Art. 7. - Art. 7: Dreptul la informare - Directiva 2006/123/CE/12-dec-2006 privind serviciile în cadrul pieţei interne

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial

În vigoare
Versiune de la: 29 Decembrie 2009
Art. 7: Dreptul la informare
(1)Statele membre se asigură că următoarele informaţii sunt uşor accesibile prestatorilor şi beneficiarilor prin intermediul ghişeelor unice:
a)cerinţele aplicabile prestatorilor stabiliţi pe teritoriul lor, în special acele cerinţe cu privire la procedurile şi formalităţile care trebuie îndeplinite pentru a avea acces la activităţile de servicii şi pentru a le exercita;
b)coordonatele autorităţilor competente, necesare în vederea contactării directe a acestora, inclusiv coordonatele autorităţilor responsabile în materie de exercitare a activităţilor de servicii;
c)mijloacele şi condiţiile de acces la registrele şi bazele de date publice cu privire la prestatori şi servicii;
d)căile de atac care sunt în general disponibile în cazul unui litigiu între autorităţile competente şi prestator sau beneficiar, sau între un prestator şi un beneficiar, sau între prestatori;
e)coordonatele asociaţiilor şi organizaţiilor, altele decât autorităţile competente, de la care prestatorii sau beneficiarii pot obţine asistenţă practică.
(2)Statele membre garantează prestatorilor şi beneficiarilor posibilitatea de a primi, la cerere, asistenţă din partea autorităţilor competente constând în informaţii asupra modului în care sunt în general interpretate şi aplicate cerinţele menţionate la alineatul (1) litera (a). După caz, această consiliere include un ghid simplu explicativ. Informaţiile se furnizează într-un limbaj clar şi inteligibil.
(3)Statele membre se asigură că informaţiile şi asistenţa menţionate la alineatele (1) şi (2) sunt furnizate într-o manieră clară şi neambiguă, că sunt uşor accesibile de la distanţă prin mijloace electronice şi că sunt actualizate.
(4)Statele membre se asigură că ghişeele unice şi autorităţile competente răspund în cel mai scurt timp oricărei cereri de informaţii sau asistenţă menţionate la alineatele (1) şi (2) şi, în cazurile în care cererea este eronată sau nefondată, informează solicitantul în consecinţă în cel mai scurt termen.
(5)Statele membre şi Comisia iau măsuri adiacente pentru a încuraja ghişeele unice să facă astfel încât informaţiile prevăzute la prezentul articol să fie disponibile în alte limbi comunitare. Această dispoziţie nu aduce atingere legislaţiei statelor membre cu privire la utilizarea limbilor.
(6)Obligaţia autorităţilor competente de a asista prestatorii şi beneficiarii nu impune acestor autorităţi să furnizeze consiliere juridică în cazuri individuale, ci vizează doar informaţii generale asupra modului în care cerinţele sunt, în mod obişnuit, interpretate sau aplicate.