Art. 3. - Art. 3: Definiţii - Regulamentul 2006/27-oct-2004 privind cooperarea dintre autorităţile naţionale însărcinate să asigure aplicarea legislaţiei în materie de protecţie a consumatorului (''Regulamentul privind cooperarea în materie de protecţie a consumatorului'')

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 3 Decembrie 2018
Art. 3: Definiţii
În sensul prezentului regulament:
(a)"legi care protejează interesele consumatorilor" înseamnă directivele transpuse în dreptul intern al statelor membre şi în regulamentele menţionate de anexă;
(b)"încălcare intracomunitară" înseamnă orice act sau altă omisiune contrară legilor care protejează interesele consumatorilor, astfel cum sunt definite la litera (a), care aduce atingere sau poate aduce atingere intereselor colective ale consumatorilor dintr-unul sau mai multe state membre, altele decât cel în care actul sau omisiunea în cauză îşi are originea sau a avut loc ori pe teritoriul căruia este stabilit comerciantul sau furnizorul responsabil sau în care se găsesc dovezile sau activele privind actul sau omisiunea respectivă;
(c)"autoritatea competentă" înseamnă orice autoritate publică stabilită la nivel naţional, regional sau local şi care are competenţe specifice de asigurare a respectării legilor care protejează interesele consumatorilor;
(d)"birou unic de legătură" înseamnă autoritatea publică a fiecărui stat membru desemnat responsabil de coordonarea aplicării prezentului regulament în statul membru respectiv;
(e)"agent abilitat" înseamnă un agent al unei autorităţi competente desemnat responsabil de aplicarea prezentului regulament;
(f)"autoritate solicitantă" înseamnă autoritatea competentă care formulează o cerere de asistenţă reciprocă;
(g)"autoritatea solicitată" înseamnă autoritatea competentă care primeşte o cerere de asistenţă reciprocă;
(h)"comerciant sau furnizor" înseamnă orice persoană fizică sau juridică care, în ceea ce priveşte legile care protejează interesele consumatorilor, are activităţi comerciale, liberale, artizanale sau profesionale;
(i)"activităţi de supraveghere a pieţei" înseamnă acţiunile unei autorităţi competente însărcinate să determine dacă au avut loc încălcări intracomunitare pe teritoriul său;
(j)"reclamaţia unui consumator" înseamnă o declaraţie, susţinută de dovezi suficiente, prin care un comerciant sau furnizor a comis sau este susceptibil să comită o încălcare a legilor care protejează interesele consumatorilor;
(k)"interesele colective ale consumatorilor" înseamnă interesele unui anumit număr de consumatori care au suferit sau sunt susceptibili să sufere un prejudiciu din cauza unei încălcări.