Secţiunea 2 - Practici comerciale agresive - Directiva 2005/29/CE/11-mai-2005 privind practicile comerciale neloiale ale întreprinderilor de pe piaţa internă faţă de consumatori şi de modificare a Directivei 84/450/CEE a Consiliului, a Directivelor 97/7/CE, 98/27/CE şi 2002/65/CE ale Parlamentului European şi ale Consiliului şi a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului (''Directiva privind practicile comerciale neloiale'')

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial

În vigoare
Versiune de la: 26 Martie 2024
Secţiunea 2:Practici comerciale agresive
Art. 8: Practici comerciale agresive
O practică comercială se consideră agresivă în cazul în care, analizând faptele şi ţinând seama de toate caracteristicile şi circumstanţele, modifică sau poate modifica în mod semnificativ, prin hărţuire, constrângere, inclusiv prin forţă fizică sau printr-o influenţă nejustificată, libertatea de alegere sau conduită a consumatorului mediu şi, prin aceasta, îl determină sau îl poate determina să ia o decizie comercială pe care nu ar fi luat-o în altă situaţie.
Art. 9: Folosirea hărţuirii, constrângerii sau a influenţei nejustificate
Atunci când se determină dacă o practică comercială foloseşte hărţuirea, constrângerea, inclusiv forţa fizică sau influenţa nejustificată, se ţine seama de:
(a)momentul, locul, natura şi persistenţa ei;
(b)folosirea de limbaj şi comportament ameninţător sau nejustificat;
(c)exploatarea de către comerciant, în cunoştinţă de cauză, a oricărui eveniment nefast sau a oricărei situaţii deosebit de grave care afectează modul de a judeca al consumatorilor, pentru a influenţa decizia consumatorului cu privire la produs;
(d)orice bariere necontractuale, oneroase sau disproporţionate, impuse de comerciant în cazul în care un consumator doreşte să-şi exercite drepturile contractuale, inclusiv dreptul de a rezilia un contract sau de a se îndrepta spre un alt produs sau comerciant;
(e)orice ameninţare de intentare a unei acţiuni care nu este posibilă din punct de vedere legal.