Nou Rectificarea 90901/05-dec-2025 la Regulamentul (UE) 2024/1679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 13 iunie 2024 privind orientările Uniunii pentru dezvoltarea reţelei transeuropene de transport, de modificare a Regulamentelor (UE) 2021/1153 şi (UE) nr. 913/2010 şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 1315/2013

Acte UE

Jurnalul Oficial seria L

În vigoare
Versiune de la: 5 Decembrie 2025
Rectificarea 90901/05-dec-2025 la Regulamentul (UE) 2024/1679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 13 iunie 2024 privind orientările Uniunii pentru dezvoltarea reţelei transeuropene de transport, de modificare a Regulamentelor (UE) 2021/1153 şi (UE) nr. 913/2010 şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 1315/2013
Dată act: 5-dec-2025
Emitent: Jurnalul Oficial al Uniunii Europene
(Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L, 2024/1679, 28 iunie 2024)
1.La pagina 24, articolul 9 alineatul (2):

în loc de:

"(2) Anexa IV prezintă hărţi indicative ale reţelei transeuropene de transport extinse la anumite ţări învecinate, indicând, după caz, o reţea centrală şi o reţea globală, în conformitate cu criteriile prevăzute în prezentul regulament.",

se citeşte:

"(2) Anexa IV prezintă hărţi indicative ale reţelei transeuropene de transport extinse la anumite ţări învecinate, indicând, după caz, o reţea centrală, o reţea centrală extinsă şi o reţea globală, în conformitate cu criteriile prevăzute în prezentul regulament."

2.La pagina 28, articolul 15 alineatul (7):

în loc de:

"(7) Fără a aduce atingere alineatului (6), la cererea unui stat membru, în cazuri justificate în mod corespunzător, Comisia adoptă acte de punere în aplicare prin care acordă derogări de la cerinţele minime menţionate la prezentul articol din motivul unor constrângeri geografice specifice sau al unor constrângeri fizice semnificative, [...]",

se citeşte:

"(7) Fără a aduce atingere alineatului (6), la cererea unui stat membru, în cazuri justificate în mod corespunzător, Comisia adoptă acte de punere în aplicare prin care acordă derogări de la cerinţele minime menţionate la alineatele (2)-(5) din motivul unor constrângeri geografice specifice sau al unor constrângeri fizice semnificative, [...]"

3.La pagina 31, articolul 17 alineatul (2):

în loc de:

"(2) Prin derogare de la alineatul (1) de la prezentul articol, statele membre pe teritoriul cărora, la 18 iulie 2024, nicio nouă linie de cale ferată nu este planificată să fie conectată la frontiera terestră a unui alt stat membru în conformitate cu anexa I elaborează un plan de identificare a noii linii de cale ferată care urmează să fie construită în conformitate cu ecartamentul nominal standard european de 1 435 mm. Planul ţine seama de impactul asupra operabilităţii cu statul membru sau statele membre învecinate, [...]",

se citeşte:

"(2) Prin derogare de la alineatul (1) de la prezentul articol, statele membre pe teritoriul cărora, la 18 iulie 2024, nicio nouă linie de cale ferată nu este planificată să fie conectată la frontiera terestră a unui alt stat membru în conformitate cu anexa I elaborează un plan de identificare a noii linii de cale ferată care urmează să fie construită în conformitate cu ecartamentul nominal standard european de 1 435 mm. Planul respectiv ţine seama de impactul asupra interoperabilităţii cu statul membru sau statele membre învecinate, [...]"

4.La pagina 55, articolul 45 al doilea paragraf:

în loc de:

"În sensul primului paragraf litera (b), infrastructura de transport corespunzătoare poate:

(i) include accesul la reţea, conducte şi alte instalaţii necesare pentru alimentarea cu energie;

(ii) ţine seama de interfaţa infrastructură-vehicul, inclusiv de reîncărcarea inteligentă şi bidirecţională;

(iii) include sistemele TIC în domeniul transporturilor;

(iv) acţiona drept nod energetic care deserveşte diferite moduri de transport, în scopul de a conecta producţia locală de energie curată cu aplicaţii de mobilitate cu emisii zero; şi

(v) contribui la implementarea altor tehnologii care accelerează decarbonizarea economiei.",

se citeşte:

"În sensul primului paragraf litera (c), infrastructura de transport corespunzătoare poate:

(a) include accesul la reţea, conducte şi alte instalaţii necesare pentru alimentarea cu energie;

(b) ţine seama de interfaţa infrastructură-vehicul, inclusiv de reîncărcarea inteligentă şi bidirecţională;

(c) include sistemele TIC în domeniul transporturilor;

(d) acţiona drept nod energetic care deserveşte diferite moduri de transport, în scopul de a conecta producţia locală de energie curată cu aplicaţii de mobilitate cu emisii zero; şi

(e) contribui la implementarea altor tehnologii care accelerează decarbonizarea economiei."

5.La pagina 58, articolul 52 alineatul (5) litera (b):

în loc de:

"(b) stabileşte un plan de acţiune împreună cu statele membre în cauză şi, după caz, cu consultarea ţărilor învecinate care fac parte din coridoarele europene de transport, şi monitorizează punerea sa în aplicare în conformitate cu articolul 54;",

se citeşte:

"(b) stabileşte un plan de acţiune împreună cu statele membre în cauză şi, după caz, cu consultarea ţărilor învecinate care fac parte din coridoarele europene de transport şi monitorizează punerea sa în aplicare în conformitate cu articolul 54;"

6.La pagina 73, articolul 67 punctul 15 litera (b), referitor la modificarea articolului 20 alineatul (6) din Regulamentul (UE) nr. 913/2010:

în loc de:

"«(6) Orice reprezentanţi asociaţi ai administratorilor de infrastructură în sensul articolului 40 alineatele (1) şi (2) din Directiva 2012/34/UE asigură furnizarea fără întârziere a tuturor informaţiilor necesare în scopul soluţionării reclamaţiilor sau în scopul investigaţiei menţionate la alineatul (3) din prezentul articol [...]»",

se citeşte:

"«(6) Orice reprezentanţi asociaţi ai administratorilor de infrastructură astfel cum se menţionează la articolul 40 alineatul (1) al doilea paragraf din Directiva 2012/34/UE asigură furnizarea fără întârziere a tuturor informaţiilor necesare în scopul soluţionării reclamaţiilor sau în scopul investigaţiei menţionate la alineatul (3) din prezentul articol [...]»"

7.La pagina 127, anexa II, coloana "NUMELE NODULUI":

în loc de:

"Flörsheim am Rhein",

se citeşte:

"Flörsheim am Main"

8.La pagina 149, anexa II, rândul pentru Cremona, rubrica din coloana "TERMINALE FEROVIAR RUTIERE/TERMINALE DE-A LUNGUL CNI":

în loc de:

"global (PBL), global (Piadena)",

se citeşte:

"global (PLB), global (Piadena)"

9.La pagina 151, anexa II, rândul pentru Novara, rubrica din coloana "TERMINALE FEROVIAR RUTIERE/ TERMINALE DE-A LUNGUL CNI":

în loc de:

"central (Novara-Agonat)",

se citeşte:

"central (Novara-Agognate)"

10.La pagina 162, anexa II, rândul pentru Braga, rubrica din coloana "TERMINALE FEROVIAR RUTIERE/ TERMINALE DE-A LUNGUL CNI" se elimină.
11.La pagina 163, anexa II, rândul pentru Zona metropolitană Porto:
în loc de:

"Zona metropolitană Porto

X

central (Sa Carneiro)

central (Leixoes)

central

central (Leixoes, Valongo, Vila Nova de Gaia)",

se citeşte:

"Zona metropolitană Porto

X

central (Sa Carneiro)

central (Leixoes)

central

central (Leixoes, Valongo, Vila Nova de Gaia)"

12.La pagina 163, anexa II, rândul pentru Vila Nova de Famalicăo, la rubrica din coloana "TERMINALE FEROVIAR RUTIERE/ TERMINALE DE-A LUNGUL CNI" se introduce următorul text:
"global (Lousado)"
13.La pagina 172, anexa III, Schemă de localizare a hărţilor pentru coridoarele europene de transport:
în loc de:
se citeşte:
Publicat în Jurnalul Oficial seria L din data de 5 decembrie 2025