Art. 7f. - Art. 7 f - Directiva 1999/62/CE/17-iun-1999 privind taxarea vehiculelor pentru utilizarea infrastructurilor rutiere

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial 0

În vigoare
Versiune de la: 1 Septembrie 2022 până la: 23 Decembrie 2025
Art. 7f
(1)După informarea Comisiei, un stat membru poate adăuga un supliment la taxa de utilizare a infrastructurii percepută pe anumite sectoare rutiere care sunt afectate în mod regulat de congestionare sau a căror utilizare de către vehicule provoacă daune importante mediului, în cazul în care sunt îndeplinite următoarele condiţii:
a)veniturile generate din supliment sunt investite în finanţarea dezvoltării serviciilor de transport sau în construcţia sau întreţinerea infrastructurii de transport a reţelei transeuropene de transport centrale, care contribuie direct la reducerea congestionării sau a daunelor aduse mediului şi care sunt situate pe acelaşi coridor ca sectorul rutier pe care se aplică suplimentul;
b)suplimentul nu depăşeşte 15 % din taxa medie ponderată de utilizare a infrastructurii calculată în conformitate cu articolul 7b alineatul (1) şi cu articolul 7e din prezenta directivă, cu excepţia situaţiei în care veniturile generate sunt investite în sectoare transfrontaliere ale unui coridor al reţelei centrale, identificat în conformitate cu capitolul IV din Regulamentul (UE) nr. 1315/2013, caz în care suplimentul nu poate depăşi 25 % din respectiva taxă medie ponderată de utilizare a infrastructurii, sau două sau mai multe state membre aplică un supliment pe acelaşi coridor, caz în care, cu acordul tuturor statelor membre care fac parte din coridorul respectiv şi care se învecinează cu statele membre pe teritoriul cărora se află sectorul de coridor căruia i se aplică suplimentul, respectivul supliment poate depăşi 25 %, dar nu poate depăşi 50 % din respectiva taxă medie ponderată de utilizare a infrastructurii;
c)aplicarea suplimentului nu conduce la un tratament inechitabil al traficului comercial în raport cu alţi utilizatori ai drumurilor;
d)înaintea aplicării suplimentului, se transmit Comisiei o descriere a locului exact unde este perceput suplimentul şi o dovadă a deciziei de finanţare a infrastructurii de transport sau a serviciilor de transport, menţionate la litera (a);
e)perioada în care urmează să se aplice suplimentul este definită şi delimitată în avans şi este conformă, în privinţa veniturilor care se preconizează că vor fi obţinute, cu planurile financiare şi cu analiza cost-beneficiu aferente proiectelor cofinanţate cu veniturile provenite din supliment.
(2)În cazul unui nou proiect transfrontalier, se poate adăuga un supliment numai dacă toate statele membre implicate în proiect sunt de acord.
(3)O taxă de utilizare a infrastructurii care face obiectul unei variaţii în conformitate cu articolul 7g, 7ga sau 7gb poate fi majorată cu un supliment.
(4)După primirea informaţiilor solicitate de la un stat membru care intenţionează să aplice un supliment, Comisia transmite aceste informaţii membrilor comitetului menţionat la articolul 9c. În cazul în care Comisia consideră că suplimentul planificat nu îndeplineşte condiţiile prevăzute la alineatul (1) de la prezentul articol sau că suplimentul planificat va avea efecte negative semnificative asupra dezvoltării economice a regiunilor periferice, aceasta poate adopta acte de punere în aplicare pentru a respinge sau a cere modificarea planurilor de taxare transmise de statul membru în cauză. Respectivele acte de punere în aplicare se adoptă în conformitate cu procedura de examinare menţionată la articolul 9c alineatul (3).
(5)Pe sectoarele rutiere unde se percepe o taxă de congestionare nu se poate aplica un supliment.