Art. 16. - Art. 16: Gestionarea plângerilor - Decizie din 15-mai-2020 de adoptare a Regulamentului de procedură al AEPD
Acte UE
Jurnalul Oficial 204L
În vigoare Versiune de la: 13 Noiembrie 2022
Art. 16: Gestionarea plângerilor
(1)AEPD nu soluţionează plângeri anonime.
(2)AEPD soluţionează plângerile prezentate în scris, inclusiv în format electronic, în orice limbă oficială a Uniunii şi care conţin detaliile necesare pentru a înţelege plângerea.
(3)În cazul în care o plângere referitoare la aceleaşi fapte a fost depusă de reclamant la Ombudsmanul European, AEPD examinează admisibilitatea plângerii în conformitate cu memorandumul de înţelegere dintre AEPD şi Ombudsmanul European.
(4)AEPD decide asupra modului în care va gestiona plângerea ţinând seama de:
a)natura şi gravitatea presupuselor încălcări ale normelor de protecţie a datelor;
b)importanţa prejudiciului pe care una sau mai multe persoane vizate l-au suferit sau l-ar fi putut suferi ca urmare a încălcării respective;
c)importanţa potenţială generală a cazului, inclusiv în ceea ce priveşte celelalte interese publice şi private implicate;
d)probabilitatea de a se stabili dacă încălcarea respectivă a avut loc;
e)data exactă la care au avut loc evenimentele care stau la baza încălcării, la care comportamentul în cauză a încetat să genereze efecte, la care au fost înlăturate efectele sau a fost furnizată o garanţie adecvată a unei astfel de înlăturări.
AEPD declară inadmisibile şi nu tratează plângerile depuse după mai mult de doi ani de la data la care reclamantul a luat cunoştinţă de presupusa încălcare, cu excepţia unor circumstanţe excepţionale şi justificate în mod corespunzător.
(5)După caz, AEPD facilitează soluţionarea pe cale amiabilă a plângerii.
(6)AEPD suspendă investigarea unei plângeri în aşteptarea hotărârii unei instanţe sau a deciziei unui alt organ judiciar sau administrativ în aceeaşi chestiune.
(7)AEPD dezvăluie identitatea reclamantului numai dacă acest lucru este necesar pentru desfăşurarea adecvată a anchetei. AEPD nu divulgă niciun document legat de plângere, cu excepţia extraselor sau a rezumatelor anonimizate ale deciziei finale, cu excepţia cazului în care persoana în cauză îşi dă consimţământul cu privire la o astfel de divulgare.
(8)În cazul în care circumstanţele plângerii impun acest lucru, AEPD cooperează cu autorităţile de supraveghere competente, inclusiv cu autorităţile naţionale de supraveghere competente care acţionează în sfera de aplicare a competenţelor respective.