Art. 61. - Art. 61: Funcţiile autorităţii de certificare - Regulamentul 1083/11-iul-2006 de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1260/1999

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 21 Decembrie 2013
Art. 61: Funcţiile autorităţii de certificare
Autoritatea de certificare a unui program operaţional este însărcinată, în special, cu:
a)stabilirea şi transmiterea către Comisie a declaraţiilor certificate de cheltuieli şi a cererilor de plată;
b)certificarea faptului că:
(i)declaraţia cheltuielilor este exactă, este efectuată pe baza unor sisteme de contabilitate fiabile şi a unor documente justificative care pot fi verificate;
(ii)cheltuielile declarate sunt conforme cu normele comunitare şi interne aplicabile şi au fost suportate pentru operaţiunile selecţionate pentru finanţare în conformitate cu criteriile aplicabile programului şi normelor comunitare şi interne aplicabile;
c)asigurarea, în sensul certificării, a faptului că a primit informaţiile adecvate din partea autorităţii de gestionare privind procedurile urmate şi verificările efectuate în comparaţie cu cheltuielile care se regăsesc în declaraţiile de cheltuieli;
d)luarea în considerare, în sensul certificării, a rezultatelor tuturor auditurilor şi controalelor efectuate de autoritatea de audit sau sub supravegherea acesteia;
e)păstrarea unei contabilităţi informatizate a cheltuielilor declarate Comisiei;
f)păstrarea unei contabilităţi a sumelor care trebuie recuperate şi a sumelor retrase în urma anulării integrale sau parţiale a contribuţiei la o operaţiune. Sumele recuperate se varsă la bugetul general al Uniunii Europene, înainte de încheierea programului operaţional, prin înregistrare în următoarea declaraţie de cheltuieli.