Art. 7g. - Art. 7 g - Directiva 1999/62/CE/17-iun-1999 privind taxarea vehiculelor pentru utilizarea infrastructurilor rutiere
Acte UE
Editia Speciala a Jurnalului Oficial 0
În vigoare Versiune de la: 1 Septembrie 2022 până la: 23 Decembrie 2025
Art. 7g
(1)Taxa de utilizare a infrastructurii poate face obiectul unei variaţii cu scopul de a reduce congestionarea, de a reduce la minimum deteriorarea infrastructurii şi de a optimiza utilizarea infrastructurii vizate sau de a promova siguranţa rutieră, în cazul în care sunt îndeplinite următoarele condiţii:
a)variaţia este transparentă, făcută publică şi pusă la dispoziţia tuturor utilizatorilor în condiţii de egalitate;
b)variaţia este aplicată în funcţie de momentul zilei, de tipul de zi sau de anotimp;
c)nicio taxă de utilizare a infrastructurii nu depăşeşte cu mai mult de 175 % nivelul maxim al taxei medii ponderate de utilizare a infrastructurii menţionate la articolul 7b;
d)perioadele de vârf în care se aplică cele mai ridicate taxe de utilizare a infrastructurii în scopul reducerii congestionării nu depăşesc şase ore pe zi;
e)variaţia este elaborată şi aplicată într-un mod transparent şi neutru din punctul de vedere al veniturilor, pe un sector rutier afectat de congestionare, prin oferirea de tarife reduse ale taxelor de trecere pentru utilizatorii drumurilor care călătoresc în afara orelor de vârf şi prin aplicarea de tarife majorate ale taxei de trecere pentru utilizatorii drumurilor care călătoresc în timpul orelor de vârf pe acelaşi sector rutier;
f)nicio taxă de congestionare nu este percepută pe sectorul rutier în cauză.
Un stat membru care doreşte să introducă o astfel de variaţie sau să modifice o variaţie existentă informează Comisia în legătură cu intenţia sa şi pune la dispoziţia acesteia informaţiile necesare pentru a evalua dacă sunt întrunite condiţiile.
(2)Până la aplicarea variaţiei taxelor de utilizare a infrastructurii şi a taxelor de utilizare, menţionată la articolul 7ga, în ceea ce priveşte vehiculele grele, statele membre variază nivelul taxei de utilizare a infrastructurii în funcţie de clasa de emisii Euro a vehiculului, astfel încât nicio taxă de utilizare a infrastructurii să nu depăşească cu mai mult de 100 % aceeaşi taxă percepută pentru vehicule echivalente care respectă cele mai stricte standarde de emisii Euro. De îndată ce taxele de utilizare a infrastructurii şi taxele de utilizare vor face obiectul unei variaţii în temeiul articolului 7ga, statele membre pot înceta să aplice variaţia în funcţie de clasa de emisii Euro.
Prin derogare de la primul paragraf, un stat membru poate decide să nu aplice cerinţa de a varia taxa de utilizare a infrastructurii în cazul în care se aplică oricare dintre următoarele:
a)această cerinţă ar compromite grav coerenţa sistemelor de taxare de pe teritoriul său;
b)nu ar fi posibil din punct de vedere tehnic să se introducă astfel de diferenţieri în sistemul de taxare în cauză;
c)aceasta ar duce la devierea celor mai poluante vehicule, având un impact negativ asupra siguranţei rutiere şi a sănătăţii publice;
d)taxa de trecere include o taxă bazată pe costurile externe pentru poluarea atmosferică.
Orice astfel de derogare sau exceptare este notificată Comisiei.
(3)Variaţiile menţionate la prezentul articol nu sunt concepute să genereze venituri suplimentare.