Directiva 77/541/CEE/28-iun-1977 privind apropierea legislaţiilor statelor membre referitoare la centurile de siguranţă şi la sistemele de reţinere ale autovehiculelor
Editia Speciala a Jurnalului Oficial
În vigoarePentru Consiliu Preşedintele W. RODGERS |
LISTĂ A ANEXELOR Anexa I: Domeniul de aplicare, definiţii, omologarea CE de tip pentru componente, cerinţe de instalare Anexa II: Documente pentru omologarea de tip Apendice 1: Fişă de informaţii (componentă) Apendice 2: Fişă de informaţii (vehicul) Apendice 3: Certificat de omologare de tip (componentă) Apendice 4: Certificat de omologare de tip (vehicul) Anexa III: Marcajul omologării CE de tip a componentelor Anexa IV: Exemplul unui aparat pentru încercarea durabilităţii mecanismului retractor Anexa V: Exemplul unui aparat pentru încercarea închiderii retractoarelor cu blocare de urgenţă Anexa VI: Exemplul unui aparat pentru încercarea rezistenţei la praf a retractoarelor Anexa VII: Descrierea căruciorului, a scaunului, a ancorărilor şi a dispozitivului de oprire Anexa VIII: Descrierea manechinului Anexa IX: Descrierea curbei decelerării căruciorului în raport cu timpul Anexa X: Instrucţiuni de utilizare Anexa XI: Încercarea cataramei duble Anexa XII: încercarea de abraziune şi de microalunecare Anexa XIII: Încercarea de coroziune Anexa XIV: Ordinea cronologică a încercărilor Anexa XV: Cerinţele minime pentru centurile de siguranţă şi pentru retractoare Anexa XVI: Controlul conformităţii producţiei Anexa XVII: Cerinţe pentru sistemele de reţinere pentru copii Anexa XVIII: Cerinţele de instalare pentru sistemele de reţinere pentru copii Apendice: Textul anexei 13 (punctul 5.2 şi apendicele 2) al Rezoluţiei Comune CEE-ONU R.E. 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PERICOL EXTREM A nu se utiliza pentru scaunele de pasageri echipate cu pernă de aer |
IMPORTANT A NU SE UTILIZA ÎN FAŢĂ ÎNAINTE CA GREUTATEA COPILULUI SĂ DEPĂŞEASCĂ... |
Procedura de tip 1 | Procedura de tip 2 | Procedura de tip 3 | |
Elemente de fixare | - | - | X |
Culisă sau roată de curea | - | X | - |
Bucla cataramei | - | X | X |
Dispozitiv de reglare | X | - | X |
Elemente cusute pe curea | - | - | X |
Sarcină (daN) | Frecvenţă (Hz) | Număr de cicluri | Deplasare (mm) | |
Procedura de tip (1) | 2,5 | 0,5 | 5 000 | 300 + 20 |
Procedura de tip 2 | 0,5 | 0,5 | 45 00030 | 300 + 20 |
Procedura de tip 3 (1) | 0-5 | 0,5 | 45 000 | - |
(1)A se vedea 2.7.3.6.4.3. | ||||
m, diametrul firului 104
m: 99 p
nă la 100 %.
m, diametrul firului 64
m: 76 până la 86 %.
m, diametrul firului 52
m: 60 p
nă la 70 %.Marca de omologare CE de tip completă | Variantă (dacă este cazul) | Dispozitiv de reglare a centurii pe înălţime (a se indica da /nu /opţional) | ||
Primul rând de scaune | S | |||
C | ||||
D | ||||
Al doilea rând de scaune (1) | P | |||
M | ||||
S | ||||
(1) Tabelul se poate extinde, după caz, pentru vehiculele cu mai mult de două rânduri de scaune sau dacă există mai mult de trei scaune pe lăţimea vehiculului (S = partea stângă, D = partea dreaptă, C = centru) | ||||
Pernă de aer faţă | Pernă de aer laterală | Dispozitiv de pretensionare al centurii de siguranţă | ||
Primul rând de scaune | S | |||
C | ||||
D | ||||
Al doilea rând de scaune (1) | S | |||
C | ||||
D | ||||
(1) Tabelul se poate extinde, după caz, pentru vehiculele cu mai mult de două rânduri de scaune sau dacă există mai mult de trei scaune pe lăţimea vehiculului (S = partea stângă, D = partea dreaptă, C = centru) | ||||
Ştampila autorităţii |
Ştampila autorităţii |
Duritate Shore A | 95 + 2 la 20 + 5 °C |
Rezistenţă la rupere | R0 > = 343 daN / cm2 |
Alungire minimă: | A0 > = 400 % |
Mod: | la alungire de 100 % > = 108 daN / cm2 |
la alungire de 300 % > = 235 daN/ cm2 | |
Sfărâmare la temperatură scăzută (metoda ASTM D736) | cinci ore la - 55 °C: |
Comprimare fixată (metoda B) | 22 ore la 70 °C < = 45 |
Densitatea la 25 °C | 1,05 la 1,10 |
70 ore la 100 °C | - duritate Shore A: | variaţie maximă + 3 |
- rezistenţă la rupere: | scădere < 10% din R0 | |
- alungire: | scădere < 10 % din A0 | |
- masă | scădere < 1 % |
70 ore la 100 °C | - duritate în Shore A: | variaţie maximă + 4 |
- rezistenţă la rupere: | scădere < 15 % din R0 | |
- alungire: | scădere < 10 % din A0 | |
- volum: | umflare < 5 % |
70 ore la 100 °C | - rezistenţa la rupere: | scădere < 15 % din R0 |
- alungire: | scădere < 15 % din A0 | |
- volum: | umflare < 20 % |
o săptămână la 70 °C | - rezistenţa la rupere: | scădere < 35 % din R0 |
- alungire: | creştere < 20 % din A0 |
Componentele manechinului | Masa în kg |
Capul şi gâtul | 4,6 + 0,3 |
Torsul şi braţele | 40,3 + 1,0 |
Coapsele | 16,2 +0,5 |
Gamba inferioară şi talpa | 9,0 + 0,5 |
Masa totală inclusiv greutăţile de corecţie | 75,5 + 1,0 |
Nr. referinţă | Nume | Material | Dimensiuni |
1 | Corp | poliuretan | - |
2 | Tubul şoldului | oţel | 76 × 70 × 100 mm |
3 | Elemente de fixare ale lanţului | oţel | 25 × 10 × 70 mm |
4 | Lanţul cilindrului | oţel | 3/4 mm |
5 | Planul umărului | poliuretan | - |
6 | Coaste (secţiunea rulată) | oţel | 30 × 30 × 3 × 250 mm |
7 | Coaste | tablă de oţel perforată | 400 × 85 × 1,5 mm |
8 | Stern | tablă oţel perforată | 250 × 90 × 1,5 mm |
9 | Discuri (6) | poliuretan | ? 90 x 20 mm, [POZĂ - a se vedea actul modificator] 80 x 20 mm 0 75 × 20 mm, [POZĂ - a se vedea actul modificator]70 × 20 mm 0 65 × 20 mm, [POZĂ - a se vedea actul modificator] 60 × 20 mm |
10 | Bloc | poliamidă | 60 × 60 × 25 mm |
11 | Distanţier tubular | oţel | 40 x 40 x 2 x 50 mm |
12 | Şurubul dispozitivului de tensionare | oţel | M16 × 90 mm |
13 | Piuliţa dispozitivului de tensionare | oţel | M16 |
14 | Dispozitivul de tensionare pentru articulaţia vertebrei atlas | oţel | ? 12 x 130 mm(M 12) |
15 | Cap | poliuretan | - |
16 | Distanţier tubular | oţel | ? 18x13×17 mm |
17 | Placă de întărire | oţel | 30 × 3 × 500 mm |
18 | Piuliţa dispozitivului de tensionare | oţel | M12 |
19 | Coapse | poliuretan | - |
20 | Tubul şoldului | oţel | 76 × 70 × 80 mm |
21 | Bara coapsei | oţel | 30 × 30 × 440 mm |
22 | Tubul genunchiului | oţel | 52 × 46 × 40 mm |
23 | Tubul de conectare al şoldului | oţel | 70 × 64 × 250 mm |
24 | Plăcuţe de frecare (4) | oţel | 160 × 75 × 1 mm |
25 | Ansamblul dispozitivului de tensionare | oţel | M12 x 320 mm table şi şuruburi |
26 | Tubul genunchiului | oţel | 52 × 46 × 160 mm |
27 | Tubul de conectare a genunchiului | oţel | 44 × 39 × 190 mm |
28 | Placa dispozitivului de tensionare | oţel | ? 70 x 4 mm |
29 | Tubul tibiei | oţel | 50 × 50 × 2 × 460 mm |
30 | Placa tălpii | oţel | 100 × 170 × 3 mm |
31 | Greutăţi de corecţie a torsului (6) | poliuretan | 1 kg fiecare |
32 | Pernă | spumă poliuretanică | 350 × 250 × 25 mm |
33 | Costum de protecţie | Bumbac şi bandă poliamidică | |
34 | Greutăţi de corecţie a articulaţiei şoldului (6) | oţel | masă de 1 kg fiecare |
Grupă vârstă | Loc de stat | |||
Ocupant al unui loc în faţă | Ocupant al unui loc în spate | Ocupant al unui loc centru spate | Locuri suplimentare | |
< 10 kg (0 la 9 luni) | X | U | L | 1 |
< 10 kg (0 la 24 luni) | U | U | L | 1 |
9 la 18 kg (9 la 48 luni) | UV | U | L | 1 |
15 la 36 kg (4 la 12 ani) | U | U | B | 1 |
Punct corespunzător din directivă | Încercare | Eşantioane | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Centură de siguranţă sau SR nr. | Curea nr. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.2, 2.3.2, 2.4.1.1, 2.5.1.1 | Verificarea centurii de siguranţă sau a SR | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.4.2.1, 2.4.2.2 | Veridicarea cataramei | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.4.2.6, 2.4.2.7, 2.7.6.1, 2.7.6.5 | Încercarea de rezistenţă a cataramei | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.4.3.2, 2.7.6.1 | Încercarea de rezistenţă a dispozitivului de reglare (şi, dacă este cazul, la retractoare) | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.4.4, 2.7.6.2 | Încercarea de rezistenţă a elementelor de fixare (şi unde este necesar, al retractoarelor) | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.4.2.4, 2.7.6.3 | Încercarea cu temperatură scăzută pe cataramă | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.4.1.4, 2.7.6.4 | Încercarea impactulului temperaturii joase pe părţile rigide | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.4.3.3, 2.7.6.6 | Uşurinţa reglării | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Condiţionarea/încercarea centurii de siguranţă sau a sistemului de reţinere înaintea încercării dinamice: | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.4.2.3, 2.6.1.2 | durabilitatea cataramei | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.4.1.2, 2.7.2 | rezistenţa la coroziune a părţilor rigide | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
condiţionarea retractoarelor | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.4.5.1.1, 2.4.5.2.1, 2.4.5.2.2, 2.4.5.2.3, 2.7.7.2 | pragul de închidere | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.4.5.1.2, 2.4.5.2.4, 2.7.7.4 | forţa de retractare | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.4.5.1.3, 2.4.5.2.5, 2.7.7.1 | durabilitatea | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.4.5.1.3, 2.4.5.2.5, 2.7.2 | coroziunea | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.4.5.1.3, 2.4.5.2.5, 2.7.7.3 | praful | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.4.5.1.2, 2.7.5 | Încercarea lăţimii curelei | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Încercarea rezistenţei curelei după: | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.5.2, 2.7.5, 2.7.3.1 | condiţionarea în cameră | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.5.3, 2.7.5, 2.7.3.2 | condiţionarea la lumină | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.5.3, 2.7.5, 2.7.3.3 | condiţionarea la temperatură joasă | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.5.3, 2.7.5, 2.7.3.4 | condiţionarea la căldură | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.5.3, 2.7.5, 2.7.3.5 | expunerea la apă | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.4.3.1, 2.7.4 | Încercarea de microalunecare | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.6.2, 2.7.3.6 | Încercarea de abraziune | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.6.1, 2.7.8 | Încercarea dinamică | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.4.2.5, 2.4.2.7, 2.7.8, 2.7.9 | Încercarea de deschidere a cataramei | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.7.1.4 | Reţinerea eşantionului de curea | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Categorie vehicul | Scaune orientate frontal | Scaune orientate posterior | |||
Locuri de stat auxiliare | Scaune centrale | ||||
Frontale | Altele decât cele frontale | Frontale | Altele decât cele frontale | ||
M1 | Ar4m | Ar4m | Ar4m | Ar4 Ar4m | B, Br3, Br4m |
M2 < = 3,5 T | Ar4m, Ar4Nm | Ar4m, Ar4Nm | Ar4m, Ar4Nm | Ar4m, Ar4Nm | Br3, Br4m, Br4Nm |
M2 > = 3,5T | Br3, Br4m, Br4Nm sau Ar4m, Ar4Nm [POZĂ - a se vedea actul modificator] | Br3, Br4m, Br4Nm sau Ar4m, Ar4Nm[POZĂ - a se vedea actul modificator] | Br3, Br4m, Br4Nm sau Ar4m, Ar4Nm[POZĂ - a se vedea actul modificator] | Br3, Br4m, Br4Nm sau Ar4m, Ar4Nm [POZĂ - a se vedea actul modificator] | Br3, Br4m, Br4Nm |
M3 | A se vedea punctul 3.1.10 pentru condiţiile în care este permisă o centură de siguranţă subabdominală | A se vedea punctul 3.1.10 pentru condiţiile în care este permisă o centură de siguranţă subabdominală | A se vedea punctul 3.1.10 pentru condiţiile în care este permisă o centură de siguranţă subabdominală | A se vedea punctul 3.1.10 pentru condiţiile în care este permisă o centură de siguranţă subabdominală | |
N1 | Ar4m, Ar4Nm | B, Br3, Br4m, Br4Nm, sau nici una | B, Br3, Br4m, Br4Nm sau A, Ar4m, Ar4Nm* | B,Br3, Br4m, Br4Nm sau nici una | Nici una |
Punctele 3.1.8 şi 9 -centura de siguranţă subabdominală solicitată în locurile de stat expuse | Punctul 3.1.7 -centura de siguranţă subabdominală permisă dacă parbrizul nu este în zona de referinţă | Punctele 3.1.8 şi 9 -centura de siguranţă subabdominală solicitată în locurile de stat expuse | |||
N2 | Br3, Br4m, Br4Nm sau Ar4m, Ar4Nm* | B, Br3, Br4m, Br4Nm, sau nici una # | B, Br3, Br4m, Br4Nm sau A, Ar4m, Ar4Nm* | B, Br3, Br4m, Br4Nm sau nici una# | Nici una |
N3 | Punctul 3.1.7 -centura de siguranţă subabdominală permisă dacă parbrizul nu este în zona de referinţă | Punctele 3.1.8 şi 9 -centura de siguranţă subabdominală solicitată în locurile de stat expuse | Punctul 3.1.7 -centura de siguranţă subabdominală permisă dacă parbrizul nu este în zona de referinţă | Punctele 3.1.8 şi 9 -centura de siguranţă subadominală solicitată în locurile de stat expuse | |