Directiva 362/24-feb-2022 de modificare a Directivelor 1999/62/CE, 1999/37/CE şi (UE) 2019/520, în ceea ce priveşte taxarea vehiculelor pentru utilizarea anumitor infrastructuri
Jurnalul Oficial 69L
În vigoareRubrică | O/F (1) | Comentarii |
Număr de înmatriculare | O | |
Număr şasiu/Numărul de identificare al vehiculului (VIN) | O | |
Statul membru de înmatriculare | O | |
Marcă | O | [D.1 (2)] de exemplu, Ford, Opel, Renault |
Modelul vehiculului | O | (D.3) de exemplu, Focus, Astra, Megane |
Cod categorie UE | O | (J) de exemplu, motorete, motociclete, autoturisme |
Clasa de emisii Euro | O | de exemplu, Euro 4, Euro 6 |
Clasa de emisii de CO2 | F | aplicabil numai pentru vehicule grele |
Data reclasificării | F | aplicabil numai pentru vehicule grele |
CO2 în g/tkm | F | aplicabil numai pentru vehicule grele |
Masa maximă tehnic admisibilă a vehiculului încărcat | M | |
(1) O = obligatoriu, în cazul în care informaţia este disponibilă în registrul naţional, F = facultativ. (2) Codul armonizat al Uniunii, a se vedea Directiva 1999/37/CE. | ||
Pentru Parlamentul European Preşedinta R. METSOLA Pentru Consiliu Preşedinta A. PANNIER-RUNACHER |
Valori-limită | ||||||||
CO (mg/kWh) | THC (mg/kWh) | NMHC (mg/kWh) | CH4 (mg/kWh) | NOX(1) (mg/kWh) | NH3 (ppm) | Masa particulelor (mg/kWh) | Numărul particulelor (nr./kWh) | |
WHSC (CI) | 1 500 | 130 | 400 | 10 | 10 | 8,0 x 1011 | ||
WHTC (CI) | 4 000 | 160 | 460 | 10 | 10 | 6,0 x 1011 | ||
WHTC (PI) | 4 000 | 160 | 500 | 460 | 10 | 10 | 6,0 x 1011 | |
Notă: PI = aprindere prin scânteie. CI = aprindere prin comprimare. (1) Nivelul admisibil al componentei NO2 în valoarea-limită a emisiilor de NOx poate fi stabilit ulterior. | ||||||||
maximum trei axe | minimum patru axe | |
Euro 0 | 1 899 | 3 185 |
Euro I | 1 651 | 2 757 |
Euro II | 1 428 | 2 394 |
Euro III | 1 242 | 2 073 |
Euro IV | 1 081 | 1 803 |
Euro V | 940 | 1 567 |
Euro VI | 855 | 1 425 |


Clasa vehiculului | cenţi/vehicul-kilometru | Suburban (1) | Interurban (2) |
Vehicul greu de marfă având o masă maximă tehnic admisibilă a vehiculului încărcat sub 12 tone sau având două axe | Euro 0 | 18,6 | 9,9 |
Euro I | 12,6 | 6,4 | |
Euro II | 12,5 | 6,3 | |
Euro III | 9,6 | 4,8 | |
Euro IV | 7,3 | 3,4 | |
Euro V | 4,4 | 1,8 | |
Euro VI | 2,3 | 0,5 | |
mai puţin poluant decât Euro VI, inclusiv vehicule cu emisii zero | 2,0 | 0,3 | |
Vehicul greu de marfă având o masă maximă tehnic admisibilă a vehiculului încărcat între 12 şi 18 tone sau având trei axe | Euro 0 | 24,6 | 13,7 |
Euro I | 15,8 | 8,4 | |
Euro II | 15,8 | 8,4 | |
Euro III | 12,5 | 6,6 | |
Euro IV | 9,2 | 4,5 | |
Euro V | 5,6 | 2,7 | |
Euro VI | 2,8 | 0,7 | |
mai puţin poluant decât Euro VI, inclusiv vehicule cu emisii zero | 2,3 | 0,3 | |
Vehicul greu de marfă având o masă maximă tehnic admisibilă a vehiculului încărcat între 18 şi 32 de tone sau având patru axe | Euro 0 | 27,8 | 15,8 |
Euro I | 20,4 | 11,3 | |
Euro II | 20,4 | 11,2 | |
Euro III | 16,3 | 8,9 | |
Euro IV | 11,8 | 6,0 | |
Euro V | 6,6 | 3,4 | |
Euro VI | 3,1 | 0,8 | |
mai puţin poluant decât Euro VI, inclusiv vehicule cu emisii zero | 2,5 | 0,3 | |
Vehicul greu de marfă având o masă maximă tehnic admisibilă a vehiculului încărcat de peste 32 de tone sau având cinci sau mai multe axe | Euro 0 | 33,5 | 19,4 |
Euro I | 25,0 | 14,1 | |
Euro II | 24,9 | 13,9 | |
Euro III | 20,1 | 11,1 | |
Euro IV | 14,2 | 7,5 | |
Euro V | 7,6 | 3,8 | |
Euro VI | 3,4 | 0,8 | |
mai puţin poluant decât Euro VI, inclusiv vehicule cu emisii zero | 2,8 | 0,3 | |
(1) «Suburban» înseamnă zone cu o densitate a populaţiei între 150 şi 900 de locuitori/km2 (densitate medie a populaţiei de 300 de locuitori/km2). (2) «Interurban» înseamnă zone cu o densitate a populaţiei de sub 150 locuitori/km2. | |||
Clasa vehiculului | cenţi/vehicul-kilometru | Drumuri interurbane (inclusiv autostrăzi) | |
Vehicul greu de marfă având o masă maximă tehnic admisibilă a vehiculului încărcat sub 12 tone sau având două axe | Clasa 1 de emisii de CO2 | Euro 0 | 4,5 |
Euro I Euro II Euro III Euro IV Euro V Euro VI | 4,0 | ||
Clasa 2 de emisii de CO2 | 3,8 | ||
Clasa 3 de emisii de CO2 | 3,6 | ||
Vehicul cu emisii scăzute | 2,0 | ||
Vehicul cu emisii zero | 0 | ||
Vehicul greu de marfă având o masă maximă tehnic admisibilă a vehiculului încărcat între 12 şi 18 tone sau având trei axe | Clasa 1 de emisii de CO2 | Euro 0 | 6,0 |
Euro I Euro II Euro III | 5,2 | ||
Euro IV Euro V Euro VI | 5,0 | ||
Clasa 2 de emisii de CO2 | 4,8 | ||
Clasa 3 de emisii de CO2 | 4,5 | ||
Vehicul cu emisii scăzute | 2,5 | ||
Vehicul cu emisii zero | 0 | ||
Vehicul greu de marfă având o masă maximă tehnic admisibilă a vehiculului încărcat între 18 şi 32 de tone sau având patru axe | Clasa 1 de emisii de CO2 | Euro 0 | 7,9 |
Euro I | 6,9 | ||
Euro II | |||
Euro III | |||
Euro IV | 6,7 | ||
Euro V | |||
Euro VI | |||
Clasa 2 de emisii de CO2 | 6,4 | ||
Clasa 3 de emisii de CO2 | 6,0 | ||
Vehicul cu emisii scăzute | 3,4 | ||
Vehicul cu emisii zero | 0 | ||
Vehicul greu de marfă având o masă maximă tehnic admisibilă a vehiculului încărcat de peste 32 de tone sau având cinci sau mai multe axe | Clasa 1 de emisii de CO2 | Euro 0 | 9,1 |
Euro I | 8,1 | ||
Euro II | |||
Euro III | |||
Euro IV | 8,0 | ||
Euro V | |||
Euro VI | |||
Clasa 2 de emisii de CO2 | 7,6 | ||
Clasa 3 de emisii de CO2 | 7,2 | ||
Vehicul cu emisii scăzute | 4,0 | ||
Vehicul cu emisii zero | 0 | ||
Axe motoare cu suspensie pneumatică sau cu suspensie recunoscută ca echivalentă | Alte sisteme de suspensie pentru axele motoare | Clasa de daune | ||
Numărul de axe şi masa maximă tehnic admisibilă a vehiculului încărcat (în tone) | Numărul de axe şi masa maximă tehnic admisibilă a vehiculului încărcat (în tone) | |||
Mai mare sau egal cu | Mai mic decât | Mai mare sau egal cu | Mai mic decât | |
2 + 1 axe | ||||
7,5 | 12 | 7,5 | 12 | I |
12 | 14 | 12 | 14 | |
14 | 16 | 14 | 16 | |
16 | 18 | 16 | 18 | |
18 | 20 | 18 | 20 | |
20 | 22 | 20 | 22 | |
22 | 23 | 22 | 23 | |
23 | 25 | 23 | 25 | |
25 | 28 | 25 | 28 | |
2 + 2 axe | ||||
23 | 25 | 23 | 25 | |
25 | 26 | 25 | 26 | |
26 | 28 | 26 | 28 | |
28 | 29 | 28 | 29 | |
29 | 31 | 29 | 31 | II |
31 | 33 | 31 | 33 | |
33 | 36 | 33 | 36 | III |
36 | 38 | |||
2 + 3 axe | II | |||
36 | 38 | 36 | 38 | |
38 | 40 | |||
38 | 40 | III | ||
2 + 4 axe | II | |||
36 38 | 38 40 | 36 | 38 | |
38 | 40 | III | ||
3 + 1 axe | II | |||
30 32 | 32 35 | 30 | 32 | |
32 | 35 | III | ||
3 + 2 axe | II | |||
36 38 | 38 40 | 36 | 38 | |
38 40 | 40 44 | III | ||
40 | 44 | |||
3 + 3 axe | ||||
36 38 | 38 40 | 36 | 38 | I |
38 | 40 | II | ||
40 | 44 | 40 | 44 | |
7 axe | ||||
40 | 50 | 40 | 50 | II |
50 | 60 | 50 | 60 | III |
60 | 60 | |||
Cel puţin 8 axe | ||||
40 | 50 | 40 | 50 | I |
50 | 60 | 50 | 60 | II |
60 | 60 | III | ||
Categoria de drum | Criteriu de clasificare |
«metropolitan» | Sectoare ale reţelei care sunt situate în interiorul aglomerărilor urbane cu o populaţie de 250 000 de locuitori sau mai mult |
«nemetropolitan» | Sectoare ale reţelei care nu sunt clasificate ca «metropolitane» |
Categoria de vehicul | Coeficient de echivalenţă |
Vehicule uşoare | 1 |
Vehicule grele de marfă rigide | 1,9 |
Autocare şi autobuze | 2,5 |
Vehicule grele de marfă articulate | 2,9 |
cenţi/vehicul-kilometru | Metropolitan | Nemetropolitan |
Autostrăzi | 25,9 | 23,7 |
Drumuri principale | 61,0 | 41,5 |
Taxa de trecere şi taxa de utilizare | cu 5-15 % mai mică decât tariful cel mai mare | cu 15-25 % mai mică decât tariful cel mai mare | cu 25-35 % mai mică decât tariful cel mai mare | cu până la 75 % mai mică decât tariful cel mai mare |
Performanţa privind emisiile | Euro-6d-temp-x # | Euro-6d-x # | Valorile maxime declarate în condiţii reale de conducere (RDE) ale emisiilor de poluanţi < 80 % din limitele de emisie aplicabile ## | Vehicule cu emisii zero |
# unde x poate fi un câmp gol sau poate fi înlocuit cu unul dintre următoarele elemente (EVAP, EVAP-ISC, ISC sau ISC-FCM). ## atât pentru NOx, cât şi pentru PN (numărul de particule), astfel cum sunt raportate în apendicele la anexa VIII la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2020/683 al Comisiei (*). (*)Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2020/683 al Comisiei din 15 aprilie 2020 pentru punerea în aplicare a Regulamentului (UE) 2018/858 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte cerinţele administrative pentru omologarea şi supravegherea pieţei autovehiculelor şi remorcilor acestora, precum şi ale sistemelor, componentelor şi unităţilor tehnice separate destinate vehiculelor respective (JO L 163, 26.5.2020, p. 1).'' | ||||