Regulamentul 1440/18-iul-2025 de completare a Regulamentului (UE) 2019/1700 al Parlamentului European şi al Consiliului prin specificarea numărului şi a titlurilor variabilelor pentru domeniul privind utilizarea tehnologiilor informaţiei şi comunicaţiilor pentru anul de referinţă 2026

Acte UE

Jurnalul Oficial seria L

În vigoare
Versiune de la: 11 Noiembrie 2025
Regulamentul 1440/18-iul-2025 de completare a Regulamentului (UE) 2019/1700 al Parlamentului European şi al Consiliului prin specificarea numărului şi a titlurilor variabilelor pentru domeniul privind utilizarea tehnologiilor informaţiei şi comunicaţiilor pentru anul de referinţă 2026
Dată act: 18-iul-2025
Emitent: Comisia Europeana
(Text cu relevanţă pentru SEE)
COMISIA EUROPEANĂ,
având în vedere Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene,
având în vedere Regulamentul (UE) 2019/1700 al Parlamentului European şi al Consiliului din 10 octombrie 2019 de stabilire a unui cadru comun pentru statisticile europene referitoare la persoane şi gospodării, bazate pe datele la nivel individual colectate din eşantioane, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 808/2004, (CE) nr. 452/2008 şi (CE) nr. 1338/2008 ale Parlamentului European şi ale Consiliului şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1177/2003 al Parlamentului European şi al Consiliului şi a Regulamentului (CE) nr. 577/98 al Consiliului (1), în special articolul 6 alineatul (1),
(1)JO L 261 I, 14.10.2019, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2019/1700/oj.
Întrucât:
Pentru a acoperi nevoile de statistici pentru subiectele detaliate relevante din anexa I la Regulamentul (UE) 2019/1700, este necesar să se specifice numărul şi titlurile variabilelor pentru setul de date din domeniul utilizării tehnologiilor informaţiei şi comunicaţiilor pentru anul de referinţă 2026,
ADOPTĂ PREZENTUL REGULAMENT:
-****-
Art. 1
Numărul şi titlurile variabilelor pentru domeniul utilizării tehnologiilor informaţiei şi comunicaţiilor pentru anul de referinţă 2026 sunt stabilite în anexă.
Art. 2
Prezentul regulament intră în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Prezentul regulament este obligatoriu în toate elementele sale şi se aplică direct în toate statele membre.
-****-
Adoptat la Bruxelles, 18 iulie 2025.

Pentru Comisie

Preşedinta

Ursula VON DER LEYEN

ANEXĂ:Numărul şi titlurile variabilelor pentru domeniul utilizării tehnologiilor informaţiei şi comunicaţiilor pentru anul de referinţă 2026

Subiect

Subiect detaliat

Identificatorul variabilei

Denumirea variabilei/descrierea variabilei

01. Aspecte tehnice - 15 variabile tehnice obligatorii, 2 variabile tehnice opţionale

Informaţii privind colectarea de date

REFYEAR

Anul anchetei

Informaţii privind colectarea de date

INTDATE

Data de referinţă - data primului interviu

Informaţii privind colectarea de date

STRATUM_ID

Strat

Informaţii privind colectarea de date

UPE

Unitate primară de eşantionare

Identificare

HH_ID

Identificatorul gospodăriei

Identificare

IND_ID

Identificator individual

Identificare

HH_REF_ID

Identificatorul gospodăriei de care aparţine persoana

Ponderi

HH_WGHT

Ponderea gospodăriei

Ponderi

IND_WGHT

Pondere individuală

Caracteristicile interviului

TIME

Durata interviului

Caracteristicile interviului

INT_TYPE

Tipul de interviu

Localizare

COUNTRY

Ţară de reşedinţă

Localizare

GEO_NUTS1

Regiunea de reşedinţă

Localizare

GEO_NUTS2 (opţional)

Regiunea de reşedinţă (opţional)

Localizare

GEO_NUTS3 (opţional)

Regiunea de reşedinţă (opţional)

Localizare

DEG_URBA

Grad de urbanizare

Localizare

GEO_DEV

Localizarea geografică

02. Caracteristicile persoanelor şi gospodăriilor - 7 variabile colectate, 1 variabilă derivată, 8 variabile opţionale

Demografie

SEX

Sexul

Demografie

YEARBIR

Anul naşterii

Demografie

PASSBIR

Sărbătorirea zilei de naştere până la momentul interviului

Demografie

AGE

Vârsta, în ani împliniţi

Cetăţenie şi provenienţa din familii de migranţi

CITIZENSHIP

Ţara cetăţeniei principale

Cetăţenie şi provenienţa din familii de migranţi

CNTRYB

Ţara de naştere

Componenţa gospodăriei

HH_POP

Mărimea gospodăriei (numărul de membri din gospodărie)

Componenţa gospodăriei

HH_POP_16_24 (opţional)

Numărul de membri din gospodărie cu vârste cuprinse între 16 şi 24 de ani (opţional)

Componenţa gospodăriei

HH_POP_16_24S (opţional)

Numărul de elevi şi studenţi din gospodărie cu vârste cuprinse între 16 şi 24 de ani (opţional)

Componenţa gospodăriei

HH_POP_25_64 (opţional)

Numărul de membri din gospodărie cu vârste cuprinse între 25 şi 64 de ani (opţional)

Componenţa gospodăriei

HH_POP_65_74 (opţional)

Numărul de membri din gospodărie cu vârste cuprinse între 65 şi 74 de ani (opţional)

Componenţa gospodăriei

HH_POP_75_MAX (opţional)

Numărul de membri din gospodărie cu vârste de minimum 75 de ani (opţional)

Componenţa gospodăriei

HH_CHILD

Numărul de copii sub 16 ani

Componenţa gospodăriei

HH_CHILD_14_15 (opţional)

Numărul de copii cu vârste cuprinse între 14 şi 15 ani (opţional)

Componenţa gospodăriei

HH_CHILD_5_13 (opţional)

Numărul de copii cu vârste cuprinse între 5 şi 13 ani (opţional)

Componenţa gospodăriei

HH_CHILD_LE_4 (opţional)

Numărul de copii cu vârste de maximum 4 ani (opţional)

03. Participarea pe piaţa muncii - 5 variabile colectate, 3 variabile opţionale

Statutul activităţii principale (autodefinit)

MAINSTAT

Statutul activităţii principale (autodefinit)

Caracteristicile elementare ale locului de muncă

STAPRO

Statutul profesional la locul de muncă principal

Caracteristicile elementare ale locului de muncă

NACE1D (opţional)

Activitatea economică a unităţii locale pentru locul de muncă principal (opţional)

Caracteristicile elementare ale locului de muncă

ISCO2D

Ocupaţia la locul de muncă principal

Caracteristicile elementare ale locului de muncă

OCC_ICT

Specialist TIC sau specialist non-TIC

Caracteristicile elementare ale locului de muncă

OCC_MAN

Lucrător manual sau lucrător nemanual

Caracteristicile elementare ale locului de muncă

EMPST_WKT (opţional)

Loc de muncă principal cu normă întreagă sau cu fracţiune de normă (autodefinit) (opţional)

Durata contractului

EMPST_CONTR (opţional)

Permanenţa locului de muncă principal (opţional)

04. Nivelul de instruire şi studiile urmate - 1 variabilă colectată, 1 variabilă derivată

Nivelul de studii promovat

ISCEDD

Nivelul de studii promovat (cel mai înalt nivel de instruire absolvit)

Nivelul de studii promovat

ISCED

Nivelul de instruire agregat

05. Starea de sănătate şi dizabilitatea, accesul la asistenţă medicală, disponibilitatea şi utilizarea asistenţei medicale şi factorii determinanţi ai sănătăţii - 1 variabilă colectată

Elemente ale Modulului minim european privind sănătatea

GALI

Limitarea activităţii din cauza unor probleme de sănătate

06. Venit, consum şi elemente de avere, inclusiv datorii - 1 variabilă colectată

Venitul total lunar al gospodăriei

HH_IQ5

Venitul lunar curent net mediu total

07. Participarea la societatea informaţională - 115 variabile colectate, 2 variabile derivate, 24 de variabile opţionale

Accesul la TIC

IACC

Accesul gospodăriei la internet la domiciliu (prin orice dispozitiv)

Utilizarea şi frecvenţa utilizării TIC

IU

Utilizarea cea mai recentă a internetului, în orice loc, prin orice dispozitiv care permite conectarea

Utilizarea şi frecvenţa utilizării TIC

IFUS

Frecvenţa medie de utilizare a internetului în ultimele 3 luni

Activităţi pe internet

IUEM

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scopuri personale pentru trimiterea şi primirea de mesaje electronice

Activităţi pe internet

IUPH1

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scopuri personale pentru apeluri (inclusiv apeluri video) prin intermediul internetului

Activităţi pe internet

IUSNET

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scopuri personale pentru a se conecta la mijloace de comunicare socială (crearea unui profil de utilizator, postarea de mesaje sau alte contribuţii)

Activităţi pe internet

IUCHAT1

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scopuri personale pentru a transmite mesaje instantanee (schimb de mesaje)

Activităţi pe internet

IUIF

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scopuri personale pentru a găsi informaţii despre produse sau servicii

Activităţi pe internet

IUIFSP

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scopuri personale pentru a găsi informaţii despre siguranţa produselor (informaţii privind riscurile asociate sau pericolele pentru sănătate, compoziţia, instrucţiunile de utilizare în condiţii de siguranţă, datele de contact pentru raportarea problemelor de siguranţă)

Activităţi pe internet

IUNW1

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scopuri personale pentru a citi online site-uri de ştiri, ziare sau reviste

Activităţi pe internet

IUPOL2

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scopuri personale pentru exprimarea de opinii privind aspecte civice sau politice pe site-uri web sau pe platforme de comunicare socială

Activităţi pe internet

IUVOTE

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scopuri personale pentru a lua parte la consultări online sau pentru a vota cu privire la aspecte civice sau politice (de exemplu, planificare urbanistică, semnarea unei petiţii)

Activităţi pe internet

IUMUSS1

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scopuri personale pentru a asculta muzică (de exemplu, radio pe internet, muzică difuzată prin streaming) sau pentru a descărca muzică

Activităţi pe internet

IUSTV

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scopuri personale pentru a viziona online emisiuni de televiziune (difuzate în direct sau înregistrate) de la difuzori de emisiuni TV [cum ar fi (exemple naţionale)]

Activităţi pe internet

IUVOD

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scopuri personale pentru a viziona servicii de streaming comercial

Activităţi pe internet

IUVSS

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scopuri personale pentru a viziona materiale video difuzate de furnizori de servicii de partajare

Activităţi pe internet

IUPDG

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scopuri personale pentru a juca sau a descărca jocuri

Activităţi pe internet

IUPCAST (opţional)

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scopuri personale pentru a audia podcasturi sau a descărca podcasturi (opţional)

Activităţi pe internet

IHIF

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scopuri personale pentru căutarea de informaţii legate de sănătate (despre aspecte precum accidentări, boli, nutriţie, ameliorarea sănătăţii fizice sau mintale)

Activităţi pe internet

IHIFPH

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scopuri personale pentru căutarea de informaţii legate de sănătatea fizică (despre aspecte precum simptomele de gripă, tensiunea arterială mare, medicamentele analgezice, procedurile chirurgicale, nutriţie, măsuri de promovare a sănătăţii)

Activităţi pe internet

IHIFMH

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scopuri personale pentru a căuta informaţii privind sănătatea mintală (despre aspecte precum epuizarea profesională, depresia, anxietatea, tulburările de alimentaţie, reducerea stresului)

Activităţi pe internet

IUMAPP

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scopuri personale pentru a programa o consultaţie la medic prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii (de exemplu, pe site-ul unui spital, al unui centru de asistenţă medicală, al unui fizioterapeut sau al unui psihoterapeut)

Activităţi pe internet

IUAPR

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scopuri personale pentru accesarea online a evidenţelor medicale personale

Activităţi pe internet

IUOHC

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scopuri personale pentru a utiliza alte servicii medicale prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii în locul unei consultaţii la spital sau la cabinetul unui medic (de exemplu, obţinerea unei reţete sau a unei consultaţii online)

Activităţi pe internet

IUJOB

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scopuri personale pentru căutarea unui loc de muncă sau pentru trimiterea unei cereri de angajare

Activităţi pe internet

IUSELL

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scopuri personale pentru a vinde bunuri sau servicii prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii

Activităţi pe internet

IUBK

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scopuri personale pentru operaţiuni bancare pe internet (inclusiv servicii bancare prin telefonul mobil)

Activităţi pe internet

IUAI

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni pentru orice instrumente de IA generativă cu scopul de a crea conţinut precum text, imagini, coduri de programare sau materiale video

Activităţi pe internet

IUAIPR

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scopuri personale pentru instrumente de IA generativă

Activităţi pe internet

IUAIWP

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în scop profesional (legat de muncă) pentru instrumente de IA generativă

Activităţi pe internet

IUAIFE

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni în cadrul educaţiei formale (de exemplu, şcoală sau universitate) pentru instrumente de IA generativă

Activităţi pe internet

IUAINUUNK

Motivele neutilizării instrumentelor de IA generativă în ultimele 3 luni - respondentul nu a ştiut că acestea există

Activităţi pe internet

IUAINUNN

Motivele neutilizării instrumentelor de IA generativă în ultimele 3 luni - respondentul nu a avut nevoie

Activităţi pe internet

IUAINUUSE

Motivele neutilizării instrumentelor de IA generativă în ultimele 3 luni - respondentul nu a ştiut cum să le utilizeze

Activităţi pe internet

IUAINUSEC

Motivele neutilizării instrumentelor de IA generativă în ultimele 3 luni - respondentul a avut temeri privind protecţia datelor, confidenţialitatea, securitatea sau siguranţa

Activităţi pe internet

IUAINUETH

Motivele neutilizării instrumentelor de IA generativă în ultimele 3 luni - respondentul a avut preocupări de ordin etic, cum ar fi perpetuarea stereotipurilor, lipsa de responsabilitate, utilizarea neautorizată a proprietăţii intelectuale

Activităţi pe internet

IUAINUOTH

Motivele neutilizării instrumentelor de IA generativă în ultimele 3 luni - respondentul nu le-a utilizat din alte motive

Activităţi pe internet

IUOLC

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni pentru desfăşurarea de activităţi de învăţare în scop educaţional, profesional sau personal, prin urmarea unui curs online

Activităţi pe internet

IUOLM

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni pentru desfăşurarea de activităţi de învăţare în scop educaţional, profesional sau personal prin utilizarea altui material online decât un curs online complet (de exemplu, tutoriale video, webinare, manuale electronice, aplicaţii sau platforme educaţionale, instrumente de IA utilizate în mod specific pentru învăţare)

Activităţi pe internet

IUOCIS1

Utilizarea internetului în ultimele 3 luni pentru desfăşurarea de activităţi de învăţare în scop educaţional, profesional sau personal, prin comunicarea cu cadrele didactice sau cu cursanţii prin intermediul instrumentelor de comunicare audio sau video online

Obstacole şi probleme privind utilizarea

IUNUN (opţional)

Motivele neutilizării internetului în ultimele 3 luni - respondentul nu a avut nevoie (deoarece internetul nu a fost util, nu a prezentat interes etc.) (opţional)

Obstacole şi probleme privind utilizarea

IUNUSE (opţional)

Motivele neutilizării internetului în ultimele 3 luni - o altă persoană a făcut acest lucru în numele respondentului (opţional)

Obstacole şi probleme privind utilizarea

IUNUTD (opţional)

Motivele neutilizării internetului în ultimele 3 luni - respondentul a considerat că utilizarea internetului este prea dificilă sau nu avea competenţe (opţional)

Obstacole şi probleme privind utilizarea

IUNUCH (opţional)

Motivele neutilizării internetului în ultimele 3 luni - respondentul a întâmpinat probleme de accesibilitate pentru persoanele cu deficienţe sau dizabilităţi (cum ar fi lipsa compatibilităţii cu cititoarele de ecran sau cu alte tehnologii de asistenţă, interfeţe cu aspect aglomerat, lipsa textului alternativ pentru imagini) (opţional)

Obstacole şi probleme privind utilizarea

IUNUSP (opţional)

Motivele neutilizării internetului în ultimele 3 luni - respondentul are temeri cu privire la securitate sau la confidenţialitate, se teme să fie înşelat sau hărţuit online (opţional)

Obstacole şi probleme privind utilizarea

IUNUCO (opţional)

Motivele neutilizării internetului în ultimele 3 luni - respondentul a considerat prea ridicate costurile conexiunii sau ale echipamentului internet (opţional)

Obstacole şi probleme privind utilizarea

IUNUNO (opţional)

Motivele neutilizării internetului în ultimele 3 luni - respondentul se opune internetului, în general, nu are încredere în informaţiile disponibile pe internet (opţional)

Obstacole şi probleme privind utilizarea

IUNUOTH (opţional)

Motivele neutilizării internetului în ultimele 3 luni - alte motive decât lipsa necesităţii, altă persoană a făcut acest lucru, gradul ridicat de dificultate, probleme de accesibilitate, temeri cu privire la securitate, confidenţialitate, teama de a fi înşelat sau hărţuit online, costurile prea ridicate, lipsa încrederii în informaţiile disponibile pe internet sau opoziţia faţă de internet (opţional)

Interacţiunea cu autorităţi publice

IGOVIP

Activităţi efectuate în ultimele 12 luni în scop personal prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii a autorităţilor publice sau a serviciilor publice, care constau în accesarea de către respondent a unor informaţii care îl/o privesc şi care sunt stocate de autorităţile publice sau de serviciile publice [cum ar fi (exemple naţionale)]

Interacţiunea cu autorităţi publice

IGOVIDB

Activităţi efectuate prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii a autorităţilor publice sau a serviciilor publice în scop personal în ultimele 12 luni, care constau în accesarea de către respondent a unor informaţii din bazele de date sau registrele publice (cum ar fi informaţii despre disponibilitatea cărţilor în biblioteci publice, registre cadastrale, registre ale întreprinderilor)

Interacţiunea cu autorităţi publice

IGOV12IF2

Activităţi efectuate în scop personal în ultimele 12 luni prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii a autorităţilor publice sau a serviciilor publice, care constau în obţinerea de către respondent a unor informaţii (de exemplu, referitoare la servicii, prestaţii, drepturi, legi, program de lucru)

Interacţiunea cu autorităţi publice

IGOVIX

Respondentul nu a accesat în scopuri personale în ultimele 12 luni nicio evidenţă personală sau bază de date şi nu a obţinut nicio informaţie prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii a autorităţilor publice sau a serviciilor publice

Interacţiunea cu autorităţi publice

IGOV12FM2

Descărcarea/imprimarea în scopuri personale în ultimele 12 luni a unor formulare oficiale de către respondent de pe un site web sau o aplicaţie a autorităţilor publice sau a serviciilor publice

Interacţiunea cu autorităţi publice

IGOVAPR

Efectuarea unei programări sau a unei rezervări în scopuri personale în ultimele 12 luni de către respondent prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii a autorităţilor publice sau a serviciilor publice (cum ar fi rezervarea unei cărţi într-o bibliotecă publică, programarea unei întrevederi cu un funcţionar public sau a unei consultaţii cu un furnizor de servicii medicale din sistemul medical de stat)

Interacţiunea cu autorităţi publice

IGOVPOST (opţional)

Primirea de către respondent a oricărui fel de comunicări sau documente oficiale trimise de autorităţile publice prin intermediul contului respondentului deschis pe un site web sau o aplicaţie [numele serviciului, dacă este cazul în ţara respectivă] a autorităţilor sau serviciilor publice [cum ar fi notificări privind amenzi sau facturi, scrisori; citaţii în instanţă, documente judiciare, (exemple naţionale)] în scopuri personale în ultimele 12 luni, excluzând utilizarea mesajelor sau a notificărilor de informare prin e-mail sau SMS referitoare la disponibilitatea unui document. (opţional)

Interacţiunea cu autorităţi publice

IGOVTAX2

Completarea, editarea, revizuirea sau aprobarea propriei declaraţii fiscale a respondentului prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii, în scopuri personale, în ultimele 12 luni

Interacţiunea cu autorităţi publice

IGOVODC

Activităţi efectuate în scopuri personale în ultimele 12 luni prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii a autorităţilor publice, care constau în solicitarea de către respondent a unor documente sau certificate oficiale [cum ar fi diplome de absolvire, certificate de naştere, de căsătorie, de divorţ, de deces, de rezidenţă, evidenţe poliţieneşti sau cazier judiciar, (exemple naţionale)]

Interacţiunea cu autorităţi publice

IGOVBE

Activităţi efectuate în scopuri personale în ultimele 12 luni prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii a autorităţilor publice, care constau în solicitarea de către respondent a unor prestaţii sau drepturi [cum ar fi pensii, indemnizaţii de şomaj, alocaţii pentru copii, înscrierea la şcoală, la universitate (exemple naţionale)]

Interacţiunea cu autorităţi publice

IGOVRCC

Activităţi efectuate în scopuri personale în ultimele 12 luni prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii a autorităţilor publice, care constau în transmiterea de către respondent a altor cereri sau reclamaţii [cum ar fi raportarea unui furt către poliţie, depunerea unei plângeri în instanţă, solicitarea de asistenţă juridică, iniţierea unei proceduri de acţiune civilă în faţa unei instanţe, (exemple naţionale)]

Interacţiunea cu autorităţi publice

IRGOVNN

Motivele nesolicitării vreunui document oficial sau ale netransmiterii vreunei cereri prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii a unei autorităţi publice sau a unui serviciu public în ultimele 12 luni - respondentul nu a avut nevoie să solicite niciun document sau să transmită vreo cerere

Interacţiunea cu autorităţi publice

IRGOVLS

Motivele nesolicitării vreunui document oficial sau ale netransmiterii vreunei cereri prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii a unei autorităţi publice sau a unui serviciu public în ultimele 12 luni - lipsa abilităţilor sau a cunoştinţelor (cum ar fi, respondentul nu a ştiut cum să utilizeze site-ul web sau aplicaţia sau a fost prea complicat să le utilizeze)

Interacţiunea cu autorităţi publice

IRGOVSEC

Motivele nesolicitării vreunui document oficial sau ale netransmiterii vreunei cereri prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii a unei autorităţi publice sau a unui serviciu public în ultimele 12 luni - temeri referitoare la securitatea datelor personale sau reticenţe privind efectuarea de plăţi online (fraudă cu cărţi de credit)

Interacţiunea cu autorităţi publice

IRGOVACC

Motivele nesolicitării vreunui document oficial sau ale netransmiterii vreunei cereri prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii a unei autorităţi publice sau a unui serviciu public în ultimele 12 luni - probleme de accesibilitate pentru persoanele cu deficienţe sau dizabilităţi (cum ar fi lipsa compatibilităţii cu cititoarele de ecran sau cu alte tehnologii de asistenţă, interfeţe cu aspect aglomerat, lipsa textului alternativ pentru imagini)

Interacţiunea cu autorităţi publice

IRGOVEID (opţional)

Motivele nesolicitării vreunui document oficial sau ale netransmiterii vreunei cereri prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii a unei autorităţi publice sau a unui serviciu public în ultimele 12 luni - lipsa semnăturii electronice, a identificării electronice activate (eID) sau a oricărui alt instrument necesar pentru utilizarea eID (cerut pentru utilizarea serviciilor) [exemple naţionale] (opţional)

Interacţiunea cu autorităţi publice

IRGOVOP

Motivele nesolicitării vreunui document oficial sau ale netransmiterii vreunei cereri prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii a unei autorităţi publice sau a unui serviciu public în ultimele 12 luni - solicitarea sau transmiterea au fost efectuate de o altă persoană în numele respondentului (de exemplu, un consultant, un consilier, o rudă)

Interacţiunea cu autorităţi publice

IRGOVNAP (opţional)

Motivele nesolicitării vreunui document oficial sau ale netransmiterii vreunei cereri prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii a unei autorităţi publice sau a unui serviciu public în ultimele 12 luni - nu a fost disponibil niciun astfel de serviciu online (opţional)

Interacţiunea cu autorităţi publice

IRGOVOTH

Motivele nesolicitării vreunui document oficial sau ale netransmiterii vreunei cereri prin intermediul unui site web sau al unei aplicaţii a unei autorităţi publice sau a unui serviciu public în ultimele 12 luni - alt motiv

Interacţiunea cu autorităţi publice

IGOVANYS

Respondentul a interacţionat cu autorităţile publice

Interacţiunea cu autorităţi publice

IIGOVDU

Probleme întâmpinate la utilizarea unui site web sau a unei aplicaţii ale autorităţilor publice sau ale serviciilor publice în ultimele 12 luni - site-ul web sau aplicaţia au fost dificil de utilizat (de exemplu, nu erau simplu de utilizat, formularea textelor nu era clară, procedura de urmat nu era bine explicată)

Interacţiunea cu autorităţi publice

IIGOVTP

Probleme întâmpinate la utilizarea unui site web sau a unei aplicaţii a autorităţilor publice sau a serviciilor publice în ultimele 12 luni - s-au întâmpinat probleme tehnice la momentul utilizării site-ului web sau a aplicaţiei (de exemplu, încărcarea fost prea lentă, site-ul web s-a blocat la momentul încărcării)

Interacţiunea cu autorităţi publice

IIGOVEID (opţional)

Probleme întâmpinate la utilizarea unui site web sau a unei aplicaţii a autorităţilor publice sau a serviciilor publice în ultimele 12 luni - s-au întâmpinat probleme la utilizarea semnăturii electronice sau a identificării electronice (eID) (opţional)

Interacţiunea cu autorităţi publice

IIGOVPAY (opţional)

Probleme întâmpinate la utilizarea unui site web sau a unei aplicaţii a autorităţilor publice sau a serviciilor publice în ultimele 12 luni - respondentul nu a fost în măsură să plătească prin intermediul site-ului web sau al aplicaţiei (de exemplu, din cauza lipsei accesului la metodele de plată necesare) (opţional)

Interacţiunea cu autorităţi publice

IIGOVMOB

Probleme întâmpinate la utilizarea unui site web sau a unei aplicaţii a autorităţilor publice sau a serviciilor publice în ultimele 12 luni - respondentul nu a fost în măsură să acceseze serviciul prin telefonul inteligent sau prin tabletă (de exemplu, versiunea telefonului inteligent sau a tabletei era incompatibilă sau indisponibilitatea unor aplicaţii)

Interacţiunea cu autorităţi publice

IIGOVOTH

Probleme întâmpinate la utilizarea unui site web sau a unei aplicaţii a autorităţilor publice sau a serviciilor publice în ultimele 12 luni - altă problemă

Interacţiunea cu autorităţi publice

IIGOVX

Respondentul nu a întâmpinat nicio problemă la momentul utilizării unui site web sau a unei aplicaţii a autorităţilor publice sau a serviciilor publice în ultimele 12 luni

Comerţ electronic

IBUY

Cea mai recentă achiziţie sau comandă de mărfuri sau servicii prin intermediul internetului în scop personal

Competenţe digitale

CXFER1

Activităţi desfăşurate în ultimele 3 luni în scopuri educaţionale, profesionale sau private care implică copierea sau transferul de fişiere (cum ar fi documente, date, imagini, materiale video) între dosare, dispozitive (de exemplu, prin e-mail, mesagerie instantanee, USB, cablu) sau pe cloud

Competenţe digitale

CINSAPP1

Activităţi desfăşurate în ultimele 3 luni în scopuri educaţionale, profesionale sau private, care implică descărcarea sau instalarea de programe sau aplicaţii

Competenţe digitale

CCONF1

Activităţi desfăşurate în ultimele 3 luni în scopuri educaţionale, profesionale sau private, care implică modificarea setărilor unui software, ale unei aplicaţii sau ale unui dispozitiv (cum ar fi schimbarea limbii, a culorii, a contrastului, a dimensiunii textului, ajustarea barelor de instrumente/a meniului)

Competenţe digitale

CWRD1

Activităţi legate de software desfăşurate în ultimele 3 luni în scopuri educaţionale, profesionale sau private, care implică utilizarea de software de procesare de text

Competenţe digitale

CPRES2

Activităţi legate de software desfăşurate în ultimele 3 luni în scopuri educaţionale, profesionale sau private, implicând crearea de fişiere (cum ar fi documente, imagini, materiale video) care încorporează mai multe elemente, cum ar fi text, imagine, tabel, diagramă, animaţie sau sunet

Competenţe digitale

CXLS1

Activităţi legate de software desfăşurate în ultimele 3 luni în scopuri educaţionale, profesionale sau private, care implică utilizarea unui software de calcul tabelar

Competenţe digitale

CXLSADV1

Activităţi legate de software desfăşurate în ultimele 3 luni în scopuri educaţionale, profesionale sau private, care implică utilizarea unor funcţii avansate ale unui software de calcul tabelar (funcţii, formule, macro-uri şi alte funcţii de dezvoltator) pentru a organiza, a analiza, a structura sau a modifica date

Competenţe digitale

CEPVA1

Activităţi legate de software desfăşurate în ultimele 3 luni în scopuri educaţionale, profesionale sau private, care implică editarea de fotografii, materiale video sau fişiere audio

Competenţe digitale

CPRG2

Activităţi legate de software desfăşurate în ultimele 3 luni în scopuri educaţionale, profesionale sau private, care implică scrierea unor coduri într-un limbaj de programare

Competenţe digitale

UDI

Informaţii sau conţinut (cum ar fi materiale video, imagini) văzute pe internet, de exemplu pe site-uri de ştiri sau pe platforme de comunicare socială sau generate de IA, considerate false sau îndoielnice de către respondent în ultimele 3 luni

Competenţe digitale

TIC

Veridicitatea informaţiilor sau a conţinuturilor găsite pe internet, verificată de către respondent în ultimele 3 luni

Competenţe digitale

TICCSFOI

Veridicitatea informaţiilor sau a conţinuturilor găsite pe internet, verificată de către respondent prin verificarea surselor sau prin găsirea altor informaţii pe internet (cum ar fi alte site-uri de ştiri)

Competenţe digitale

TICIDIS

Veridicitatea informaţiilor sau a conţinuturilor găsite pe internet, verificată de către respondent prin urmărirea unor discuţii sau prin participarea la discuţii pe internet cu privire la informaţiile respective

Competenţe digitale

TICNIDIS

Veridicitatea informaţiilor sau a conţinuturilor găsite pe internet, verificată de către respondent prin discutarea informaţiilor offline cu alte persoane sau prin utilizarea unor surse care nu se află pe internet

Competenţe digitale

TICXND

Veridicitatea informaţiilor sau a conţinuturilor găsite pe internet nu a fost verificată, deoarece respondentul ştia deja că informaţiile, conţinuturile sau sursa nu erau fiabile

Competenţe digitale

TICXSKL

Veridicitatea informaţiilor sau a conţinuturilor găsite pe internet nu a fost verificată, deoarece respondentul nu avea competenţe sau cunoştinţe pentru a efectua această verificare

Competenţe digitale

TICXOTH

Veridicitatea informaţiilor sau a conţinuturilor găsite pe internet nu a fost verificată din alte motive

Securitate, confidenţialitate, încredere

MAPS_RPS

Efectuarea următoarelor acţiuni pe internet, în ultimele 3 luni, pentru a gestiona accesul la propriile date cu caracter personal (cum ar fi numele, data naşterii, numărul cărţii de identitate, datele de contact, numărul cărţii de credit, fotografii, localizarea geografică): citirea declaraţiilor privind politica de confidenţialitate înainte de furnizarea datelor cu caracter personal

Securitate, confidenţialitate, încredere

MAPS_RRGL

Efectuarea următoarelor acţiuni pe internet, în ultimele 3 luni, pentru a gestiona accesul la propriile date cu caracter personal (cum ar fi numele, data naşterii, numărul cărţii de identitate, datele de contact, numărul cărţii de credit, fotografii, localizarea geografică): restricţionarea sau refuzul accesului la propria localizare geografică

Securitate, confidenţialitate, încredere

MAPS_LAP

Efectuarea următoarelor acţiuni pe internet, în ultimele 3 luni, pentru a gestiona accesul la propriile date cu caracter personal (cum ar fi numele, data naşterii, numărul cărţii de identitate, datele de contact, numărul cărţii de credit, fotografii, localizarea geografică): limitarea accesului la profil sau la conţinut pe site-urile de socializare în reţea sau de stocare online partajată

Securitate, confidenţialitate, încredere

MAPS_RAAD

Efectuarea următoarelor acţiuni pe internet, în ultimele 3 luni, pentru a gestiona accesul la propriile date cu caracter personal (cum ar fi numele, data naşterii, numărul cărţii de identitate, datele de contact, numărul cărţii de credit, fotografii, localizarea geografică): refuzul de a permite utilizarea datelor cu caracter personal în scopuri publicitare

Securitate, confidenţialitate, încredere

MAPS_CWSC

Efectuarea următoarelor acţiuni pe internet, în ultimele 3 luni, pentru a gestiona accesul la propriile date cu caracter personal (cum ar fi numele, data naşterii, numărul cărţii de identitate, datele de contact, numărul cărţii de credit, fotografii, localizarea geografică): verificarea securităţii site-ului web pe care respondentul a furnizat date personale (de exemplu, site-uri https, logouri sau certificate de siguranţă)

Securitate, confidenţialitate, încredere

MAPS_APD

Efectuarea următoarelor acţiuni pe internet, în ultimele 3 luni, pentru a gestiona accesul la propriile date cu caracter personal (cum ar fi numele, data naşterii, numărul cărţii de identitate, datele de contact, numărul cărţii de credit, fotografii, localizarea geografică): solicitarea adresată administratorilor sau furnizorilor de site-uri web sau de motoare de căutare de a accesa datele pe care le deţin cu privire la respondent pentru a le actualiza sau a le şterge

Securitate, confidenţialitate, încredere

PCOOK1

Modificarea setărilor din propriul browser de internet pentru a preveni sau pentru a limita cookie-urile pe oricare dintre dispozitivele respondentului

Securitate, confidenţialitate, încredere

CCOOK (opţional)

Temeri cu privire la înregistrarea activităţilor online ale respondentului pentru a-i adresa acestuia reclame personalizate (opţional)

Securitate, confidenţialitate, încredere

USLCOOK

Utilizarea unui software care limitează capacitatea de a urmări activităţile pe internet ale respondentului pe oricare dintre dispozitivele acestuia

Conexiune la internet de oriunde

IOT_DEM2

Utilizarea în scopuri personale a termostatelor (inteligente), a contoarelor de utilităţi, a luminilor, a unor dispozitive de extensie conectate la internet sau a altor sisteme conectate la internet pentru gestionarea energiei la domiciliul respondentului, în ultimele 3 luni

Conexiune la internet de oriunde

IOT_DSEC2

Utilizarea în scopuri personale a sistemelor de alarmă la domiciliu, a detectoarelor de fum, a camerelor de securitate, a sistemelor de blocare a uşilor conectate la internet sau a altor sisteme de siguranţă conectate la internet pentru locuinţa respondentului, în ultimele 3 luni

Conexiune la internet de oriunde

IOT_DHA2

Utilizarea în scopuri personale, în ultimele 3 luni, a aparatelor electrocasnice conectate la internet precum aspiratoare robot, frigidere, cuptoare, maşini de cafea, uneltele de grădinărit sau de irigare

Conexiune la internet de oriunde

IOT_DVA2

Utilizarea unui asistent virtual sub forma unui difuzor audio inteligent sau a unei aplicaţii, în scopuri personale, în ultimele 3 luni

Conexiune la internet de oriunde

IOT_DX2

Respondentul nu a utilizat în scopuri personale niciunul dintre dispozitivele conectate la internet pentru sisteme de gestionare a energiei, de siguranţă, aparatele electrocasnice sau asistenţii virtuali, în ultimele 3 luni

Conexiune la internet de oriunde

IOT_BDK2

Motivele neutilizării în scopuri personale a vreunuia dintre dispozitivele conectate la internet pentru sisteme de gestionare a energiei, de siguranţă, aparatele electrocasnice sau asistenţii virtuali în ultimele 3 luni - respondentul nu a ştiut că există astfel de dispozitive sau sisteme

Conexiune la internet de oriunde

IOT_BNN2

Motivele neutilizării în scopuri personale a vreunuia dintre dispozitivele conectate la internet pentru sisteme de gestionare a energiei, de siguranţă, aparatele electrocasnice sau asistenţii virtuali în ultimele 3 luni - respondentul nu a avut nevoie să utilizeze dispozitivele sau sistemele conectate respective

Conexiune la internet de oriunde

IOT_BCST2

Motivele neutilizării în scopuri personale a vreunuia dintre dispozitivele conectate la internet pentru sisteme de gestionare a energiei, de siguranţă, aparatele electrocasnice sau asistenţii virtuali în ultimele 3 luni - costul prea ridicat

Conexiune la internet de oriunde

IOT_BLC2

Motivele neutilizării în scopuri personale a vreunuia dintre dispozitivele conectate la internet pentru sisteme de gestionare a energiei, de siguranţă, aparatele electrocasnice sau asistenţii virtuali în ultimele 3 luni - incompatibilitatea cu alte dispozitive sau sisteme

Conexiune la internet de oriunde

IOT_BLSK2

Motivele neutilizării în scopuri personale a vreunuia dintre dispozitivele conectate la internet pentru sisteme de gestionare a energiei, de siguranţă, aparatele electrocasnice sau asistenţii virtuali în ultimele 3 luni - lipsa competenţelor necesare pentru utilizarea dispozitivelor sau sistemelor respective

Conexiune la internet de oriunde

IOT_BCPP2

Motivele neutilizării în scopuri personale a vreunuia dintre dispozitivele conectate la internet pentru sisteme de gestionare a energiei, de siguranţă, aparatele electrocasnice sau asistenţii virtuali în ultimele 3 luni - temerile respondentului privind confidenţialitatea şi protecţia datelor cu caracter personal referitoare la dispozitivele sau sistemele respective

Conexiune la internet de oriunde

IOT_BCSC2

Motivele neutilizării în scopuri personale a vreunuia dintre dispozitivele conectate la internet pentru sisteme de gestionare a energiei, de siguranţă, aparatele electrocasnice sau asistenţii virtuali în ultimele 3 luni - temerile respondentului privind securitatea (de exemplu, teama că dispozitivul sau sistemul va fi atacat de hackeri)

Conexiune la internet de oriunde

IOT_BCSH2

Motivele neutilizării în scopuri personale a vreunuia dintre dispozitivele conectate la internet pentru sisteme de gestionare a energiei, de siguranţă, aparatele electrocasnice sau asistenţii virtuali în ultimele 3 luni - temerile respondentului privind siguranţa sau sănătatea (de exemplu, teama că utilizarea dispozitivului sau sistemului ar putea provoca un accident sau ar putea cauza vătămări sau probleme de sănătate)

Conexiune la internet de oriunde

IOT_BOTH2

Motivele neutilizării în scopuri personale a vreunuia dintre dispozitivele conectate la internet pentru sisteme de gestionare a energiei, de siguranţă, aparatele electrocasnice sau asistenţii virtuali în ultimele 3 luni - alte motive

Conexiune la internet de oriunde

IOT_IUTV2

Utilizarea internetului pe un televizor conectat la internet din locuinţa respondentului, în scopuri personale, în ultimele 3 luni

Conexiune la internet de oriunde

IOT_IUGC2

Utilizarea internetului pe o consolă de jocuri conectată la internet din locuinţa respondentului, în scopuri personale, în ultimele 3 luni

Conexiune la internet de oriunde

IOT_IUHA2

Utilizarea internetului pe un sistem audio la domiciliu sau pe un difuzor audio inteligent conectat la internet în locuinţa respondentului, în scopuri personale, în ultimele 3 luni

Conexiune la internet de oriunde

IOT_DCS2

Utilizarea în scopuri personale a ceasurilor inteligente conectate la internet, benzilor de fitness, ochelarilor sau căştilor conectate la internet, sistemelor de urmărire din motive de siguranţă, accesoriilor conectate la internet, hainelor sau încălţămintei conectate la internet, în ultimele 3 luni

Conexiune la internet de oriunde

IOT_DHE2

Utilizarea în scopuri personale a dispozitivelor conectate la internet pentru monitorizarea tensiunii arteriale, a glicemiei, a greutăţii corporale (precum cântare inteligente) sau a altor dispozitive pentru sănătate şi asistenţă medicală conectate la internet, în ultimele 3 luni

Conexiune la internet de oriunde

IOT_DTOY2

Utilizarea în scopuri personale a jucăriilor conectate la internet (inclusiv pentru copii sau adulţi), cum ar fi jucăriile robotice, dronele sau păpuşile robot, în ultimele 3 luni

Conexiune la internet de oriunde

IOT_DCAR2

Utilizarea în scopuri personale a unei maşini care are o conexiune internet fără fir integrată, în ultimele 3 luni

Conexiune la internet de oriunde

IOT_USE2

Utilizarea internetului obiectelor în ultimele 3 luni

Conexiune la internet de oriunde

IOT_PSEC2

Probleme întâmpinate în legătură cu dispozitivele sau sistemele interconectate menţionate - probleme de securitate sau de confidenţialitate (de exemplu, dispozitivul sau sistemul a fost atacat de hackeri, dispozitivele sau sistemele respective au generat probleme legate de protecţia informaţiilor referitoare la respondent şi familia acestuia/acesteia), în ultimele 3 luni

Conexiune la internet de oriunde

IOT_PSHE2

Probleme întâmpinate în legătură cu dispozitivele sau sistemele conectate la internet menţionate - probleme de siguranţă sau de sănătate (de exemplu, utilizarea dispozitivului sau sistemului a provocat un accident sau a cauzat vătămări sau probleme de sănătate), în ultimele 3 luni

Conexiune la internet de oriunde

IOT_PDU2

Probleme întâmpinate în legătură cu dispozitivele sau sistemele interconectate menţionate - dificultăţi în utilizarea dispozitivului (cum ar fi instalarea, conectarea, cuplarea dispozitivelor) în ultimele 3 luni

Conexiune la internet de oriunde

IOT_POTH2

Probleme întâmpinate în legătură cu dispozitivele sau sistemele interconectate menţionate - alte probleme (cum ar fi probleme de conectare, probleme de asistenţă) în ultimele 3 luni

Conexiune la internet de oriunde

IOT_PX2

Respondentul nu a întâmpinat nicio problemă cu dispozitivele sau sistemele conectate la internet menţionate, în ultimele 3 luni

Efectele utilizării

ECO_DMOB

Ce a făcut respondentul cu telefonul său mobil sau telefonul său inteligent pe care l-a înlocuit sau pe care nu îl mai utilizează (cu excepţia dispozitivelor furnizate de angajatori)

Efectele utilizării

ECO_DLT

Ce a făcut respondentul cu laptopul sau tableta pe care le-a înlocuit sau pe care nu le mai utilizează (cu excepţia dispozitivelor furnizate de angajatori)

Efectele utilizării

ECO_DPC

Ce a făcut respondentul cu calculatorul tip desktop pe care l-a înlocuit sau pe care nu îl mai utilizează (cu excepţia dispozitivelor furnizate de angajatori)

Efectele utilizării

ECO_PP (opţional)

Caracteristici considerate importante de către respondent atunci când acesta/aceasta a achiziţionat ultima oară un telefon mobil sau un telefon inteligent, o tabletă, un laptop sau un calculator tip desktop - preţul (opţional)

Efectele utilizării

ECO_BDS (opţional)

Caracteristici considerate importante de către respondent atunci când acesta/aceasta a achiziţionat ultima oară un telefon mobil sau un telefon inteligent, o tabletă, un laptop sau un calculator tip desktop - marca, modelul sau dimensiunea (opţional)

Efectele utilizării

ECO_PHD (opţional)

Caracteristici considerate importante de către respondent atunci când acesta/aceasta a achiziţionat ultima oară un telefon mobil sau un telefon inteligent, o tabletă, un laptop sau un calculator tip desktop - caracteristicile hardware (de exemplu memorie, viteza procesorului, camera, placa grafică) (opţional)

Efectele utilizării

ECO_PECD (opţional)

Caracteristici considerate importante de către respondent atunci când acesta/aceasta a achiziţionat ultima oară un telefon mobil sau un telefon inteligent, o tabletă, un laptop sau un calculator tip desktop - proiectarea ecologică a dispozitivului (de exemplu, modelele durabile, care pot fi actualizate şi reparate şi care necesită mai puţine materiale); utilizarea pentru ambalaj a unor materiale care respectă mediul (opţional)

Efectele utilizării

ECO_PEG (opţional)

Caracteristici considerate importante de către respondent atunci când acesta/aceasta a achiziţionat ultima oară un telefon mobil sau un telefon inteligent, o tabletă, un laptop sau un calculator tip desktop - posibilitatea de a prelungi durata de funcţionare a dispozitivului prin achiziţionarea unei garanţii suplimentare (opţional)

Efectele utilizării

ECO_PEE (opţional)

Caracteristici considerate importante de către respondent atunci când acesta/aceasta a achiziţionat ultima oară un telefon mobil sau un telefon inteligent, o tabletă, un laptop sau un calculator tip desktop - eficienţa energetică a dispozitivului (opţional)

Efectele utilizării

ECO_PTBS (opţional)

Caracteristici considerate importante de către respondent atunci când acesta/aceasta a achiziţionat ultima oară un telefon mobil sau un telefon inteligent, o tabletă, un laptop sau un calculator tip desktop - existenţa unui sistem de returnare oferit de fabricant sau de comerciant (şi anume, fabricantul sau comerciantul preia, în mod gratuit, dispozitivul uzat sau oferă reduceri de preţ clientului care doreşte să achiziţioneze un alt dispozitiv) (opţional)

Efectele utilizării

ECO_PX (opţional)

Caracteristici considerate importante de către respondent atunci când acesta/aceasta a achiziţionat ultima oară un telefon mobil sau un telefon inteligent, o tabletă, un laptop sau un calculator tip desktop - respondentul nu a avut în vedere niciuna dintre caracteristicile menţionate (opţional)

Efectele utilizării

ECO_PBX (opţional)

Caracteristici considerate importante de către respondent atunci când acesta/aceasta a achiziţionat ultima oară un telefon mobil sau un telefon inteligent, o tabletă, un laptop sau un calculator tip desktop - respondentul nu a achiziţionat niciodată vreunul dintre aceste dispozitive (opţional)

Publicat în Jurnalul Oficial seria L din data de 11 noiembrie 2025