Art. 7gb. - Art. 7 g^b - Directiva 1999/62/CE/17-iun-1999 privind taxarea vehiculelor pentru utilizarea infrastructurilor rutiere
Acte UE
Editia Speciala a Jurnalului Oficial 0
În vigoare Versiune de la: 1 Septembrie 2022 până la: 23 Decembrie 2025
Art. 7g^b
(1)Statele membre pot diferenţia taxele de trecere şi taxele de utilizare pentru vehiculele uşoare în funcţie de performanţa de mediu a vehiculului, determinată de emisiile specifice de CO2 combinate sau ponderate combinate, înregistrate la rubrica 49 din certificatul de conformitate al vehiculului, şi de performanţa privind emisiile Euro.
Fără a aduce atingere alineatului (2) al prezentului articol, se aplică tarife mai scăzute ale taxelor de trecere şi ale taxelor de utilizare în cazul autoturismelor, al microbuzelor şi al vehiculelor utilitare uşoare care îndeplinesc cumulativ următoarele două condiţii:
a)emisiile lor specifice de CO2, stabilite în conformitate cu Regulamentul (UE) 2017/1151 al Comisiei (*), sunt egale cu zero sau inferioare nivelurilor următoare:
(*)Regulamentul (UE) 2017/1151 al Comisiei din 1 iunie 2017 de completare a Regulamentului (CE) nr. 715/2007 al Parlamentului European şi al Consiliului privind omologarea de tip a autovehiculelor în ceea ce priveşte emisiile provenind de la vehiculele uşoare pentru pasageri şi de la vehiculele uşoare comerciale (Euro 5 şi Euro 6) şi privind accesul la informaţiile referitoare la repararea şi întreţinerea vehiculelor, de modificare a Directivei 2007/46/CE a Parlamentului European şi a Consiliului, a Regulamentului (CE) nr. 692/2008 al Comisiei şi a Regulamentului (UE) nr. 1230/2012 al Comisiei şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 692/2008 al Comisiei (JO L 175, 7.7.2017, p. 1).
(i)pentru perioada 2021-2024, obiectivele privind întregul parc de vehicule de la nivelul UE2021 stabilite în conformitate cu punctul 6 din partea A şi punctul 6 din partea B ale anexei I la Regulamentul (UE) 2019/631 al Parlamentului European şi al Consiliului (**);
(**)Regulamentul (UE) 2019/631 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 aprilie 2019 de stabilire a standardelor de performanţă privind emisiile de CO2 pentru autoturismele noi şi pentru vehiculele utilitare uşoare noi şi de abrogare a Regulamentelor (CE) nr. 443/2009 şi (UE) nr. 510/2011 (JO L 111, 25.4.2019, p. 13).
(ii)pentru perioada 2025-2029, obiectivele privind întregul parc de vehicule de la nivelul UE, stabilite în conformitate cu punctul 6.1.1 din partea A şi cu punctul 6.1.1 din partea B ale anexei I la Regulamentul (UE) 2019/631;
(iii)pentru perioada de după 2030, obiectivele privind întregul parc de vehicule de la nivelul UE, stabilite în conformitate cu punctul 6.1.2 din partea A şi cu punctul 6.1.2 din partea B ale anexei I la Regulamentul (UE) 2019/631;
b)emisiile lor de poluanţi, stabilite în conformitate cu Regulamentul (UE) 2017/1151, sunt cele specificate în tabelul din anexa VII la prezenta directivă. Statele membre pot aplica reducerea pentru vehiculele cu emisii zero menţionate în anexa VII la prezenta directivă fără a aplica reduceri pentru celelalte categorii de performanţă privind emisiile menţionate în anexa respectivă.
(2)De la 1 ianuarie 2026, dacă acest lucru este posibil din punct de vedere tehnic, statele membre variază taxele de trecere şi tariful anual aferent taxelor de utilizare aplicabile camionetelor şi microbuzelor, în funcţie de performanţa de mediu a vehiculului, în conformitate cu normele prevăzute în anexa VII. În acest scop, dispoziţiile celui de al doilea paragraf de la alineatul (1) sunt orientative.
În cazul în care statele membre aleg să aplice criterii diferite de performanţă privind emisiile sau nivele de reducere diferite faţă de cele prevăzute la alineatul (1) sau aleg să includă criterii diferite sau suplimentare, acestea informează Comisia, cu cel puţin şase luni înainte de introducerea oricărei variaţii, cu privire la alegerile lor şi le justifică.
Cu toate acestea, statele membre pot alege să aplice reduceri numai în cazul vehiculelor cu emisii zero, fără a aplica nicio variaţie în cazul altor vehicule şi fără a informa Comisia.
(3)Sub rezerva condiţiilor stabilite la alineatele (1) şi (2), statele membre pot lua în considerare o îmbunătăţire a performanţei de mediu a vehiculului care este legată de conversia acestuia în vederea utilizării combustibililor alternativi.
(4)Statele membre pot adopta măsuri excepţionale în scopul taxării vehiculelor de interes istoric.
(5)Variaţiile menţionate la prezentul articol nu sunt concepute să genereze venituri suplimentare.