescari, dispoziţiile prezentului regulament în ceea priveşte Marea Baltică ar trebui să se aplice de la 1 ianuarie 2026. Dispoziţiile de modificare a Regulamentului (UE) 2025/202 referitoare la merluciul norvegian din Skagerrak-Kattegat şi din Marea Nordului ar trebui să se aplice retroactiv de la 1 noiembrie 2025 până la 31 octombrie 2026, deoarece acesta este sezonul de pescuit pentru merluciul norvegian. Dispoziţiile de modificare a Regulamentului (UE) 2025/202 referitoare la tonul alb din Marea Mediterană ar trebui să se aplice retroactiv de la 1 ianuarie 2025, pentru a menţine perioada de raportare pentru TAC, care se aplică de la 1 ianuarie 2025. Această aplicare retroactivă nu afectează principiile securităţii juridice şi încrederii legitime, întrucât cotele aferente TAC respective nu au fost încă epuizate sau au fost mărite. Din motive de urgenţă, prezentul regulament ar trebui să intre în vigoare imediat după publicarea sa în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene,
ADOPTĂ PREZENTUL REGULAMENT:
-****-
Art. 1: Obiect
Prezentul regulament stabileşte posibilităţile de pescuit pentru anumite stocuri de peşte şi grupuri de stocuri de peşte în Marea Baltică în anul 2026.
Art. 2: Domeniu de aplicare
(1)Prezentul regulament se aplică navelor de pescuit din Uniune care îşi desfăşoară activitatea în Marea Baltică.
(2)Prezentul regulament se aplică, de asemenea, pescuitului recreativ din Marea Baltică, în cazul în care acesta este menţionat în mod explicit în dispoziţiile relevante.
Art. 3: Definiţii
În sensul prezentului regulament, se aplică definiţiile prevăzute la articolul 4 din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013.
În plus, se aplică următoarele definiţii:
1."subdiviziune" înseamnă o subdiviziune a Consiliului Internaţional pentru Explorarea Apelor Maritime (ICES) din cadrul Mării Baltice, astfel cum este definită în anexa III la Regulamentul (CE) nr. 218/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului (8);
(8)Regulamentul (CE) nr. 218/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 martie 2009 privind comunicarea datelor statistice referitoare la capturile nominale de către statele membre care practică pescuitul în Atlanticul de Nord-Est (JO L 87, 31.3.2009, p. 70, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2009/218/oj).
2."captură totală admisibilă (TAC)" înseamnă:
(a)în cadrul activităţilor de pescuit care fac obiectul excepţiei de la obligaţia de debarcare menţionată la articolul 15 alineatele (4)-(7) din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013, cantitatea de peşte care poate fi debarcată anual din fiecare stoc;
(b)în cadrul tuturor celorlalte activităţi de pescuit, cantitatea de peşte care poate fi capturată anual din fiecare stoc;
3."cotă" înseamnă o proporţie din TAC alocată Uniunii, unui stat membru sau unei ţări terţe;
4."pescuit recreativ" înseamnă activităţi de pescuit necomerciale care exploatează resursele biologice marine în scop recreativ, turistic sau sportiv;
5."evaluare analitică" înseamnă o evaluare cantitativă a tendinţelor unui anumit stoc, bazată pe date privind biologia şi exploatarea stocului, inclusiv pe aproximări, şi despre care s-a stabilit, printr-o analiză ştiinţifică, că are o calitate suficientă pentru a servi drept bază pentru avize ştiinţifice;
6."TAC analitică" înseamnă TAC pentru care este disponibilă o evaluare analitică;
7."TAC de precauţie" înseamnă o TAC pentru care nu este disponibilă o evaluare analitică, dar pentru care este disponibilă, în schimb, o evaluare bazată pe abordarea precaută sau nu este disponibilă nicio evaluare.
Art. 4: TAC, alocări şi măsuri legate funcţional de acestea
TAC, cotele şi, după caz, măsurile legate funcţional de acestea sunt prevăzute în anexă.
Art. 5: Dispoziţii speciale privind alocarea posibilităţilor de pescuit
(1)Alocarea posibilităţilor de pescuit între statele membre conform prezentului regulament nu aduce atingere:
a)schimburilor efectuate în temeiul articolului 16 alineatul (8) din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013;
b)deducerilor şi realocărilor efectuate în temeiul articolului 37 din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009;
c)debarcărilor suplimentare autorizate în temeiul articolului 3 din Regulamentul (CE) nr. 847/96 şi al articolului 15 alineatul (9) din Regulamentul (UE) r. 1380/2013;
d)cantităţilor reţinute în conformitate cu articolul 4 din Regulamentul (CE) nr. 847/96 şi transferate în temeiul articolului 15 alineatul (9) din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013;
e)deducerilor efectuate în temeiul articolelor 105, 106 şi 107 din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009.
(2)Stocurile care fac obiectul unor TAC de precauţie sau a unor TAC analitice în scopul gestionării de la an la an a TAC şi a cotelor de pescuit prevăzute în Regulamentul (CE) nr. 847/96 sunt indicate în anexa la prezentul regulament.
(3)În absenţa unor dispoziţii contrare prevăzute în anexa la prezentul regulament, articolul 3 din Regulamentul (CE) nr. 847/96 se aplică stocurilor care fac obiectul unor TAC de precauţie, iar articolul 3 alineatele (2) şi (3) şi articolul 4 din regulamentul respectiv se aplică stocurilor care fac obiectul unor TAC analitice.
(4)Articolele 3 şi 4 din Regulamentul (CE) nr. 847/96 nu se aplică în cazul în care un stat membru utilizează flexibilitatea de la an la an prevăzută la articolul 15 alineatul (9) din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013.
Art. 6: Condiţii referitoare la debarcarea capturilor şi a capturilor accidentale
Stocurile de specii nevizate care se situează între limitele biologice de siguranţă menţionate la articolul 15 alineatul (8) din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013 cărora li se aplică derogarea de la obligaţia de a deduce capturile din cotele relevante sunt identificate în tabelele TAC relevante din anexa la prezentul regulament.
Art. 7: Închiderea zonelor de reproducere a codului în scop de protecţie
(1)Se interzice pescuitul cu orice tip de unealtă de pescuit în subdiviziunile 25 şi 26 în perioada 1 mai-31 august.
(2)Interdicţia prevăzută la alineatul (1) nu se aplică în următoarele cazuri:
a)pentru operaţiunile de pescuit desfăşurate exclusiv în scopul cercetărilor ştiinţifice, cu condiţia ca respectivele cercetări să fie efectuate în conformitate cu condiţiile prevăzute la articolul 25 din Regulamentul (UE) 2019/1241 al Parlamentului European şi al Consiliului (9);
(9)Regulamentul (UE) 2019/1241 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 iunie 2019 privind conservarea resurselor piscicole şi protecţia ecosistemelor marine prin măsuri tehnice, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1967/2006 şi (CE) nr. 1224/2009 ale Consiliului şi a Regulamentelor (UE) nr. 1380/2013, (UE) 2016/1139, (UE) 2018/973, (UE) 2019/472 şi (UE) 2019/1022 ale Parlamentului European şi ale Consiliului şi de abrogare a Regulamentelor (CE) nr. 894/97, (CE) nr. 850/98, (CE) nr. 2549/2000, (CE) nr. 254/2002, (CE) nr. 812/2004 şi (CE) nr. 2187/2005 ale Consiliului (JO L 198, 25.7.2019, p. 105, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2019/1241/oj).
b)pentru navele de pescuit din Uniune cu o lungime totală mai mică de 12 metri care pescuiesc cu setci, cu plase de încurcare sau cu setci cu sirec, cu paragate de fund, cu paragate, cu paragate flotante, cu undiţe de mână şi cu echipament de pescuit la dandinetă sau cu unelte de pescuit pasiv similare în zone în care adâncimea apei este mai mică de 20 de metri conform coordonatelor din harta marină oficială emisă de autorităţile naţionale competente;
c)fără a aduce atingere perioadelor de interdicţie prevăzute la articolul 8 alineatul (1) litera (a) şi la articolul 9 alineatul (1), pentru navele de pescuit din Uniune care pescuiesc în subdiviziunea 25 stocuri de peşti pelagici pentru consumul uman direct, utilizând unelte cu o dimensiune a ochiului de plasă de cel mult 45 mm, în zone în care adâncimea apei este mai mică de 50 de metri conform coordonatelor din harta marină oficială emisă de autorităţile naţionale competente şi ale căror debarcări sunt sortate.
(3)Se interzice pescuitul cu orice tip de unealtă de pescuit în subdiviziunile 22 şi 23 în perioada 15 ianuarie-31 martie şi în subdiviziunea 24 în perioada 15 mai-15 august.
(4)Interdicţia prevăzută la alineatul (3) nu se aplică în următoarele cazuri:
a)pentru operaţiunile de pescuit desfăşurate exclusiv în scopul cercetărilor ştiinţifice, cu condiţia ca respectivele cercetări să fie efectuate în conformitate cu condiţiile prevăzute la articolul 25 din Regulamentul (UE) 2019/1241;
b)pentru navele de pescuit din Uniune cu o lungime totală mai mică de 12 metri care pescuiesc cu setci, cu plase de încurcare sau cu setci cu sirec, cu paragate de fund, cu paragate, cu paragate flotante, cu undiţe de mână şi cu echipament de pescuit la dandinetă sau cu unelte de pescuit pasiv similare în zone în care adâncimea apei este mai mică de 20 de metri conform coordonatelor din harta marină oficială emisă de autorităţile naţionale competente;
c)pentru navele de pescuit din Uniune care pescuiesc în subdiviziunea 24 stocuri de peşti pelagici pentru consumul uman direct, utilizând unelte cu o dimensiune a ochiului de plasă de cel mult 45 mm, în zone în care adâncimea apei este mai mică de 40 de metri conform coordonatelor din harta marină oficială emisă de autorităţile naţionale competente şi ale căror debarcări sunt sortate;
d)pentru navele de pescuit din Uniune care pescuiesc cu drage moluşte bivalve în subdiviziunea 22, în zone în care adâncimea apei este mai mică de 20 de metri conform coordonatelor din harta marină oficială emisă de autorităţile naţionale competente.
(5)Comandanţii navelor de pescuit din Uniune menţionate la alineatul (2) litera (b) sau (c) şi la alineatul (4) litera (b), (c) sau (d) se asigură că activităţile lor de pescuit pot fi monitorizate în orice moment de către autorităţile competente ale statului membru interesat.
Art. 8: Închiderea zonelor de reproducere a heringului în scop de protecţie în subdiviziunile 25, 26, 27, 28.2, 29, 30, 31 şi 32
(1)Se interzice pescuitul de specii pelagice utilizând traule pelagice în zonele costiere de până la patru mile marine măsurate de la liniile de bază, în care adâncimea apei este mai mică de 20 de metri conform coordonatelor din harta marină oficială emisă de autoritatea naţională competentă, în următoarele perioade şi pentru următoarelor subdiviziuni:
a)în perioada 16 martie-15 iunie în subdiviziunile 25 şi 26;
b)în perioada 1 aprilie-30 iunie în subdiviziunile 27 şi 28.2;
c)în perioada 1 mai-31 iulie în subdiviziunile 29-32.
(2)Interdicţia prevăzută la alineatul (1) nu se aplică pentru operaţiunile de pescuit desfăşurate exclusiv în scopul cercetărilor ştiinţifice, cu condiţia ca respectivele cercetări să fie efectuate în conformitate cu condiţiile prevăzute la articolul 25 din Regulamentul (UE) 2019/1241.
Art. 9: Închiderea zonelor de reproducere a şprotului în scop de protecţie în subdiviziunile 25, 26, 27, 28.2, 29 şi 32
(1)În perioada 1 mai-31 iulie, se interzice navelor de pescuit din Uniune să pescuiască stocuri de peşti pelagici cu unelte de pescuit activ în zone dincolo de 12 mile marine măsurate de la liniile de bază în subdiviziunile 25, 26, 27, 28.2, 29 şi la vest de 24 00' E în subdiviziunea 32.
(2)Interdicţia prevăzută la alineatul (1) nu se aplică în următoarele cazuri:
a)pentru operaţiunile de pescuit desfăşurate exclusiv în scopul cercetărilor ştiinţifice, cu condiţia ca respectivele cercetări să fie efectuate în conformitate cu condiţiile prevăzute la articolul 25 din Regulamentul (UE) 2019/1241;
b)pentru navele de pescuit din Uniune cu o lungime totală mai mică de 12 metri care pescuiesc cu setci, cu plase de încurcare sau cu setci cu sirec, cu paragate de fund, cu paragate, cu paragate flotante, cu undiţe de mână şi cu echipament de pescuit la dandinetă sau cu unelte de pescuit pasiv similare.
Art. 10: Măsuri privind pescuitul recreativ de cod în subdiviziunile 22-32
(1)Pescuitul recreativ de cod este interzis în subdiviziunile 22-32. Orice exemplar de cod capturat în mod accidental se eliberează imediat înapoi în mare.
(2)În pofida alineatului (1), se pot reţine capturile accidentale de cod din cadrul pescuitului recreativ de alte specii în subdiviziunile 27-32.
Art. 11: Măsuri privind pescuitul recreativ de somon în subdiviziunile 22-31
(1)Pescuitul recreativ de somon este interzis în subdiviziunile 22-31. Orice exemplar de somon capturat în mod accidental se eliberează imediat înapoi în mare.
(2)Prin derogare de la alineatul (1), pescuitul recreativ de somon este permis în următoarele condiţii cumulative:
a)nu poate fi capturat şi reţinut decât un singur exemplar de somon cu înotătoarea adipoasă tăiată per pescar care practică pescuitul recreativ pe zi;
b)după capturarea şi reţinerea primului somon cu înotătoarea adipoasă tăiată, pescarul care practică pescuitul recreativ încetează pescuitul de somon pentru restul zilei;
c)toate exemplarele din orice specie de peşte reţinute sunt debarcate întregi.
(3)Tot prin derogare de la alineatul (1), pescuitul recreativ de somon la nord de latitudinea 59o30' N este permis în perioada 1 mai-31 august în zonele situate în limita a patru mile marine măsurate de la liniile de bază.
(4)Prezentul articol nu aduce atingere măsurilor naţionale mai stricte adoptate în conformitate cu articolele 19 şi 20 din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013.
Art. 12: Măsuri pentru conservarea stocurilor de păstrăv de mare şi de somon în subdiviziunile 22-32
(1)Se interzice navelor de pescuit din Uniune să pescuiască păstrăv de mare dincolo de patru mile marine măsurate de la liniile de bază din subdiviziunile 22-32. În cazul pescuitului de somon dincolo de patru mile marine măsurate de la liniile de bază în subdiviziunea 32, capturile accidentale de păstrăv de mare nu pot depăşi în niciun moment 3 % din captura totală de somon şi de păstrăv de mare prezentă la bord sau debarcată după fiecare campanie de pescuit.
(2)Pescuitul cu paragate de păstrăv de mare sau de somon dincolo de patru mile marine măsurate de la liniile de bază în subdiviziunile 22-31 este interzis.
(3)Prezentul articol nu aduce atingere măsurilor naţionale mai stricte adoptate în conformitate cu articolele 19 şi 20 din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013.
Art. 13: Transmiterea datelor
Atunci când transmit Comisiei date privind cantităţile capturate sau debarcate din stocuri în temeiul articolelor 33 şi 34 din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009, statele membre utilizează codurile stocurilor prevăzute în anexa la prezentul regulament.
Art. 14: Modificarea Regulamentului (UE) 2025/202
Regulamentul (UE) 2025/202 se modifică după cum urmează:
1.În anexa IA partea B, tabelul 122 se înlocuieşte cu următorul tabel:
"Tabel 122

Specia:

Merluciu norvegian şi capturi accidentale asociate

Zona:

3a; apele Regatului Unit şi apele Uniunii din zona 4; apele Regatului Unit din zona 2a

Trisopterus esmarkii

(NOP/2A3A4.)

Anul

2025

2026

TAC analitică

Articolul 3 alineatele (2) şi (3) din Regulamentul (CE) nr. 847/96 nu se aplică

Articolul 4 din Regulamentul (CE) nr. 847/96 nu se aplică

Danemarca

299,722

(10) (11) (12)

299,722

(13) (11) (12)

Germania

0,057

(10) (11) (12)

0,057

(13) (11) (12)

Ţările de Jos

0,221

(10) (11) (12)

0,221

(13) (11) (12)

Uniune

300

(10) (11) (12)

300

(13) (11) (12)

Regatul Unit

100

(10) (11)

100

(13) (11)

TAC

400

(10)

400

(13)

(10) Se poate pescui numai în perioada 1 noiembrie 2024-31 octombrie 2025.

(11) Exclusiv pentru capturi accidentale. Pescuitul direcţionat de merluciu norvegian nu este autorizat în cadrul acestei cote.

(12) Cota de capturi accidentale poate fi pescuită exclusiv în zona 3a, în apele Regatului Unit şi în apele Uniunii Europene din zona 4, în apele Regatului Unit din zona 2a.

(13) Se poate pescui numai în perioada 1 noiembrie 2025-31 octombrie 2026.

"
2.În anexa ID, tabelul 9 se înlocuieşte cu următorul tabel:
"Tabel 9

Specia:

Ton alb din Marea Mediterană

Zona:

Marea Mediterană

Thunnus alalunga

(ALB/MED)

Grecia

385,31

TAC analitică

Articolul 3 alineatele (2) şi (3) din Regulamentul (CE) nr. 847/96 nu se aplică

Articolul 4 din Regulamentul (CE) nr. 847/96 nu se aplică

Spania

99,47

Franţa

14,45

Croaţia

6,74

Italia

1 128,26

Cipru

416,07

Malta

39,68

Uniune

2 089,98

(17)

TAC

2 500,00

(14) (15) (16)

(14) Pentru a proteja puietul de peşte-spadă, li se aplică şi navelor cu paragate care vizează tonul alb din Marea Mediterană o perioadă de interdicţie între 1 octombrie-30 noiembrie 2025. În plus, tonul alb din Marea Mediterană, indiferent dacă este specie vizată sau captură accidentală, nu poate fi capturat, reţinut la bord, transbordat sau debarcat în următoarele perioade:

- Grecia, Croaţia, Italia şi Cipru: între 1 octombrie-30 noiembrie 2025 şi 1-31 martie 2025;

- Spania, Franţa şi Malta: între 1 ianuarie-31 martie 2025. (15) Fiecare stat membru îşi limitează numărul navelor de pescuit autorizate să pescuiască ton alb din Marea Mediterană la numărul de nave de pescuit autorizate să pescuiască această specie în 2017. Statele membre pot aplica acestei limite de capacitate o toleranţă de 10 %.

(16) Condiţie specială: capturile accidentale de ton alb urmează să fie deduse din această cotă, dar se raportează separat (ALB/MED-BC). Capturile de ton alb mort provenite din pescuitul sportiv şi recreativ urmează să fie deduse din această cotă, dar se raportează separat (ALB/MED-SR).

(17) După transferul a 50 kg de la Turcia.

"
Art. 15: Intrare în vigoare şi aplicare
Prezentul regulament intră în vigoare în ziua următoare datei publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Regulamentul se aplică de la 1 ianuarie până la 31 decembrie 2026.
Prin derogare de la al doilea paragraf:
(a)articolul 14 punctul 1 se aplică de la 1 noiembrie 2025 până la 31 octombrie 2026;
(b)articolul 14 punctul 2 se aplică de la 1 ianuarie 2025.
Prezentul regulament este obligatoriu în toate elementele sale şi se aplică direct în toate statele membre.
-****-
Adoptat la Bruxelles, 1 decembrie 2025.

Pentru Consiliu

Preşedintele

K. DYBVAD BEK

ANEXĂ:TAC, COTE ŞI MĂSURI LEGATE FUNCŢIONAL DE ACESTEA
În următoarele tabele sunt stabilite TAC şi cote de pescuit (în tone de greutate în viu, dacă nu se precizează altfel) pentru fiecare stoc şi măsurile legate funcţional de acestea.
Stocurile de peşte sunt indicate în ordinea alfabetică a denumirilor ştiinţifice ale speciilor.
În sensul prezentului regulament, se aplică următorul tabel de corespondenţă al denumirilor ştiinţifice şi denumirilor comune:

Denumire ştiinţifică

Codul alfa-3

Denumirea comună

Clupea harengus

HER

Hering nordic

Gadus morhua

COD

Cod de Atlantic

Pleuronectes platessa

PLE

Cambulă de Baltica

Salmo salar

SAL

Somon de Atlantic

Sprattus sprattus

SPR

Şprot

Tabel 1

Specia:

Hering nordic

Zona:

Subdiviziunile 30-31

Clupea harengus

(HER/30/31.)

Finlanda

32 063

(1)

TAC analitică

Suedia

7 045

(1)

Uniune

39 108

(1)

TAC

39 108

(1)

(1) Această cotă poate fi pescuită numai în perioada 1 ianuarie-31 octombrie 2026.

Tabel 2

Specia:

Hering nordic

Zona:

Subdiviziunile 22-24

Clupea harengus

(HER/3BC+24)

Danemarca

110

(2)

TAC analitică

Articolul 3 alineatele (2) şi (3) din Regulamentul (CE) nr. 847/96 nu se aplică.

Articolul 4 din Regulamentul (CE) nr. 847/96 nu se aplică.

Germania

435

(2)

Finlanda

0

(2)

Polonia

103

(2)

Suedia

140

(2)

Uniune

788

(2)

TAC

788

(2)

(2) Exclusiv pentru capturi accidentale. Pescuitul direcţionat nu este autorizat în cadrul acestei cote.

Prin derogare de la primul paragraf, operaţiunile de pescuit desfăşurate exclusiv în scopul cercetărilor ştiinţifice pot fi direcţionate către hering, cu condiţia ca respectivele cercetări să fie efectuate cu respectarea condiţiilor prevăzute la articolul 25 din Regulamentul (UE) 2019/1241.

Prin derogare de la primul paragraf, pescuitul acestei cote este permis pentru navele de pescuit din Uniune cu o lungime totală mai mică de 12 metri care pescuiesc cu setci, cu plase de încurcare, cu undiţe de mână, cu capcane de pescuit închise sau cu echipamente de pescuit la dandinetă. Comandanţii navelor de pescuit respective se asigură că activitatea lor de pescuit poate fi monitorizată în orice moment de către autorităţile competente ale statului membru interesat.

Tabel 3

Specia:

Hering nordic

Zona:

apele Uniunii din subdiviziunile 25-27, 28.2, 29 şi 32

Clupea harengus

(HER/3D-R30)

Danemarca

2 122

TAC analitică

Germania

563

Estonia

10 837

Finlanda

21 154

Letonia

2 674

Lituania

2 816

Polonia

24 033

Suedia

32 264

Uniune

96 463

TAC

Nu se aplică

Tabel 4

Specia:

Hering nordic

Zona:

subdiviziunea 28.1

Clupea harengus

(HER/03D.RG)

Estonia

15 870

TAC analitică

Se aplică articolul 6 din prezentul regulament.

Letonia

18 497

Union

34 367

TAC

34 367

Tabel 5

Specia:

Cod de Atlantic

Zona:

apele Uniunii din subdiviziunile 25-32

Gadus morhua

(COD/3DX32.)

Danemarca

99

(3)

TAC de precauţie

Articolul 3 din Regulamentul (CE) nr. 847/96 nu se aplică.

Germania

39

(3)

Estonia

10

(3)

Finlanda

8

(3)

Letonia

37

(3)

Lituania

24

(3)

Polonia

113

(3)

Suedia

100

(3)

Uniune

430

(3)

TAC

Nu se aplică

(3) Exclusiv pentru capturi accidentale. Pescuitul direcţionat nu este autorizat în cadrul acestei cote.

Prin derogare de la primul paragraf, operaţiunile de pescuit desfăşurate exclusiv în scopul cercetărilor ştiinţifice pot fi direcţionate către cod, cu condiţia ca respectivele cercetări să fie efectuate cu respectarea condiţiilor prevăzute la articolul 25 din Regulamentul (UE) 2019/1241.

Tabel 6

Specia:

Cod de Atlantic

Zona:

subdiviziunile 22-24

Gadus morhua

(COD/3BC+24)

Danemarca

116

(4)

TAC de precauţie

Articolul 3 din Regulamentul (CE) nr. 847/96 nu se aplică.

Germania

57

(4)

Estonia

3

(4)

Finlanda

2

(4)

Letonia

10

(4)

Lituania

6

(4)

Polonia

31

(4)

Suedia

41

(4)

Uniune

266

(4)

TAC

266

(4)

(4) Exclusiv pentru capturi accidentale. Pescuitul direcţionat nu este autorizat în cadrul acestei cote.

Prin derogare de la primul paragraf, operaţiunile de pescuit desfăşurate exclusiv în scopul cercetărilor ştiinţifice pot fi direcţionate către cod, cu condiţia ca respectivele cercetări să fie efectuate cu respectarea condiţiilor prevăzute la articolul 25 din Regulamentul (UE) 2019/1241.

Tabel 7

Specia:

Cambulă de Baltica

Zona:

apele Uniunii din subdiviziunile 22-32

Pleuronectes platessa

(PLE/3BCD-C)

Danemarca

7 861

TAC analitică

Se aplică articolul 6 din prezentul regulament.

Germania

873

Polonia

1 646

Suedia

593

Uniune

10 973

TAC

10 973

Tabel 8

Specia:

Somon de Atlantic

Zona:

apele Uniunii din subdiviziunile 22-31

Salmo salar

(SAL/3BCD-F)

Danemarca

5 292

(5) (6)

TAC analitică

Articolul 3 alineatele (2) şi (3) din Regulamentul (CE) nr. 847/96 nu se aplică.

Articolul 4 din Regulamentul (CE) nr. 847/96 nu se aplică.

Germania

589

(5) (6)

Estonia

538

(5) (6) (7)

Finlanda

6 599

(5) (6)

Letonia

3 366

(5) (6)

Lituania

396

(5) (6)

Polonia

1 605

(5) (6)

Suedia

7 152

(5) (6)

Uniune

25 537

(5) (6)

TAC

Nu se aplică

(5) Exprimat în număr de peşti.

(6) Exclusiv pentru capturi accidentale. Pescuitul direcţionat nu este autorizat în cadrul acestei cote.

Prin derogare de la primul paragraf, operaţiunile de pescuit desfăşurate exclusiv în scopul cercetărilor ştiinţifice pot fi direcţionate către somon, cu condiţia ca respectivele cercetări să fie efectuate cu respectarea condiţiilor prevăzute la articolul 25 din Regulamentul (UE) 2019/1241.

Prin derogare de la primul paragraf, pescuitul acestei cote este permis pentru navele de pescuit din Uniune la nord de latitudinea 59o30' N în zonele situate în limita a patru mile marine măsurate de la liniile de bază în perioada 1 mai-31 august.

(7) Condiţie specială: cel mult 450 de exemplare din această cotă pot fi pescuite în apele Uniunii din subdiviziunea 32 (SAL/*3D32).

Tabel 9

Specia:

Somon de Atlantic

Zona:

apele Uniunii din subdiviziunea 32

Salmo salar

(SAL/3D32.)

Estonia

1 049

(8)

TAC de precau ie

Finlanda

9 183

(8)

Uniune

10 232

(8)

TAC

Nu se aplic

(8) Exprimat n num r de pe ti.

Tabel 10

Specia:

Sprot

Zona:

apele Uniunii din subdiviziunile 22-32

Sprattus sprattus

(SPR/3BCD-C)

Danemarca

19 923

TAC analitic

Se aplic articolul 6 din prezentul regulament.

Germania

12 622

Estonia

23 135

Finlanda

10 429

Letonia

27 942

Lituania

10 108

Polonia

59 300

Suedia

38 516

Uniune

201 975

TAC

Nu se aplic

Publicat în Jurnalul Oficial seria L din data de 2 decembrie 2025