Regulamentul 1966/27-oct-2017 de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) nr. 1189/2011 al Comisiei în ceea ce priveşte comunicarea cererilor de asistenţă şi urmărirea acestora

Acte UE

Jurnalul Oficial 279L

În vigoare
Versiune de la: 28 Octombrie 2017
Regulamentul 1966/27-oct-2017 de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) nr. 1189/2011 al Comisiei în ceea ce priveşte comunicarea cererilor de asistenţă şi urmărirea acestora
Dată act: 27-oct-2017
Emitent: Comisia Europeana
COMISIA EUROPEANĂ,
având în vedere Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene,
având în vedere Directiva 2010/24/UE a Consiliului din 16 martie 2010 privind asistenţa reciprocă în materie de recuperare a creanţelor legate de impozite, taxe şi alte măsuri (1), în special articolul 26,
(1)JO L 84, 31.3.2010, p. 1.
întrucât:
(1)Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 1189/2011 al Comisiei (2) stabileşte norme detaliate referitoare la comunicarea cererilor de asistenţă în materie de recuperare a impozitelor, urmărirea acestor cereri, utilizarea unor formulare standardizate pentru cereri şi a unor titluri uniforme între autorităţile statelor membre şi transferul sumelor recuperate în ceea ce priveşte anumite dispoziţii în materie de asistenţă reciprocă din Directiva 2010/24/UE.
(2)Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 1189/2011 al Comisiei din 18 noiembrie 2011 de stabilire a unor norme referitoare la anumite dispoziţii din Directiva 2010/24/UE a Consiliului privind asistenţa reciprocă în materie de recuperare a creanţelor legate de impozite, taxe şi alte măsuri (JO L 302 19.11.2011, p. 16).
(2)Pentru a se asigura că statul membru solicitant este pe deplin informat cu privire la acţiunile întreprinse în urma unei cereri de notificare, este adecvat să se precizeze că autoritatea solicitată ar trebui să informeze autoritatea solicitantă despre modalitatea de notificare.
(3)Pentru a facilita gestionarea cererilor de măsuri asigurătorii, ar trebui elaborat un formular standard pentru comunicarea motivelor şi circumstanţelor specifice pentru astfel de cereri.
(4)Pentru a se asigura securitatea juridică, este, de asemenea, necesar să se precizeze care sunt cererile care pot fi menţionate în titlul uniform care permite executarea în statul membru solicitat.
(5)Pentru a facilita gestionarea cererilor de recuperare, normele privind rata de schimb valutar şi transferul sumelor recuperate ar trebui adaptate şi ar trebui să se clarifice modalitatea de comunicare a unei creşteri a valorii unei creanţe.
(6)Structura şi formatul formularului standard care însoţeşte cererea de notificare şi ale titlului uniform care permite executarea în statul membru căruia i se adresează cererea ar trebui să fie, de asemenea, adaptate astfel încât să se alinieze la cerinţele unui sistem de comunicare electronică şi în vederea utilizării viitoare în acorduri internaţionale.
(7)Măsurile prevăzute în prezentul regulament sunt conforme cu avizul Comitetului de recuperare,
ADOPTĂ PREZENTUL REGULAMENT:
-****-
Art. 1
Regulamentul (UE) nr. 1189/2011 se modifică după cum urmează:
1.La articolul 12, alineatul (2) se înlocuieşte cu următorul text:
"(2) De îndată ce notificarea a fost efectuată, autoritatea solicitată informează autoritatea solicitantă cu privire la data notificării şi modalitatea de notificare, certificând notificarea în formularul de cerere trimis ca răspuns autorităţii solicitante."
2.Articolul 15 se înlocuieşte cu următorul text:
"- Articolul 15
(1) Cererile de recuperare sau de măsuri asigurătorii includ o declaraţie privind îndeplinirea condiţiilor prevăzute de Directiva 2010/24/UE pentru iniţierea procedurii de asistenţă reciprocă.
(2) În cazul unei cereri de măsuri asigurătorii, această declaraţie poate fi completată cu o declaraţie care să precizeze motivele şi circumstanţele cererii, în conformitate cu modelul stabilit în anexa III."
3.Articolul 16 se modifică după cum urmează:
(a)alineatul (2) se înlocuieşte cu următorul text:
"(2) Un titlu uniform unic care permite executarea în statul membru solicitat poate fi emis pentru mai multe creanţe şi persoane, în concordanţă cu titlul sau titlurile iniţial(e) care permit(e) executarea în statul membru solicitant."
(b)se introduc următoarele alineate (3a) şi (3b):
"(3a) În cazul în care titlul iniţial menţionat la alineatul (2) sau titlul global menţionat la alineatul (3) conţine mai multe creanţe, dintre care una sau mai multe au fost deja colectate sau recuperate, titlul uniform care permite executarea în statul membru solicitat nu se referă decât la creanţele pentru care se solicită asistenţă pentru recuperare.
(3b) În cazul în care titlul iniţial menţionat la alineatul (2) sau titlul global menţionat la alineatul (3) conţine mai multe creanţe, autoritatea solicitantă poate enumera acele creanţe în diferite titluri uniforme care permit executarea în statul membru solicitat, în conformitate cu repartizarea competenţelor în funcţie de tipul de impozite ale birourilor de recuperare respective din statul membru solicitat."
4.La articolul 18, alineatul (2) se înlocuieşte cu următorul text:
"(2) Rata de schimb care trebuie utilizată în scopul acordării asistenţei pentru recuperare este rata de schimb publicată de Banca Centrală Europeană cu o zi înainte de data la care a fost trimisă cererea. În cazul în care nu există o astfel de rată pentru ziua respectivă, rata de schimb utilizată va fi cea mai recentă rată de schimb publicată de Banca Centrală Europeană înainte de data la care a fost trimisă cererea."
5.La articolul 22, alineatul (5) se înlocuieşte cu următorul text:
"(5) Dacă ajustarea menţionată la alineatul (2) determină o creştere a valorii creanţei, autoritatea solicitantă poate adresa autorităţii solicitate o cerere modificată de recuperare sau de măsuri asigurătorii.
În măsura posibilităţilor, autoritatea solicitată soluţionează cererea modificată laolaltă cu cererea iniţială a autorităţii solicitante. Dacă, având în vedere stadiul în care se află procedura în curs, nu se poate face conexiunea între cererea modificată şi cererea iniţială, autoritatea solicitată nu dă curs cererii modificate decât dacă aceasta are ca obiect o sumă mai mare sau egală cu suma prevăzută la articolul 18 alineatul (3) din Directiva 2010/24/UE."
6.La articolul 23 alineatul (1), primul şi al doilea paragraf se înlocuiesc cu următorul text:
"Sumele care trebuie remise autorităţii solicitante, în conformitate cu articolul 13 alineatul (5) din Directiva 2010/24/UE, se transferă autorităţii solicitante în moneda Euro, cu excepţia cazului în care statele membre au convenit să transfere sumele recuperate într-o altă monedă.
Transferul sumelor recuperate trebuie să aibă loc în termen de două luni de la data la care s-a efectuat recuperarea, cu excepţia cazului în care statele membre au convenit altfel."
7.Anexa I se înlocuieşte cu textul din anexa I la prezentul regulament.
8.Anexa II se înlocuieşte cu textul din anexa II la prezentul regulament.
9.Anexa III la prezentul regulament se adaugă ca anexa III.
Art. 2
Prezentul regulament intră în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Prezentul regulament este obligatoriu în toate elementele sale şi se aplică direct în toate statele membre.
-****-
Adoptat la Bruxelles, 27 octombrie 2017.

Pentru Comisie

Preşedintele

Jean-Claude JUNCKER

ANEXA I:
"- ANEXA I: Formular uniform de notificare conţinând informaţii cu privire la documentul (documentele) notificat (notificate)
(a se transmite destinatarului notificării) (1) (2)
(1)Elementele scrise cu caractere italice sunt opţionale.
(2)Dacă acest formular este transmis prin mijloace electronice, structura şi formatul său pot fi adaptate la cerinţele sistemului de comunicaţii electronice, cu condiţia ca setul de date şi de informaţii transmise să nu fie modificat substanţial.
Acest document, întocmit în conformitate cu |_| articolul 10 din Regulamentul de punere in aplicare (UE) nr. 1189/2011 al Comisiei, însoţeşte documentul (documentele) notificat (notificate) de către autoritatea competentă din următorul stat: [numele statului solicitat].
Prezenta notificare vizează documentele autorităţilor competente din următorul stat: [numele statului solicitant], care a solicitat asistenţă pentru notificare, în conformitate cu |_| articolul 8 din Directiva 2010/24/UE a Consiliului.
A.DESTINATARUL NOTIFICĂRII
- Nume:
- Adresă (cunoscută sau presupusă):
- Alte date relevante pentru identificarea destinatarului:
B.SCOPUL NOTIFICĂRII
Prezenta notificare are drept scop:
|_| informarea destinatarului cu privire la documentul (documentele) la care este anexat prezentul document.
|_| să întrerupă perioada de prescripţie în ceea ce priveşte creanţa (creanţele) menţionată (menţionate) în documentul (documentele) notificate.
|_| confirmarea către destinatar a obligaţiei acestuia de a plăti sumele menţionate la punctul D.
De reţinut că, în caz de neplată, autorităţile pot lua măsuri de executare şi/sau asigurătorii pentru a garanta recuperarea creanţei (creanţelor). Acest lucru poate determina costuri suplimentare din partea destinatarului.
Sunteţi destinatarul prezentei notificări în calitate de:
|_| debitor principal
|_| un codebitor
|_| o altă persoană decât (co)debitorul, responsabilă cu plata impozitelor, a taxelor şi a altor măsuri, sau cu alte creanţe legate de aceste impozite, taxe şi alte măsuri, în temeiul legislaţiei în vigoare în statul membru solicitant
|_| o altă persoană decât (co)debitorul, care deţine active aparţinând (co)debitorului sau oricărei alte persoane responsabile, sau care are datorii faţă de aceştia
|_| un terţ care poate fi afectat de măsurile de executare ce vizează alte persoane
[Următoarele informaţii vor fi comunicate dacă destinatarul notificării este o altă persoană decât (co)debitorul, care deţine active aparţinând (co)debitorului sau oricărei alte persoane responsabile sau având datorii faţă de aceştia, sau un terţ care poate fi afectat de măsurile de executare ce vizează alte persoane:
Documentele notificate vizează creanţe legate de impozite şi taxe, pentru care este (sunt) responsabilă (responsabile) persoana (persoanele) următoare, în calitate de
|_| debitor principal: [nume şi adresă (cunoscute sau presupuse)]
|_| un codebitor: [nume şi adresă (cunoscute sau presupuse)]
|_| o altă persoană decât (co)debitorul, responsabilă cu plata impozitelor, a taxelor şi a altor măsuri, sau cu alte creanţe legate de aceste impozite, taxe şi alte măsuri, în temeiul legislaţiei în vigoare în statul membru solicitant: [nume şi adresă (cunoscute sau presupuse)].
Autoritatea solicitantă din statul membru solicitant (numele statului membru solicitant) a invitat autorităţile competente din statul membru solicitat (numele statului membru solicitat) să efectueze prezenta notificare până la (data). De reţinut că această dată nu este legată în mod specific de vreo perioadă de prescripţie.
C.BIROUL (BIROURILE) RESPONSABIL(E) DE DOCUMENTUL (DOCUMENTELE) NOTIFICAT(E)
Biroul responsabil cu documentul (documentele) anexat (anexate):
- Nume:
- Adresa:
- Alte date de contact:
- Limba (limbile) în care poate fi contactat biroul:
Mai multe informaţii privind |_| documentul (documentele) notificat (notificate) |_| şi/sau posibilitatea de a contesta obligaţiile pot fi obţinute
|_| de la biroul menţionat mai sus responsabil de documentul (documentele) anexat (anexate) şi/sau
|_| de la următorul birou:
- Nume:
- Adresa:
- Alte date de contact:
- Limba (limbile) în care poate fi contactat biroul:
D.DESCRIEREA DOCUMENTULUI (DOCUMENTELOR) NOTIFICAT (NOTIFICATE)
Documentul [nr.]
- Numărul de referinţă:
- Data stabilirii dreptului:
- Natura documentului notificat:
|_| Decizie de impunere
|_| Ordin de plată
|_| Decizie adoptată în urma unui recurs administrativ
|_| Alt document administrativ:
|_| Hotărâre sau ordonanţă a:
|_| Alt document judiciar:
- Denumirea creanţei (creanţelor) în cauză (în limba statului solicitant):
- Natura creanţei (creanţelor) în cauză:
|_| (a) taxe vamale
|_| (b) taxă pe valoarea adăugată
|_| (c) accize
|_| (d) impozite pe venit sau capital
|_| (e) impozite pe primele de asigurare
|_| (f) impozite pe succesiuni şi donaţii
|_| (g) impozite şi taxe naţionale pe bunuri imobile, altele decât cele menţionate anterior
|_| (h) impozite şi taxe naţionale pe utilizarea sau proprietatea mijloacelor de transport
|_| (i) alte impozite şi taxe percepute de statul solicitant sau în numele acestuia
|_| (j) impozite şi taxe percepute de subdiviziunile teritoriale sau administrative ale statului solicitant sau în numele acestora, cu excepţia impozitelor şi taxelor percepute de autorităţile locale
|_| (k) impozite şi taxe percepute de autorităţile locale sau în numele acestora
|_| (l) alte creanţe fiscale
|_| (m) rambursări, intervenţii şi alte măsuri care fac parte din sistemul de finanţare integrală sau parţială al Fondului European de Garantare Agricolă (FEGA) şi al Fondului European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR), inclusiv sumele care trebuie percepute în cadrul acestor acţiuni, precum şi prelevări şi alte taxe prevăzute în cadrul organizării comune a pieţei din sectorul zahărului
- Valoarea creanţei/creanţelor în cauză:
|_|Valoare principală:
|_| Sancţiuni şi amenzi administrative:
|_| Dobânzi până la [data]:
|_| Costuri până la [data]:
|_| Redevenţe pentru certificate şi alte documente similare emise în legătură cu procedurile administrative privind creanţa menţionată la punctul [x]:
|_| Valoarea totală a acestei creanţe (acestor creanţe):
- Suma menţionată la punctul [x] trebuie plătită:
|_| înainte:
|_| în termen de [număr] zile de la data prezentei notificări
|_| fără întârziere
- Plata trebuie efectuată către:
- Titularul contului bancar:
- Numărul internaţional al contului bancar (IBAN):
- Cod de identificare bancară (BIC):
- Denumirea băncii:
- Referinţa care trebuie utilizată la efectuarea plăţii:
- Destinatarul poate răspunde la documentul (documentele) notificat (notificate).
|_| Ultima zi în care poate fi trimis răspunsul:
|_| Perioada în care poate fi trimis răspunsul:
- Denumirea şi adresa autorităţii căreia îi poate fi trimis răspunsul:
- Posibilitatea de a contesta:
|_| Perioada de contestare a creanţei sau a documentului (documentelor) notificat (notificate) a expirat deja.
|_| Ultima zi în care poate fi depusă contestaţia:
|_| Perioada în care se poate contesta creanţa: [număr de zile] de la
|_| data prezentei notificări.
|_| Întocmirea documentului (documentelor) notificat (notificate)
|_| altă dată:
- Denumirea şi adresa autorităţii căreia îi poate fi trimisă contestaţia:
De reţinut că litigiile privind creanţa, titlul care permite executarea sau orice alt document emis de autorităţile din statul solicitant (numele statului solicitant) sunt de competenţa organismelor competente din statul solicitant (numele statului solicitant), în conformitate cu |_| articolul 14 din Directiva 2010/24/UE.
Orice litigiu este reglementat de normele procedurale şi de normele privind limba aflate în vigoare în statul solicitant (numele statului solicitant).
|_| De reţinut că recuperarea poate începe înainte de sfârşitul perioadei în care creanţa poate fi contestată.
- Alte informaţii:"
ANEXA II:
"- ANEXA II:
- Titlu uniform care permite executarea creanţelor ce fac obiectul |_| Directivei 2010/24/UE (1) (2)
(1)Elementele scrise cu caractere italice sunt opţionale.
(2)Dacă acest formular este transmis prin mijloace electronice, structura şi formatul său pot fi adaptate la cerinţele şi posibilităţile sistemului de comunicaţii electronice, cu condiţia ca setul de date şi de informaţii transmise să nu fie modificat substanţial.
|_| TITLU UNIFORM CARE PERMITE EXECUTAREA CREANŢELOR CE FAC OBIECTUL |_| DIRECTIVEI 2010/24/UE
- Data emiterii:
- Numărul de referinţă:
|_| TITLU UNIFORM REVIZUIT CARE PERMITE EXECUTAREA CREANŢELOR CE FAC OBIECTUL |_| DIRECTIVEI 2010/24/UE
- Data emiterii titlului uniform original:
- Data revizuirii:
- Motivul revizuirii:
|_| hotărâre sau ordonanţă a [numele tribunalului] din [data]
|_| decizie administrativă din [data]
- Numărul de referinţă:
Statul în care a fost emis prezentul document: [numele statului solicitant]
|_| Fiecare stat membru al UE poate solicita asistenţă pentru recuperare din partea altor state membre, în cazul creanţelor neplătite menţionate la articolul 2 din Directiva 2010/24/UE. Directiva a fost adoptată de Consiliul Uniunii Europene la 16 martie 2010 şi trebuie să se aplice în toate statele membre ale UE.
Măsurile de recuperare luate de statul solicitat se bazează pe:
|_| un titlu uniform care permite executarea, in conformitate cu |_| articolul 12 din Directiva 2010/24/UE.
|_| un titlu uniform revizuit care permite executarea, in conformitate cu |_| articolul 15 din Directiva 2010/24/UE [pentru a ţine seama de decizia organismului competent menţionat la articolul 14 alineatul (1) din directiva respectivă].
Prezentul document reprezintă titlul uniform care permite executarea (inclusiv măsuri asigurătorii). Prezentul document se referă la creanţa (creanţele) menţionată (menţionate) mai jos, care rămâne (rămân) neplătită (neplătite) în statul solicitant [numele statului solicitant]. Titlul iniţial care permite executarea acestei (acestor) creanţe a fost notificat în măsura cerută, în temeiul legislaţiei naţionale a statului solicitant [numele statului solicitant].
Litigiile cu privire la creanţă (creanţe) sunt exclusiv de competenţa organismelor competente din statul solicitant (numele statului solicitant), în conformitate cu |_| articolul 14 din Directiva 2010/24/UE. Orice acţiune de acest fel trebuie înaintată organismelor respective, în conformitate cu normele procedurale şi cu normele privind limba aflate în vigoare în statul solicitant (numele statului solicitant).
I.INFORMAŢII PRIVIND CREANŢA (CREANŢELE) ŞI PERSOANA (PERSOANELE) VIZATE
a)Identificarea creanţei (creanţelor) [numărul]
1.Referinţă:
2.Natura creanţei (creanţelor) în cauză:
|_| (a) taxe vamale
|_| (b) taxă pe valoarea adăugată
|_| (c) accize
|_| (d) impozite pe venit sau capital
|_| (e) impozite pe primele de asigurare
|_| (f) impozite pe succesiuni şi donaţii
|_| (g) impozite şi taxe naţionale pe bunuri imobile, altele decât cele menţionate anterior
|_| (h) impozite şi taxe naţionale pe utilizarea sau proprietatea mijloacelor de transport
|_| (i) alte impozite şi taxe percepute de statul (solicitant) sau în numele acestuia
|_| (j) impozite şi taxe percepute de subdiviziunile teritoriale sau administrative ale statului (solicitant) sau în numele acestora, cu excepţia impozitelor şi taxelor percepute de autorităţile locale
|_| (k) impozite şi taxe percepute de autorităţile locale sau în numele acestora
|_| (l) alte creanţe fiscale
|_| (m) rambursări, intervenţii şi alte măsuri care fac parte din sistemul de finanţare integrală sau parţială al Fondului European de Garantare Agricolă (FEGA) şi al Fondului European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR), inclusiv sumele care trebuie percepute în cadrul acestor acţiuni, precum şi prelevări şi alte taxe prevăzute în cadrul organizării comune a pieţei din sectorul zahărului
3.Denumirea impozitului/taxei în cauză:
4.Perioada sau data vizată:
5.Data constituirii creanţei:
6.Data la care executarea devine posibilă:
7.Valoarea creanţei încă datorată:
|_| valoarea principală:
|_| sancţiuni şi amenzi administrative:
|_| dobânzi până la data anterioară zilei în care este trimisă cererea:
|_| costuri până la data anterioară zilei în care a fost trimisă cererea:
|_| redevenţe pentru certificate şi alte documente similare emise în legătură cu procedurile administrative privind impozitul/taxa în cauză:
|_| valoarea totală a acestei creanţe:
8.Data notificării titlului iniţial care permite executarea în statul solicitant: (numele statului solicitant):
|_| Data:
|_| Nu sunt disponibile informaţii
9.Biroul responsabil cu evaluarea creanţei:
Nume:
Adresa:
Alte date de contact:
Limba (limbile) în care poate fi contactat biroul:
10.Mai multe informaţii privind creanţa sau posibilităţile de contestare a obligaţiei de plată se pot obţine de la:
|_| biroul menţionat mai sus
|_| următorul birou responsabil cu titlul uniform care permite executarea:
- Nume:
- Adresa:
- Alte date de contact:
- Limba (limbile) în care poate fi contactat biroul:
b)Identificarea persoanei (persoanelor) vizate de titlul naţional sau titlurile naţionale care permit executarea
(a)Următoarea persoană este menţionată în titlul (titlurile) naţional (naţionale) care permit(e) executarea
|_| persoană fizică |_| altele
- Nume
- Adresă (cunoscută sau presupusă)
- Alte date relevante pentru identificarea destinatarului
|_| Reprezentant legal
- Nume
- Adresă (cunoscută sau presupusă)
- Alte date relevante pentru identificarea destinatarului
Cauza responsabilităţii:
|_| debitor principal
|_| codebitor
|_| o altă persoană decât (co)debitorul, responsabilă cu plata impozitelor, a taxelor şi a altor măsuri, sau cu alte creanţe legate de aceste impozite, taxe şi alte măsuri, în temeiul legislaţiei în vigoare în statul membru solicitant
(b)următoarea (următoarele) persoană (persoane) este (sunt) menţionată (menţionate) în titlul (titlurile) naţional (naţionale) care permit(e) executarea:
|_| persoană fizică |_| altele
- Nume:
- Adresă (cunoscută sau presupusă):
- Alte date relevante pentru identificarea destinatarului:
|_| Reprezentant legal
- Nume:
- Adresă (cunoscută sau presupusă):
- Alte date relevante pentru identificarea destinatarului:
Cauza responsabilităţii:
|_|debitor principal
|_| codebitor
|_| o altă persoană decât (co)debitorul, responsabilă cu plata impozitelor, a taxelor şi a altor măsuri, sau cu alte creanţe legate de aceste impozite, taxe şi alte măsuri, în temeiul legislaţiei în vigoare în statul membru solicitant
c)Alte informaţii
Valoarea totală globală a creanţei (creanţelor)
- în moneda statului solicitant:
- în moneda statului solicitat:
- în EUR:"
ANEXA III:Declaraţie pentru motivele şi circumstanţele existenţei unei cereri de măsuri asigurătorii

Numele limbii (limbilor) prezentului document

Declaraţie pentru motivele şi circumstanţele existenţei unei cereri de măsuri asigurătorii (1) (2)

pe baza:

Articolului 16 din Directiva 2010/24/UE

….

(1)Elementele scrise cu caractere italice sunt opţionale. Se sugerează eliminarea subsecţiunilor care nu sunt selectate.

(2)Dacă acest formular este transmis prin mijloace electronice, structura şi formatul său pot fi adaptate la cerinţele şi posibilităţile sistemului de comunicaţii electronice, cu condiţia ca setul de date şi de informaţii transmise să nu fie modificat substanţial.

Prezenta declaraţie se referă la cererea de măsuri asigurătorii

cu următorul număr de referinţă:

Ref....

transmisă de statul solicitant următor:

 

următorului stat solicitat:

 
Se furnizează următoarele informaţii privind motivele şi circumstanţele specifice pentru această cerere:

1. Informaţii generale

 

1.1. Creanţa (creanţele) face (fac) obiectul unui titlu care permite executarea în statul solicitant care este contestat.

 

1.2. Creanţa (creanţele) face (fac) obiectul unui titlu care permite executarea în statul solicitant care nu este contestat.

 

1.3. Creanţa (creanţele) nu face (nu fac) încă obiectul unui titlu care permite executarea în statul solicitant.

 

1.4. Creanţa (creanţele) nu este (nu sunt) contestate.

 

1.5. Creanţa (creanţele) nu mai poate (nu mai pot) fi contestată (contestate) printr-un recurs administrativ/apel în instanţă.

 

1.6. Creanţa (creanţele) este (sunt) contestate, dar actele cu putere de lege şi practicile administrative în vigoare în statul autorităţii solicitante permit luarea de măsuri asigurătorii.

2. Documentele justificative şi/sau motive

 

2.1. Prezenta cerere este însoţită de un titlu uniform care permite recuperarea în statul solicitat.

Notă: acest titlu uniform care permite executarea în statul membru solicitat îi permite, de asemenea, statului membru solicitat să ia măsuri de asigurătorii (pentru cereri întemeiate pe Directiva 2010/24/UE: a se vedea articolul 12 alineatul (1) al doilea paragraf din directiva respectivă).

 

2.2. Prezenta cerere este întemeiată pe o decizie administrativă (anexată) care permite luarea de măsuri asigurătorii în statul solicitant şi care conţine următoarea evaluare:

  

2.2.1. Evaluare administrativă a necesităţii de a lua măsuri asigurătorii realizată de către:

  

denumirea autorităţii:

 
  

adresa autorităţii:

 
  

data deciziei:

ZZ/LL/AAAA

  

informaţii persoana de contact:

 
  

2.2.2. Circumstanţe

   

Titlul care permite executarea este contestat.

   

Creanţa (creanţele) nu face (nu fac) încă obiectul unui titlu care permite executarea.

   

Contestaţia creanţei (creanţelor) de către debitor a fost deja respinsă în primă instanţă, însă această decizie nu este definitivă.

  

2.2.3. Această autoritate a permis luarea de măsuri asigurătorii în statul solicitant, în conformitate cu legislaţia sa naţională, la data de:

ZZ/LL/AAAA

  

2.2.4. Luarea măsurilor asigurătorii este considerată a fi justificată din motivele următoare, care demonstrează urgenţa şi riscul ca perceperea şi recuperarea să nu se poată realiza sau să fie grav împiedicate:

   

valoarea creanţei (estimată) este mare/debitare semnificativă

   

suspiciune de fraudă

   

autodeclarare în insolvenţă

   

restructurare a activelor

   

înstrăinarea bunurilor în proprietate

   

tentativă de ascundere/tăinuire/sustragere a activelor

   

management defectuos

   

schimbarea frecventă a domiciliului/sediului

   

transferul de proprietate în străinătate

   

debitorul nu respectă angajamentul de plată convenit

   

alte elemente/motive:...

  

Scurtă explicaţie (recomandată):...

 

2.3. Această cerere se bazează pe o decizie judiciară (în anexă) care justifică luarea măsurilor asigurătorii:

  

2.3.1. Evaluarea judiciară a necesităţii de a lua măsuri asigurătorii realizată de către:

  

numele instituţiei judiciare emitente:

 
  

adresa instituţiei judiciare emitente:

 
  

data deciziei:

ZZ/LL/AAAA

  

(informaţii despre persoana de contact:)

 
  

2.3.2. Instituţia judiciară emitentă a decis:

   

la cererea unilaterală a organului fiscal

   

în urma contestării creanţei de către debitor, de către o altă persoană interesată sau de către o altă persoană afectată de emiterea deciziei de instituire a măsurilor asigurătorii

  

2.3.3. Această instituţie judiciară a permis luarea de măsuri asigurătorii in statul solicitant, conform legislaţiei naţionale, la data:

ZZ/LL/AAAA

 

2.4. Această cerere de măsuri asigurătorii se bazează pe motivele menţionate în documentul (documentele) anexat (anexate).

 

2.5. Măsurile asigurătorii sunt justificate de motivele următoare, care demonstrează urgenţa şi riscul ca perceperea şi recuperarea să nu se poată realiza sau să fie grav împiedicate:

  

valoarea (estimativă) mare a datoriei (anticipate)/nivelurile considerabile ale datoriei

  

suspiciune de fraudă

  

autodeclarare în insolvenţă

  

restructurare a activelor

  

înstrăinarea bunurilor în proprietate

  

tentativă de ascundere/tăinuire/sustragere a activelor

  

management defectuos

  

schimbarea frecventă a domiciliului/sediului

  

transferul de proprietate în străinătate

  

debitorul nu respectă angajamentul de plată convenit

  

alte elemente/motive:...

  

Scurtă explicaţie (recomandată):.

3. Alte informaţii

 

3.1. Autorităţile din statul solicitat sunt rugate să nu informeze debitorul sau altă persoană vizată înainte de iniţierea măsurilor asigurătorii.

 

3.2. Alte informaţii:.

Publicat în Jurnalul Oficial cu numărul 279L din data de 28 octombrie 2017