Art. 26. - Art. 26: Politica de calitate a serviciilor - Directiva 2006/123/CE/12-dec-2006 privind serviciile în cadrul pieţei interne

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial

În vigoare
Versiune de la: 29 Decembrie 2009
Art. 26: Politica de calitate a serviciilor
(1)Statele membre, în cooperare cu Comisia, iau măsuri adiacente pentru a-i încuraja pe prestatori să acţioneze voluntar pentru a asigura calitatea prestării serviciilor, în special prin utilizarea uneia dintre următoarele metode:
a)certificare sau evaluare a activităţii lor de către organisme independente sau acreditate;
b)elaborarea propriei lor carte a calităţii sau participarea la carte ale calităţii sau etichete de calitate elaborate de către organismele profesionale la nivel comunitar.
(2)Statele membre asigură că informaţia cu privire la semnificaţia anumitor etichete şi criteriile după care se aplică etichetele şi alte mărci ale calităţii referitoare la servicii pot fi accesate uşor de către prestatori şi beneficiari.
(3)Statele membre, în cooperare cu Comisia, iau măsuri adiacente pentru a încuraja ordinele profesionale, precum şi camerele de comerţ, asociaţiile meşteşugăreşti şi asociaţiile de consumatori de pe teritoriul lor să coopereze la nivel comunitar pentru a promova calitatea prestării serviciilor, în special prin facilitarea evaluării competenţei unui prestator.
(4)Statele membre, în cooperare cu Comisia, iau măsuri adiacente pentru încurajarea dezvoltării evaluărilor independente, în special de către asociaţiile de consumatori, în ceea ce priveşte calitatea şi defectele prestării serviciilor şi, în special, dezvoltarea la nivel comunitar a unor încercări şi testări comparative şi comunicarea rezultatelor.
(5)Statele membre, în cooperare cu Comisia, încurajează dezvoltarea unor standarde europene voluntare, cu scopul de a facilita compatibilitatea între serviciile oferite de către prestatori din diferite state membre, informarea beneficiarului şi calitatea serviciilor.