Art. 4. - Art. 4: Definiţii - Directiva 2006/123/CE/12-dec-2006 privind serviciile în cadrul pieţei interne

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial

În vigoare
Versiune de la: 29 Decembrie 2009
Art. 4: Definiţii
În sensul prezentei directive, se aplică următoarele definiţii:
1."serviciu" înseamnă orice activitate economică independentă, prestată în mod obişnuit în schimbul unei remuneraţii, menţionată la articolul 50 din tratat;
2."prestator" înseamnă orice persoană fizică resortisant al unui stat membru sau orice persoană juridică menţionată la articolul 48 din tratat, stabilită într-un stat membru care oferă sau prestează un serviciu;
3."beneficiar" înseamnă orice persoană fizică resortisant a unui stat membru sau care beneficiază de drepturi care îi sunt conferite prin acte comunitare, sau orice persoană juridică menţionată la articolul 48 din tratat, stabilită într-un stat membru, care, în scopuri profesionale sau non-profesionale utilizează sau doreşte să utilizeze un serviciu;
4."stat membru de stabilire" înseamnă statul membru pe al cărui teritoriu este stabilit prestatorul serviciului în cauză;
5."stabilire" înseamnă exercitarea efectivă de către prestator a unei activităţi economice prevăzute la articolul 43 din tratat, pentru o perioadă nedeterminată şi cu ajutorul unei infrastructuri stabile de unde activitatea de prestare de servicii este asigurată în mod efectiv;
6."regim de autorizare" înseamnă orice procedură care obligă prestatorul sau beneficiarul să facă demersuri pe lângă autoritatea competentă în scopul obţinerii unei decizii formale sau a unei decizii implicite referitoare la accesul la o activitate de servicii sau la exercitarea acesteia;
7."cerinţă" înseamnă orice obligaţie, interdicţie, condiţie sau limită prevăzută în actele cu putere de lege sau actele administrative ale statelor membre sau care rezultă din jurisprudenţa, practici administrative, normele ordinelor profesionale sau normele colective ale asociaţiilor profesionale sau ale altor organizaţii profesionale adoptate în exercitarea autonomiei lor juridice; normele stabilite prin convenţii colective negociate de către partenerii sociali nu sunt în sine considerate cerinţe în sensul prezentei directive;
8."motive imperative de interes general" înseamnă motive astfel recunoscute în jurisprudenţa Curţii de Justiţie, inclusiv următoarele motive: ordinea publică; siguranţa publică; sănătate publică; păstrarea echilibrului financiar al sistemului de securitate socială; protecţia consumatorilor, beneficiarilor serviciilor şi a lucrătorilor; loialitatea tranzacţiilor comerciale; combaterea fraudei; protecţia mediului şi a mediului urban; sănătatea animalelor; proprietatea intelectuală; conservarea patrimoniului naţional istoric şi artistic; obiective de politică socială şi de politică culturală;
9."autoritate competentă" înseamnă orice organism sau autoritate dintr-un stat membru cu rol de control sau de reglementare în ceea ce priveşte activităţile de servicii, în special autorităţile administrative, incluzând instanţele judecătoreşti acţionând în această calitate, ordinele profesionale şi asociaţiile profesionale sau alte organisme profesionale care, în exercitarea autonomiei lor juridice, reglementează în mod colectiv accesul la activităţile de servicii sau exercitarea acestora;
10."stat membru în care se prestează serviciul" înseamnă statul membru în care serviciul este oferit de către un prestator stabilit într-un alt stat membru;
11."profesie reglementată" înseamnă orice activitate profesională sau ansamblu de activităţi profesionale, astfel cum se menţionează la articolul 3 alineatul (1) litera (a) din Directiva 2005/36/CE;
12."comunicare comercială" înseamnă orice formă de comunicare făcută în scopul promovării directe sau indirecte a bunurilor, serviciilor sau imaginii unei întreprinderi, organizaţii sau persoane implicate într-o activitate comercială, industrială sau meşteşugărească sau care practică o profesie reglementată. Nu constituie în sine comunicări comerciale următoarele:
(a)informaţiile care facilitează accesul direct la activitatea întreprinderii, organizaţiei sau persoanei, incluzând, în special, un nume de domeniu sau o adresă electronică;
(b)comunicări legate de bunuri, servicii sau imaginea întreprinderii, organizaţiei sau persoanei compilate într-o manieră independentă, în special atunci când sunt prestate fără a se urmări un scop financiar.