Art. 41. - Art. 41: Cooperarea în domeniul cultural, audiovizual şi mass-media - Acord din 05-oct-2016 DE PARTENERIAT privind relaţiile şi cooperarea între Uniunea Europeană şi statele membre ale acesteia, pe de o parte, şi Noua Zeelandă, pe de altă parte

Acte UE

Jurnalul Oficial 321L

În vigoare
Versiune de la: 20 Iunie 2022
Art. 41: Cooperarea în domeniul cultural, audiovizual şi mass-media
(1)Părţile convin să promoveze o cooperare mai strânsă în sectoarele culturale şi creative, pentru a consolida, printre altele, înţelegerea reciprocă şi cunoaşterea culturii celeilalte părţi.
(2)Părţile depun eforturi în vederea adoptării măsurilor corespunzătoare pentru promovarea schimburilor culturale şi întreprinderea de acţiuni comune în diferite domenii culturale, utilizând instrumentele şi cadrele de cooperare disponibile.
(3)Părţile depun eforturi în vederea promovării mobilităţii profesioniştilor din domeniul culturii, precum şi a operelor de artă şi a altor obiecte culturale, între Noua Zeelandă, pe de o parte, şi Uniune şi statele sale membre, pe de alta.
(4)Părţile convin să examineze, prin intermediul unui dialog privind politica în domeniu, o serie de modalităţi prin care obiectele culturale deţinute în afara ţărilor lor de origine pot fi puse la dispoziţia comunităţilor din care provin aceste obiecte.
(5)Părţile încurajează dialogul intercultural între organizaţiile societăţii civile, precum şi între persoanele din cadrul părţilor.
(6)Părţile convin să coopereze, în special prin intermediul unui dialog privind politica în domeniu, în cadrul forurilor internaţionale relevante, mai ales în cadrul Organizaţiei Naţiunilor Unite pentru Educaţie, Ştiinţă şi Cultură (UNESCO), pentru a urmări obiective comune şi a consolida diversitatea culturală, inclusiv prin punerea în aplicare a Convenţiei UNESCO privind protecţia şi promovarea diversităţii formelor de expresie culturală.
(7)Părţile încurajează, sprijină şi facilitează schimburile, cooperarea şi dialogul între instituţiile şi profesioniştii din domeniul audiovizual şi mediatic.