Regulamentul 2026/21-nov-2019 de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) nr. 282/2011 în ceea ce priveşte livrările de bunuri sau prestările de servicii facilitate de interfeţe electronice şi regimurile speciale pentru persoanele impozabile care prestează servicii către persoane neimpozabile, efectuează vânzări de bunuri la distanţă şi anumite livrări interne de bunuri

Acte UE

Jurnalul Oficial 313L

În vigoare
Versiune de la: 18 August 2020
Regulamentul 2026/21-nov-2019 de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) nr. 282/2011 în ceea ce priveşte livrările de bunuri sau prestările de servicii facilitate de interfeţe electronice şi regimurile speciale pentru persoanele impozabile care prestează servicii către persoane neimpozabile, efectuează vânzări de bunuri la distanţă şi anumite livrări interne de bunuri
Dată act: 21-nov-2019
Emitent: Consiliul Uniunii Europene
CONSILIUL UNIUNII EUROPENE,
având în vedere Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene,
având în vedere Directiva 2006/112/CE a Consiliului din 28 noiembrie 2006 privind sistemul comun al taxei pe valoarea adăugată (1), în special articolul 397,
(1)JO L 347, 11.12.2006, p. 1.
având în vedere propunerea Comisiei Europene,
întrucât:
(1)Directiva 2006/112/CE a fost modificată prin Directiva (UE) 2017/2455 a Consiliului (2) care, printre altele, a extins domeniul de aplicare al regimurilor speciale destinate persoanelor impozabile nestabilite care prestează către persoane neimpozabile servicii de telecomunicaţii, de radiodifuziune şi de televiziune sau servicii electronice, astfel încât să includă toate tipurile de servicii, precum şi vânzările intracomunitare de bunuri la distanţă şi vânzările la distanţă de bunuri importate din teritorii terţe sau din ţări terţe. Directiva (UE) 2017/2455 a introdus şi anumite dispoziţii pentru persoanele impozabile care facilitează livrările de bunuri sau prestările de servicii efectuate de alte persoane impozabile prin utilizarea unei interfeţe electronice, cum ar fi o piaţă online, o platformă, un portal sau alte mijloace similare.
(2)Directiva (UE) 2017/2455 a Consiliului din 5 decembrie 2017 de modificare a Directivei 2006/112/CE şi a Directivei 2009/132/CE în ceea ce priveşte anumite obligaţii privind taxa pe valoarea adăugată pentru prestările de servicii şi vânzările de bunuri la distanţă (JO L 348, 29.12.2017, p. 7).
(2)Dispoziţiile detaliate pentru aplicarea regimurilor speciale prevăzute în Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 282/2011 al Consiliului (3) trebuie să fie actualizate în urma extinderii domeniului lor de aplicare.
(3)Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 282/2011 al Consiliului din 15 martie 2011 de stabilire a măsurilor de punere în aplicare a Directivei 2006/112/CE privind sistemul comun al taxei pe valoarea adăugată (JO L 77, 23.3.2011, p. 1).
(3)Definiţiile sintagmelor "vânzări intracomunitare de bunuri la distanţă" şi "vânzări la distanţă de bunuri importate din teritorii terţe sau ţări terţe" din Directiva 2006/112/CE se referă, de asemenea, la livrările de bunuri în care furnizorul intervine în mod indirect în expedierea sau transportul acestora către client. Prin urmare, pentru a asigura aplicarea corectă şi uniformă a acestor definiţii în statele membre şi pentru a consolida securitatea juridică atât pentru operatorii economici, cât şi pentru administraţiile fiscale, este necesar să se clarifice şi să se definească semnificaţia sintagmei "în mod indirect" în acest context.
(4)Pentru a asigura aplicarea uniformă în statele membre a dispoziţiilor referitoare la persoanele impozabile care facilitează livrările de bunuri şi prestările de servicii în Comunitate şi pentru a îmbunătăţi securitatea juridică pentru persoanele impozabile supuse normelor privind taxa pe valoarea adăugată (TVA) şi pentru administraţiile fiscale care pun în aplicare respectivele norme, este necesar să se definească în detaliu semnificaţia termenului "facilitează" şi să se clarifice situaţiile în care nu se consideră că o persoană impozabilă facilitează livrările de bunuri sau prestările de servicii prin intermediul unei interfeţe electronice.
(5)Pentru a se asigura aplicarea uniformă a normelor în materie de TVA, este necesar să se definească în mod clar momentul în care plata clientului poate fi considerată acceptată pentru a se stabili în ce perioadă impozabilă trebuie să se declare livrările efectuate de către persoane impozabile care facilitează livrările de bunuri în Comunitate prin utilizarea unei interfeţe electronice sau de către orice persoană impozabilă care utilizează regimul special pentru vânzările la distanţă de bunuri importate din teritorii terţe sau din ţări terţe.
(6)Este necesar să se stabilească tipul de informaţii care trebuie păstrate în registrele persoanelor impozabile care facilitează livrările de bunuri şi prestările de servicii în Comunitate prin intermediul unei interfeţe electronice. Aceasta trebuie să ţină seama de natura informaţiilor de care dispun aceste persoane impozabile, de relevanţa acestora pentru administraţiile fiscale şi de cerinţa ca aceste evidenţe contabile şi registre să fie proporţionale, astfel încât să respecte drepturile şi obligaţiile prevăzute în Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului (4).
(4)Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor) (JO L 119, 4.5.2016, p. 1).
(7)Se consideră că o persoană impozabilă care facilitează anumite livrări de bunuri în Comunitate prin utilizarea unei interfeţe electronice a primit şi a livrat ea însăşi bunurile şi este obligată să plătească TVA pentru aceste bunuri. Este important să se ia în considerare faptul că această persoană impozabilă poate depinde de acurateţea informaţiilor furnizate de furnizorii care vând bunuri prin această interfaţă electronică pentru a declara şi a plăti în mod corect valoarea TVA-ului datorat. Prin urmare, atunci când informaţiile primite sunt eronate, este rezonabil să se prevadă că această persoană impozabilă nu poate fi obligată la plata niciunei valori a TVA-ului care depăşeşte TVA-ul pe care l-a declarat şi l-a plătit pentru aceste livrări, în cazul în care poate demonstra că nu a cunoscut şi nu putea cunoaşte în mod rezonabil că informaţiile primite sunt eronate. Acest fapt ar trebui să permită statelor membre să exonereze aceste persoane impozabile de obligaţia de a plăti un cuantum suplimentar cu titlu de TVA în cazul în care persoanele respective acţionează cu bună-credinţă.
(8)Pentru a reduce sarcina administrativă asupra persoanelor impozabile care facilitează anumite livrări de bunuri în Comunitate prin utilizarea unei interfeţe electronice, este necesară exonerarea acestora de obligaţia de a dovedi statutul vânzătorului şi al clientului. Prin urmare, ar trebui introduse prezumţii relative, prin care să se prezume că furnizorii care vând bunuri prin intermediul interfeţei electronice respective sunt persoane impozabile, iar clienţii acestora sunt persoane neimpozabile.
(9)Pentru a evita orice îndoială, este necesar să se precizeze că numărul de identificare atribuit unui intermediar care acţionează în numele şi în contul unei persoane impozabile care utilizează regimul de import reprezintă o autorizaţie care îi permite să acţioneze în calitate de intermediar şi nu poate fi utilizat de intermediar pentru a declara TVA-ul aferent tranzacţiilor impozabile pe care le efectuează el însuşi.
(10)Dispoziţia care exclude o persoană impozabilă care a încetat în mod voluntar să utilizeze un regim special de la reincluderea în respectivul regim special pentru o perioadă de două trimestre calendaristice nu este considerată utilă de către statele membre şi poate crea sarcini suplimentare pentru persoana impozabilă în cauză. Prin urmare, dispoziţia respectivă ar trebui eliminată.
(11)Pentru a limita impactul informatic al modificării modului în care trebuie efectuate rectificările declaraţiilor de TVA anterioare în cadrul unui regim special, este de preferat să se prevadă că rectificările unei declaraţii de TVA aferente unei perioade fiscale anterioare datei de la care statele membre trebuie să aplice măsuri naţionale pentru a se conforma articolelor 2 şi 3 din Directiva (UE) 2017/2455 trebuie să se efectueze prin modificări ale declaraţiei în cauză. În plus, având în vedere că rectificările declaraţiilor de TVA anterioare trebuie să fie prezentate într-o declaraţie ulterioară pentru perioadele fiscale începând cu 1 ianuarie 2021, persoanele impozabile excluse dintr-un regim special nu vor mai putea să efectueze rectificări într-o declaraţie ulterioară. În consecinţă, este necesar să se prevadă că aceste rectificări ar trebui să fie efectuate direct la autorităţile fiscale ale statelor membre de consum relevante.
(12)Întrucât numele clientului trebuie păstrat în registrele unei persoane impozabile care utilizează un regim special numai dacă informaţia este disponibilă persoanei impozabile respective, această informaţie nu este necesară pentru a determina statul membru în care livrarea sau prestarea este supusă TVA-ului şi poate ridica probleme legate de protecţia datelor, nu mai este necesar să se includă numele clientului în registrele care trebuie păstrate de persoanele impozabile care utilizează un regim special. Cu toate acestea, pentru a facilita controlul livrărilor de bunuri care intră sub incidenţa unui regim special, este necesar să se includă în informaţiile care trebuie păstrate de persoanele impozabile informaţii referitoare la returnările de bunuri şi numărul de lot sau de tranzacţie.
(13)Pentru a asigura coerenţa dintre mecanismele speciale pentru declararea şi plata TVA-ului la import, pe de o parte, şi dispoziţiile vamale privind amânarea plăţii taxelor vamale şi a obligaţiilor persoanelor care prezintă bunurile în vamă, pe de altă parte, şi pentru a garanta corectitudinea plăţii TVA-ului la import în cazul în care se utilizează respectivele mecanisme, ar trebui să se specifice că plata lunară a TVA-ului la import în temeiul mecanismelor speciale ar putea fi supusă condiţiilor normale aplicate în temeiul legislaţiei vamale pentru autorizarea amânării taxelor la import. În plus, ar trebui să se precizeze că aplicarea mecanismelor speciale nu impune statelor membre obligativitatea de a solicita persoanei care prezintă bunurile în vamă să fie împuternicită de persoana căreia îi sunt destinate bunurile să prezinte bunurile în vamă în numele său.
(14)Prin urmare, Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 282/2011 ar trebui modificat în consecinţă,
ADOPTĂ PREZENTUL REGULAMENT:
-****-
Art. 1
Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 282/2011 se modifică după cum urmează:
1.Capitolul IV se modifică după cum urmează:
(a)titlul capitolului IV se înlocuieşte cu următorul text:
"OPERAŢIUNI IMPOZABILE
(- TITLUL IV DIN DIRECTIVA 2006/112/CE)
- SECŢIUNEA 1: Livrarea de bunuri
(Articolele 14-19 din Directiva 2006/112/CE)"
(b)se introduc următoarele articole:
"- Articolul 5a
În aplicarea articolului 14 alineatul (4) din Directiva 2006/112/CE, se consideră că bunurile au fost expediate sau transportate de către furnizor sau în contul acestuia, inclusiv în cazul în care furnizorul intervine în mod indirect în expedierea sau transportul bunurilor, în special în următoarele cazuri:
(a) în cazul în care expedierea sau transportul bunurilor este subcontractat(ă) de către furnizor unei terţe părţi care predă bunurile către client;
(b) în cazul în care expedierea sau transportul bunurilor este efectuat(ă) de o terţă parte, dar furnizorul are răspunderea totală sau parţială pentru predarea bunurilor către client;
(c) în cazul în care furnizorul facturează şi încasează taxele de transport de la client şi le transferă ulterior unei terţe părţi care va organiza expedierea sau transportul bunurilor;
(d) în cazul în care furnizorul promovează prin orice mijloace serviciile de livrare ale unei terţe părţi către client, pune în contact clientul cu o parte terţă sau furnizează în alt mod unei părţi terţe informaţiile necesare pentru livrarea bunurilor către consumator.
Cu toate acestea, bunurile nu sunt considerate ca fiind expediate sau transportate de către furnizor sau în contul acestuia în cazul în care clientul transportă el însuşi bunurile sau în cazul în care clientul organizează livrarea bunurilor cu o terţă parte şi furnizorul nu intervine direct sau indirect pentru a asigura sau a contribui la organizarea expedierii sau a transportului acestor bunuri.
- Articolul 5b
În aplicarea articolului 14a din Directiva 2006/112/CE, termenul «facilitează» înseamnă utilizarea unei interfeţe electronice pentru a permite unui client şi unui furnizor care oferă spre vânzare bunuri prin intermediul interfeţei electronice să intre în contact, ceea ce conduce la o livrare de bunuri prin intermediul acestei interfeţe electronice.
Cu toate acestea, o persoană impozabilă nu facilitează o livrare de bunuri în cazul în care sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:
(a)persoana impozabilă nu stabileşte, în mod direct sau indirect, niciunele dintre termenele şi condiţiile în care se efectuează livrarea de bunuri;
(b)persoana impozabilă nu este implicată, în mod direct sau indirect, în autorizarea perceperii de la client a plăţii efectuate;
(c)persoana impozabilă nu este implicată, în mod direct sau indirect, în comandarea sau predarea bunurilor.
- Articolul 14a din Directiva 2006/112/CE nu se aplică unei persoane impozabile care furnizează numai oricare dintre următoarele:
a)prelucrarea plăţilor aferente livrării bunurilor;
b)listarea sau publicitatea bunurilor;
c)redirecţionarea sau transferarea clienţilor către alte interfeţe electronice în care bunurile sunt oferite spre vânzare, fără nicio altă intervenţie în livrare.
- Articolul 5c
În aplicarea articolului 14a din Directiva 2006/112/CE, o persoană impozabilă, care se consideră că a primit şi a livrat ea însăşi bunurile, nu este răspunzătoare pentru plata TVA-ului care depăşeşte TVA-ul pe care l-a declarat şi l-a plătit pentru aceste livrări în cazul în care sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:
(a)persoana impozabilă depinde de informaţiile transmise de către furnizorii care vând bunuri prin intermediul unei interfeţe electronice sau de către alte terţe părţi pentru a declara şi a plăti în mod corect TVA-ul pentru aceste livrări;
(b)informaţiile menţionate la litera (a) sunt eronate;
(c)persoana impozabilă poate demonstra că nu a cunoscut şi nu putea cunoaşte în mod rezonabil faptul că aceste informaţii au fost incorecte.
- Articolul 5d
Cu excepţia cazului în care dispune de informaţii care dovedesc contrariul, persoana impozabilă despre care se consideră că a primit şi a livrat bunurile în temeiul articolului 14a din Directiva 2006/112/CE consideră:
(a)că persoana care vinde bunuri prin intermediul unei interfeţe electronice este o persoană impozabilă;
(b)că persoana care cumpără aceste bunuri este o persoană neimpozabilă."
(c)se introduce următorul titlu înainte de articolul 6:
"- Secţiunea 2: Prestarea de servicii
(Articolele 24-29 din Directiva 2006/112/CE)"
2.Articolul 14 se elimină.
3.Se introduce următorul capitol:
"- CAPITOLUL Va: FAPTUL GENERATOR ŞI EXIGIBILITATEA TVA-ULUI
(- TITLUL VI DIN DIRECTIVA 2006/112/CE)
- Articolul 41a
În aplicarea articolului 66a din Directiva 2006/112/CE, momentul în care plata a fost acceptată înseamnă momentul în care confirmarea plăţii, mesajul de autorizare a plăţii sau un angajament de plată din partea clientului este primit(ă) de către furnizorul care vinde bunuri prin intermediul interfeţei electronice sau în contul acestuia, indiferent de momentul în care se efectuează plata efectivă a sumei de bani, oricare dintre aceste evenimente are loc mai întâi."
4.La capitolul X, se introduce următoarea secţiune:
"- SECŢIUNEA 1b: Contabilitate
(Articolele 241-249 din Directiva 2006/112/CE)
- Articolul 54b
(1) În aplicarea articolului 242a din Directiva 2006/112/CE, termenul «facilitează» înseamnă utilizarea unei interfeţe electronice pentru a permite unui client şi unui furnizor care oferă spre vânzare bunuri sau servicii prin intermediul interfeţei electronice să intre în contact, ceea ce conduce la o livrare de bunuri sau o prestare de servicii prin intermediul acelei interfeţe electronice.
Cu toate acestea, termenul «facilitează» nu se referă la o livrare de bunuri sau la o prestare de servicii în cazul căreia sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:
a) persoana impozabilă nu stabileşte, în mod direct sau indirect, niciunul dintre termenele şi niciuna dintre condiţiile în care se efectuează livrarea sau prestarea;
b) persoana impozabilă nu este implicată, în mod direct sau indirect, în autorizarea perceperii de la client a plăţii efectuate;
c) persoana impozabilă nu este implicată, în mod direct sau indirect, în comandarea sau predarea bunurilor sau în prestarea serviciilor.
(2) În aplicarea articolului 242a din Directiva 2006/112/CE, termenul «facilitează» nu se referă la cazurile în care o persoană impozabilă furnizează numai oricare dintre următoarele:
a) prelucrarea plăţilor în legătură cu livrarea de bunuri sau prestarea de servicii;
b) listarea sau publicitatea bunurilor sau a serviciilor;
c) redirecţionarea sau transferarea clienţilor către alte interfeţe electronice în care sunt oferite bunurile sau serviciile, fără nicio altă intervenţie în livrare sau prestare.
- Articolul 54c
(1)Persoana impozabilă menţionată la articolul 242a din Directiva 2006/112/CE păstrează următoarele registre în ceea ce priveşte livrările sau prestările, în cazul în care se consideră că aceasta a primit şi a livrat ea însăşi bunurile în conformitate cu articolul 14a din Directiva 2006/112/CE sau în cazul în care participă la o prestare de servicii prestate pe cale electronică pentru care se prezumă că acţionează în nume propriu, în conformitate cu articolul 9a din prezentul regulament:
a)registrele prevăzute la articolul 63c din prezentul regulament, în cazul în care persoana impozabilă a optat pentru aplicarea unuia dintre regimurile speciale prevăzute la titlul XII capitolul 6 din Directiva 2006/112/CE;
b)registrele prevăzute la articolul 242 din Directiva 2006/112/CE, în cazul în care persoana impozabilă nu a optat pentru aplicarea niciunuia dintre regimurile speciale prevăzute la titlul XII capitolul 6 din Directiva 2006/112/CE.
(2)Persoana impozabilă menţionată la articolul 242a din Directiva 2006/112/CE păstrează următoarele informaţii cu privire la alte livrări sau prestări decât cele menţionate la alineatul (1):
a)numele, adresa poştală şi adresa electronică sau site-ul web al furnizorului sau prestatorului ale cărui livrări sau prestări sunt facilitate prin utilizarea interfeţei electronice şi, dacă sunt disponibile:
(i)numărul de identificare în scopuri de TVA sau codul fiscal naţional al furnizorului sau prestatorului;
(ii)numărul contului bancar sau numărul contului virtual al furnizorului sau prestatorului;
b)o descriere a bunurilor, valoarea acestora, locul în care se încheie expedierea sau transportul bunurilor, împreună cu momentul livrării şi, dacă este disponibil, numărul comenzii sau numărul unic al tranzacţiei;
c)o descriere a serviciilor, valoarea acestora, informaţii pentru stabilirea locului prestării şi a momentului prestării şi, dacă este disponibil, numărul comenzii sau numărul unic al tranzacţiei."
5.Secţiunea 2 din capitolul XI se înlocuieşte cu următorul text:
"- SECŢIUNEA 2: Regimuri speciale pentru persoanele impozabile care prestează servicii către persoane neimpozabile SAU efectuează vânzări de bunuri la distanţă SAU anumite livrări interne de bunuri
(Articolele 358-369x din Directiva 2006/112/CE)
- Subsecţiunea 1: Definiţii
- Articolul 57a
În sensul prezentei secţiuni, se aplică următoarele definiţii:
1. «regimul non-UE» înseamnă regimul special pentru serviciile prestate de persoane impozabile nestabilite în Comunitate, astfel cum se prevede în titlul XII capitolul 6 secţiunea 2 din Directiva 2006/112/CE;
2. «regimul UE» înseamnă regimul special pentru vânzările intracomunitare de bunuri la distanţă, pentru livrările de bunuri în interiorul unui stat membru efectuate de interfeţele electronice care facilitează aceste livrări şi pentru serviciile prestate de persoane impozabile stabilite în Comunitate, dar care nu sunt stabilite în statul membru de consum, astfel cum se prevede în titlul XII capitolul 6 secţiunea 3 din Directiva 2006/112/CE;
3. «regim de import» înseamnă regimul special pentru vânzările la distanţă de bunuri importate din teritorii terţe sau ţări terţe, astfel cum se prevede în titlul XII capitolul 6 secţiunea 4 din Directiva 2006/112/CE;
4. «regim special» înseamnă «regimul non-UE», «regimul UE» sau «regimul de import», în funcţie de context;
5. «persoană impozabilă» înseamnă o persoană impozabilă menţionată la articolul 359 din Directiva 2006/112/CE căreia i se permite să utilizeze regimul non-UE, o persoană impozabilă menţionată la articolul 369b din directiva menţionată căreia i se permite să utilizeze regimul UE sau o persoană impozabilă menţionată la articolul 369m din directiva menţionată căreia i se permite să utilizeze regimul de import;
6. «intermediar» înseamnă o persoană definită la articolul 369l punctul 2 al doilea alineat din Directiva 2006/112/CE.
- Subsecţiunea 2: Aplicarea regimului UE
- Articolul 57b
(eliminat)
- Subsecţiunea 3: Domeniul de aplicare al regimului UE
- Articolul 57c
Regimul UE nu se aplică în cazul serviciilor prestate într-un stat membru în care persoana impozabilă şi-a stabilit sediul activităţii economice sau are un sediu fix. Prestarea serviciilor respective se declară la autorităţile fiscale competente din statul membru respectiv, în declaraţia de TVA prevăzută la articolul 250 din Directiva 2006/112/CE.
- Subsecţiunea 4: Identificare
- Articolul 57d
(1)În cazul în care o persoană impozabilă informează statul membru de identificare că intenţionează să utilizeze regimul non-UE sau regimul UE, regimul special respectiv se aplică începând cu prima zi a trimestrului calendaristic următor.
Cu toate acestea, în cazul în care prima livrare de bunuri sau prestare de servicii care ar urma să facă obiectul aplicării regimului non-UE sau a regimului UE este efectuată înainte de data respectivă, regimul special se aplică începând cu data primei livrări sau prestări în cauză, cu condiţia ca persoana impozabilă să informeze statul membru de identificare cu privire la începerea activităţilor sale care urmează să facă obiectul regimului, nu mai târziu de cea de a zecea zi a lunii următoare primei livrări sau prestări în cauză.
(2)Atunci când o persoană impozabilă sau un intermediar care acţionează în contul acesteia informează statul membru de identificare că intenţionează să utilizeze regimul de import, regimul special respectiv se aplică începând cu ziua în care persoanei impozabile sau intermediarului i s-a alocat numărul individual de identificare în scopuri de TVA pentru regimul de import, astfel cum se prevede la articolul 369q alineatele (1) şi (3) din Directiva 2006/112/CE.
- Articolul 57e
Statul membru de identificare identifică persoana impozabilă care utilizează regimul UE cu ajutorul numărului său de identificare în scopuri de TVA, menţionat la articolele 214 şi 215 din Directiva 2006/112/CE.
Numărul individual de identificare alocat unui intermediar în temeiul articolului 369q alineatul (2) din Directiva 2006/112/CE îi permite acestuia să acţioneze în calitate de intermediar în contul persoanelor impozabile care utilizează regimul de import. Cu toate acestea, acest număr nu poate fi utilizat de intermediar pentru a declara TVA-ul aferent tranzacţiilor impozabile.
- Articolul 57f
(1)În cazul în care o persoană impozabilă care utilizează regimul UE nu mai îndeplineşte condiţiile din definiţia prevăzută la articolul 369a punctul 2 din Directiva 2006/112/CE, statul membru în care a fost înregistrată încetează să mai fie statul membru de identificare.
Cu toate acestea, în cazul în care persoana impozabilă respectivă îndeplineşte mai departe condiţiile pentru utilizarea regimului special respectiv, pentru a-l putea folosi în continuare, indică drept nou stat membru de identificare statul membru în care şi-a stabilit sediul activităţii economice sau, dacă nu şi-a stabilit activitatea economică în Comunitate, menţionează un stat membru în care are un sediu fix. În cazul în care persoana impozabilă care utilizează regimul UE pentru livrarea de bunuri nu este stabilită în Comunitate, aceasta indică drept nou stat membru de identificare un stat membru din care expediază sau transportă bunuri.
În cazul în care se schimbă statul membru de identificare în conformitate cu al doilea paragraf, schimbarea respectivă se aplică începând cu data la care persoana impozabilă încetează să aibă sediul activităţii economice sau un sediu fix în statul membru care a fost indicat anterior ca stat membru de identificare sau începând cu data la care persoana impozabilă respectivă încetează să expedieze sau să transporte bunuri din statul membru respectiv.
(2)În cazul în care o persoană impozabilă care utilizează regimul de import sau un intermediar care acţionează în contul acesteia nu mai îndeplineşte condiţiile prevăzute la articolul 369l al doilea paragraf punctul 3 literele (b)-(e) din Directiva 2006/112/CE, statul membru în care a fost înregistrat(ă) persoana impozabilă sau intermediarul acesteia încetează să mai fie statul membru de identificare.
Cu toate acestea, în cazul în care persoana impozabilă respectivă sau intermediarul acesteia îndeplineşte mai departe condiţiile pentru utilizarea regimului special respectiv, pentru a-l putea folosi în continuare, indică drept nou stat membru de identificare statul membru în care şi-a stabilit sediul activităţii economice sau, dacă nu şi-a stabilit activitatea economică în Comunitate, menţionează un stat membru în care are un sediu fix.
În cazul în care se schimbă statul membru de identificare în conformitate cu al doilea paragraf, schimbarea respectivă se aplică începând cu data la care persoana impozabilă sau intermediarul său încetează să aibă sediul activităţii economice sau un sediu fix în statul membru care a fost indicat anterior ca stat membru de identificare.
- Articolul 57g
(1)O persoană impozabilă care utilizează regimul non-UE sau regimul UE poate înceta utilizarea regimurilor speciale respective indiferent dacă livrează sau prestează în continuare bunuri sau servicii care pot fi eligibile pentru regimurile speciale respective. Persoana impozabilă informează statul membru de identificare cu cel puţin 15 zile înainte de sfârşitul trimestrului calendaristic anterior celui în care intenţionează să înceteze utilizarea regimului. Încetarea devine efectivă începând cu prima zi a trimestrului calendaristic următor.
Obligaţiile privind TVA aferente livrărilor de bunuri sau prestărilor de servicii care rezultă după data la care încetarea a devenit efectivă sunt îndeplinite direct către autorităţile fiscale ale statului membru de consum în cauză.
(2)O persoană impozabilă care utilizează regimul de import poate înceta utilizarea regimului respectiv indiferent dacă efectuează în continuare vânzări la distanţă de bunuri importate din teritorii terţe sau din ţări terţe. Persoana impozabilă sau intermediarul care acţionează în contul acesteia informează statul membru de identificare cu cel puţin 15 zile înainte de sfârşitul lunii anterioare celei în care intenţionează să înceteze utilizarea regimului. Încetarea devine efectivă începând cu prima zi a lunii următoare, iar persoana impozabilă nu mai are dreptul să utilizeze regimul pentru livrările efectuate începând din acea zi.
- Subsecţiunea 5: Obligaţii de raportare
- Articolul 57h
(1)Nu mai târziu de cea de a zecea zi a lunii următoare, persoana impozabilă sau un intermediar care acţionează în contul acesteia înştiinţează pe cale electronică statul membru de identificare cu privire la:
a)încetarea activităţilor sale care fac obiectul unuia dintre regimurile speciale;
b)orice modificare a activităţilor sale care fac obiectul unuia dintre regimurile speciale, în urma căreia nu mai îndeplineşte condiţiile necesare pentru utilizarea regimului special respectiv;
c)orice modificare a informaţiilor furnizate anterior statului membru de identificare.
(2)În cazul în care se schimbă statul membru de identificare în conformitate cu articolul 57f, persoana impozabilă sau intermediarul care acţionează în contul acesteia informează ambele state membre implicate cu privire la schimbare nu mai târziu de cea de a zecea zi a lunii următoare schimbării respective. Aceasta/acesta furnizează noului stat membru de identificare detaliile de înregistrare, astfel cum sunt solicitate atunci când o persoană impozabilă utilizează un regim special pentru prima dată.
- Subsecţiunea 6: Excludere
- Articolul 58
(1)În cazul în care o persoană impozabilă care utilizează unul dintre regimurile speciale îndeplineşte unul sau mai multe dintre criteriile de excludere prevăzute la articolul 369e sau dintre criteriile de eliminare din registrul de identificare prevăzute la articolul 363 sau la articolul 369r alineatele (1) şi (3) din Directiva 2006/112/CE, statul membru de identificare exclude persoana impozabilă în cauză de la aplicarea regimului respectiv.
Numai statul membru de identificare poate exclude o persoană impozabilă de la aplicarea unuia dintre regimurile speciale.
Statul membru de identificare îşi bazează decizia de excludere sau eliminare pe orice informaţie disponibilă, inclusiv pe informaţiile furnizate de oricare alt stat membru.
(2)Excluderea unei persoane impozabile de la regimul non-UE sau de la regimul UE devine efectivă începând cu prima zi a trimestrului calendaristic care urmează datei la care decizia de excludere se transmite pe cale electronică persoanei impozabile. Cu toate acestea, dacă excluderea este cauzată de o schimbare a sediului activităţii economice sau a sediului fix sau a locului din care începe expedierea sau transportul de bunuri, excluderea devine efectivă începând cu data schimbării în cauză.
(3)Excluderea unei persoane impozabile de la regimul de import devine efectivă începând cu prima zi a lunii care urmează datei la care decizia de excludere se transmite pe cale electronică persoanei impozabile, cu excepţia următoarelor situaţii:
a)dacă excluderea este cauzată de o schimbare a sediului activităţii economice sau a sediului fix al acesteia, caz în care excluderea devine efectivă începând cu data schimbării în cauză;
b)dacă excluderea este cauzată de nerespectarea în mod repetat de către aceasta a normelor acestui regim, caz în care excluderea devine efectivă începând cu ziua care urmează celei la care decizia de excludere se transmite pe cale electronică persoanei impozabile.
(4)Cu excepţia situaţiei prevăzute la alineatul (3) litera (b), numărul individual de identificare în scopuri de TVA alocat pentru utilizarea regimului de import rămâne valabil pe perioada de timp necesară pentru importul bunurilor care au fost livrate înainte de data excluderii, care totuşi nu poate depăşi două luni de la data respectivă.
(5)În cazul în care un intermediar îndeplineşte unul dintre criteriile pentru eliminare prevăzute la articolul 369r alineatul (2) din Directiva 2006/112/CE, statul membru de identificare elimină intermediarul respectiv din registrul de identificare şi exclude persoanele impozabile reprezentate de intermediarul respectiv de la regimul de import.
Numai statul membru de identificare poate elimina un intermediar din registrul de identificare.
Statul membru de identificare îşi bazează decizia de eliminare pe orice informaţie disponibilă, inclusiv pe informaţiile furnizate de oricare alt stat membru.
Eliminarea unui intermediar din registrul de identificare devine efectivă începând cu prima zi a lunii următoare datei la care decizia de eliminare se transmite pe cale electronică intermediarului şi persoanelor impozabile pe care le reprezintă, cu excepţia următoarelor situaţii:
a)dacă eliminarea este cauzată de o schimbare a sediului activităţii economice sau a sediului fix al acestuia, caz în care eliminarea devine efectivă începând cu data schimbării în cauză;
b)dacă eliminarea intermediarului este cauzată de nerespectarea repetată de către acesta a normelor regimului de import, caz în care eliminarea devine efectivă începând cu ziua care urmează celei la care decizia de eliminare se transmite pe cale electronică intermediarului şi persoanelor impozabile pe care le reprezintă.
- Articolul 58a
În cazul în care o persoană impozabilă care utilizează un regim special nu a efectuat timp de doi ani, în niciun stat membru de consum, livrări de bunuri sau prestări de servicii care fac obiectul regimului respectiv, se prezumă că aceasta şi-a încetat activităţile impozabile în sensul articolului 363 litera (b), al articolului 369e litera (b), al articolului 369r alineatul (1) litera (b) sau al articolului 369r alineatul (3) litera (b) din Directiva 2006/112/CE. Această încetare nu împiedică persoana respectivă să utilizeze un regim special în cazul în care îşi reia activităţile care fac obiectul oricărui regim.
- Articolul 58b
(1)Dacă o persoană impozabilă este exclusă de la aplicarea unuia dintre regimurile speciale din cauza nerespectării în mod repetat a normelor aferente regimului respectiv, persoana impozabilă în cauză rămâne exclusă de la utilizarea oricăruia dintre regimurile speciale în orice stat membru pe o perioadă de doi ani care urmează perioadei de declarare în care a fost exclusă persoana impozabilă.
Cu toate acestea, primul paragraf nu se aplică regimului de import în cazul în care excluderea a fost cauzată de nerespectarea în mod repetat a normelor de către intermediarul care acţionează în contul persoanei impozabile.
În cazul în care un intermediar este eliminat din registrul de identificare pentru nerespectarea în mod repetat a normelor regimului de import, acesta nu are dreptul să acţioneze în calitate de intermediar pe o perioadă de doi ani care urmează lunii în care a fost eliminat din registrul respectiv.
(2)Se consideră că o persoană impozabilă sau un intermediar nu a respectat în mod repetat normele aferente unuia din regimurile speciale, în sensul articolului 363 litera (d), al articolului 369e litera (d), al articolului 369r alineatul (1) litera (d), al articolului 369r alineatul (2) litera (c) sau al articolului 369r alineatul (3) litera (d) din Directiva 2006/112/CE, în cel puţin următoarele cazuri:
a)dacă notificările în temeiul articolului 60a au fost emise către aceasta sau către intermediarul care acţionează în contul său de către statul membru de identificare pentru trei perioade de declarare imediat precedente, şi declaraţia de TVA nu a fost depusă pentru fiecare din perioadele respective de declarare în termen de zece zile de la emiterea notificării;
b)dacă notificările în temeiul articolului 63a au fost emise către aceasta sau către intermediarul care acţionează în contul său de către statul membru de identificare pentru trei perioade de declarare imediat precedente, iar persoana impozabilă sau intermediarul care acţionează în contul său nu a achitat suma integrală declarată cu titlu de TVA pentru fiecare din perioadele respective de declarare, în termen de zece zile de la emiterea notificării, cu excepţia cazului în care suma rămasă neachitată este mai mică de 100 EUR pentru fiecare perioadă de declarare;
(c)dacă, în urma unei solicitări din partea statului membru de identificare şi la o lună de la o notificare ulterioară din partea statului membru de identificare, aceasta sau intermediarul care acţionează în contul său nu a pus la dispoziţie pe cale electronică registrele prevăzute la articolele 369, 369k şi 369x din Directiva 2006/112/CE.
- Articolul 58c
Persoana impozabilă care este exclusă de la aplicarea regimului non-UE sau de la aplicarea regimului UE îşi îndeplineşte toate obligaţiile privind TVA aferente livrărilor de bunuri sau prestărilor de servicii care rezultă după data la care excluderea a devenit efectivă, direct către autorităţile fiscale ale statului membru de consum în cauză.
- Subsecţiunea 7: Declaraţia de TVA
- Articolul 59
(1)Orice perioadă de declarare în sensul articolului 364, al articolului 369f sau al articolului 369s din Directiva 2006/112/CE este o perioadă de declarare separată.
(2)Dacă, în conformitate cu articolul 57d alineatul (1) al doilea paragraf, se aplică regimul non-UE sau regimul UE de la data primei livrări sau prestări, persoana impozabilă depune o declaraţie de TVA separată pentru trimestrul calendaristic în care a avut loc prima livrare sau prestare.
(3)Dacă o persoană impozabilă a fost înregistrată în cadrul regimului non-UE şi al regimului UE în cursul unei perioade de declarare, aceasta adresează declaraţiile de TVA şi efectuează plăţile aferente către statul membru de identificare pentru fiecare regim în raport cu livrările sau prestările efectuate şi cu perioadele acoperite de regimul respectiv.
(4)Dacă schimbarea statului membru de identificare în temeiul articolului 57f are loc după prima zi a perioadei de declarare în cauză, persoana impozabilă sau intermediarul care acţionează în contul său adresează declaraţiile de TVA şi efectuează plăţile aferente atât către statul membru de identificare iniţial, cât şi către noul stat membru de identificare, acoperind livrările sau prestările efectuate în perioadele respective în care statele membre au fost statul membru de identificare.
- Articolul 59a
În cazul în care o persoană impozabilă care utilizează un regim special nu a livrat bunuri sau nu a prestat servicii în cadrul regimului special în niciun stat membru de consum în cursul unei perioade de declarare şi nu are de efectuat nicio rectificare cu privire la declaraţiile anterioare, aceasta sau intermediarul care acţionează în contul său trebuie să depună o declaraţie de TVA în care să indice că nu au avut loc livrări de bunuri sau prestări de servicii în cursul perioadei respective (declaraţie de TVA "zero").
- Articolul 60
Sumele din declaraţiile de TVA întocmite în cadrul regimurilor speciale nu se rotunjesc în plus sau în minus la cel mai apropiat număr întreg. Trebuie raportată şi plătită valoarea exactă a TVA.
- Articolul 60a
Statul membru de identificare notifică prin mijloace electronice persoanele impozabile sau intermediarii care acţionează în contul lor care nu au depus o declaraţie de TVA în conformitate cu articolul 364, articolul 369f sau cu articolul 369s din Directiva 2006/112/CE cu privire la obligaţia lor de a depune declaraţia respectivă. Statul membru de identificare emite notificarea în cea de a zecea zi de la data la care ar fi trebuit depusă declaraţia şi informează celelalte state membre prin mijloace electronice că a fost emisă o notificare.
Orice notificare ulterioară şi măsurile luate în vederea stabilirii şi a colectării TVA-ului intră în responsabilitatea statului membru de consum în cauză.
În pofida oricărei notificări emise şi a oricărei măsuri luate de către statul membru de consum, persoana impozabilă sau intermediarul care acţionează în contul său depune declaraţia de TVA în statul membru de identificare.
- Articolul 61
(1)Cifrele înscrise într-o declaraţie de TVA care se referă la perioade până la a doua perioadă de declarare din 2021 inclusiv, pot fi modificate, după depunerea respectivei declaraţii de TVA, numai prin intermediul unor modificări ale declaraţiei în cauză şi nu prin ajustări operate într-o declaraţie ulterioară.
Cifrele înscrise într-o declaraţie de TVA care se referă la perioade începând cu cea de a treia perioadă de declarare din 2021, pot fi modificate, după depunerea respectivei declaraţii de TVA, numai prin intermediul unor ajustări operate într-o declaraţie ulterioară.

[textul din Art. 1, punctul 5. a fost abrogat la 18-aug-2020 de Art. 1, punctul 1. din Regulamentul 1112/20-iul-2020]
(2)Modificările menţionate la alineatul (1) se transmit pe cale electronică statului membru de identificare în termen de trei ani de la data la care trebuia depusă declaraţia iniţială.
Cu toate acestea, nu se aduce atingere normelor statului membru de consum referitoare la evaluări şi modificări.
- Articolul 61a
(1)O persoană impozabilă sau un intermediar care acţionează în contul său depune declaraţia finală de TVA şi eventualele declaraţii anterioare depuse cu întârziere, precum şi plăţile aferente, la statul membru care a fost statul membru de identificare în momentul încetării, al excluderii sau al schimbării în cazul în care:
a)încetează să utilizeze unul dintre regimurile speciale;
b)este exclus(ă) de la aplicarea unuia dintre regimurile speciale;
c)îşi schimbă statul membru de identificare, în conformitate cu articolul 57f.
Eventualele rectificări ale declaraţiei finale şi ale declaraţiilor anterioare care intervin după depunerea declaraţiei finale sunt efectuate direct la autorităţile fiscale ale statului membru de consum în cauză.
(2)Cu privire la toate persoanele impozabile în contul cărora acţionează, un intermediar depune declaraţiile finale de TVA şi eventualele declaraţii anterioare depuse cu întârziere, precum şi plăţile aferente, la statul membru care a fost statul membru de identificare în momentul eliminării sau al schimbării în cazul în care:
a)este eliminat din registrul de identificare;
b)îşi schimbă statul membru de identificare, în conformitate cu articolul 57f alineatul (2).
Eventualele rectificări ale declaraţiei finale şi ale declaraţiilor anterioare care intervin după depunerea declaraţiei finale sunt efectuate direct la autorităţile fiscale ale statului membru de consum în cauză.
- Subsecţiunea 7a: Regimul de import – fapt generator
- Articolul 61b
În aplicarea articolului 369n din Directiva 2006/112/CE, momentul în care plata a fost acceptată înseamnă momentul în care confirmarea plăţii, mesajul de autorizare a plăţii sau un angajament de plată din partea clientului a fost primit(ă) de către persoana impozabilă care face uz de regimul de import sau în contul acesteia, indiferent de momentul în care se efectuează plata efectivă a sumei de bani, oricare dintre aceste evenimente are loc mai întâi.
- Subsecţiunea 8: Monedă
- Articolul 61c
Dacă un stat membru de identificare a cărui monedă nu este euro decide că declaraţiile de TVA trebuie întocmite în moneda sa naţională, această decizie se aplică declaraţiilor de TVA ale tuturor persoanelor impozabile care utilizează regimurile speciale.
- Subsecţiunea 9: Plăţi
- Articolul 62
Fără a aduce atingere articolului 63a paragraful al treilea şi articolului 63b, persoana impozabilă sau intermediarul care acţionează în contul său efectuează orice plată către statul membru de identificare.
Sumele plătite cu titlu de TVA de către persoana impozabilă sau intermediarul care acţionează în contul său în temeiul articolelor 367, 369i sau 369v din Directiva 2006/112/CE sunt asociate în mod specific declaraţiei de TVA depuse în temeiul articolelor 364, 369f sau 369s din directiva respectivă. Orice ajustare ulterioară a sumelor plătite se efectuează de către persoana impozabilă sau intermediarul care acţionează în contul său numai cu referire la declaraţia în cauză şi nu poate fi alocată altei declaraţii sau efectuată prin ajustarea unei declaraţii ulterioare. Fiecare plată trebuie să specifice numărul de referinţă al declaraţiei la care se raportează.
- Articolul 63
Un stat membru de identificare care primeşte o plată mai mare decât cea rezultată din declaraţia de TVA depusă în temeiul articolelor 364, 369f sau 369s din Directiva 2006/112/CE rambursează suma plătită în plus direct persoanei impozabile în cauză sau intermediarului care acţionează în contul acesteia.
În cazul în care un stat membru de identificare a primit o sumă pentru o declaraţie de TVA despre care s-a constatat ulterior că este incorectă, iar statul membru în cauză a distribuit deja această sumă statelor membre de consum, respectivele state membre de consum rambursează direct persoanei impozabile sau intermediarului care acţionează în contul său orice sumă plătită în plus, fiecare achitând partea care îi revine.
Cu toate acestea, dacă plăţile în plus se referă la perioadele anterioare şi inclusiv la ultima perioadă de declarare din 2018, statul membru de identificare rambursează cuantumul relevant al părţii care corespunde sumei reţinute în conformitate cu articolul 46 alineatul (3) din Regulamentul (UE) nr. 904/2010, iar statul membru de consum rambursează plata în plus mai puţin suma care este rambursată de statul membru de identificare.
Statele membre de consum comunică statului membru de identificare, prin mijloace electronice, suma rambursărilor în cauză.
- Articolul 63a
În cazul în care persoana impozabilă sau intermediarul care acţionează în contul său depune o declaraţie de TVA, în conformitate cu articolele 364, 369f sau 369s din Directiva 2006/112/CE, dar nu efectuează nicio plată sau plata efectuată este inferioară celei rezultate din declaraţie, statul membru de identificare notifică persoana impozabilă sau intermediarul care acţionează în contul său, prin mijloace electronice, în cea de a zecea zi care urmează datei la care ar fi trebuit cel mai târziu efectuată plata în conformitate cu articolele 367, 369i sau 369v din Directiva 2006/112/CE, cu privire la orice sumă restantă datorată cu titlu de TVA.
Statul membru de identificare informează prin mijloace electronice statele membre de consum cu privire la transmiterea notificării.
Orice notificare ulterioară şi măsură luată în vederea colectării TVA-ului intră în responsabilitatea statului membru de consum în cauză. Dacă astfel de notificări ulterioare au fost emise de către un stat membru de consum, valoarea TVA-ului corespunzătoare este achitată respectivului stat membru.
Statul membru de consum informează, prin mijloace electronice, statul membru de identificare cu privire la emiterea notificării.
- Articolul 63b
În cazul în care declaraţia de TVA nu este depusă sau este depusă cu întârziere sau este incompletă ori incorectă, sau în cazul în care plata TVA-ului se efectuează cu întârziere, orice dobândă, penalităţi sau alte taxe se calculează şi se stabilesc de către statul membru de consum. Persoana impozabilă sau intermediarul care acţionează în contul său achită contravaloarea unor astfel de dobânzi, penalităţi sau orice alte taxe direct statului membru de consum.
- Subsecţiunea 10: Registre
- Articolul 63c
(1)Pentru a fi considerate suficient de detaliate în sensul articolelor 369 şi 369k din Directiva 2006/112/CE, registrele ţinute de persoana impozabilă trebuie să conţină următoarele informaţii:
a)statul membru de consum în care sunt livrate bunurile sau în care sunt prestate serviciile;
b)tipul de servicii sau descrierea şi cantitatea bunurilor livrate;
c)data livrării bunurilor sau a prestării serviciilor;
d)baza de impozitare cu indicarea monedei utilizate;
e)orice majorare sau reducere ulterioară a bazei de impozitare;
f)cota de TVA aplicată;
g)valoarea TVA-ului de plată cu indicarea monedei utilizate;
h)data şi suma plăţilor primite;
i)orice plată în avans primită înainte de livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor;
j)dacă se emite o factură, informaţiile cuprinse în factură;
k)în ceea ce priveşte serviciile, informaţiile utilizate pentru a determina locul în care clientul este stabilit sau în care îşi are domiciliul stabil sau reşedinţa obişnuită şi, în ceea ce priveşte bunurile, informaţiile utilizate pentru a determina locul în care începe şi se încheie expedierea sau transportul bunurilor către client;
l)orice dovadă a eventualelor returnări ale unor bunuri, inclusiv baza de impozitare şi cota de TVA aplicată.
(2)Pentru a fi considerate suficient de detaliate în sensul articolului 369x din Directiva 2006/112/CE, registrele ţinute de persoana impozabilă sau de intermediarul care acţionează în contul său trebuie să conţină următoarele informaţii:
a)statul membru de consum în care sunt livrate bunurile;
b)descrierea şi cantitatea bunurilor livrate;
c)data livrării bunurilor;
d)baza de impozitare cu indicarea monedei utilizate;
e)orice majorare sau reducere ulterioară a bazei de impozitare;
f)cota de TVA aplicată;
g)valoarea TVA-ului de plată cu indicarea monedei utilizate;
h)data şi suma plăţilor primite;
i)dacă se emite o factură, informaţiile cuprinse în factură;
j)informaţiile utilizate pentru a determina locul în care începe şi se încheie expedierea sau transportul bunurilor către client;
k)dovada eventualelor returnări ale unor bunuri, inclusiv baza de impozitare şi cota de TVA aplicată;
l)numărul comenzii sau numărul unic al tranzacţiei;
m)numărul unic de identificare al lotului în cazul în care persoana impozabilă respectivă este implicată în mod direct în livrare.
(3) Informaţiile menţionate la alineatele (1) şi (2) sunt înregistrate de către persoana impozabilă sau intermediarul care acţionează în contul său în aşa fel încât să poată fi puse la dispoziţie prin mijloace electronice fără întârziere şi pentru fiecare bun livrat sau serviciu prestat.
În cazul în care unei persoane impozabile sau unui intermediar care acţionează în contul său i s-a solicitat să depună, prin mijloace electronice, registrele menţionate la articolele 369, 369k şi 369x din Directiva 2006/112/CE, iar aceasta/acesta nu le-a depus în termen de 20 de zile de la data solicitării, statul membru de identificare reaminteşte persoanei impozabile sau intermediarului care acţionează în contul său să depună aceste registre. Statul membru de identificare informează prin mijloace electronice statele membre de consum cu privire la transmiterea notificării."
6.În capitolul XI, se introduce următoarea secţiune:
"- Secţiunea 3: Mecanisme speciale pentru declararea şi plata TVA-ului la import
(Articolele 369y-369zb din Directiva 2006/112/CE)
- Articolul 63d
Aplicarea plăţii lunare a TVA-ului la import în conformitate cu mecanismele speciale de declarare şi plată a TVA-ului la import prevăzute la titlul XII capitolul 7 din Directiva 2006/112/CE poate fi supusă condiţiilor aplicabile amânării plăţii taxelor vamale în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului (*1).
(*1)Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 9 octombrie 2013 de stabilire a Codului vamal al Uniunii (JO L 269, 10.10.2013, p. 1).""
În scopul aplicării mecanismelor speciale, statele membre pot considera ca fiind îndeplinită condiţia "prezintă bunurile în vamă în contul persoanei căreia îi sunt destinate acestea" dacă persoana care prezintă bunurile în vamă îşi declară intenţia de a utiliza mecanismele speciale şi de a colecta TVA-ul de la persoana căreia îi sunt destinate bunurile."
Art. 2
Prezentul regulament intră în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Se aplică de la 1 iulie 2021.

Cu toate acestea, statele membre permit persoanelor impozabile şi intermediarilor care acţionează în contul acestora să depună informaţiile solicitate în temeiul articolelor 360, 369c sau 369o din Directiva 2006/112/CE pentru înregistrare în cadrul regimurilor speciale începând cu 1 aprilie 2021.

Prezentul regulament este obligatoriu în toate elementele sale şi se aplică direct în toate statele membre.
-****-
Adoptat la Bruxelles, 21 noiembrie 2019.

Pentru Consiliu

Preşedintele

H. KOSONEN

Publicat în Jurnalul Oficial cu numărul 313L din data de 4 decembrie 2019