Art. 16. - Art. 16: Acţiuni în cazul imposibilităţii tehnice de a utiliza routerul - Regulamentul 13/19-dec-2024 privind colectarea şi transferul de informaţii prealabile referitoare la pasageri în scopul prevenirii, depistării, investigării şi urmăririi penale a infracţiunilor de terorism şi a infracţiunilor grave şi de modificare a Regulamentului (UE) 2019/818

Acte UE

Jurnalul Oficial seria L

În vigoare
Versiune de la: 17 Iunie 2025
Art. 16: Acţiuni în cazul imposibilităţii tehnice de a utiliza routerul
(1)În cazul în care este imposibil din punct de vedere tehnic să se utilizeze routerul pentru a transmite date API sau alte date din PNR din cauza unei disfuncţionalităţi a routerului, eu-LISA notifică imediat şi în mod automat transportorii aerieni şi UIP în legătură cu respectiva imposibilitate tehnică. În acest caz, eu-LISA ia imediat măsuri pentru a remedia imposibilitatea tehnică de a utiliza routerul şi notifică imediat transportatorii aerieni şi UIP odată remediată imposibilitatea respectivă.
În perioada dintre respectivele notificări, articolul 5 alineatul (1) nu se aplică, în măsura în care imposibilitatea tehnică împiedică transferul datelor API sau al altor date din PNR către router. Transportatorii aerieni stochează datele API şi alte date din PNR până la remedierea imposibilităţii tehnice. Imediat după remedierea imposibilităţii tehnice, transportatorii aerieni transferă datele către router în conformitate cu articolul 5 alineatul (1).
În cazul în care este imposibil din punct de vedere tehnic să se utilizeze routerul şi în cazuri excepţionale legate de obiectivele prezentului regulament, care impun ca UIP să primească imediat date API sau alte date din PNR în timpul imposibilităţii tehnice de a utiliza routerul, UIP pot solicita transportatorilor aerieni să utilizeze orice alte mijloace adecvate care asigură nivelul necesar de securitate a datelor, de calitate a datelor şi de protecţie a datelor, pentru a transfera datele API sau alte date din PNR direct către UIP. UIP prelucrează datele API sau alte date din PNR primite prin orice alte mijloace adecvate, în conformitate cu normele şi garanţiile prevăzute în Directiva (UE) 2016/681.
În urma notificării din partea eu-LISA cu privire la faptul că imposibilitatea tehnică a fost remediată şi în cazul în care se confirmă, în conformitate cu articolul 12 alineatul (3), că transmiterea datelor API sau a altor date din PNR prin intermediul routerului către UIP relevantă a fost finalizată, UIP şterge imediat datele API sau alte date din PNR primite prin orice alte mijloace adecvate.
(2)În cazul în care este imposibil din punct de vedere tehnic să se utilizeze routerul pentru a transmite datele API sau alte date din PNR din cauza unei disfuncţionalităţi a sistemelor sau a infrastructurilor unui stat membru, menţionate la articolul 23, UIP din statul membru respectiv notifică imediat, în mod automat celelalte UIP, eu-LISA şi Comisia cu privire la respectiva imposibilitate tehnică. În acest caz, respectivul stat membru ia imediat măsuri pentru a remedia imposibilitatea tehnică de a utiliza routerul şi notifică imediat celelalte UIP, eu-LISA şi Comisia odată remediată respectiva imposibilitate. Routerul stochează datele API şi alte date din PNR până la remedierea imposibilităţii tehnice. Imediat după remedierea imposibilităţii tehnice, routerul transmite datele în conformitate cu articolul 12 alineatul (1).
În cazul în care este imposibil din punct de vedere tehnic să se utilizeze routerul şi în cazuri excepţionale legate de obiectivele prezentului regulament, care impun ca UIP să primească imediat date API sau alte date din PNR în timpul imposibilităţii tehnice de a utiliza routerul, UIP pot solicita transportatorilor aerieni să utilizeze orice alte mijloace adecvate care asigură nivelul necesar de securitate a datelor, calitate a datelor şi protecţie a datelor pentru a transfera datele API sau alte date din PNR direct către UIP. UIP prelucrează datele API sau alte date din PNR primite prin orice alte mijloace adecvate, în conformitate cu normele şi garanţiile prevăzute în Directiva (UE) 2016/681.
În urma notificării din partea eu-LISA cu privire la faptul că imposibilitatea tehnică a fost remediată şi în cazul în care se confirmă, în conformitate cu articolul 12 alineatul (3), că transmiterea datelor API sau a altor date din PNR prin intermediul routerului către UIP relevantă a fost finalizată, UIP şterge imediat datele API sau alte date din PNR primite prin orice alte mijloace adecvate.
(3)În cazul în care este imposibil din punct de vedere tehnic să se utilizeze routerul pentru a transfera datele API sau alte date din PNR din cauza unei disfuncţionalităţi a sistemelor sau a infrastructurilor unui transportator aerian menţionate la articolul 24, respectivul transportator aerian notifică imediat, în mod automat, UIP, agenţia eu-LISA şi Comisia în legătură cu această imposibilitate tehnică. În acest caz, respectivul transportator aerian ia imediat măsuri pentru a remedia imposibilitatea tehnică de a utiliza routerul şi notifică imediat UIP, eu-LISA şi Comisia odată remediată imposibilitatea respectivă.
În perioada dintre respectivele notificări, articolul 5 alineatul (1) nu se aplică, în măsura în care imposibilitatea tehnică împiedică transferul datelor API sau al altor date din PNR către router. Transportatorii aerieni stochează datele API şi alte date din PNR până la remedierea imposibilităţii tehnice. Imediat după remedierea imposibilităţii tehnice, transportatorii aerieni transferă datele către router în conformitate cu articolul 5 alineatul (1).
În cazul în care este imposibil din punct de vedere tehnic să se utilizeze routerul şi în cazuri excepţionale legate de obiectivele prezentului regulament, care impun ca UIP să primească imediat date API sau alte date din PNR în timpul imposibilităţii tehnice de a utiliza routerul, UIP pot solicita transportatorilor aerieni să utilizeze orice alte mijloace adecvate care asigură nivelul necesar de securitate a datelor, de calitate a datelor şi de protecţie a datelor, pentru a transfera datele API sau alte date din PNR direct către UIP. UIP prelucrează datele API sau alte date din PNR primite prin orice alte mijloace adecvate, în conformitate cu normele şi garanţiile prevăzute în Directiva (UE) 2016/681.
În urma notificării din partea eu-LISA cu privire la faptul că imposibilitatea tehnică a fost remediată şi în cazul în care se confirmă, în conformitate cu articolul 12 alineatul (3), că transmiterea datelor API sau a altor date din PNR prin intermediul routerului către UIP relevantă a fost finalizată, UIP şterge imediat datele API sau alte date din PNR primite prin orice alte mijloace adecvate.
Atunci când imposibilitatea tehnică a fost remediată, transportatorul aerian în cauză prezintă fără întârziere autorităţii naţionale de supraveghere pentru datele API menţionate la articolul 37 un raport care conţine toate detaliile necesare privind imposibilitatea tehnică, inclusiv motivele, amploarea şi consecinţele imposibilităţii tehnice, precum şi măsurile luate pentru a o remedia.