Regulamentul 1416/11-iul-2025 de modificare a Regulamentului delegat (UE) 2023/2772 în ceea ce priveşte amânarea datei de aplicare a cerinţelor de prezentare de informaţii pentru anumite întreprinderi

Acte UE

Jurnalul Oficial seria L

În vigoare
Versiune de la: 10 Noiembrie 2025
Regulamentul 1416/11-iul-2025 de modificare a Regulamentului delegat (UE) 2023/2772 în ceea ce priveşte amânarea datei de aplicare a cerinţelor de prezentare de informaţii pentru anumite întreprinderi
Dată act: 11-iul-2025
Emitent: Comisia Europeana
(Text cu relevanţă pentru SEE)
COMISIA EUROPEANĂ,
având în vedere Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene,
având în vedere Directiva 2013/34/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 26 iunie 2013 privind situaţiile financiare anuale, situaţiile financiare consolidate şi rapoartele conexe ale anumitor tipuri de întreprinderi, de modificare a Directivei 2006/43/CE a Parlamentului European şi a Consiliului şi de abrogare a Directivelor 78/660/CEE şi 83/349/CEE ale Consiliului (1), în special articolul 29b alineatul (1) primul paragraf,
(1)JO L 182, 29.6.2013, p. 19, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2013/34/oj.
Întrucât:
(1)Directiva (UE) 2022/2464 a Parlamentului European şi a Consiliului (2) a modificat Directiva 2013/34/UE pentru a introduce în directiva respectivă anumite cerinţe suplimentare de raportare privind durabilitatea.
(2)Directiva (UE) 2022/2464 a Parlamentului European şi a Consiliului din 14 decembrie 2022 de modificare a Regulamentului (UE) nr. 537/2014, a Directivei 2004/109/CE, a Directivei 2006/43/CE şi a Directivei 2013/34/UE în ceea ce priveşte raportarea privind durabilitatea de către întreprinderi (JO L 322, 16.12.2022, p. 15, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2022/2464/oj).
(2)Apendicele C la ESRS 1 din anexa I la Regulamentul delegat (UE) 2023/2772 al Comisiei (3) permite anumitor întreprinderi să omită din raportarea lor anumite informaţii privind durabilitatea pentru primul an sau pentru primii ani de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea.
(3)Regulamentul delegat (UE) 2023/2772 al Comisiei din 31 iulie 2023 de completare a Directivei 2013/34/UE a Parlamentului European şi a Consiliului în ceea ce priveşte standardele de raportare privind durabilitatea (JO L, 2023/2772, 22.12.2023, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_del/2023/2772/oj).
(3)La 26 februarie 2025, Comisia a adoptat Propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului de modificare a Directivelor 2006/43/CE, 2013/34/UE, (UE) 2022/2464 şi (UE) 2024/1760 în ceea ce priveşte anumite cerinţe de raportare privind durabilitatea de către întreprinderi şi de diligenţă necesară (4) ("pachetul omnibus de simplificare"), care propune, printre altele, o serie de modificări ale cerinţelor de raportare privind durabilitatea introduse prin Directiva (UE) 2022/2464. În special, Comisia propune reducerea numărului de întreprinderi care fac obiectul acestor cerinţe de raportare privind durabilitatea. Potrivit propunerii Comisiei, numai întreprinderile mari cu peste 1 000 de angajaţi ar continua să facă obiectul cerinţei de raportare a informaţiilor privind durabilitatea. Ca parte a pachetului omnibus de simplificare, Comisia a propus, de asemenea, modificarea articolului 5 din Directiva (UE) 2022/2464 pentru a amâna datele de la care statele membre trebuie să aplice cerinţele de raportare pentru întreprinderile care ar trebui să efectueze raportările corespunzătoare pentru prima dată pentru exerciţiile financiare 2025 şi 2026 ("propunerea de mecanism suspensiv"). Parlamentul European şi Consiliul au adoptat această propunere de mecanism suspensiv fără modificări substanţiale, sub forma Directivei (UE) 2025/794 a Parlamentului European şi a Consiliului, care a intrat în vigoare la 17 aprilie 2025 (5). Cu toate acestea, pentru a nu aduce atingere rezultatului procedurii legislative cu privire la propunerea Comisiei de modificare a cerinţelor de raportare privind durabilitatea şi, în special, a dispoziţiilor care stabilesc întreprinderile care vor face obiectul cerinţelor de raportare în viitor, Directiva (UE) 2025/794 nu a amânat datele de la care statele membre trebuie să aplice cerinţele de raportare pentru întreprinderile care trebuie să raporteze pentru prima dată în ceea ce priveşte exerciţiul financiar 2024.
(4)Propunere de directivă a Parlamentului European şi a Consiliului de modificare a Directivelor 2006/43/CE, 2013/34/UE, (UE) 2022/2464 şi (UE) 2024/1760 în ceea ce priveşte anumite cerinţe de raportare şi de diligenţă necesară în materie de durabilitate a întreprinderilor [COM(2025) 81 final].
(5)Directiva (UE) 2025/794 a Parlamentului European şi a Consiliului din 14 aprilie 2025 de modificare a Directivelor (UE) 2022/2464 şi (UE) 2024/1760 în ceea ce priveşte datele de la care statele membre trebuie să aplice anumite cerinţe de raportare şi de diligenţă necesară în materie de durabilitate a întreprinderilor (JO L, 2025/794, 16.4.2025, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2025/794/oj).
(4)În conformitate cu calendarul existent din apendicele C la ESRS 1 din anexa I la Regulamentul delegat (UE) 2023/2772, întreprinderile care trebuie să raporteze deja informaţii privind durabilitatea pentru exerciţiul financiar 2024 vor face obiectul introducerii treptate a diferitelor cerinţe de raportare pentru exerciţiile financiare 2025 şi 2026. În plus, întreprinderile cu peste 750 de angajaţi nu vor beneficia de aceleaşi dispoziţii de introducere treptată ca alte întreprinderi care fac obiectul cerinţelor de raportare privind durabilitatea. Nu ar fi rezonabil să se solicite întreprinderilor să respecte cerinţe de raportare suplimentare atunci când Comisia a prezentat o propunere pentru a se asigura că întreprinderile respective nu vor trebui să raporteze ulterior nicio informaţie. În plus, ar fi contrar obiectivului de reducere a sarcinii din pachetul omnibus de simplificare să se împiedice întreprinderile cu peste 750 de angajaţi să beneficieze de aceleaşi dispoziţii de introducere treptată ca alte întreprinderi care fac obiectul cerinţelor de raportare privind durabilitatea, în special pentru acele cerinţe de raportare privind durabilitatea care sunt cele mai dificile pentru întreprinderi, şi anume standardele tematice ESRS E4 (Biodiversitatea şi ecosistemele), ESRS S2 (Lucrătorii din lanţul valoric), ESRS S3 (Comunităţile afectate) şi ESRS S4 (Consumatorii şi utilizatorii finali) care sunt prevăzute în anexa I la Regulamentul delegat (UE) 2023/2772.
(5)În temeiul ESRS 2 punctul 17 din anexa I la Regulamentul delegat (UE) 2023/2772, o întreprindere sau un grup cu până la 750 de angajaţi care utilizează derogările temporare în conformitate cu apendicele C la ESRS 1 pentru un standard tematic complet trebuie totuşi să raporteze anumite informaţii sintetizate cu privire la tema respectivă în cazul în care întreprinderea sau grupul respectiv a concluzionat că tema respectivă în cauză este semnificativă. În cazul în care derogările temporare prevăzute în apendicele C la ESRS 1 pentru un standard tematic complet ar trebui să fie aplicabile şi întreprinderilor cu peste 750 de angajaţi, ar fi necesar - din motive de coerenţă - să se solicite aplicarea ESRS 2 punctul 17 de către orice întreprindere care utilizează derogările temporare în conformitate cu apendicele C la ESRS, inclusiv de către întreprinderile sau grupurile cu peste 750 de angajaţi care trebuie să efectueze raportările corespunzătoare începând cu exerciţiul financiar 2024.
(6)Prin urmare, este necesar să se adapteze calendarul de introducere treptată prevăzut la apendicele C la ESRS 1 din anexa I la Regulamentul delegat (UE) 2023/2772 şi să se modifice în consecinţă punctul 17 din ESRS 2 din regulamentul delegat respectiv.
(7)Pentru a le permite întreprinderilor în cauză să beneficieze de această adaptare cât mai curând posibil, prezentul regulament trebuie să intre în vigoare în a treia zi de la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
(8)La 30 aprilie 2025, Comisia a consultat statele membre cu privire la prezentul proiect de act delegat în cadrul unei reuniuni comune a Grupului de experţi ai statelor membre privind finanţarea durabilă şi a Comitetului de reglementare contabilă, în conformitate cu cerinţele de la articolul 49 alineatul (3b) al treilea paragraf din Directiva 2013/34/UE,
ADOPTĂ PREZENTUL REGULAMENT:
-****-
Art. 1: Modificări aduse Regulamentului delegat (UE) 2023/2772
- Anexa I la Regulamentul delegat (UE) 2023/2772 se modifică în conformitate cu anexa la prezentul regulament.
Art. 2: Intrare în vigoare şi aplicare
Prezentul regulament intră în vigoare în a treia zi de la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Se aplică pentru exerciţiile financiare care încep la 1 ianuarie 2025 sau după această dată.
Prezentul regulament este obligatoriu în toate elementele sale şi se aplică direct în toate statele membre.
-****-
Adoptat la Bruxelles, 11 iulie 2025.

Pentru Comisie

Preşedinta

Ursula VON DER LEYEN

ANEXĂ:
- Anexa I la Regulamentul delegat (UE) 2023/2772 se modifică după cum urmează:
1.în ESRS 1, apendicele C, "Lista cerinţelor de prezentare de informaţii care sunt introduse treptat" se înlocuieşte cu următorul text:
"Apendicele C - Lista cerinţelor de prezentare de informaţii care sunt introduse treptat
Prezentul apendice face parte integrantă din ESRS 1 şi are aceeaşi autoritate precum celelalte părţi ale standardului.

ESRS

Cerinţa de prezentare de informaţii

Denumirea completă a cerinţei de prezentare de informaţii

Introducere treptată sau data intrării în vigoare (inclusiv primul an)

ESRS 2

SBM-1

Strategia, modelul de afaceri şi lanţul valoric

Întreprinderea raportează informaţiile prevăzute de ESRS 2 SBM-1 la punctul 40 litera (b) (defalcarea veniturilor totale pe sectoare semnificative ale ESRS) şi la punctul 40 litera (c) (lista sectoarelor semnificative suplimentare din ESRS) începând de la data aplicării specificată în actul delegat al Comisiei care urmează să fie adoptat în temeiul articolului 29b alineatul (1) al treilea paragraf punctul (ii) din Directiva (2013/34/UE).

ESRS 2

SBM-3

Impacturile, riscurile şi oportunităţile semnificative şi interacţiunea acestora cu strategia şi modelul de afaceri

Întreprinderea poate omite informaţiile prevăzute de ESRS 2 SBM-3 punctul 48 litera (e) (efectele financiare anticipate) în primul an de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea. Prin derogare de la prima teză, întreprinderile menţionate la articolul 5 alineatul (2) primul paragraf litera (a) şi al treilea paragraf litera (a) din Directiva (UE) 2022/2464 pot omite informaţiile prevăzute de ESRS 2 SBM-3 punctul 48 litera (e) (Efecte financiare anticipate) în primii trei ani de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea.

Întreprinderea poate respecta ESRS 2 SBM-3 punctul 48 litera (e), raportând numai informaţii calitative în primii trei ani de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea, dacă nu este posibil să elaboreze prezentări de informaţii cantitative.

ESRS E1

E1-6

Emisiile brute de GES de categoriile 1, 2, 3 şi emisiile totale de GES

Întreprinderile sau grupurile care nu depăşesc la data bilanţului numărul mediu de 750 de angajaţi în cursul exerciţiului financiar (pe bază consolidată, dacă este cazul) pot omite punctele de date privind emisiile de GES de categoria 3 şi emisiile totale de GES în primul an de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea. Prin derogare de la prima teză, întreprinderile menţionate la articolul 5 alineatul (2) primul paragraf litera (a) şi al treilea paragraf litera (a) din Directiva (UE) 2022/2464 care nu depăşesc la data bilanţului numărul mediu de 750 de angajaţi în cursul exerciţiului financiar (pe bază consolidată, dacă este cazul) pot omite punctele de date privind emisiile de GES de categoria 3 şi emisiile totale de GES în primii trei ani de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea.

ESRS E1

E1-9

Efectele financiare anticipate ale riscurilor fizice şi de tranziţie semnificative şi ale oportunităţilor potenţiale legate de climă

Întreprinderea poate omite informaţiile prevăzute de ESRS E1-9 în primul an de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea. Prin derogare de la prima teză, întreprinderile menţionate la articolul 5 alineatul (2) primul paragraf litera (a) şi al treilea paragraf litera (a) din Directiva (UE) 2022/2464 pot omite informaţiile prevăzute de ESRS E1-9 în primii trei ani de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea.

Întreprinderea poate respecta ESRS E1-9 raportând numai informaţii calitative în primii trei ani de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea, dacă nu este posibil să elaboreze prezentări de informaţii cantitative.

ESRS E2

E2-6

Efectele financiare anticipate ale riscurilor şi oportunităţilor legate de poluare

Întreprinderea poate omite informaţiile prevăzute de ESRS E2-6 în primul an de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea. Prin derogare de la prima teză, întreprinderile menţionate la articolul 5 alineatul (2) primul paragraf litera (a) şi al treilea paragraf litera (a) din Directiva (UE) 2022/2464 pot omite informaţiile prevăzute de ESRS E2-6 în primii trei ani de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea.

Cu excepţia informaţiilor prevăzute la punctul 40 litera (b) cu privire la cheltuielile de funcţionare şi de capital efectuate în perioada de raportare în legătură cu incidentele majore şi depozitele, întreprinderea poate respecta ESRS E2-6 raportând numai informaţii calitative în primii trei ani de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea.

ESRS E3

E3-5

Efectele financiare anticipate ale riscurilor şi oportunităţilor legate de resursele de apă şi de cele marine

Întreprinderea poate omite informaţiile prevăzute de ESRS E3-5 în primul an de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea. Prin derogare de la prima teză, întreprinderile menţionate la articolul 5 alineatul (2) primul paragraf litera (a) şi al treilea paragraf litera (a) din Directiva (UE) 2022/2464 pot omite informaţiile prevăzute de ESRS E3-5 în primii trei ani de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea.

Întreprinderea poate respecta ESRS E3-5 raportând numai informaţii calitative în primii trei ani de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea.

ESRS E4

Toate cerinţele de prezentare de informaţii

Toate cerinţele de prezentare de informaţii

Întreprinderile sau grupurile care nu depăşesc la data bilanţului numărul mediu de 750 de angajaţi în cursul exerciţiului financiar (pe bază consolidată, dacă este cazul) pot omite informaţiile specificate în cerinţele de prezentare de informaţii din ESRS E4 în primii doi ani de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea. Prin derogare de la prima teză, întreprinderile menţionate la articolul 5 alineatul (2) primul paragraf litera (a) şi al treilea paragraf litera (a) din Directiva (UE) 2022/2464 pot omite informaţiile precizate în cerinţele de prezentare de informaţii prevăzute în ESRS E4 în primii trei ani de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea.

ESRS E4

E4-6

Efectele financiare anticipate ale riscurilor şi oportunităţilor legate de biodiversitate şi ecosisteme

Întreprinderea poate omite informaţiile prevăzute de ESRS E4-6 în primul an de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea.

Întreprinderea poate respecta ESRS E4-6 raportând numai informaţii calitative în primii trei ani de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea.

ESRS E5

E5-6

Efectele financiare anticipate ale riscurilor şi oportunităţilor legate de utilizarea resurselor şi de economia circulară

Întreprinderea poate omite informaţiile prevăzute de ESRS E5-6 în primul an de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea. Prin derogare de la prima teză, întreprinderile menţionate la articolul 5 alineatul (2) primul paragraf litera (a) şi al treilea paragraf litera (a) din Directiva (UE) 2022/2464 pot omite informaţiile prevăzute de ESRS E5-6 în primii trei ani de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea.

Întreprinderea poate respecta ESRS E5-6 raportând numai informaţii calitative în primii trei ani de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea.

ESRS S1

Toate cerinţele de prezentare de informaţii

Toate cerinţele de prezentare de informaţii

Întreprinderile sau grupurile care nu depăşesc la data bilanţului numărul mediu de 750 de angajaţi în cursul exerciţiului financiar (pe bază consolidată, dacă este cazul) pot omite informaţiile specificate în cerinţele de prezentare de informaţii din ESRS S1 în primul an de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea. Prin derogare de la prima teză, întreprinderile menţionate la articolul 5 alineatul (2) primul paragraf litera (a) şi al treilea paragraf litera (a) din Directiva (UE) 2022/2464 care nu depăşesc la data bilanţului numărul mediu de 750 de angajaţi în cursul exerciţiului financiar (pe bază consolidată, dacă este cazul) pot omite informaţiile precizate în cerinţele de prezentare de informaţii din ESRS S1 în primii trei ani de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea.

ESRS S1

S1-7

Caracteristicile lucrătorilor care nu sunt salariaţi din cadrul forţei de muncă proprii a întreprinderii

Întreprinderea poate omite raportarea tuturor punctelor de date din prezenta cerinţă de prezentare de informaţii în primul an de elaborare a declaraţiei sale privind durabilitatea. Prin derogare de la prima teză, întreprinderile menţionate la articolul 5 alineatul (2) primul paragraf litera (a) şi al treilea paragraf litera (a) din Directiva (UE) 2022/2464 pot omite raportarea pentru toate punctele de date din această cerinţă de prezentare de informaţii în primii trei ani de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea.

ESRS S1

S1-8

Acoperirea negocierilor colective şi dialogul social

Întreprinderea poate omite această cerinţă de prezentare de informaţii în ceea ce priveşte angajaţii săi din ţări din afara SEE în primul an de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea. Prin derogare de la prima teză, întreprinderile menţionate la articolul 5 alineatul (2) primul paragraf litera (a) şi al treilea paragraf litera (a) din Directiva (UE) 2022/2464 pot omite această cerinţă de prezentare de informaţii în ceea ce priveşte angajaţii lor din ţări din afara SEE în primii trei ani de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea.

ESRS S1

S1-11

Protecţia socială

Întreprinderea poate omite informaţiile prevăzute de ESRS S1-11 în primul an de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea. Prin derogare de la prima teză, întreprinderile menţionate la articolul 5 alineatul (2) primul paragraf litera (a) şi al treilea paragraf litera (a) din Directiva (UE) 2022/2464 pot omite informaţiile prevăzute de ESRS S1-11 în primii trei ani de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea.

ESRS S1

S1-12

Persoane cu dizabilităţi

Întreprinderea poate omite informaţiile prevăzute de ESRS S1-12 în primul an de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea. Prin derogare de la prima teză, întreprinderile menţionate la articolul 5 alineatul (2) primul paragraf litera (a) şi al treilea paragraf litera (a) din Directiva (UE) 2022/2464 pot omite informaţiile prevăzute de ESRS S1-12 în primii trei ani de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea.

ESRS S1

S1-13

Formare şi dezvoltarea competenţelor

Întreprinderea poate omite informaţiile prevăzute de ESRS S1-13 în primul an de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea. Prin derogare de la prima teză, întreprinderile menţionate la articolul 5 alineatul (2) primul paragraf litera (a) şi al treilea paragraf litera (a) din Directiva (UE) 2022/2464 pot omite informaţiile prevăzute de ESRS S1-13 în primii trei ani de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea.

ESRS S1

S1-14

Sănătatea şi siguranţa

Întreprinderea poate omite punctele de date privind cazurile de boli legate de muncă şi numărul de zile pierdute ca urmare a vătămărilor, a accidentelor, a deceselor şi a bolilor legate de muncă în primul an de elaborare a declaraţiei de sustenabilitate. Prin derogare de la prima teză, întreprinderile menţionate la articolul 5 alineatul (2) primul paragraf litera (a) şi al treilea paragraf litera (a) din Directiva (UE) 2022/2464 pot omite punctele de date privind cazurile de boli legate de muncă şi numărul de zile pierdute ca urmare a vătămărilor, a accidentelor, a deceselor şi a bolilor legate de muncă în primii trei ani de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea.

ESRS S1

S1-14

Sănătatea şi siguranţa

Întreprinderea poate omite raportarea cu privire la lucrătorii nesalariaţi în primul an de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea. Prin derogare de la prima teză, întreprinderile menţionate la articolul 5 alineatul (2) primul paragraf litera (a) şi al treilea paragraf litera (a) din Directiva (UE) 2022/2464 pot omite să raporteze cu privire la lucrătorii nesalariaţi în primii trei ani de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea.

ESRS S1

S1-15

Echilibru între viaţa profesională şi cea privată

Întreprinderea poate omite informaţiile prevăzute de ESRS S1-15 în primul an de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea. Prin derogare de la prima teză, întreprinderile menţionate la articolul 5 alineatul (2) primul paragraf litera (a) şi al treilea paragraf litera (a) din Directiva (UE) 2022/2464 pot omite informaţiile prevăzute de ESRS S1-15 în primii trei ani de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea.

ESRS S2

Toate cerinţele de prezentare de informaţii

Toate cerinţele de prezentare de informaţii

Întreprinderile sau grupurile care nu depăşesc la data bilanţului numărul mediu de 750 de angajaţi în cursul exerciţiului financiar (pe bază consolidată, dacă este cazul) pot omite informaţiile specificate în cerinţele de prezentare de informaţii din ESRS S2 în primii doi ani de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea. Prin derogare de la prima teză, întreprinderile menţionate la articolul 5 alineatul (2) primul paragraf litera (a) şi al treilea paragraf litera (a) din Directiva (UE) 2022/2464 pot omite informaţiile precizate în cerinţele de prezentare de informaţii din ESRS S2 în primii trei ani de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea.

ESRS S3

Toate cerinţele de prezentare de informaţii

Toate cerinţele de prezentare de informaţii

Întreprinderile sau grupurile care nu depăşesc la data bilanţului numărul mediu de 750 de angajaţi în cursul exerciţiului financiar (pe bază consolidată, dacă este cazul) pot omite informaţiile specificate în cerinţele de prezentare de informaţii din ESRS S3 în primii doi ani de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea. Prin derogare de la prima teză, întreprinderile menţionate la articolul 5 alineatul (2) primul paragraf litera (a) şi al treilea paragraf litera (a) din Directiva (UE) 2022/2464 pot omite informaţiile precizate în cerinţele de prezentare de informaţii din ESRS S3 în primii trei ani de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea.

ESRS S4

Toate cerinţele de prezentare de informaţii

Toate cerinţele de prezentare de informaţii

Întreprinderile sau grupurile care nu depăşesc la data bilanţului numărul mediu de 750 de angajaţi în cursul exerciţiului financiar (pe bază consolidată, dacă este cazul) pot omite informaţiile specificate în cerinţele de prezentare de informaţii din ESRS S4 în primii doi ani de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea. Prin derogare de la prima teză, întreprinderile menţionate la articolul 5 alineatul (2) primul paragraf litera (a) şi al treilea paragraf litera (a) din Directiva (UE) 2022/2464 pot omite informaţiile precizate în cerinţele de prezentare de informaţii din ESRS S4 în primii trei ani de elaborare a declaraţiei privind durabilitatea.

"
2.În ESRS 2 secţiunea 17, partea introductivă se înlocuieşte cu următorul text:
"În cazul în care o întreprindere sau un grup omite informaţiile necesare conform ESRS E4, ESRS S1, ESRS S2, ESRS S3 sau ESRS S4 în conformitate cu rândurile din apendicele C la ESRS 1 care indică «Toate cerinţele de prezentare de informaţii» din coloana «Denumirea completă a cerinţei de prezentare de informaţii», întreprinderea sau grupul indică totuşi dacă temele de durabilitate vizate de ESRS E4, ESRS S1, ESRS S2, ESRS S3 şi, respectiv, ESRS S4 au fost evaluate ca fiind semnificative ca urmare a evaluării semnificaţiei de către întreprindere. În plus, în cazul în care una sau mai multe dintre aceste teme au fost evaluate ca fiind semnificative, pentru fiecare temă semnificativă întreprinderea:".
Publicat în Jurnalul Oficial seria L din data de 10 noiembrie 2025