Regulamentul 2067/15-oct-2025 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 340/2008 al Comisiei privind redevenţele şi drepturile plătite Agenţiei Europene pentru Produse Chimice în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 1907/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind înregistrarea, evaluarea, autorizarea şi restricţionarea substanţelor chimice (REACH)

Acte UE

Jurnalul Oficial seria L

În vigoare
Versiune de la: 16 Octombrie 2025
Regulamentul 2067/15-oct-2025 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 340/2008 al Comisiei privind redevenţele şi drepturile plătite Agenţiei Europene pentru Produse Chimice în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 1907/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind înregistrarea, evaluarea, autorizarea şi restricţionarea substanţelor chimice (REACH)
Dată act: 15-oct-2025
Emitent: Comisia Europeana
(Text cu relevanţă pentru SEE)
COMISIA EUROPEANĂ,
având în vedere Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene,
având în vedere Regulamentul (CE) nr. 1907/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 18 decembrie 2006 privind înregistrarea, evaluarea, autorizarea şi restricţionarea substanţelor chimice (REACH), de înfiinţare a Agenţiei Europene pentru Produse Chimice, de modificare a Directivei 1999/45/CE şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 793/93 al Consiliului şi a Regulamentului (CE) nr. 1488/94 al Comisiei, precum şi a Directivei 76/769/CEE a Consiliului şi a Directivelor 91/155/CEE, 93/67/CEE, 93/105/CE şi 2000/21/CE ale Comisiei (1), în special articolul 74 alineatul (1) şi articolul 132,
(1)JO L 396, 30.12.2006, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2006/1907/oj.
Întrucât:
(1)Creşterea sustenabilităţii modelului de finanţare al Agenţiei Europene pentru Produse Chimice ("agenţia") este unul dintre obiectivele prevăzute în Strategia pentru promovarea sustenabilităţii în domeniul substanţelor chimice (2), având în vedere în special reducerea şi imprevizibilitatea veniturilor din redevenţe după ultimul termen de înregistrare din 2018 în temeiul Regulamentului (CE) nr. 1907/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului şi realocarea planificată a activităţilor ştiinţifice şi tehnice către agenţiile Uniunii. Prezentul regulament de modificare a Regulamentului (CE) nr. 340/2008 al Comisiei (3) în ceea ce priveşte redevenţele şi drepturile prevăzute în Regulamentul (CE) nr. 1907/2006 şi procedurile aferente este una dintr-o serie de măsuri menite să contribuie la creşterea sustenabilităţii financiare a agenţiei.
(2)Comunicare a Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor, Strategia pentru promovarea sustenabilităţii în domeniul substanţelor chimice [COM(2020) 667 final].
(3)Regulamentul (CE) nr. 340/2008 al Comisiei din 16 aprilie 2008 privind redevenţele şi drepturile plătite Agenţiei Europene pentru Produse Chimice în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 1907/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind înregistrarea, evaluarea, autorizarea şi restricţionarea substanţelor chimice (REACH) (JO L 107, 17.4.2008, p. 6, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2008/340/oj).
(2)În conformitate cu articolul 22 alineatul (1) din Regulamentul (CE) nr. 340/2008, este necesar ca redevenţele şi drepturile prevăzute în regulamentul respectiv să fie revizuite anual în funcţie de rata inflaţiei măsurată prin intermediul indicelui european al preţurilor de consum publicat de Eurostat în temeiul Regulamentului (CE) nr. 2494/95 al Consiliului (4), abrogat şi înlocuit cu Regulamentul (UE) 2016/792 al Parlamentului European şi al Consiliului (5).
(4)Regulamentul (CE) nr. 2494/95 al Consiliului din 23 octombrie 1995 privind indicii armonizaţi ai preţurilor de consum (JO L 257, 27.10.1995, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/1995/2494/oj).
(5)Regulamentul (UE) 2016/792 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 mai 2016 privind indicii armonizaţi ai preţurilor de consum şi indicele preţului locuinţelor, şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 2494/95 al Consiliului (JO L 135, 24.5.2016, p. 11, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2016/792/oj).
(3)În urma revizuirii efectuate de Comisie, este necesar ca redevenţele şi drepturile standard să fie ajustate în conformitate cu ratele medii anuale ale inflaţiei pentru anii 2021, 2022 şi 2023, astfel cum au fost publicate de Eurostat, pentru a reflecta rata cumulată a inflaţiei de 19,5 %. Pentru a proteja competitivitatea întreprinderilor mici şi mijlocii ("IMM-uri") şi în conformitate cu obiectivele Orientărilor politice ale Comisiei pentru perioada 2024-2029 (6) şi cu Pachetul Comisiei de măsuri de ajutorare a IMM-urilor (7), ajustarea la inflaţie nu se va aplica redevenţelor şi drepturilor pe care IMM-urile trebuie să le plătească agenţiei.
(6)În faţa unei alegeri - Orientările politice pentru următoarea Comisie Europeană 2024-2029, 18 iulie 2024, Strasbourg.
(7)Comunicare a Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - Pachetul de măsuri de ajutorare a IMM-urilor [COM(2023) 535 final].
(4)Este necesar ca ajustarea redevenţelor şi drepturilor să fie stabilită la un asemenea nivel încât veniturile generate de ele, combinate cu veniturile din alte surse ale agenţiei, conform articolului 96 alineatul (1) din Regulamentul (CE) nr. 1907/2006, să fie suficiente pentru a acoperi costurile serviciilor furnizate de agenţie.
(5)Este necesar ca monitorizarea eforturilor depuse de către agenţie pentru creşterea eficienţei în vederea obţinerii celui mai bun raport între resursele utilizate şi rezultatele obţinut să fie continuată de consiliul ei de administraţie în baza competenţelor care i-au fost conferite prin Regulamentul (CE) nr. 1907/2006. Este necesar ca, în conformitate cu articolul 22 alineatul (1) din Regulamentul (CE) nr. 340/2008, Comisia să ţină seama de avizul Consiliului de administraţie la următoarea revizuire a redevenţelor şi a drepturilor agenţiei.
(6)În conformitate cu articolul 13 din Regulamentul (CE) nr. 340/2008, solicitanţii de înregistrare sau solicitanţii de altă natură declară pe propria răspundere dimensiunea întreprinderii lor, pe baza Recomandării 2003/361/CE a Comisiei (8), la momentul transmiterii dosarului. Ulterior, agenţia efectuează o verificare ex post a corectitudinii acestor declaraţii. Iniţial, acest sistem trebuia să fie în măsură să facă faţă amplorii înregistrărilor în termenele regulamentare prevăzute în Regulamentul (CE) nr. 1907/2006. Cu toate acestea, experienţa a arătat că verificarea ex post este laborioasă, necesitând adesea interacţiuni multiple cu solicitanţii de înregistrare sau cu solicitanţii de altă natură, în special în cazul în care statutul întreprinderii s-a schimbat de la declaraţia pe propria răspundere iniţială şi, prin urmare, necesită o verificare prin intermediul unor loturi multianuale. În plus, în cazurile în care dimensiunea unui solicitant de înregistrare sau a unui solicitant de altă natură este mai mare decât cea care a fost declarată pe proprie răspundere, se aplică o taxă suplimentară şi o taxă administrativă în conformitate cu decizia Consiliului de administraţie al agenţiei (9) şi cu Regulamentul (CE) nr. 340/2008. Corectitudinea plăţilor redevenţelor şi eficacitatea şi promptitudinea procesului de verificare a IMM-urilor au fost, de asemenea, aduse în atenţia Comisiei de către Curtea de Conturi Europeană, Parlamentul European (10) şi Consiliu (11).
(8)Recomandarea 2003/361/CE a Comisiei din 6 mai 2003 privind definirea microîntreprinderilor şi a întreprinderilor mici şi mijlocii (JO L 124, 20.5.2003, p. 36, ELI: http://data.europa.eu/eli/reco/2003/361/oj).
(9)Decizia MB/01/2024 a Consiliului de administraţie al ECHA din 22 iulie 2024 privind clasificarea serviciilor pentru care se percep drepturi.
(10)Parlamentul European, Raport privind descărcarea de gestiune pentru execuţia bugetului Agenţiei Europene pentru Produse Chimice aferent exerciţiului financiar 2018 [2019/2086 (DEC)].
(11)Consiliul Uniunii Europene, Recomandările Consiliului privind descărcarea de gestiune a organismelor instituite în temeiul TFUE şi al Tratatului Euratom în ceea ce priveşte execuţia bugetară pentru exerciţiul financiar 2018 (5761/20 ADD 1).
(7)Având în vedere că amploarea transmiterilor a scăzut de la ultimul termen de înregistrare din 2018 şi pentru a îmbunătăţi eficienţa procesului de verificare a IMM-urilor şi a stabili condiţii de concurenţă echitabile, este adecvat să se solicite cererea de recunoaştere a statutului de IMM şi documentele justificative înainte de transmiterea corespunzătoare. Prin urmare, este necesar ca agenţia să efectueze o verificare ex ante a IMM-urilor. Este necesar ca agenţia să decidă fără întârziere cu privire la cererile de recunoaştere a statutului de IMM şi să decidă în termen de cel mult două luni de la primirea întregii documentaţii relevante. În consecinţă, este necesar ca o cerere de recunoaştere a statutului de IMM să fie transmisă fără întârziere cu cel puţin două luni înainte de o transmitere pentru care se solicită o reducere a redevenţei, astfel încât agenţia să aibă suficient timp pentru a lua o decizie cu privire la statutul de IMM al solicitantului înainte de transmiterea efectivă.
(8)Având în vedere termenul de contestare prevăzut la articolul 92 alineatul (2) din Regulamentul (CE) nr. 1907/2006 şi impactul pe care plata la timp a taxei de contestaţie îl are asupra admisibilităţii unei astfel de contestaţii, este necesar ca, în scopul reducerii taxei de contestaţie, contestatarul să transmită o declaraţie pe proprie răspundere şi documente justificative cu privire la statutul său de IMM, împreună cu transmiterea contestaţiei.
(9)Verificarea statutului de IMM ar putea utiliza resurse din partea agenţiei care nu ar fi acoperite de redevenţa sau de dreptul IMM plătite odată cu transmiterea subsecventă şi, prin urmare, este necesar ca agenţia să aibă posibilitatea de a introduce o taxă administrativă care să fie plătită de întreprinderile care solicită statutul de IMM şi care să reflecte volumul de muncă asociat verificării. Este necesar ca taxa administrativă să nu fie percepută în cazul în care decizia ulterioară a agenţiei privind statutul de IMM recunoaşte statutul de IMM al solicitantului.
(10)Pentru a spori securitatea juridică şi a reduce sarcina administrativă asociată transmiterii unei cereri de recunoaştere a statutului de IMM şi verificării unei astfel de cereri, este necesar ca decizia agenţiei privind statutul de IMM să rămână valabilă timp de trei ani, iar, în această perioadă, este necesar ca ea să se aplice tuturor transmiterilor către agenţie în conformitate cu legislaţia relevantă a Uniunii care impune verificarea statutului de IMM, nu numai transmiterilor efectuate în temeiul Regulamentului (CE) nr. 1907/2006. Aceasta înseamnă că este necesar ca orice alte transmiteri efectuate în temeiul Regulamentului (CE) nr. 1907/2006 sau al altor acte legislative ale Uniunii, care generează o redevenţă sau un drept în cursul acestei perioade de trei ani de către aceeaşi întreprindere, să facă obiectul deciziei existente a agenţiei privind statutul de IMM, fără a fi necesar să se solicite din nou recunoaşterea statutului de IMM. Pentru a uşura sarcina asupra IMM-urilor, prima cerere repetată de recunoaştere a statutului de IMM după prima decizie a agenţiei privind statutul de IMM poate fi depusă printr-o declaraţie pe proprie răspundere privind dimensiunea întreprinderii, dacă ea este depusă cu două luni înainte de încheierea perioadei de valabilitate de trei ani şi dacă statutul de IMM nu s-a schimbat. În cazul în care statutul nu s-a schimbat, nu sunt necesare informaţii noi.
(11)Părţile interesate şi agenţia au nevoie de suficient timp pentru a lua măsurile adecvate pentru a se conforma modificărilor aduse procesului de verificare a IMM-urilor prevăzut în prezentul regulament. Aşadar, este necesar ca aplicarea modificărilor aduse articolului 13 din Regulamentul (CE) nr. 340/2008 în ceea ce priveşte procesul de verificare a IMM-urilor să fie amânată cu 15 luni de la intrarea în vigoare a prezentului regulament.
(12)Prin urmare, este necesar ca Regulamentul (CE) nr. 340/2008 să fie modificat în consecinţă.
(13)Este necesar ca prezentul regulament să nu se aplice transmiterilor valabile care sunt pendinte la data intrării în vigoare a prezentului regulament.
(14)Măsurile prevăzute în prezentul regulament sunt conforme cu avizul comitetului instituit în temeiul articolului 133 din Regulamentul (CE) nr. 1907/2006,
ADOPTĂ PREZENTUL REGULAMENT:
-****-
Art. 1
Regulamentul (CE) nr. 340/2008 se modifică după cum urmează:
1.la articolul 10 se introduce alineatul (2a) cu următorul text:
"(2a) O persoană fizică sau juridică are dreptul de a plăti o taxă de contestaţie redusă în cazul în care ultima decizie emisă de agenţie în beneficiul persoanei respective în conformitate cu articolul 13 alineatul (4) din prezentul regulament a concluzionat că persoana în cauză are dreptul la o astfel de reducere şi dacă perioada de valabilitate a deciziei respective nu a expirat încă. În acest caz, persoana fizică sau juridică transmite agenţiei decizia privind recunoaşterea statutului de IMM atunci când transmite contestaţia.
În cazul în care o decizie privind recunoaşterea statutului de IMM este încă pendinte la momentul transmiterii contestaţiei, articolul 13 alineatul (7) se aplică mutatis mutandis.
În cazul în care o astfel de decizie nu a fost emisă anterior de agenţie sau este pendinte sau în cazul în care perioada de valabilitate a deciziei a expirat, persoana în cauză pune la dispoziţie, la transmiterea contestaţiei, o declaraţie pe propria răspundere privind dimensiunea întreprinderii şi documentele justificative menţionate la articolul 13 alineatul (1b) din prezentul regulament, conform cărora are dreptul la reducere."
2.articolul 13 se modifică după cum urmează:
(a)titlul articolului se înlocuieşte cu următorul text:
" Recunoaşterea statutului de IMM, reduceri şi scutiri de redevenţe "
(b)alineatul (1) se înlocuieşte cu următorul text:
"(1) O persoană fizică sau juridică care pretinde că are dreptul la o redevenţă redusă sau la un drept redus, în conformitate cu articolele 3-9, solicită agenţiei recunoaşterea statutului de IMM cu cel puţin două luni înainte de transmiterea care a condus la plata redevenţei.
O persoană fizică sau juridică care pretinde că are dreptul la o redevenţă redusă sau la un drept redus transmite agenţiei documentele relevante care dovedesc dreptul la o astfel de reducere în temeiul statutului de IMM în conformitate cu Recomandarea 2003/361/CE."
(c)se introduc următoarele alineate (1a) şi (1b):
"(1a) Verificarea statutului de IMM de către agenţie poate face obiectul unei taxe administrative.
Nivelul respectivei taxe administrative se stabileşte de consiliul de administraţie al agenţiei, pe baza unei propuneri a directorului executiv al agenţiei care să reflecte volumul de muncă asociat verificării statutului de IMM în temeiul prezentului articol. Este necesar ca o taxă administrativă să nu fie percepută în cazul în care decizia ulterioară a agenţiei privind statutul de IMM recunoaşte statutul de IMM al solicitantului. Decizia consiliului de administraţie privind nivelul taxei administrative se publică.
(1b) Agenţia publică o listă cu documentele relevante care trebuie să fie transmise în conformitate cu alineatul (1)."
(d)alineatele (3) şi (4) se înlocuiesc cu următorul text:
"(3) Agenţia poate solicita, în orice moment, dovezi suplimentare din care să rezulte că se îndeplinesc condiţiile pentru reducerea redevenţelor sau a drepturilor sau pentru scutire de la plata redevenţelor. Agenţia respinge cererea în cazul în care dovezile solicitate nu sunt furnizate în termenul stabilit de agenţie pentru cererea respectivă.
În cazul în care orice document transmis agenţiei nu este redactat într-una dintre limbile oficiale ale Uniunii, el trebuie să fie însoţit de o traducere autorizată în oricare dintre limbile oficiale.
(4) La primirea întregii documentaţii relevante, agenţia decide, în termen de două luni, dacă statutul de IMM poate fi recunoscut. Termenul poate fi mai târziu dacă agenţia şi întreprinderea convin de comun acord.
O decizie privind recunoaşterea statutului de IMM este valabilă timp de trei ani pentru toate transmiterile efectuate către agenţie după o astfel de decizie, în conformitate cu dreptul relevant al Uniunii care impune astfel de transmiteri. Prima cerere repetată de recunoaştere a statutului de IMM după prima decizie a agenţiei privind statutul de IMM poate fi depusă printr-o declaraţie pe proprie răspundere privind dimensiunea întreprinderii, dacă ea este depusă cu două luni înainte de încheierea perioadei de valabilitate de trei ani şi dacă statutul de IMM nu s-a schimbat."
(e)se introduc următoarele alineate (5), (6) şi (7):
"(5) În cazul în care agenţia decide să nu recunoască statutul de IMM solicitat, solicitantul nu are dreptul la nicio revendicare de reducere a redevenţei sau a dreptului în conformitate cu articolele 3-10.
(6) Atunci când o persoană fizică sau juridică care solicită o redevenţă redusă sau un drept redus în conformitate cu articolele 3-9 efectuează o transmitere către agenţie în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 1907/2006, trebuie să transmită, împreună cu transmiterea respectivă şi decizia agenţiei privind recunoaşterea statutului de IMM.
(7) În cazul în care, în circumstanţe excepţionale, agenţia nu este în măsură să adopte o decizie cu privire la statutul de IMM în termen de două luni de la primirea tuturor documentelor relevante, o transmitere efectuată ulterior de solicitantul statutului de IMM care generează plata unei redevenţe sau a unui drept menţionate la alineatul (1) beneficiază temporar de redevenţa redusă sau de dreptul redus solicitate. O astfel de redevenţă redusă sau de drept redus se acordă condiţionat până la adoptarea unei decizii privind statutul de IMM. În cazul în care decizia ulterioară nu recunoaşte statutul de IMM, agenţia percepe soldul redevenţei integrale sau al dreptului integral şi poate percepe o taxă administrativă.
Alineatele (5), (6) şi (7) de la articolele 3-5 şi alineatele (3), (4) şi (5) de la articolul 7 se aplică mutatis mutandis.
Pentru redevenţele de plătit în conformitate cu articolele 6, 8 şi 9, soldul redevenţei integrale sau al dreptului integral se plăteşte în termen de 14 zile calendaristice de la data primirii deciziei agenţiei de a nu recunoaşte statutul de IMM."
3.anexele I-VIII la Regulamentul (CE) nr. 340/2008 se înlocuiesc cu anexele I-VIII la prezentul regulament.
Art. 2
Prezentul regulament nu se aplică transmiterilor valabile care sunt pendinte la data intrării în vigoare a prezentului regulament.
Art. 3
Prezentul regulament intră în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Totuşi, articolul 1 alineatele (1) şi (2) se aplică de la 5 februarie 2027.
Prezentul regulament este obligatoriu în toate elementele sale şi se aplică direct în toate statele membre.
-****-
Adoptat la Bruxelles, 15 octombrie 2025.

Pentru Comisie

Preşedinta

Ursula VON DER LEYEN

ANEXA I:Redevenţe pentru înregistrările transmise în temeiul articolelor 6, 7 sau 11 din Regulamentul (CE) nr. 1907/2006
Tabelul 1 Redevenţe standard

Transmitere individuală

Transmitere în comun

Redevenţă pentru substanţe în intervalul cantitativ de la 1 la 10 tone

2 078 EUR

1 558 EUR

Redevenţă pentru substanţe în intervalul cantitativ de la 10 la 100 de tone

5 585 EUR

4 190 EUR

Redevenţă pentru substanţe în intervalul cantitativ de la 100 la 1 000 de tone

14 939 EUR

11 204 EUR

Redevenţă pentru substanţe în cantităţi de peste 1 000 de tone

40 270 EUR

30 202 EUR

Tabelul 2 Redevenţe reduse pentru IMM-uri

Întreprindere mijlocie

(transmitere individuală)

Întreprindere mijlocie

(transmitere în comun)

Întreprindere mică

(transmitere individuală)

Întreprindere mică

(transmitere în comun)

Microîntreprindere

(transmitere individuală)

Microîntreprindere

(transmitere în comun)

Redevenţă pentru substanţe în intervalul cantitativ de la 1 la 10 tone

1 131 EUR

848 EUR

609 EUR

457 EUR

87 EUR

65 EUR

Redevenţă pentru substanţe în intervalul cantitativ de la 10 la 100 de tone

3 038 EUR

2 279 EUR

1 636 EUR

1 227 EUR

234 EUR

175 EUR

Redevenţă pentru substanţe în intervalul cantitativ de la 100 la 1 000 de tone

8 126 EUR

6 094 EUR

4 375 EUR

3 282 EUR

625 EUR

469 EUR

Redevenţă pentru substanţe în cantităţi de peste 1 000 de tone

21 904 EUR

16 428 EUR

11 795 EUR

8 846 EUR

1 685 EUR

1 264 EUR

ANEXA II:Redevenţe pentru înregistrările transmise în temeiul articolului 17 alineatul (2), al articolului 18 alineatele (2) şi (3) sau al articolului 19 din Regulamentul (CE) nr. 1907/2006
Tabelul 1 Redevenţe standard

Transmitere individuală

Transmitere în comun

Redevenţă

2 078 EUR

1 558 EUR

Tabelul 2 Redevenţe reduse pentru IMM-uri

Întreprindere mijlocie

(transmitere individuală)

Întreprindere mijlocie

(transmitere în comun)

Întreprindere mică

(transmitere individuală)

Întreprindere mică

(transmitere în comun)

Microîntreprindere

(transmitere individuală)

Microîntreprindere

(transmitere în comun)

Redevenţă

1 131 EUR

848 EUR

609 EUR

457 EUR

87 EUR

65 EUR

ANEXA III:Redevenţe pentru actualizările înregistrărilor transmise în temeiul articolului 22 din Regulamentul (CE) nr. 1907/2006
Tabelul 1 Redevenţe standard pentru actualizarea intervalului cantitativ

Transmitere individuală

Transmitere în comun

De la intervalul cantitativ 1-10 tone la intervalul cantitativ 10-100 de tone

3 507 EUR

2 630 EUR

De la intervalul cantitativ 1-10 tone la intervalul cantitativ 100-1 000 de tone

12 861 EUR

9 645 EUR

De la intervalul cantitativ 1-10 tone la intervalul cantitativ de peste 1 000 de tone

38 192 EUR

28 644 EUR

De la intervalul cantitativ 10-100 tone la intervalul cantitativ 100-1 000 de tone

9 353 EUR

7 015 EUR

De la intervalul cantitativ 10-100 tone la intervalul cantitativ de peste 1 000 de tone

34 685 EUR

26 013 EUR

De la intervalul cantitativ 100-1 000 tone la intervalul cantitativ de peste 1 000 de tone

25 332 EUR

18 998 EUR

Tabelul 2 Redevenţe reduse pentru IMM-uri pentru actualizarea intervalului cantitativ

Întreprindere mijlocie

(transmitere individuală)

Întreprindere mijlocie

(transmitere în comun)

Întreprindere mică

(transmitere individuală)

Întreprindere mică

(transmitere în comun)

Microîntreprindere

(transmitere individuală)

Microîntreprindere

(transmitere în comun)

De la intervalul cantitativ 1-10 tone la intervalul cantitativ 10-100 de tone

1 908 EUR

1 431 EUR

1 027 EUR

770 EUR

147 EUR

110 EUR

De la intervalul cantitativ 1-10 tone la intervalul cantitativ 100-1 000 de tone

6 995 EUR

5 246 EUR

3 767 EUR

2 825 EUR

538 EUR

404 EUR

De la intervalul cantitativ 1-10 tone la intervalul cantitativ de peste 1 000 de tone

20 774 EUR

15 580 EUR

11 186 EUR

8 389 EUR

1 598 EUR

1 198 EUR

De la intervalul cantitativ 10-100 tone la intervalul cantitativ 100-1 000 de tone

5 087 EUR

3 816 EUR

2 739 EUR

2 055 EUR

391 EUR

294 EUR

De la intervalul cantitativ 10-100 tone la intervalul cantitativ de peste 1 000 de tone

18 866 EUR

14 150 EUR

10 159 EUR

7 619 EUR

1 451 EUR

1 088 EUR

De la intervalul cantitativ 100-1 000 tone la intervalul cantitativ de peste 1 000 de tone

13 779 EUR

10 334 EUR

7 419 EUR

5 564 EUR

1 060 EUR

795 EUR

Tabelul 3 Redevenţe standard pentru alte actualizări

Tipul actualizării

Modificare a identităţii solicitantului de înregistrare care implică o modificare a personalităţii juridice

1 949 EUR

Tipul actualizării

Transmitere individuală

Transmitere în comun

Modificare a accesului acordat la informaţii din transmitere:

Gradul de puritate şi/sau identitatea impurităţilor sau a aditivilor

5 846 EUR

4 384 EUR

Intervalul cantitativ relevant

1 949 EUR

1 461 EUR

Un rezumat al studiilor sau un rezumat detaliat al studiilor

5 846 EUR

4 384 EUR

Informaţii din fişa cu date de securitate

3 897 EUR

2 923 EUR

Denumirea comercială a substanţei

1 949 EUR

1 461 EUR

Denumirea IUPAC pentru substanţele care nu beneficiază de un regim tranzitoriu menţionate la articolul 119 alineatul (1) litera (a) din Regulamentul (CE) nr. 1907/2006

1 949 EUR

1 461 EUR

Denumirea IUPAC pentru substanţele menţionate la articolul 119 alineatul (1) litera (a) din Regulamentul (CE) nr. 1907/2006 utilizate ca intermediare, în activităţile ştiinţifice de cercetare şi dezvoltare sau în cercetarea şi dezvoltarea orientate spre produse sau procese

1 949 EUR

1 461 EUR

Tabelul 4 Redevenţe reduse pentru IMM-uri pentru alte actualizări

Tipul actualizării

Întreprindere mijlocie

Întreprindere mică

Microîntreprindere

Modificare a identităţii solicitantului de înregistrare care implică o modificare a personalităţii juridice

1 060 EUR

571 EUR

82 EUR

Tipul actualizării

Întreprindere mijlocie

(transmitere individuală)

Întreprindere mijlocie

(transmitere în comun)

Întreprindere mică

(transmitere individuală)

Întreprindere mică

(transmitere în comun)

Microîntreprindere

(transmitere individuală)

Microîntreprindere

(transmitere în comun)

Modificare a accesului acordat la informaţii din transmitere:

Gradul de puritate şi/sau identitatea impurităţilor sau a aditivilor

3 180 EUR

2 385 EUR

1 712 EUR

1 284 EUR

245 EUR

183 EUR

Intervalul cantitativ relevant

1 060 EUR

795 EUR

571 EUR

428 EUR

82 EUR

61 EUR

Un rezumat al studiilor sau un rezumat detaliat al studiilor

3 180 EUR

2 385 EUR

1 712 EUR

1 284 EUR

245 EUR

183 EUR

Informaţii din fişa cu date de securitate

2 120 EUR

1 590 EUR

1 141 EUR

856 EUR

163 EUR

122 EUR

Denumirea comercială a substanţei

1 060 EUR

795 EUR

571 EUR

428 EUR

82 EUR

61 EUR

Denumirea IUPAC pentru substanţele care nu beneficiază de un regim tranzitoriu menţionate la articolul 119 alineatul (1) litera (a) din Regulamentul (CE) nr. 1907/2006

1 060 EUR

795 EUR

571 EUR

428 EUR

82 EUR

61 EUR

Denumirea IUPAC pentru substanţele menţionate la articolul 119 alineatul (1) litera (a) din Regulamentul (CE) nr. 1907/2006 utilizate ca intermediare, în activităţile ştiinţifice de cercetare şi dezvoltare sau în cercetarea şi dezvoltarea orientate spre produse sau procese

1 060 EUR

795 EUR

571 EUR

428 EUR

82 EUR

61 EUR

ANEXA IV:Redevenţe pentru cererile transmise în temeiul articolului 10 litera (a) punctul (xi) din Regulamentul (CE) nr. 1907/2006
Tabelul 1 Redevenţe standard

Element pentru care se solicită confidenţialitatea

Transmitere individuală

Transmitere în comun

Gradul de puritate şi/sau identitatea impurităţilor sau a aditivilor

5 846 EUR

4 384 EUR

Intervalul cantitativ relevant

1 949 EUR

1 461 EUR

Un rezumat al studiilor sau un rezumat detaliat al studiilor

5 846 EUR

4 384 EUR

Informaţii din fişa cu date de securitate

3 897 EUR

2 923 EUR

Denumirea comercială a substanţei

1 949 EUR

1 461 EUR

Denumirea IUPAC pentru substanţele care nu beneficiază de un regim tranzitoriu menţionate la articolul 119 alineatul (1) litera (a) din Regulamentul (CE) nr. 1907/2006

1 949 EUR

1 461 EUR

Denumirea IUPAC pentru substanţele menţionate la articolul 119 alineatul (1) litera (a) din Regulamentul (CE) nr. 1907/2006 utilizate ca intermediare, în activităţile ştiinţifice de cercetare şi dezvoltare sau în cercetarea şi dezvoltarea orientate spre produse sau procese

1 949 EUR

1 461 EUR

Tabelul 2 Redevenţe reduse pentru IMM-uri

Element pentru care se solicită confidenţialitatea

Întreprindere mijlocie

(transmitere individuală)

Întreprindere mijlocie

(transmitere în comun)

Întreprindere mică

(transmitere individuală)

Întreprindere mică

(transmitere în comun)

Microîntreprindere

(transmitere individuală)

Microîntreprindere

(transmitere în comun)

Gradul de puritate şi/sau identitatea impurităţilor sau a aditivilor

3 180 EUR

2 385 EUR

1 712 EUR

1 284 EUR

245 EUR

183 EUR

Intervalul cantitativ relevant

1 060 EUR

795 EUR

571 EUR

428 EUR

82 EUR

61 EUR

Un rezumat al studiilor sau un rezumat detaliat al studiilor

3 180 EUR

2 385 EUR

1 712 EUR

1 284 EUR

245 EUR

183 EUR

Informaţii din fişa cu date de securitate

2 120 EUR

1 590 EUR

1 141 EUR

856 EUR

163 EUR

122 EUR

Denumirea comercială a substanţei

1 060 EUR

795 EUR

571 EUR

428 EUR

82 EUR

61 EUR

Denumirea IUPAC pentru substanţele care nu beneficiază de un regim tranzitoriu menţionate la articolul 119 alineatul (1) litera (a) din Regulamentul (CE) nr. 1907/2006

1 060 EUR

795 EUR

571 EUR

428 EUR

82 EUR

61 EUR

Denumirea IUPAC pentru substanţele menţionate la articolul 119 alineatul (1) litera (a) din Regulamentul (CE) nr. 1907/2006 utilizate ca intermediare, în activităţile ştiinţifice de cercetare şi dezvoltare sau în cercetarea şi dezvoltarea orientate spre produse sau procese

1 060 EUR

795 EUR

571 EUR

428 EUR

82 EUR

61 EUR

ANEXA V:Redevenţe şi drepturi pentru notificările PPORD transmise în temeiul articolului 9 din Regulamentul (CE) nr. 1907/2006
Tabelul 1 Redevenţe pentru notificări PPORD

Redevenţă standard

650 EUR

Redevenţă redusă pentru întreprinderi mijlocii

353 EUR

Redevenţă redusă pentru întreprinderi mici

190 EUR

Redevenţă redusă pentru microîntreprinderi

27 EUR

Tabelul 2 Drepturi pentru prelungirea scutirii PPORD

Drept standard

1 299 EUR

Drept redus pentru întreprinderi mijlocii

707 EUR

Drept redus pentru întreprinderi mici

380 EUR

Drept redus pentru microîntreprinderi

54 EUR

ANEXA VI:
1.Redevenţe pentru cererile de autorizare prezentate în temeiul articolului 62 din Regulamentul (CE) nr. 1907/2006
Tabelul 1 Redevenţe standard

Redevenţă de bază

64 650 EUR

Redevenţă suplimentară per substanţă

12 930 EUR

Redevenţă suplimentară per utilizare

58 185 EUR

Tabelul 2 Redevenţe reduse pentru întreprinderi mijlocii

Redevenţă de bază

40 575 EUR

Redevenţă suplimentară per substanţă

8 115 EUR

Redevenţă suplimentară per utilizare

36 518 EUR

Tabelul 3 Redevenţe reduse pentru întreprinderi mici

Redevenţă de bază

24 345 EUR

Redevenţă suplimentară per substanţă

4 869 EUR

Redevenţă suplimentară per utilizare

21 911 EUR

Tabelul 4 Redevenţe reduse pentru microîntreprinderi

Redevenţă de bază

5 410 EUR

Redevenţă suplimentară per substanţă

1 082 EUR

Redevenţă suplimentară per utilizare

4 869 EUR

2.Redevenţe pentru cererile de autorizare pentru utilizări ale substanţelor în producţia de piese de schimb pentru produse a căror producţie a încetat sau în repararea articolelor care nu se mai fabrică sau a produselor complexe, astfel cum se menţionează la articolul 8 alineatul (2) al cincilea paragraf
Tabelul 1 Redevenţe standard

Redevenţă de bază

32 325 EUR

Redevenţă suplimentară per substanţă

6 465 EUR

Redevenţă suplimentară per utilizare

29 092 EUR

Tabelul 2 Redevenţe reduse pentru întreprinderi mijlocii

Redevenţă de bază

20 287 EUR

Redevenţă suplimentară per substanţă

4 057 EUR

Redevenţă suplimentară per utilizare

18 259 EUR

Tabelul 3 Redevenţe reduse pentru întreprinderi mici

Redevenţă de bază

12 172 EUR

Redevenţă suplimentară per substanţă

2 434 EUR

Redevenţă suplimentară per utilizare

10 955 EUR

Tabelul 4 Redevenţe reduse pentru microîntreprinderi

Redevenţă de bază

2 705 EUR

Redevenţă suplimentară per substanţă

541 EUR

Redevenţă suplimentară per utilizare

2 434 EUR

ANEXA VII:
1.Drepturi pentru revizuirea unei autorizaţii în temeiul articolului 61 din Regulamentul (CE) nr. 1907/2006
Tabelul 1 Drepturi standard

Drept de bază

64 650 EUR

Drept suplimentar per substanţă

12 930 EUR

Drept suplimentar per utilizare

58 185 EUR

Tabelul 2 Drepturi reduse pentru întreprinderi mijlocii

Drept de bază

40 575 EUR

Drept suplimentar per substanţă

8 115 EUR

Drept suplimentar per utilizare

36 518 EUR

Tabelul 3 Drepturi reduse pentru întreprinderi mici

Drept de bază

24 345 EUR

Drept suplimentar per substanţă

4 869 EUR

Drept suplimentar per utilizare

21 911 EUR

Tabelul 4 Drepturi reduse pentru microîntreprinderi

Drept de bază

5 410 EUR

Drept suplimentar per substanţă

1 082 EUR

Drept suplimentar per utilizare

4 869 EUR

2.Drepturi pentru revizuirea unei autorizaţii acordate pentru utilizările unor substanţe în producţia de piese de schimb pentru produse a căror producţie a încetat sau pentru repararea articolelor care nu se mai produc sau a produselor complexe, astfel cum se menţionează la articolul 9 alineatul (2) al cincilea paragraf
Tabelul 1 Drepturi standard

Drept de bază

32 325 EUR

Drept suplimentar per substanţă

6 465 EUR

Drept suplimentar per utilizare

29 092 EUR

Tabelul 2 Drepturi reduse pentru întreprinderi mijlocii

Drept de bază

20 287 EUR

Drept suplimentar per substanţă

4 057 EUR

Drept suplimentar per utilizare

18 259 EUR

Tabelul 3 Drepturi reduse pentru întreprinderi mici

Drept de bază

12 172 EUR

Drept suplimentar per substanţă

2 434 EUR

Drept suplimentar per utilizare

10 955 EUR

Tabelul 4 Drepturi reduse pentru microîntreprinderi

Drept de bază

2 705 EUR

Drept suplimentar per substanţă

541 EUR

Drept suplimentar per utilizare

2 434 EUR

ANEXA VIII:Redevenţe pentru contestaţii în temeiul articolului 92 din Regulamentul (CE) nr. 1907/2006
Tabelul 1 Redevenţe standard

Contestaţie împotriva unei decizii adoptate în temeiul

Redevenţă

articolelor 9 sau 20 din Regulamentul (CE) nr. 1907/2006

2 858 EUR

articolelor 27 sau 30 din Regulamentul (CE) nr. 1907/2006

5 716 EUR

articolului 51 din Regulamentul (CE) nr. 1907/2006

8 574 EUR

Tabelul 2 Redevenţe reduse pentru IMM-uri

Contestaţie împotriva unei decizii adoptate în temeiul

Redevenţă

articolelor 9 sau 20 din Regulamentul (CE) nr. 1907/2006

1 794 EUR

articolelor 27 sau 30 din Regulamentul (CE) nr. 1907/2006

3 587 EUR

articolului 51 din Regulamentul (CE) nr. 1907/2006

5 381 EUR

Publicat în Jurnalul Oficial seria L din data de 16 octombrie 2025