Regulamentul 2262/11-nov-2025 de modificare a Regulamentului (UE) 2023/826 pentru a clarifica definiţiile şi anumite aspecte ale condiţiilor de măsurare şi de modificare a Regulamentului (UE) 2023/2533 în ceea ce priveşte metodologia de calculare a gradului mediu de umiditate finală, identificarea şi disponibilitatea pieselor de schimb şi a informaţiilor privind repararea, printre alte aspecte

Acte UE

Jurnalul Oficial seria L

În vigoare
Versiune de la: 20 Noiembrie 2025
Regulamentul 2262/11-nov-2025 de modificare a Regulamentului (UE) 2023/826 pentru a clarifica definiţiile şi anumite aspecte ale condiţiilor de măsurare şi de modificare a Regulamentului (UE) 2023/2533 în ceea ce priveşte metodologia de calculare a gradului mediu de umiditate finală, identificarea şi disponibilitatea pieselor de schimb şi a informaţiilor privind repararea, printre alte aspecte
Dată act: 11-nov-2025
Emitent: Comisia Europeana
(Text cu relevanţă pentru SEE)
COMISIA EUROPEANĂ,
având în vedere Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene,
având în vedere Directiva 2009/125/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 21 octombrie 2009 de instituire a unui cadru pentru stabilirea cerinţelor în materie de proiectare ecologică aplicabile produselor cu impact energetic (1), în special articolul 15,
(1)JO L 285, 31.10.2009, p. 10, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2009/125/oj.
Întrucât:
(1)Definiţia "elementului de clădire cu motor" din anexa I la Regulamentul (UE) 2023/826 al Comisiei (2) ar trebui modificată pentru a asigura claritate juridică şi alinierea cu produsele enumerate la punctul 6 din anexa II ca elemente de clădiri cu motor.
(2)Regulamentul (UE) 2023/826 al Comisiei din 17 aprilie 2023 de stabilire a cerinţelor în materie de proiectare ecologică pentru consumul de energie în modurile oprit, standby şi standby în reţea al echipamentelor electrice şi electronice de uz casnic şi de birou în temeiul Directivei 2009/125/CE a Parlamentului European şi a Consiliului şi de abrogare a Regulamentelor (CE) nr. 1275/2008 şi (CE) nr. 107/2009 ale Comisiei (JO L 103, 18.4.2023, p. 29, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2023/826/oj).
(2)Ar trebui adăugată o definiţie a termenului "unitate de comandă" în anexa I la Regulamentul (UE) 2023/826, pentru a oferi securitate juridică în ceea ce priveşte elementele de clădire cu motor reglementate de regulamentul respectiv.
(3)Punctul 1 din anexa II la Regulamentul (UE) 2023/826 conţine o listă a aparatelor concepute, încercate şi comercializate pentru uz casnic cărora li se aplică cerinţele relevante în materie de proiectare ecologică. Pentru a asigura securitatea juridică, este necesar să se precizeze tipul de râşniţe la care se face trimitere în lista respectivă.
(4)Anexa IV la Regulamentul (UE) 2023/826 privind metodele de măsurare şi calculele ar trebui modificată astfel încât condiţiile de măsurare incluse la litera (d) să se aplice tuturor tipurilor de maşini de cafea de uz casnic care intră sub incidenţa regulamentului respectiv, nu numai celor care sunt considerate echipamente de reţea.
(5)Ar trebui clarificat domeniul de aplicare al procedurii descrise la litera (c) din anexa IV la Regulamentul (UE) 2023/826 în ceea ce priveşte metodele de măsurare şi calculele.
(6)Este necesar să se prevină practicile prin care se modifică în mod ilegal performanţa produselor pentru a obţine un rezultat mai favorabil. Articolul 40 alineatele (1)-(4) din Regulamentul (UE) 2024/1781 al Parlamentului European şi al Consiliului (3), care asigură că prevenirea eludării este abordată în mod cuprinzător, se aplică produselor care intră sub incidenţa Regulamentului (UE) 2023/2533 al Comisiei (4). Prin urmare, articolul 6 din Regulamentul (UE) 2023/2533 nu mai este necesar şi ar trebui eliminat.
(3)Regulamentul (UE) 2024/1781 al Parlamentului European şi al Consiliului din 13 iunie 2024 de instituire a unui cadru pentru stabilirea cerinţelor în materie de proiectare ecologică pentru produsele sustenabile, de modificare a Directivei (UE) 2020/1828 şi a Regulamentului (UE) 2023/1542 şi de abrogare a Directivei 2009/125/CE (JO L, 2024/1781, 28.6.2024, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2024/1781/oj).
(4)Regulamentul (UE) 2023/2533 al Comisiei din 17 noiembrie 2023 de punere în aplicare a Directivei 2009/125/CE a Parlamentului European şi a Consiliului în ceea ce priveşte cerinţele în materie de proiectare ecologică aplicabile uscătoarelor de rufe de uz casnic cu tambur, de modificare a Regulamentului (UE) 2023/826 al Comisiei şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 932/2012 al Comisiei (JO L, 2023/2533, 22.11.2023, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2023/2533/oj).
(7)Pentru a se asigura securitatea juridică, ar trebui adăugată o definiţie a "gradului mediu de umiditate finală" în anexa I la Regulamentul (UE) 2023/2533, iar definiţiile referitoare la modurile cu consum redus de energie ar trebui aliniate la cele din Regulamentul (UE) 2023/826.
(8)Punctul 5 subpunctul 1 litera (a) din anexa II la Regulamentul (UE) 2023/2533 stabileşte o listă a pieselor de schimb care, drept minimum, ar trebui să fie puse la dispoziţia reparatorilor profesionişti. Lista respectivă constituie, de asemenea, baza pentru selectarea pieselor prioritare care au fost incluse în calculul indicelui potenţialului de reparare prevăzut în Regulamentul delegat (UE) 2023/2534 al Comisiei (5). Lista ar trebui modificată pentru a se asigura alinierea între piesele de schimb reglementate de Regulamentul (UE) 2023/2533 şi piesele prioritare reglementate de Regulamentul delegat (UE) 2023/2534. Pentru aceasta este necesară modificarea denumirii care desemnează anumite piese de schimb şi adăugarea unei noi piese de schimb care este relevantă pentru calcularea indicelui potenţialului de reparare.
(5)Regulamentul delegat (UE) 2023/2534 al Comisiei din 13 iulie 2023 de completare a Regulamentului (UE) 2017/1369 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte etichetarea energetică a uscătoarelor de rufe de uz casnic cu tambur şi de abrogare a Regulamentului delegat (UE) nr. 392/2012 al Comisiei (JO L, 2023/2534, 22.11.2023, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_del/2023/2534/oj).
(9)Punctul 5 subpunctul 1 litera (b) din anexa II la Regulamentul (UE) 2023/2533 ar trebui modificat astfel încât informaţiile privind repararea referitoare la piesele de schimb disponibile numai pentru reparatorii profesionişti să nu fie puse la dispoziţia publicului larg prin intermediul unui site web cu acces liber.
(10)Punctul 5 subpunctul 1 litera (e) din anexa II la Regulamentul (UE) 2023/2533 prevede obligaţia ca piesele de schimb să poată fi înlocuite cu ajutorul unor unelte disponibile în mod obişnuit. Termenul "unelte disponibile în mod obişnuit" este ambiguu şi nu oferă o idee precisă asupra instrumentelor în cauză. De asemenea, formula de calculare a indicelui potenţialului de reparare prevăzută în Regulamentul delegat (UE) 2023/2534 include un criteriu de punctare legat de tipul de unelte utilizate pentru dezasamblarea unei piese prioritare specifice, iar punctajul variază în baza următoarelor elemente: dacă uneltele sunt unelte de bază, dacă uneltele sunt furnizate împreună cu piesele de schimb sau dacă uneltele sunt disponibile în comerţ. Din motive de coerenţă între cele două regulamente, termenul "unelte disponibile în mod obişnuit" din Regulamentul (UE) 2023/2533 ar trebui înlocuit şi aliniat la terminologia utilizată în Regulamentul delegat (UE) 2023/2534, după caz. Prin urmare, ar trebui introduse definiţii pentru "unelte disponibile în comerţ", "unelte de bază" şi "unelte brevetate".
(11)Punctul 6 subpunctul 2 din anexa II la Regulamentul (UE) 2023/2533 ar trebui modificat pentru a clarifica valorile care ar trebui furnizate de producători, importatori sau reprezentanţii autorizaţi pentru diferiţii parametri pentru programul eco şi pentru alte programe, atunci când acestea sunt disponibile.
(12)Punctul 1 litera (f) din anexa III la Regulamentul (UE) 2023/2533 impune producătorilor şi importatorilor obligaţia de a declara gradul mediu de umiditate finală în cazul programului eco. Declararea în documentaţia tehnică a unui grad de umiditate finală al încărcăturii de 0 %, care este valoarea prevăzută de regulamentul menţionat anterior, ar putea duce la o uscare a rufelor în care este eliminată apa existentă în mod natural în ţesătură, ceea ce ar cauza efecte nedorite, cum ar fi utilizarea excesivă a energiei şi posibila deteriorare a textilelor. Prin urmare, este necesar să se elimine gradul mediu de umiditate finală din cerinţele de informare din anexa II şi din metodele de calcul şi de măsurare din anexa III. În schimb, pentru calcularea acestui parametru ar trebui să se utilizeze metodele de măsurare şi de calcul incluse în standardele armonizate, care prevăd toleranţe adecvate.
(13)Conţinutul tabelului 1 din anexa IV ar trebui împărţit în două tabele diferite pentru claritate.
(14)Măsurile prevăzute în prezentul regulament sunt în conformitate cu avizul comitetului instituit prin articolul 19 din Directiva 2009/125/CE.
(15)Prin urmare, este necesar ca Regulamentele (UE) 2023/826 şi (UE) 2023/2533 să fie modificate în consecinţă,
ADOPTĂ PREZENTUL REGULAMENT:
-****-
Art. 1: Modificări aduse Regulamentului (UE) 2023/826
Anexele I, II şi IV la Regulamentul (UE) 2023/826 se modifică în conformitate cu anexa la prezentul regulament.
Art. 2: Modificări aduse Regulamentului (UE) 2023/2533
Regulamentul (UE) 2023/2533 se modifică după cum urmează:
1.Articolul 6 se elimină.
2.Articolul 13 privind intrarea în vigoare şi aplicarea se înlocuieşte cu următorul text:
"Prezentul regulament intră în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Se aplică de la 1 iulie 2025.
Prezentul regulament este obligatoriu în toate elementele sale şi se aplică direct în toate statele membre."
3.Anexele I, II, III şi IV se modifică în conformitate cu anexa la prezentul regulament.
Art. 3: Intrare în vigoare şi aplicare
Prezentul regulament intră în vigoare în a patra zi de la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Prezentul regulament este obligatoriu în toate elementele sale şi se aplică direct în toate statele membre.
-****-
Adoptat la Bruxelles, 11 noiembrie 2025.

Pentru Comisie

Preşedinta

Ursula VON DER LEYEN

ANEXĂ:
1.Regulamentul (UE) 2023/826 se modifică după cum urmează:
(a)anexa I se modifică după cum urmează:
(i)definiţia "elementului de clădire cu motor" de la punctul 21 se înlocuieşte cu următorul text:
"21. «element de clădire cu motor» înseamnă un echipament de deschidere sau de asigurare a confortului care se utilizează în clădiri ori structuri conexe, cu excepţia echipamentelor de ventilaţie, care se poate pune în mişcare sau se poate roti, ori ambele, cu ajutorul energiei furnizate de la reţeaua de alimentare cu energie electrică. Un element de clădire cu motor încorporează un motor electric sau un actuator şi o unitate de comandă şi este operat de utilizatorul final cu ajutorul unui (unor) dispozitiv(e) de control cu fir şi/sau fără fir, prin intermediul unei reţele sau în mod automat cu ajutorul unor senzori;"
(ii)după punctul 21, se introduce următoarea definiţie:
"22. «unitate de comandă» înseamnă o unitate care recepţionează semnale de la utilizatorul final prin intermediul unui (unor) dispozitiv(e) de control cu fir şi/sau fără fir, prin intermediul unei reţele sau de la senzori şi care permite funcţionarea necesară a motorului sau a actuatorului elementului de clădire cu motor. Senzorii conectaţi la unitate şi care sunt alimentaţi cu energie din acelaşi punct de alimentare al reţelei de alimentare ca restul elementului de clădire cu motor sunt consideraţi ca făcând parte din unitatea de comandă;"
(b)la punctul 1 din anexa II, a opta liniuţă se înlocuieşte cu următorul text:
"- râşniţe utilizate în bucătărie pentru prelucrarea alimentelor;"
(c)anexa IV se modifică după cum urmează:
(i)după primul paragraf, se introduce paragraful următor:
"Pentru toate tipurile de maşini de cafea de uz casnic, măsurătoarea se va efectua după finalizarea ultimului ciclu de preparare sau, acolo unde este cazul, după finalizarea procesului de detartrare, de autocurăţare sau a oricărei operaţiuni efectuate de utilizator, cu excepţia cazului în care s-a declanşat o alarmă care îi cere utilizatorului să intervină pentru a preveni orice eventuală deteriorare sau orice eventual accident."
(ii)la litera (c), prima teză se înlocuieşte cu următorul text "Pentru măsurarea consumului de energie în modul standby în reţea în vederea îndeplinirii cerinţelor de eficienţă energetică prevăzute la punctul 1 litera (c) din anexa III şi pentru încercarea funcţiei de gestionare a consumului de putere se utilizează următoarea procedură:"
(iii)litera (d) se elimină.
2.Regulamentul (UE) 2023/2533 se modifică după cum urmează:
(a)anexa I se modifică după cum urmează:
(i)punctele 10 şi 11 se înlocuiesc cu următorul text:
"10. «mod oprit» înseamnă o stare în care uscătorul de rufe de uz casnic cu tambur este conectat la reţeaua de alimentare cu energie electrică şi nu îndeplineşte nicio funcţie sau se află într-o stare care asigură doar:
(a) indicaţia că uscătorul de rufe este în modul oprit;
(b) funcţiile menite să asigure compatibilitatea electromagnetică în temeiul Directivei 2014/30/UE a Parlamentului European şi a Consiliului (*1);
(*1)Directiva 2014/30/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 26 februarie 2014 privind armonizarea legislaţiilor statelor membre cu privire la compatibilitatea electromagnetică (JO L 96, 29.3.2014, p. 79, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2014/30/oj).
11. «mod standby» înseamnă starea în care uscătorul de rufe de uz casnic cu tambur este conectat la reţeaua de alimentare cu energie electrică, depinde de alimentarea cu energie de la reţeaua de alimentare cu energie electrică pentru a funcţiona în mod corespunzător şi asigură exclusiv una sau mai multe dintre următoarele funcţii, care pot continua pentru o perioadă de timp nedefinită:
(a) funcţia de reactivare;
(b) funcţia de reactivare şi simpla indicaţie a funcţiei de reactivare activate;
(c) afişarea unor informaţii sau a stării;"
(ii)se adaugă următoarele puncte:
"19. «grad mediu de umiditate finală» înseamnă cantitatea medie de umiditate conţinută în încărcătură la sfârşitul ciclurilor de uscare pentru programul eco, pentru încărcătură completă şi pentru jumătate de încărcătură;
20. «funcţia de reactivare» înseamnă o funcţie care, prin intermediul unui întrerupător de la distanţă, al unei telecomenzi, al unui senzor intern sau al unui temporizator, asigură comutarea din modul standby într-un alt mod, inclusiv în modul activ, asigurând funcţii suplimentare;
21. «afişarea unor informaţii sau a stării» înseamnă o funcţie continuă care oferă informaţii sau indică starea echipamentului pe un afişaj, inclusiv ceasurile. Un simplu indicator luminos nu este considerat o afişare a stării;
22. «modul activ» înseamnă o stare în care echipamentul este conectat la reţeaua de alimentare cu energie electrică şi în care a fost activată cel puţin una dintre funcţiile principale;
23. «funcţie principală» înseamnă o funcţie care furnizează serviciul (serviciile) principal(e) pentru care este proiectat, încercat şi comercializat echipamentul şi care corespunde utilizării prevăzute a echipamentului;
24. «unealtă disponibilă în comerţ» înseamnă o unealtă care poate fi cumpărată de publicul larg şi care nu este nici unealtă de bază, nici unealtă brevetată;
25. «unealtă de bază» înseamnă o şurubelniţă pentru capete crestate, o şurubelniţă pentru capete în cruce, o şurubelniţă pentru capete hexagonale, o cheie tubulară hexagonală, o cheie universală, un cleşte universal, un cleşte universal pentru dezizolat sârma şi presat clemele, un cleşte cu cioc semirotund, un cutter cu tăiş înclinat, un cleşte-papagal, un cleşte de blocare, un levier, o pensetă, o lupă, un separator (spudger) şi un triunghi de deschidere;
26. «unealtă brevetată» înseamnă o unealtă care nu este disponibilă pentru a fi achiziţionată de către publicul larg sau pentru care nu există brevete aplicabile care să permită acordarea de licenţe în condiţii echitabile, rezonabile şi nediscriminatorii."
(b)anexa II se modifică după cum urmează:
(i)punctul 5 se modifică după cum urmează:
1.subpunctul 1 se modifică după cum urmează:
- litera (a) se modifică după cum urmează:
- punctul (iii) se înlocuieşte cu următorul text:
"(iii)pompă de apă;"
- punctul (v) se înlocuieşte cu următorul text:
"(v)mecanisme de transmisie între motor şi tambur, cum ar fi cureaua tamburului;"
- punctul (vii) se înlocuieşte cu următorul text:
"(vii)tamburi şi rulmenţi pentru tambur;"
- se adaugă următorul punct:
"(xx)condensator pentru motor;";
- litera (b) se înlocuieşte cu următorul text:
"(b) disponibilitatea pieselor de schimb menţionate la litera (a) trebuie să fie asigurată pentru o perioadă minimă care începe cel târziu la 1 iulie 2025 sau la doi ani de la introducerea pe piaţă a primei unităţi din model, în funcţie de data care survine cel mai târziu, şi se încheie la cel puţin 10 ani de la introducerea pe piaţă a ultimei unităţi din modelul în cauză. În acest scop, lista pieselor de schimb şi procedura de comandare a acestora trebuie să fie puse la dispoziţia publicului pe site-ul web cu acces liber al producătorului, al importatorului sau al reprezentantului autorizat, cel puţin în aceeaşi perioadă şi începând de la data menţionată la prezenta literă;"
- litera (e) se înlocuieşte cu următorul text:
"(e) producătorii sau importatorii de uscătoare de rufe de uz casnic cu tambur sau reprezentanţii autorizaţi ai acestora trebuie să se asigure că piesele de schimb menţionate la literele (a) şi (c) pot fi înlocuite fără a fi nevoie de unelte sau cu ajutorul unor unelte nebrevetate şi fără deteriorarea permanentă a uscătorului de rufe de uz casnic cu tambur;"
2.la subpunctul 6, litera (a) se înlocuieşte cu următorul text:
"(a) producătorii, importatorii sau reprezentanţii autorizaţi trebuie să se asigure că uscătoarele de rufe de uz casnic cu tambur sunt concepute în aşa fel încât materialele şi componentele menţionate în anexa VII la Directiva 2012/19/UE a Parlamentului European şi a Consiliului (*2) să poată fi îndepărtate din aparat fără a fi nevoie de unelte sau cu ajutorul unor unelte nebrevetate;
(*2)Directiva 2012/19/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 4 iulie 2012 privind deşeurile de echipamente electrice şi electronice (JO L 197, 24.7.2012, p. 38, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2012/19/oj)."
(ii)la punctul 6, subpunctul 2 se înlocuieşte cu următorul text:
"2. valori pentru următorii parametri:
(a) capacitatea în kg;
(b) durata programului, exprimată în ore şi minute;
(c) consumul de energie electrică şi, dacă este cazul, de gaz, în kWh/ciclu de uscare;
(d) emisiile acustice în aer în timpul ciclului de uscare.
Pentru programul eco, valorile parametrilor de la literele (a)-(c) se furnizează atât pentru încărcătură completă, cât şi pentru încărcătură parţială; valoarea parametrului de la litera (d) se furnizează numai pentru încărcătură completă.
Pentru alte programe decât programul eco, atunci când sunt disponibile, se furnizează valori orientative după cum urmează:
a) pentru programul uscare textile sintetice, valorile parametrilor de la literele (a)-(c) se furnizează pentru încărcătură completă;
b) pentru programul uscare textile delicate/lână, valorile parametrilor de la literele (a)-(c) se furnizează pentru încărcătură completă;
c) pentru programul uscare extra/foarte uscat textile sintetice, valorile parametrilor de la literele (a)-(c) se furnizează pentru încărcătură completă;
d) pentru programul uscare fier de călcat textile sintetice, valorile parametrilor de la literele (a)-(c) se furnizează pentru încărcătură completă;
e) pentru programul uscare extra/foarte uscat bumbac, valorile parametrilor de la literele (a)-(c) se furnizează atât pentru încărcătură completă, cât şi pentru încărcătură parţială;
f) pentru programul uscare fier de călcat bumbac, valorile parametrilor de la literele (a)-(c) se furnizează atât pentru încărcătură completă, cât şi pentru încărcătură parţială;"
(c)anexa III se modifică după cum urmează:
(i)în teza introductivă, al treilea şi al patrulea paragraf se înlocuiesc cu următorul text:
"Pentru măsurarea şi calcularea EEI, a eficienţei condensării, a duratei programului şi a emisiilor acustice în aer se utilizează programul eco, astfel cum poate fi identificat pe dispozitivul de selectare a programelor, pe afişaj şi prin conexiunea la reţea, în funcţie de funcţionalităţile oferite de uscătorul de rufe de uz casnic cu tambur şi fără alte modificări ale reglajului gradului de umiditate finală. Consumul de energie, eficienţa condensării şi durata programului se măsoară simultan.
Calculul consumului ponderat de energie, al duratei ponderate a programului şi al eficienţei condensării se efectuează pe baza a trei cicluri de uscare cu încărcătură completă şi a patru cicluri de uscare cu încărcătură parţială."
(ii)la punctul 1, litera (f) privind calcularea gradului mediu de umiditate finală se elimină;
(d)anexa IV se modifică după cum urmează:
(i)punctele 1 şi 2 se înlocuiesc cu următorul text:
"1. Toleranţele de verificare stabilite în tabelul 2 se referă numai la verificarea valorilor declarate de autorităţile statelor membre şi nu trebuie utilizate de producător, de importator sau de reprezentantul autorizat ca toleranţe permise pentru a stabili valorile respective în documentaţia tehnică sau pentru a interpreta aceste valori în vederea obţinerii conformităţii ori pentru a comunica performanţe superioare prin orice mijloace.
2. În cazul în care un model nu este conform cerinţelor stabilite la articolul 40 din Regulamentul (UE) 2024/1781, modelul respectiv şi toate modelele echivalente sunt considerate neconforme."
(ii)la punctul 3 litera (b), subpunctul (v) se înlocuieşte cu următorul text:
"(v)atunci când autorităţile statelor membre supun încercării unitatea din model, valorile determinate, şi anume, valorile parametrilor relevanţi, astfel cum au fost măsurate în cadrul încercării, şi valorile calculate pe baza respectivelor măsurători, trebuie să fie în conformitate cu:
(a) criteriile de validitate prevăzute în tabelul 1;
(b) toleranţele de verificare corespunzătoare stabilite în tabelul 2."
(iii)punctul 7 se înlocuieşte cu următorul text:
"7. Se consideră că modelul este conform cu cerinţele aplicabile atunci când, pentru cele trei unităţi menţionate la punctul 5, media aritmetică a valorilor determinate respectă toleranţele de verificare corespunzătoare stabilite în tabelul 2."
(iv)punctul 11 se înlocuieşte cu următorul text:
"11. Autorităţile statelor membre aplică numai criteriile de validitate prevăzute în tabelul 1 şi toleranţele de verificare prevăzute în tabelul 2 şi utilizează doar procedura descrisă la punctele 3-8 pentru cerinţele menţionate în prezenta anexă. Pentru parametrii din tabelele 1 şi 2 nu se aplică alte criterii de validitate sau toleranţe de verificare, cum ar fi cele stabilite în standarde armonizate sau în orice altă metodă de măsurare."
(v)tabelul 1 se înlocuieşte cu următorul text:
"Tabelul 1 Criterii de validitate

Parametru

Criterii de validitate

Gradul mediu de umiditate finală în cazul programului eco t

Valoarea determinată se măsoară şi se calculează şi trebuie să fie mai mică de 1,5 %."

(vi)se adaugă următorul tabel:
"Tabelul 2 Toleranţe de verificare

Parametru

Toleranţe de verificare

Edry şi Edry1/2

Valoarea determinată (*3) nu trebuie să depăşească valoarea declarată pentru Edry şi Edry1/2 cu mai mult de 6 %.

Egdry şi Egdry1/2

Valoarea determinată (*3) nu trebuie să depăşească valoarea declarată pentru Egdry şi Egdry1/2 cu mai mult de 6 %.

Egdry,a şi Egdry1/2,a

Valoarea determinată (*3) nu trebuie să depăşească valoarea declarată pentru Egdry,a şi Egdry1/2,a cu mai mult de 6 %.

Ct

Valoarea determinată (*3) nu trebuie să fie mai mică cu mai mult de 6 % faţă de valoarea declarată pentru Ct.

Tdry şi Tdry1/2

Valoarea determinată (*3) nu trebuie să depăşească cu mai mult de 6 % valoarea declarată pentru Tdry şi Tdry1/2.

Po

Valoarea determinată (*3) a Po nu trebuie să depăşească cu mai mult de 0,10 W valoarea declarată.

Psm

Valoarea determinată (*3) a Psm nu trebuie să depăşească valoarea declarată cu mai mult de 10 % dacă valoarea declarată este mai mare de 1,00 W sau cu mai mult de 0,10 W dacă valoarea declarată este mai mică sau egală cu 1,00 W.

Pds

Valoarea determinată (*3) a Pds nu trebuie să depăşească valoarea declarată cu mai mult de 10 % dacă valoarea declarată este mai mare de 1,00 W sau cu mai mult de 0,10 W dacă valoarea declarată este mai mică sau egală cu 1,00 W.

Emisiile acustice în aer

Valoarea determinată (*3) nu trebuie să depăşească valoarea declarată cu mai mult de 2 dB în raport cu 1 pW.

(*3) În cazul în care sunt supuse încercării trei unităţi suplimentare, în conformitate cu punctul 5, valoarea determinată înseamnă media aritmetică a valorilor determinate pentru aceste trei unităţi suplimentare."

Publicat în Jurnalul Oficial seria L din data de 20 noiembrie 2025