Regulamentul 2236/16-dec-2019 de stabilire, pentru 2020, a posibilităţilor de pescuit pentru anumite stocuri de peşte şi grupuri de stocuri de peşte, aplicabile în Marea Mediterană şi în Marea Neagră

Acte UE

Jurnalul Oficial 336L

În vigoare
Versiune de la: 1 Ianuarie 2020
Regulamentul 2236/16-dec-2019 de stabilire, pentru 2020, a posibilităţilor de pescuit pentru anumite stocuri de peşte şi grupuri de stocuri de peşte, aplicabile în Marea Mediterană şi în Marea Neagră
Dată act: 16-dec-2019
Emitent: Consiliul Uniunii Europene
CONSILIUL UNIUNII EUROPENE,
având în vedere Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, în special articolul 43 alineatul (3),
având în vedere propunerea Comisiei Europene,
întrucât:
(1)În conformitate cu articolul 43 alineatul (3) din tratat, Consiliul, la propunerea Comisiei, adoptă măsurile privind stabilirea şi repartizarea posibilităţilor de pescuit.
(2)Regulamentul (UE) nr. 1380/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului (1) prevede că măsurile de conservare se adoptă ţinându-se cont de avizele ştiinţifice, tehnice şi economice disponibile, inclusiv, atunci când este cazul, de rapoartele elaborate de Comitetul ştiinţific, tehnic şi economic pentru pescuit.
(1)Regulamentul (UE) nr. 1380/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 decembrie 2013 privind politica comună în domeniul pescuitului, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1954/2003 şi (CE) nr. 1224/2009 ale Consiliului şi de abrogare a Regulamentelor (CE) nr. 2371/2002 şi (CE) nr. 639/2004 ale Consiliului şi a Deciziei 2004/585/CE a Consiliului (JO L 354, 28.12.2013, p. 22).
(3)Consiliului îi revine obligaţia de a adopta măsuri privind stabilirea şi repartizarea posibilităţilor de pescuit, inclusiv, dacă este cazul, anumite condiţii legate funcţional de acestea. În conformitate cu articolul 16 alineatul (4) din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013, posibilităţile de pescuit se stabilesc în conformitate cu obiectivele politicii comune în domeniul pescuitului (PCP) prevăzute la articolul 2 alineatul (2) din regulamentul menţionat. Articolul 16 alineatul (1) din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013 prevede că posibilităţile de pescuit se repartizează statelor membre în aşa fel încât să se asigure relativa stabilitate a activităţilor de pescuit desfăşurate de fiecare stat membru pentru fiecare stoc de peşte sau tip de pescuit.
(4)Articolul 16 alineatul (4) din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013 prevede că, pentru stocurile care fac obiectul unor planuri multianuale specifice, posibilităţile de pescuit se stabilesc în conformitate cu regulile prevăzute în planurile respective.
(5)Planul multianual pentru activităţile de pescuit care exploatează stocuri demersale în vestul Mării Mediterane a fost instituit prin Regulamentul (UE) 2019/1022 al Parlamentului European şi al Consiliului (2) şi a intrat în vigoare la 16 iulie 2019. În conformitate cu articolul 4 alineatul (1) din regulamentul menţionat, posibilităţile de pescuit pentru stocurile enumerate la articolul 1 din regulamentul respectiv ar trebui stabilite astfel încât să se atingă mortalitatea prin pescuit la un nivel corespunzător producţiei maxime durabile pe baza unei creşteri progresive, până în 2020, acolo unde este posibil, şi până la 1 ianuarie 2025 cel târziu. Posibilităţile de pescuit ar trebui exprimate ca efort de pescuit maxim admisibil şi să fie stabilite în conformitate cu regimul de gestionare a efortului de pescuit prevăzut la articolul 7 din regulamentul respectiv. Pentru 2020, efortul de pescuit maxim admisibil ar trebui, prin urmare, să fie redus cu 10 % faţă de nivelul de referinţă calculat în conformitate cu articolul 7 alineatul (4) din regulamentul respectiv.
(2)Regulamentul (UE) 2019/1022 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 iunie 2019 privind instituirea unui plan multianual pentru activităţile de pescuit care exploatează stocuri demersale în vestul Mării Mediterane şi de modificare a Regulamentului (UE) nr. 508/2014 (JO L 172, 26.6.2019, p. 1).
(6)Cu ocazia celei de a 42-a reuniuni anuale din 2018, Comisia Generală pentru Pescuit în Marea Mediterană (CGPM) a adoptat Recomandarea CGPM/42/2018/1 privind un plan multianual de gestionare pentru anghila europeană în Marea Mediterană, prin care a stabilit măsuri de gestionare a stocurilor de anghilă europeană (Anguilla anguilla) în Marea Mediterană (subzonele geografice 1-27 ale CGPM). Măsurile respective includ o perioadă de interdicţie anuală de trei luni consecutive care urmează să fie stabilită de fiecare stat membru în conformitate cu obiectivele de conservare prevăzute în Regulamentul (CE) nr. 1100/2007 al Consiliului (3), cu planul (planurile) său (sale) naţional(e) de gestionare pentru anghilă şi cu modelele de migraţie sezonieră a anghilei din statul membru respectiv. Interdicţia se va aplica tuturor apelor marine ale Mării Mediterane şi apelor salmastre, precum estuarele, lagunele de coastă şi apele de tranziţie, în conformitate cu recomandarea respectivă. Măsura respectivă ar trebui să fie introdusă în dreptul Uniunii.
(3)Regulamentul (CE) nr. 1100/2007 al Consiliului din 18 septembrie 2007 de instituire a unor măsuri pentru regenerarea rezervelor de anghilă din Europa (JO L 248, 22.9.2007, p. 17).
(7)Cu ocazia celei de a 42-a reuniuni anuale din 2018, CGPM a adoptat, de asemenea, Recomandarea CGPM/ 42/2018/8 privind măsuri de urgenţă suplimentare în perioada 2019-2021 pentru stocurile de peşti pelagici mici în Marea Adriatică (subzonele geografice 17 şi 18), prin care a stabilit limite ale capturilor şi ale efortului pentru stocurile de peşti pelagici mici pentru anii 2019, 2020 şi 2021 în subzonele geografice 17 şi 18 ale CGPM (Marea Adriatică). Aceste măsuri ar trebui să fie puse în aplicare în dreptul Uniunii. Limitele maxime de captură se fixează exclusiv pentru un an şi fără a aduce atingere niciunei alte măsuri adoptate în viitor şi niciunui alt eventual sistem de repartizare între statele membre.
(8)Cu ocazia celei de a 43-a reuniuni anuale din 2019, CGPM a adoptat Recomandarea CGPM/43/2019/5 privind un plan multianual de gestionare a pescuitului durabil de specii demersale în Marea Adriatică (subzonele geografice 17 şi 18), prin care a introdus un regim de gestionare a efortului de pescuit pentru anumite stocuri demersale. Aceste măsuri ar trebui să fie puse în aplicare în dreptul Uniunii.
(9)Ţinând cont de particularităţile flotei slovene şi de impactul său marginal asupra stocurilor de peşti pelagici mici şi asupra stocurilor demersale, este adecvat să se păstreze modelele de pescuit existente şi să se asigure accesul flotei slovene la o cantitate minimă de specii de peşti pelagici mici şi la un efort de pescuit minim pentru stocurile demersale.
(10)Cu ocazia celei de a 43-a reuniuni anuale din 2019, CGPM a adoptat Recomandarea CGPM/43/2019/3 de modificare a Recomandării CGPM/41/2017/4 privind un plan multianual de gestionare a pescuitului de calcan în Marea Neagră (subzona geografică 29 a CGPM). Recomandarea respectivă introduce o actualizare a capturii totale admisibile (TAC) regionale, un sistem de repartizare a cotelor pentru calcan şi măsuri de conservare suplimentare pentru stocul respectiv, în special o perioadă de interdicţie de două luni şi o limitare a zilelor de pescuit la 180 de zile pe an. Aceste măsuri ar trebui să fie puse în aplicare în dreptul Uniunii.
(11)În conformitate cu avizele ştiinţifice furnizate de CGPM, este necesar să se menţină nivelul actual al mortalităţii prin pescuit, pentru a se asigura sustenabilitatea stocurilor de şprot din Marea Neagră. Prin urmare, este necesar să se stabilească în continuare o cotă autonomă pentru stocul respectiv.
(12)Posibilităţile de pescuit ar trebui stabilite pe baza avizelor ştiinţifice disponibile, luându-se în considerare aspectele biologice şi socioeconomice şi asigurându-se totodată un tratament echitabil pentru toate sectoarele de pescuit, precum şi pe baza opiniilor exprimate cu ocazia consultării părţilor interesate.
(13)Regulamentul (CE) nr. 847/96 al Consiliului (4) a introdus condiţii suplimentare pentru gestionarea de la an la an a TAC-urilor, incluzând, la articolele 3 şi 4 din respectivul regulament, dispoziţii privind flexibilitatea pentru TACurile de precauţie şi analitice. În temeiul articolului 2 din regulamentul respectiv, la stabilirea TAC-urilor, Consiliul decide cu privire la stocurile pentru care nu se aplică articolul 3 sau 4 din respectivul regulament, în special în funcţie de starea biologică a stocurilor. Mai recent, prin articolul 15 alineatul (9) din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013, a fost introdus un mecanism de flexibilitate de la an la an pentru toate stocurile care fac obiectul obligaţiei de debarcare. Prin urmare, pentru a se evita o flexibilitate excesivă, care ar submina principiul exploatării raţionale şi responsabile a resurselor biologice marine, ar împiedica realizarea obiectivelor PCP şi ar deteriora starea biologică a stocurilor, ar trebui să se prevadă că articolele 3 şi 4 din Regulamentul (CE) nr. 847/96 se aplică TACurilor analitice numai atunci când nu este utilizată flexibilitatea de la an la an prevăzută la articolul 15 alineatul (9) din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013.
(4)Regulamentul (CE) nr. 847/96 al Consiliului din 6 mai 1996 privind introducerea unor condiţii suplimentare pentru gestionarea interanuală a totalurilor admise de captură (TAC) şi a cotelor de pescuit (JO L 115, 9.5.1996, p. 3).
(14)Utilizarea posibilităţilor de pescuit disponibile pentru navele de pescuit ale Uniunii, prevăzute în acest regulament, se face în condiţiile prevăzute de Regulamentul (CE) nr. 1224/2009 al Consiliului (5), în special la articolele 33 şi 34 din respectivul regulament, referitoare la înregistrarea capturilor şi a efortului de pescuit şi la transmiterea datelor privind epuizarea posibilităţilor de pescuit. Prin urmare, este necesar să se precizeze codurile care urmează să fie utilizate de statele membre atunci când transmit Comisiei date cu privire la debarcarea stocurilor care fac obiectul prezentului regulament.
(5)Regulamentul (CE) nr. 1224/2009 al Consiliului din 20 noiembrie 2009 de stabilire a unui sistem de control al Uniunii pentru asigurarea respectării normelor politicii comune în domeniul pescuitului, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 847/96, (CE) nr. 2371/2002, (CE) nr. 811/2004, (CE) nr. 768/2005, (CE) nr. 2115/2005, (CE) nr. 2166/2005, (CE) nr. 388/2006, (CE) nr. 509/2007, (CE) nr. 676/2007, (CE) nr. 1098/2007, (CE) nr. 1300/2008, (CE) nr. 1342/2008 şi de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 2847/93, (CE) nr. 1627/94 şi (CE) nr. 1966/2006 (JO L 343, 22.12.2009, p. 1).
(15)Pentru a se evita întreruperea activităţilor de pescuit şi pentru a se asigura subzistenţa pescarilor din Uniune, prezentul regulament ar trebui să se aplice de la 1 ianuarie 2020. Din motive de urgenţă, prezentul regulament ar trebui să intre în vigoare imediat după publicarea sa.
(16)Posibilităţile de pescuit ar trebui utilizate cu respectarea deplină a dreptului Uniunii,
ADOPTĂ PREZENTUL REGULAMENT:
-****-
Art. 1: Obiect
Prezentul regulament stabileşte, pentru 2020, posibilităţile de pescuit aplicabile în Marea Mediterană şi în Marea Neagră pentru anumite stocuri de peşte şi grupuri de stocuri de peşte.
Art. 2: Domeniul de aplicare
(1)Prezentul regulament se aplică navelor de pescuit ale Uniunii care exploatează următoarele stocuri de peşte:
a)anghila europeană (Anguilla anguilla) în Marea Mediterană, astfel cum este definită la articolul 4 litera (b);
b)crevete din specia Aristeus antennatus (Aristeus antennatus), crevete din specia Parapenaeus longirostris (Parapenaeus longirostris), crevete din specia Aristaeomorpha foliacea (Aristaeomorpha foliacea), merluciu (Merluccius merluccius), langustină (Nephrops norvegicus) şi barbun (Mullus barbatus) în vestul Mării Mediterane, astfel cum este definit la articolul 4 litera (c);
c)hamsie (Engraulis encrasicolus) şi sardină (Sardina pilchardus) în Marea Adriatică, astfel cum este definită la articolul 4 litera (d);
d)merluciu (Merluccius merluccius), langustină (Nephrops norvegicus), limbă-de-mare comună (Solea solea), crevete din specia Parapenaeus longirostris (Parapenaeus longirostris) şi barbun (Mullus barbatus) în Marea Adriatică, astfel cum este definită la articolul 4 litera (d);
e)şprot (Sprattus sprattus) şi calcan (Psetta maxima) în Marea Neagră, astfel cum este definită la articolul 4 litera (e).
(2)De asemenea, prezentul regulament se aplică pescuitului recreativ, în cazul în care acesta este menţionat în mod explicit în dispoziţiile relevante.
Art. 3: Definiţii
În sensul prezentului regulament, se aplică definiţiile prevăzute la articolul 4 din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013. În plus, se aplică următoarele definiţii:
(a)“ape internaţionale” înseamnă apele care se găsesc în afara suveranităţii sau jurisdicţiei vreunui stat;
(b)“pescuit recreativ” înseamnă activităţi de pescuit necomerciale care exploatează resursele acvatice marine vii, în scop recreativ, turistic sau sportiv;
(c)“captură totală admisibilă” (TAC) înseamnă:
(i)în cadrul activităţilor de pescuit care fac obiectul excepţiei de la obligaţia de debarcare menţionată la articolul 15 alineatele (4)-(7) din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013, cantitatea de peşte care poate fi debarcată anual din fiecare stoc;
(ii)în cadrul tuturor celorlalte activităţi de pescuit, cantitatea de peşte care poate fi capturată pe parcursul unui an din fiecare stoc;
(d)“cotă” înseamnă o proporţie din TAC repartizată Uniunii sau unui stat membru;
(e)“cotă autonomă a Uniunii” înseamnă o limită a capturilor repartizată în mod autonom navelor de pescuit ale Uniunii în lipsa unui acord asupra unei capturi totale admisibile (TAC);
(f)“cotă analitică” înseamnă o cotă autonomă a Uniunii pentru care este disponibilă o evaluare analitică;
(g)“evaluare analitică” înseamnă o evaluare cantitativă a tendinţelor unui anumit stoc, bazată pe date privind biologia şi exploatarea stocului despre care s-a stabilit, printr-o analiză ştiinţifică, că au o calitate suficientă pentru a servi drept bază pentru avize ştiinţifice privind opţiunile viitoare în materie de capturi.
Art. 4: Zone de pescuit
În sensul prezentului regulament, se aplică următoarele definiţii ale zonelor:
(a)“subzone geografice ale CGPM” înseamnă zonele definite în anexa I la Regulamentul (UE) nr. 1343/2011 al Parlamentului European şi al Consiliului (6);
(6)Regulamentul (UE) nr. 1343/2011 al Parlamentului European şi al Consiliului din 13 decembrie 2011 privind unele dispoziţii referitoare la pescuitul în zona Acordului CGPM (Comisia Generală pentru Pescuit în Marea Mediterană) şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1967/2006 al Consiliului privind măsurile de gestionare pentru exploatarea durabilă a resurselor halieutice în Marea Mediterană (JO L 347, 30.12.2011, p. 44).
(b)“Marea Mediterană” înseamnă apele din subzonele geografice 1-27 ale CGPM, astfel cum sunt definite în anexa I la Regulamentul (UE) nr. 1343/2011;
(c)“vestul Mării Mediterane” înseamnă apele din subzonele geografice 1, 2, 5, 6, 7, 8, 9, 10 şi 11 ale CGPM, astfel cum sunt definite în anexa I la Regulamentul (UE) nr. 1343/2011;
(d)“Marea Adriatică” înseamnă apele din subzonele geografice 17 şi 18 ale CGPM, astfel cum sunt definite în anexa I la Regulamentul (UE) nr. 1343/2011;
(e)“Marea Neagră” înseamnă apele din subzona geografică 29 a CGPM, astfel cum sunt definite în anexa I la Regulamentul (UE) nr. 1343/2011.
Art. 5: Anghila europeană
(1)Toate activităţile desfăşurate de nave de pescuit ale Uniunii şi alte activităţi de pescuit ale Uniunii de capturare a anghilei europene (Anguilla anguilla), şi anume activităţile de pescuit specific, accidental sau recreativ, fac obiectul dispoziţiilor prezentului articol.
(2)Prezentul articol se aplică Mării Mediterane şi apelor salmastre, precum estuarele, lagunele de coastă şi apele de tranziţie.
(3)Se interzice navelor de pescuit ale Uniunii să pescuiască anghilă europeană în apele Uniunii şi în apele internaţionale ale Mării Mediterane pentru o perioadă de trei luni consecutive care urmează să fie stabilită de fiecare stat membru. Perioada de interzicere a activităţilor de pescuit este în concordanţă cu obiectivele de conservare prevăzute în Regulamentul (CE) nr. 1100/2007, cu planurile naţionale de gestionare existente şi cu modelele de migraţie sezonieră a anghilei europene din statele membre vizate. Statele membre comunică perioada stabilită Comisiei cu cel puţin o lună înainte de intrarea în vigoare a interdicţiei şi, în orice caz, nu mai târziu de 31 ianuarie 2020.
Art. 6: Stocurile demersale
(1)Efortul de pescuit maxim admisibil pentru 2020 pentru stocurile demersale din vestul Mării Mediterane este prevăzut în anexa I la prezentul regulament.
(2)Statele membre gestionează efortul de pescuit maxim admisibil în conformitate cu articolul 9 din Regulamentul (UE) 2019/1022.
Art. 7: Transmiterea datelor
Statele membre înregistrează şi transmit Comisiei datele privind efortul de pescuit în conformitate cu articolul 10 din Regulamentul (UE) 2019/1022.
Atunci când transmit Comisiei date privind efortul de pescuit în conformitate cu prezentul articol, statele membre utilizează codurile grupurilor de efort de pescuit stabilite în anexa I la prezentul regulament.
Art. 8: Stocurile de peşti pelagici mici
(1)Capturile de sardine (Sardina pilchardus) şi de hamsie (Engraulis encrasicolus) recoltate de navele de pescuit ale Uniunii în Marea Adriatică nu trebuie să depăşească nivelurile stabilite în anexa II la prezentul regulament.
(2)Navele de pescuit ale Uniunii care vizează sardine şi hamsie în Marea Adriatică nu depăşesc 180 de zile de pescuit pe an. Din acest total de 180 de zile de pescuit, se aplică maximum 144 de zile de pescuit pentru sardină şi maximum 144 de zile de pescuit pentru hamsie.
Art. 9: Stocurile demersale
(1)Efortul de pescuit maxim admisibil pentru 2020 pentru stocurile demersale din Marea Adriatică este prevăzut în anexa II.
(2)Statele membre gestionează efortul de pescuit maxim admisibil în conformitate cu articolele 26-35 din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009.
Art. 10: Transmiterea datelor
Atunci când, în conformitate cu articolele 33 şi 34 din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009, statele membre transmit Comisiei date privind debarcările de stocuri capturate şi date privind efortul de pescuit, acestea utilizează codurile stocurilor şi codurile grupurilor de efort prevăzute în anexa II la prezentul regulament.
Art. 11: Repartizarea posibilităţilor de pescuit pentru şprot
Cota autonomă a Uniunii pentru şprot (Sprattus sprattus), repartizarea acestei cote între statele membre şi, atunci când este cazul, condiţiile legate funcţional de aceasta sunt stabilite în anexa III la prezentul regulament.
Art. 12: Repartizarea posibilităţilor de pescuit pentru calcan
TAC pentru calcan (Psetta maxima) aplicabilă în apele Uniunii din Marea Neagră pentru navele de pescuit ale Uniunii şi repartizarea acestei TAC între statele membre şi, acolo unde este cazul, condiţiile legate funcţional de aceasta sunt stabilite în anexa III la prezentul regulament.
Art. 13: Gestionarea efortului de pescuit pentru calcan
Navele de pescuit ale Uniunii autorizate să pescuiască calcan în apele Uniunii din Marea Neagră, indiferent de lungimea lor maximă, nu trebuie să depăşească 180 de zile de pescuit pe an.
Art. 14: Perioada de interdicţie pentru calcan
Se interzice navelor de pescuit ale Uniunii să desfăşoare orice activitate de pescuit, inclusiv transbordarea, reţinerea la bord, debarcarea şi prima vânzare a calcanului în apele Uniunii din Marea Neagră, în perioada 15 aprilie-15 iunie.
Art. 15: Dispoziţii speciale privind repartizarea posibilităţilor de pescuit în Marea Neagră
(1)Repartizarea posibilităţilor de pescuit între statele membre în conformitate cu articolele 11 şi 12 din prezentul regulament se face fără a aduce atingere:
a)schimburilor efectuate în temeiul articolului 16 alineatul (8) din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013;
b)deducerilor şi realocărilor efectuate în temeiul articolului 37 din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009; şi
c)deducerilor efectuate în temeiul articolelor 105 şi 107 din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009.
(2)Articolele 3 şi 4 din Regulamentul (CE) nr. 847/96 nu se aplică în cazul în care un stat membru utilizează flexibilitatea de la an la an prevăzută la articolul 15 alineatul (9) din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013.
Art. 16: Transmiterea datelor
Atunci când în conformitate cu articolele 33 şi 34 din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009 statele membre transmit Comisiei date privind debarcările de cantităţi de şprot şi de calcan capturate în apele Uniunii din Marea Neagră, acestea utilizează codurile stocurilor prevăzute în anexa III la prezentul regulament.
Art. 17: Intrarea în vigoare
Prezentul regulament intră în vigoare în ziua următoare datei publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Se aplică de la 1 ianuarie 2020.
Prezentul regulament este obligatoriu în toate elementele sale şi se aplică direct în toate statele membre.
-****-
Adoptat la Bruxelles, 16 decembrie 2019.

Pentru Consiliu

Preşedintele

J. LEPPA

ANEXA I:EFORTUL DE PESCUIT PENTRU NAVELE DE PESCUIT ALE UNIUNII ÎN CONTEXTUL GESTIONĂRII STOCURILOR DEMERSALE DIN VESTUL MĂRII MEDITERANE
Tabelele din prezenta anexă stabilesc efortul de pescuit maxim admisibil (în zile de pescuit) pe grupuri de stocuri, astfel cum este definit la articolul 1 din Regulamentul (UE) 2019/1022, şi lungimea maximă a navelor pentru toate tipurile de traule (1) care vizează stocurile demersale în vestul Mării Mediterane.
(1)TBB, OTB, PTB, TBN, TBS, TB, OTM, PTM, TMS, TM, OTT, OT, PT, TX, OTP, TSP.
Toate eforturile de pescuit maxime admisibile stabilite în prezenta anexă fac obiectul normelor stabilite în Regulamentul (UE) 2019/1022 şi la articolele 26-35 din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009.
Trimiterile la zonele de pescuit se referă la subzonele geografice ale CGPM.
În sensul prezentei anexe, următorul tabel de corespondenţă indică denumirile în limba latină şi denumirile comune:

Denumire ştiinţifică

Codul alfa-3

Denumirea comună

Aristaeomorpha foliacea

ARS

Crevete din specia Aristaeomorpha foliacea

Aristeus antennatus

ARA

Crevete din specia Aristeus antennatus

Merluccius merluccius

HKE

Merluciu

Mullus barbatus

MUT

Barbun

Nephrops norvegicus

NEP

Langustină

Parapenaeus longirostris

DPS

Crevete din specia Parapenaeus longirostris

Efortul de pescuit maxim admisibil în zile de pescuit
(a)Marea Alboran, Insulele Baleare, nordul Spaniei şi Golful Lion (subzonele geografice 1-2-5-6-7)

Grup de stocuri

Lungimea maximă a navelor

Spania

Franţa

Italia

Codul grupului de efort de pescuit

Barbun în subzonele geografice 1, 5, 6 şi 7; merluciu în subzonele geografice 1-5-6-7; crevete din specia Parapenaeus longirostris în subzonele geografice 1, 5 şi 6; langustină în subzonele geografice 5 şi 6.

< 12 m

2 260

0

0

EFF1/MED1_TR1

> = 12 m şi < 18 m

24 284

0

0

EFF1/MED1_TR2

> = 18 m şi < 24 m

45 563

5 144

0

EFF1/MED1_TR3

> = 24 m

16 047

6 258

0

EFF1/MED1_TR4

Crevete din specia Aristeus antennatus în subzonele geografice 1, 5, 6 şi 7.

< 12 m

0

0

0

EFF2/MED1_TR1

> = 12 m şi < 18 m

1 139

0

0

EFF2/MED1_TR2

> = 18 m şi < 24 m

11 535

0

0

EFF2/MED1_TR3

> = 24 m

9 260

0

0

EFF2/MED1_TR4

(b)Insula Corsica, Marea Ligurică, Marea Tireniană şi Sardinia (subzonele geografice 8-9-10-11)

Grup de stocuri

Lungimea maximă a navelor

Spania

Franţa

Italia

Codul grupului de efort de pescuit

Barbun în subzonele geografice 9, 10 şi 11; Merluciu în subzonele geografice 9-10-11; Crevete din specia Parapenaeus longirostris în subzonele geografice 9-10-11; Langustină în subzonele geografice 9 şi 10.

< 12 m

0

208

3 081

EFF1/MED2_TR1

> = 12 m şi < 18 m

0

833

46 350

EFF1/MED2_TR2

> = 18 m şi < 24 m

0

208

31 170

EFF1/MED2_TR3

> = 24 m

0

208

4 160

EFF1/MED2_TR4

Crevete din specia Aristaeomorpha foliacea în subzonele geografice 9, 10 şi 11.

< 12 m

0

0

510

EFF2/MED2_TR1

> = 12 m şi < 18 m

0

0

3 760

EFF2/MED2_TR2

> = 18 m şi < 24 m

0

0

3 028

EFF2/MED2_TR3

> = 24 m

0

0

405

EFF2/MED2_TR4

ANEXA II:POSIBILITĂŢI DE PESCUIT PENTRU NAVELE DE PESCUIT ALE UNIUNII ÎN MAREA ADRIATICĂ
Tabelele din prezenta anexă stabilesc posibilităţile de pescuit pe stoc sau grupuri de efort de pescuit ale navelor şi, după caz, condiţiile legate funcţional de acestea.
Toate posibilităţile de pescuit din prezenta anexă fac obiectul normelor stabilite la articolele 26-35 din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009.
Trimiterile la zonele de pescuit se referă la subzonele geografice ale CGPM.
În sensul prezentei anexe, următorul tabel de corespondenţă indică denumirile în limba latină şi denumirile comune:

Denumire ştiinţifică

Codul alfa-3

Denumirea comună

Engraulis encrasicolus

ANE

Hamsie

Merluccius merluccius

HKE

Merluciu

Mullus barbatus

MUT

Barbun

Nephrops norvegicus

NEP

Langustină

Parapenaeus longirostris

DPS

Crevete din specia Parapenaeus longirostris

Sardina pilchardus

PIL

Sardină

Solea solea

SOL

Limbă-de-mare comună

1.Stocuri de peşti pelagici mici - subzonele geografice 17 şi 18
Tabelul din prezenta secţiune stabileşte nivelul maxim de capturi exprimat în tone de greutate în viu.

Specia:

Specii de peşti pelagici mici (hamsie şi sardină)

Engraulis encrasicolus şi Sardina pilchardus

Zona: Apele Uniunii şi apele internaţionale din subzonele geografice 17 şi 18 ale CGPM (SP1/GF1718)

Uniune

101 711 (1) (2)

Nivelul maxim al capturilor

Articolul 3 din Regulamentul (CE) nr. 847/96 nu se aplică

TAC

Nu se aplică

Articolul 4 din Regulamentul (CE) nr. 847/96 nu se aplică

(1) În ceea ce priveşte Slovenia, cantităţile se bazează pe nivelul capturilor din 2014, până la o valoare care nu trebuie să depăşească 300 de tone.

(2) Se limitează la Croaţia, Italia şi Slovenia.

2.Stocuri demersale - subzonele geografice 17 şi 18
Tabelul din prezenta secţiune stabileşte efortul de pescuit maxim admisibil (în zile de pescuit) pe tipurile de traule cu care se pescuiesc stocuri demersale în subzonele geografice 17 şi 18 (Marea Adriatică).

Tip de unealtă de pescuit

Stocuri

Statul membru

Efortul de pescuit (zile de pescuit)

Anul 2020

Codul grupului de efort de pescuit

Traule (OTB)

Merluciu, crevete din specia Parapenaeus longirostris, langustină, barbun

Italia, subzonele geografice 17-18

108 349

EFF/MED3_OTB

Croaţia, subzonele geografice 17-18

39 257

EFF/MED3_OTB

Slovenia, subzona geografică 17

(1)

EFF/MED3_OTB

Beam-traule (TBB)

Limbă-de-mare comună

Italia, subzona geografică 17

8 663

EFF/MED3_TBB

(1) Navele de pescuit aflate sub pavilionul Sloveniei care îşi desfăşoară activitatea cu echipamente OTB în subzona geografică 17 nu vor depăşi limita de efort de 3 000 de zile de pescuit pe an.

ANEXA III:POSIBILITĂŢI DE PESCUIT PENTRU NAVELE DE PESCUIT ALE UNIUNII ÎN MAREA NEAGRĂ
Tabelele din prezenta anexă stabilesc TAC-urile şi cotele, exprimate în tone de greutate în viu pe stoc, precum şi condiţiile legate funcţional de acestea, după caz.
Toate posibilităţile de pescuit din prezenta anexă fac obiectul normelor stabilite la articolele 26-35 din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009.
Trimiterile la zonele de pescuit se referă la subzonele geografice ale CGPM.
În sensul prezentei anexe, următorul tabel de corespondenţă indică denumirile în limba latină şi denumirile comune:

Denumire ştiinţifică

Codul alfa-3

Denumirea comună

Sprattus sprattus

SPR

Şprot

Psetta maxima

TUR

Calcan

 

Specia: Şprot

Sprattus sprattus

Zona: Apele Uniunii din Marea Neagră – subzona geografică 29 (SPR/F3742C)

Bulgaria 8 032,50

România 3 442,50

Uniune 11 475

TAC

Cotă analitică

Articolul 3 din Regulamentul (CE) nr. 847/96 nu se aplică.

Articolul 4 din Regulamentul (CE) nr. 847/96 nu se aplică.

Nu se aplică/Niciun acord

 

 

Specia: Calcan

Psetta maxima

Zona: Apele Uniunii din Marea Neagră – subzona geografică 29 (TUR/F3742C)

Bulgaria 75

România 75

Uniune 150

TAC 857

TAC analitică

Articolul 3 din Regulamentul (CE) nr. 847/96 nu se aplică. (1)

Articolul 4 din Regulamentul (CE) nr. 847/96 nu se aplică.

(1) Nu este autorizată nicio activitate de pescuit, nici transbordarea, reţinerea la bord, debarcarea şi prima vânzare între 15 aprilie şi 15 iunie 2020.

Publicat în Jurnalul Oficial cu numărul 336L din data de 30 decembrie 2019